Sekretarz Gminy
Treść
Zbigniew Maryon
pokój nr 24 (I piętro)
Kontakt:
telefon (33) 874 - 95 - 34
e-mail: sekretarz@sucha-beskidzka.pl
Do zadań Sekretarza Gminy należy:
1) stały nadzór nad organizacją pracy Urzędu, przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy,
2) koordynacja działań poszczególnych referatów w zakresie realizacji bieżących zadań wynikających z obowiązujących aktów normatywnych i poleceń Burmistrza,
3) opracowywanie projektów statutów, regulaminów, instrukcji, zarządzeń, okólników z zakresu organizacji działania Urzędu oraz ich aktualizacji, a także projektów statutów jednostek organizacyjnych i ich aktualizacji,
4) opracowywanie projektów organizacji referatów z podziałem na stanowiska pracy i opisem stanowisk urzędniczych w uzgodnieniu z kierownikami referatów,
5) opracowywanie w uzgodnieniu z bezpośrednimi przełożonymi pracowników, zakresów czynności na poszczególne stanowiska pracy oraz zakresów czynności dla kierowników referatów, samodzielnych stanowisk pracowniczych i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
6) przedkładanie Burmistrzowi propozycji usprawnienia pracy w Urzędzie, wdrażanie nowoczesnych metod i technik pracy, dbanie o wizerunek Urzędu, a w szczególności o kompetentną i kulturalną obsługę klienta,
7) prowadzenie spraw związanych z organizacją wyborów i referendów,
8) zapewnienie prawidłowego pod względem formalno-prawnym i terminowości przygotowania uchwał i innych materiałów na posiedzenia komisji, sesji Rady Miasta oraz uczestniczenie w posiedzeniach,
9) organizacja i przeprowadzanie naborów kandydatów na stanowiska urzędnicze, organizacja służby przygotowawczej,
10) nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawnych przez pracowników Urzędu ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz Instrukcji Kancelaryjnej w zakresie prawidłowego, terminowego i rzetelnego załatwiania spraw,
11) koordynacja i nadzór nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej, strony www,
12) realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej,
13) nadzór i odpowiedzialność za sprawne i prawidłowe funkcjonowanie elektronicznego obiegu dokumentów i zarządzanie dokumentacją,
14) współpraca z organami kontroli zewnętrznej, kompletowanie całości dokumentacji z przeprowadzanych kontroli zewnętrznych, nadzorowanie terminowego wykonywania zaleceń pokontrolnych oraz udzielanie odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
15) nadzór i odpowiedzialność za przestrzeganie przez pracowników samorządowych tajemnicy państwowej i służbowej,
16) udział w procedurach zarządzania kryzysowego oraz koordynacja i nadzór nad zadaniami obronnymi i obrony cywilnej,
17) prowadzenie rejestru skarg i wniosków, nadzorowanie i monitorowanie sposobu załatwiania indywidualnych spraw klientów, w tym skarg i wniosków,
18) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych,
19) koordynacja i nadzór nad składaniem oświadczeń majątkowych zobowiązanych do tego radnych, pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy. Odpowiedzialność za terminowość i przekazywanie oświadczeń do właściwych urzędów,
20) udzielanie informacji publicznej w sprawach dotyczących zakresu działania organów gminy,
21) dbałość o należyty wygląd budynku Urzędu i jego otoczenia, podejmowanie czynności związanych z zabezpieczeniem majątku przed włamaniem, kradzieżą, pożarem itp.
22) prowadzenie spraw dotyczących, ochrony danych osobowych znajdujących się w zbiorach gminnych w tym w zakresie RODO,
23) koordynacja i nadzór nad sprawozdawczością do GUS,
24) nadzór nad właściwym realizowaniem obsługi prawnej Urzędu,
25) zapewnienie utrzymania wysokiego standardu usług świadczonych przez Urząd,
26) inspirowanie, wdrażanie i nadzorowanie zmian organizacyjnych w Urzędzie,
27) promocja miasta,
28) prowadzenie rejestru przepisów gminnych oraz prawa miejscowego,
29) współpraca z mediami i przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania przedstawicieli prasy i portali internetowych oraz przygotowywanie projektów oświadczeń i stanowiska gminy w sprawach dotyczących samorządu lokalnego,
30) pełnienie funkcji Kierownika Urzędu w razie nieobecności Burmistrza,
31) wykonywanie innych czynności wynikających z polecenia lub upoważnienia Burmistrza.