Sprzedaż mieszkań komunalnych
Treść
Sprzedaż mieszkań komunalnych
Gdzie załatwić :
Urząd Miasta Sucha Beskidzka
ul. Mickiewicza 19
Referat Gospodarki Nieruchomościami
I piętro, pokój nr 28
nr telefonu (33) 874-95-38 , (33) 874 95 39
Godziny przyjęć:
poniedziałek - środa: 7:30 - 15:30
czwartek : 9:00 - 17:00
piątek: 7:30 - 15:30
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 1899 z późniejszymi zmianami) oraz Uchwała Nr XXII / 206 / 04 Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej z dnia 30 września 2004 r. w sprawie: ustalenia kryteriów i zasad sprzedaży lokali mieszkalnych, w budownictwie komunalnym, położonych na osiedlach Na Stawach, Beskidzkim i ul. Mickiewicza 17.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o sprzedaż lokalu,
- oświadczenie najemcy o pokryciu kosztów wyceny zgodnie z § 6 ww. uchwały Rady Miejskiej,
- kserokopia decyzji o przydziale lokalu mieszkalnego,
- wniosek o ewentualne zastosowanie bonifikaty od ceny rynkowej lokalu.
Opłaty:
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej.
Termin odpowiedzi:
- po złożeniu wniosku o wykup lokalu na koszt nabywcy zostaje zlecona wycena,
- po ustaleniu wartości mieszkania, Radzie Miasta Sucha Beskidzka przedłożony zostaje projekt uchwały w sprawie zgody na sprzedaż mieszkania oraz wyrażenie zgody na udzielenie bonifikaty,
- po uzyskaniu zgody Rady Miasta na sprzedaż lokalu do publicznej wiadomości na okres 6 miesięcy podany jest wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży,
- jeżeli w wyżej podanym terminie nie zostanie wykonane prawo pierwszeństwa nabycia nieruchomości, następuje spisanie protokołu uzgodnień i zawarcie umowy w formie aktu notarialnego.
Termin załatwienia sprawy to około 4 miesięcy od daty złożenia wniosku
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Uwagi:
Sprzedaż lokali następuje wyłącznie na rzecz dotychczasowych najemców