Przejdź do stopki

Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka

Treść


Sucha Beskidzka 12.05.2015 r.

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-95-32, ogłasza przetarg nieograniczony na:

 

„Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”


Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
90000000-7, 90500000-2, 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7.

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu gminy Sucha Beskidzka, w okresie od 1 czerwca 2015 r. do 31 grudnia 2016 r.
Przez odbieranie i transport odpadów komunalnych należy rozumieć w szczególności dystrybucję pojemników, opróżnianie pojemników, dystrybucję i zbiórkę worków oraz transport odebranych odpadów do miejsca ich zagospodarowania, wskazanego przez Zamawiającego.
Szacunkowa liczba nieruchomości:
1) zamieszkałych – ok. 1 804 w tym 35 to budynki wielorodzinne typu bloki. W budynkach wielorodzinnych (blokach) odpady komunalne będą zbierane w pojemnikach KP7 oraz pojemnikach typu IGLOO,
2) niezamieszkałych – ok. 535.

Łączna szacunkowa ilość odpadów komunalnych wytworzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w okresie objętym zamówieniem wyniesie około 3 320,00 Mg w tym:
1) odpady selektywnie zbierane ok. 3 020,00 Mg, z czego:
- wysegregowane odpady ze strumienia odpadów zbieranych selektywnie stanowią ok. 950,00 Mg,
- pozostałe odpady zbierane w sposób selektywny stanowią ok. 1 950,00 Mg,
- odpady ulegające biodegradacji zbierane selektywnie stanowią ok. 120,00 Mg,
2) odpady nieselektywnie zbierane ok. 300,00 Mg.

Wszystkie odpady komunalne będą przekazywane przez Wykonawcę do Regionalnego Zakładu Przetwarzania Odpadów w Suchej Beskidzkiej, ul. Wadowicka 4a.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.

Termin realizacji zamówienia:
Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia w okresie od 01.06.2015 r. do 31.12.2016 r. przy czym do realizacji prac organizacyjno-technicznych (opracowanie harmonogramu, oznakowanie pojemników itp.), poprzedzających odbiór odpadów, Wykonawca przystąpi niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności warunki dotyczące:
- posiadania uprawnień – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że uzyskał wpis do prowadzonego przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych, wyposażonym w urządzenie umożliwiające bieżące ważenie pojemników na odpady (o pojemności w zakresie min. 120 – 1100 l) przy ich opróżnianiu oraz wykonanie wydruku w celu pozostawienia informacji dla właściciela nieruchomości o ciężarze odebranych odpadów.

Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów opisanych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.

W celu oceny spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wykonawcy, oprócz oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp, są zobowiązani do przedłożenia wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ). Wykonawca potwierdza spełnianie warunku dot. posiadania uprawnień poprzez złożenie ww. oświadczenia.

W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 5 ustawy Pzp, oprócz oryginału dokumentu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SIWZ), o którym mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, należy przedłożyć następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ);
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzeni, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1-6.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 – 6 składa odpowiednie dokumenty określone w §4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231).

Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.

Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 20.05.2015 r. o godz. 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 20.05.2015 r. o godz. 11:30 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).

Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
Magdalena Matysiak - tel. (0-33) 874-95-44 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 12.05.2015 r.

Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.

Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie:
- cena brutto - 90%
- częstotliwość odbioru odpadów komunalnych - 10%
Szczegółowy opis ww. kryteriów określa SIWZ.

W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.
 

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP

2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)

3. Formularze edytowalne (oferta, oświadczenia)

 

 

 

                                                                                                   Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                    Stanisław Lichosyt

 


 

Sucha Beskidzka 03.06.2015 r.

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA


Działając w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.).


Uzasadnienie:


W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wpłynęła jedna oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Turystyczne BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o. W wyniku przeprowadzonych czynności związanych z analizą oferty ww. Wykonawcy ustalono, że jej cena (766 098,00 zł) przewyższa kwotę (760 000,00 zł), którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Biorąc pod uwagę powyższe należy uznać, że stan faktyczny wypełnia przesłankę unieważnienia postępowania określoną w art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.).

 

 

                                                                                                                                          Z upoważnienia

                                                                                                                     Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                         Tadeusz Woźniak

                                                                                                                                           Sekretarz Gminy