Wynajem mieszkania komunalnego / socjalnego
Treść
Wynajem mieszkania komunalnego / socjalnego
Gdzie załatwić:
Urząd Miasta Sucha Beskidzka
ul. Mickiewicza 19
Biuro Obsługi Mieszkańców
Biuro Obsługi Mieszkańców
parter: pokój nr 7
tel.: (33) 874 95 45
lub
Referat Gospodarki Nieruchomościami
I piętro, pokój nr 28
tel.: (33) 874 95 38, (33) 874 95 39
Godziny przyjęć:
poniedziałek - środa: 7:30 - 15:30
czwartek : 9:00 - 17:00
piątek: 7:30 - 15:30
Podstawa prawna
Art. 21 ust. 1-3 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 172 tekst jednolity)
Wymagane dokumenty:
1/ wniosek o wynajem lokalu mieszkalnego/socjalnego,
3/ deklaracja o wysokości dochodów,
4/ oświadczenie o stanie majątkowym,
5/ oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu/budynku
Tryb rozpatrywania i załatwiania wniosków o najem lokali z zasobu mieszkaniowego Gminy Sucha Beskidzka:
- wnioskodawca składa wniosek do Urzędu Miasta Sucha Beskidzka wraz z wymaganymi dokumentami,
- wniosek wraz z załącznikami podlega sprawdzeniu pod względem formalnym i merytorycznym. Po sprawdzeniu wniosku członkowie Komisji do spraw opiniowania wniosków o przydział lokali mieszkalnych z mieszkaniowego zasobu Gminy Sucha Beskidzka przeprowadzają wizję lokalną dotyczącą sprawdzenia warunków mieszkaniowych i sporządzają na tą okoliczność protokoły z kontroli,
- następnie wniosek opiniuje Komisja do spraw opiniowania wniosków o przydział lokali mieszkalnych z mieszkaniowego zasobu Gminy Sucha Beskidzka.
- wniosek zaopiniowany przez Komisję rozpatruje Burmistrz Miasta, podejmując rozstrzygnięcia stwierdzające:
- przyznanie prawa do zawarcia umowy najmu na czas nieoznaczony,
- wpisanie uprawnionego na listę oczekujących,
- brak uprawnienia do wynajmowania lokalu z zasobu mieszkaniowego Gminy Sucha Beskidzka.
- decyzje Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka określone w pkt 4 podaje się do wiadomości publicznej przez zamieszczenie obwieszczenia na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej.
- w terminie 14 dni od dnia podania do wiadomości publicznej rozstrzygnięć Burmistrza Miasta, wnioskodawcy uprawnieni są do wnoszenia odwołań, skarg i zastrzeżeń.
Do pobrania
deklaracja o wysokości dochodów
oświadczenie o stanie majątkowym
oświadczenie o nie posiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu/budynku