Treść
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-95-32, ogłasza przetarg nieograniczony na realizację zadania pn.:
„Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część II (wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej i okiennej)”
Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)
45000000-7, 45420000-7, 45421000-4, 45421100-5, 45422100-2, 92522200-8.
Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowią prace konserwatorskie, restauratorskie oraz roboty budowlane na zamku w Suchej Beskidzkiej związane z wymianą zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a) demontaż stolarki okiennej i drzwiowej,
b) wykonanie i montaż okien drewnianych zespolonych (z pakietem trzyszybowym) i skrzynkowych, w tym klasy RC1 z szybami P2A oraz blokadami kluczowymi i zamkami antywłamaniowymi,
c) wykonanie i montaż drzwi zewnętrznych,
d) wymianę parapetów wewnętrznych z drewna klejonego,
e) renowację istniejących parapetów wewnętrznych drewnianych,
f) dokonanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich czynności faktycznych i prawnych wynikających z pozwoleń Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie (w tym wykonanie i uzgodnienie okien i drzwi wzorcowych), decyzji o pozwoleniu na budowę oraz z uzgodnień, warunków technicznych, opinii, decyzji i innych dokumentów dotyczących zadania,
g) wykonanie wszelkich niezbędnych prób, badań i sprawdzeń,
h) wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z przepisami prawa i SIWZ
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Ze względu na specyfikę przedmiotu zamawiania (roboty przy obiekcie użyteczności publicznej wpisanym do rejestru zabytków) wykonawcy są zobowiązani do szczegółowego i rzetelnego zapoznania się dokumentacją projektową, a w szczególności z wymaganiami zawartymi w pozwoleniach konserwatorskich, pozwoleniu na budowę oraz wszelkich uzgodnieniach, opiniach i warunkach technicznych dotyczących przedmiotowej inwestycji.
Zamawiający zaleca, aby wykonawcy przed złożeniem ofert dokonali we własnym zakresie i na własne ryzyko oględzin obiektu i zapoznali się z warunkami wykonania zamówienia wynikającymi ze stanu zachowania, lokalizacji i funkcji obiektu.
Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one realizację robót zgodnie z wydanymi pozwoleniami oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz walorów wizualnych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej.
Informacja o dofinansowaniu
Zamówienie dotyczy projektu pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej najcenniejszym zabytku sztuki renesansowej w Małopolsce Zachodniej” dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020 (RPO WM), Oś Priorytetowa 6. Dziedzictwo regionalne, Działanie 6.1. Rozwój dziedzictwa kulturowego i naturalnego, Poddziałanie 6.1.1. Ochrona i opieka nad zabytkami. Umowa o dofinansowanie nr RPMP.06.01.01-12-0129/16-00-XVII/44/FE/17 z dnia 28.04.2017 r.
Termin wykonania zamówienia
Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 30.04.2018 r.
Termin i sposób składania ofert
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1113 z późn. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat). Termin składania ofert upływa dnia 22.06.2017 r. o godz. 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 22.06.2017 r. o godz. 12:00 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna). Oferty należy sporządzić w języku polskim.
Dostęp do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) została udostępniona wykonawcom na stronie internetowej Zamawiającego:
www.sucha-beskidzka.pl (zakładka
„Zamówienia publiczne”) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego prowadzonym na stronie
www.wrotamalopolski.pl. SIWZ w wersji „papierowej” nie będzie przekazywana wykonawcom.
Przesłanki wykluczenia wykonawców z postępowania
Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wykluczony wykonawca, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
Dodatkowo Zamawiający wykluczy wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978 z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 23 z późn. zm.) [przesłanka z art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp].
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
Warunki udziału w postępowaniu
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej – tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie przynajmniej jedno zadanie (zamówienie) polegające na wymianie (tj. demontażu istniejącej, wykonaniu i montażu nowej) stolarki okiennej lub drzwiowej w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków, o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł (brutto). Wskazana wartość robót dotyczy jednego zadania – w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku nie można sumować wartości robót zrealizowanych w ramach kilku zadań. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie ww. warunku w walutach innych, niż wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia
1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu i braku podstaw wykluczenia, sporządzone wg wzorów stanowiących załączniki nr 2A i 2B do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, będzie traktowane jako potwierdzenie braku podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy.
3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
4. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp, może przeprowadzić tzw. procedurę odwróconą – tj. najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu.
5. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego, wykonawca dostarczy wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór ww. wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. W wykazie należy podać tylko informacje niezbędne do potwierdzenia spełniania opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
6. Jeżeli złożone przez wykonawcę dokumenty określone w pkt. 5 budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
7. Na wezwanie Zamawiającego wykonawca dostarczy następujące dokumenty, potwierdzające brak podstaw wykluczenia:
a) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 7 składa odpowiednie dokumenty określone w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).
Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
- cena brutto – 60%
- gwarancja jakości i rękojmia za wady – 40%
Wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) na zasadach i w formach określonych w ustawie Pzp. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert i musi obejmować cały okres związania ofertą. Szczegółowe wymagania dot. wnoszenia wadium zawiera SIWZ.
Pozostałe informacje dotyczące postępowania
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 01.06.2017 r.
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.
W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.
ZAŁĄCZNIKI:
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka 16.06.2017 r.
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część II (wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej i okiennej)”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, do dnia 14.06.2017 r. wpłynęło siedem wniosków o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego zawiera załącznik do niniejszego ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK:
Z upoważnienia
Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka
Tadeusz Woźniak
Sekretarz Gminy
Sucha Beskidzka 16.06.2017 r.
ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część II (wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej i okiennej)”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w następującym zakresie:
1. w tomie I, pkt 11.2 (str. 10) otrzymuje brzmienie:
„Wykonawca musi sporządzić dokładnie wg przedmiaru robót stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ i dołączyć do oferty kosztorys ofertowy. Zamawiający żąda, aby kosztorys został sporządzony METODĄ UPROSZCZONĄ (tj. bez rozbicia kosztów na R, M, S) z zachowaniem numeracji i kolejności pozycji określonych w przedmiarze robót. Kosztorys ofertowy musi zawierać wszystkie pozycje zawarte w przedmiarze robót – brak kalkulacji, pominięcie pozycji kosztorysu ofertowego lub zmiana opisu może skutkować odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z SIWZ. Przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego należy uwzględnić oznaczenia podstaw wyceny (KNR, KNNR itp.) oraz opisy poszczególnych pozycji wskazane w powyższym formularzu. Wykonawca może dokonywać zmian w oznaczeniach podstaw pozycji kosztorysowych wyłącznie w zakresie w jakim wynika to z użytego przez wykonawcę programu kosztorysowego. Zakres pozycji kosztorysowej dla której dokonano zmiany oznaczenia podstawy musi być zgodny z zakresem pozycji określonej w przedmiarze robót.
Wszelkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z niezachowania tych wymagań będą obciążały wykonawcę.”
2. w tomie I, w pkt. 24 (str. 18), w wyliczeniu dokumentów, które wykonawca musi dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, dodaje się ppkt. 5, który otrzymuje brzmienie:
„kosztorys ofertowy sporządzony metodą szczegółową (tj. z rozbiciem kosztów na R, M, S)”.
Terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.
Niniejsza zmiana treści SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.
Z upoważnienia
Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka
Tadeusz Woźniak
Sekretarz Gminy
Sucha Beskidzka 19.06.2017 r.
ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 oraz art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część II (wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej i okiennej)”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz ogłoszenia o zamówieniu, w zakresie terminów składania i otwarcia ofert.
TERMIN SKŁADANIA OFERT: 29.06.2017 r. godz. 11:00
TERMIN OTWARCIA OFERT: 29.06.2017 r. godz. 12:00
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka 29.06.2017 r.
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
W imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część II (wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej i okiennej)”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynęło 8 ofert.
Szczegółowe informacje o złożonych ofertach zawiera załącznik do niniejszego ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK:
Informacja z otwarcia ofert
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka 02.08.2017 r.
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część II (wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej i okiennej)”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:
GRAB Sp. z o.o. Sp. k.
Słotwiny 123A
24-310 Karczmiska
Pełną treść zawiadomienia wraz uzasadnieniem zawiera załącznik do niniejszego ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK:
Zawiadomienie o wyborze oferty
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt