Przejdź do stopki

Przebudowa targowiska stałego w miejscowości Sucha Beskidzka

Treść

UWAGA: ZMIANA TREŚCI SIWZ I TERMINU SKŁADANIA OFERT !!!

 

Sucha Beskidzka 12.03.2013 r.

 
Ogłoszenie o wszczęciu postępowania
 
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-22-66, ogłasza przetarg nieograniczony na:
 
 
Przebudowę targowiska stałego w miejscowości Sucha Beskidzka”
 
 
Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7, 45200000-9, 45223500-1, 45233253-7, 45233252-0, 45246400-7, 45231300-8, 45231400-9, 45232130-2, 45232152-2, 45342000-6, 45211320-8, 45213142-0.
                                                                                                                                                                                                                                                       
Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia stanowią roboty związane z przebudową targowiska stałego zlokalizowanego na działkach ewid. nr 9460/8, 9460/9, 9460/10, 9460/11, 9460/17, 9462/1, 9462/2 w Suchej Beskidzkiej.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a)    roboty przygotowawcze,
b)   roboty rozbiórkowe (m.in. rozebranie krawężników betonowych i chodników z płyt betonowych, frezowanie nawierzchni bitumicznych),
c)    roboty ziemne (wykopy, nasypy, niwelacja terenu),
d)   wykonanie żelbetowego muru oporowego,
e)    wykonanie podbudowy z tłucznia – warstwa dolna: 9 742 m2, warstwa górna: 3 691 m2,
f)    ułożenie krawężników betonowych – 1 631,60 mb,
g)   ułożenie obrzeży betonowych – 455,90 mb,
h)   wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych – 2 828,50 m2,
i)     wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej dwuteowej gr. 8 cm – 7 778,10 m2,
j)     wykonanie wiat, kojców, ogrodzenia i obiektów małej architektury,
k)   wykonanie odprowadzenia wód opadowych z terenu targowiska (poprzez rozbudowę istniejącej kanalizacji deszczowej),
l)     wykonanie przyłączy wodno-kanalizacyjnych i szczelnego zbiornika na nieczystości ciekłe,
m)przebudowę sieci oświetleniowej,
n)   wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej obiekty zlokalizowane na placu targowym,
o)   pełną obsługę geodezyjną inwestycji,
p)   zapewnienie kierownictwa budowy,
q)   wykonanie wszelkich niezbędnych prób i sprawdzeń,
r)     wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z dokumentacją projektową, przepisami prawa i niniejszą SIWZ.
 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
 
Ilości oraz zakres robót określa kosztorys ofertowy (przedmiar robót), którego formularz stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
 
Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej.
 
Zamówienie jest realizowane przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, oś 3 „Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej”, działanie 321, „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej”.
 
 
Termin realizacji zamówienia:
Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 16.09.2013 r.
 
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)na zasadach określonych w SIWZ.
 
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 50 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.
 
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.
 
 
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia – tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli przynajmniej dwa zadania (zamówienia), które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m2 każde (wskazana powierzchnia dotyczy jednego zadania – w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku nie można sumować powierzchni zrealizowanych w ramach kilku zadań).
 
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów opisanych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.
 
 W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wykonawcy, oprócz oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp, są zobowiązani do przedłożenia wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ). W wykazie należy wskazać tylko te zadania, które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowej.
Dowodami, o których mowa powyżej są: poświadczenie albo inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Zamawiający nie wymaga przedłożenia dowodów w odniesieniu do wszystkich robót ujętych w powyższym wykazie – wykonawca przedkłada tylko dowody dotyczące najważniejszych robót.
W przedmiotowym postępowaniu wykonawca, w miejsce ww. poświadczeń może przedkładać dokumenty potwierdzające wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, wskazane w powyższym wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oprócz oryginału dokumentu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SIWZ), o którym mowa          w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, należy przedłożyć następujące dokumenty:
1)   oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ);
2)   aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3)   aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4)   aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne,  lub potwierdzeni,  że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
 
W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
 
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26  ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1-4.
 
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 – 4 składa dokumenty określone w §4 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 19.02.2013 r. poz. 231) tj. dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że
1)   nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
2)   nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
 
Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.
 
Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
 mgr inż. Rafał Adamek        - tel. (0-33) 874-95-40 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
 mgr inż. Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)
 
Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 27.03.2013 r. o godz. 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 27.03.2013 r. o godz. 11:30 w Urzędzie Miejskim  w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21(sala sesyjna).
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.
 
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 12.03.2013 r.
 
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
 
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.
 
Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%
 
W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.
 
 
ZAŁĄCZNIKI:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                    Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
 
                                                                                                                Stanisław Lichosyt

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Sucha Beskidzka 19.03.2013 r.
 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w dniu 14.03.2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Przebudowa targowiska stałego w miejscowości Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynął wniosek nr 1 o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytania i odpowiedź Zamawiającego podano poniżej.

Pytanie:
W SIWZ przetargu w punkcie 17. Wymagania dotyczące wadium 17.4 „…Zamawiający zaleca, aby dokument wadialny zawierał postanowienia pozwalające na wniesienie żądania zapłaty wadium w terminie co najmniej 3 dni po upływie okresu związania ofertą”.
Czy zostanie uznana gwarancja ubezpieczeniowa wadium bez powyższego zalecanego zapisu?


Odpowiedź:
Zamawiający nie narzuca wykonawcom konkretnych zapisów dotyczących dokumentów wadialnych i uzna za prawidłową każdą ubezpieczeniową gwarancję zapłaty wadium, która będzie w pełni zabezpieczać jego interes. Wadium wniesione w formie gwarancji musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, co oznacza, że dochodzenie roszczenia z tytułu zapłaty wadium nie może być w żaden sposób utrudnione. Dokument wadialny musi obejmować prawo do zgłoszenia żądania w związku ze zdarzeniem, które nastąpiło w okresie związania ofertą. Zamawiający nie może być pozbawiony możliwości dochodzenia roszczeń nawet jeśli zdarzenie stanowiące podstawę żądania zapłaty wadium zaistnieje w ostatnim dniu związania ofertą.


Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu.

 

 

                                                                                                              Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                           Stanisław Lichosyt
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sucha Beskidzka 19.03.2013 r.

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w dniu 15.03.2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Przebudowa targowiska stałego w miejscowości Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynął wniosek nr 2 o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytania i odpowiedź Zamawiającego podano poniżej.

 

Pytanie 1:
Uprzejmie prosimy o wyjaśnienie rozbieżności odnośnie grubości nawierzchni asfaltowej. W przedmiarze robót jest wskazane:
- w poz. 55 druku kosztorys ofertowy – nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, asfaltowe, warstwa wiążąca o grubości 4 cm natomiast z przekroju przez drogę wewnętrzną rys. D3 wynika, że warstwa wiążąca winna mieć 6 cm grubości,
- w poz. 56 druku kosztorys ofertowy – nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, asfaltowe, warstwa ścieralna o grubości 3 cm natomiast z przekroju przez drogę wewnętrzną rys. D3 wynika, że warstwa ścieralna winna mieć 4 cm grubości.

Odpowiedź:
Roboty objęte zamówieniem należy wycenić zgodnie z formularzem kosztorysu ofertowego (załącznik nr 4 do SIWZ). Rozbieżność w grubościach warstw nawierzchni wynika z omyłki pisarskiej w elektronicznej wersji projektu budowlanego.
Obecnie jest prowadzona procedura zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę dla inwestycji objętej przedmiotem zamówienia. Na stronie internetowej Zamawiającego został udostępniony aneks do zatwierdzonego projektu budowlanego obejmujący wszystkie planowane zmiany.


Pytanie 2:
Ponadto uprzejmie prosimy o wyjaśnienie poz. 33 druku kosztorys ofertowy – wykonanie murów okładzinowych żłobów, zapór, stopni warstwowych lub rzędowych o grubości 15 cm, podnoszenie lub opuszczanie materiału do 1,5 m w ilości 74,546 m3. Jakiego elementu budowlanego dotyczy ta pozycja przedmiarowa?

Odpowiedź:
Roboty określone w poz. 33 formularza kosztorysu ofertowego dotyczą muru oporowego zabezpieczającego brzeg potoku. Szczegółowy opis robót zawiera załącznik nr 6 do SIWZ – „Szczegółowe Specyfikacje Wykonania i Odbioru Robót” (str. 49-52).

Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu.
 

 

Załącznik:

1. Aneks do projektu budowlanego

 

                                                                                                          Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                       Stanisław Lichosyt

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                                                                                       Sucha Beskidzka 21.03.2013 r.


WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w dniu 19.03.2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Przebudowa targowiska stałego w miejscowości Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynęły wnioski nr 3 i 4 o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego podano poniżej.

 

WNIOSEK NR 3:

Pytanie 1:
Zamawiający żąda w SIWZ rozdz. 7 pkt. 7.1 przedłożenia wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, gdzie w wykazie należy wskazać tylko te zadania, które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowej – czy Zamawiający wymaga wykazu wszystkich robót spełniających te wymagania czy też wystarczy wykazać się zakresem i ilością robót podanych w rozdziale 6 pkt. 6.1 np. dwa zadania (zamówienia) które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowej o pow. nie mniejszej niż 1 000 m2.
W przypadku odpowiedzi negatywnej na powyższe pytanie wnosimy, aby Zamawiający na podstawie §1 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane zawęził zakres robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń do określenia górnego limitu ilości robót wymienionych w rozdziale 6 pkt. 6.1. Nadmieniamy, że u dużych wykonawców (…) wykaz w zakresie żądanym przez zamawiającego może liczyć od kilkudziesięciu do kilkuset pozycji
.

Odpowiedź:
W dokumencie należy podać tylko informacje niezbędne do wykazania spełniania opisanego przez Zamawiającego warunku wiedzy i doświadczenia – za wystarczające zostanie uznane ujęcie w wykazie dwóch zadań (zamówień), które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m2 każde.
W celu ujednolicenia wymagań dotyczących żądanych dokumentów Zamawiający dokona stosownej zmiany treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu.

Pytanie 2:
W SST nr D 10.01.01 „Mury oporowe. Elementy betonowe i kamienne” brak wymogów dotyczących wykonania pozycji:
- Balustrady z pochwytem stalowym, tarasowe – analogia pochwyt stalowy wykończony na wspornikach 30 cm, mocowane do muru,
- Balustrady z pochwytem stalowym, balkonowe proste – analogia balustrady z pochwytem stalowym i szczebelkami pionowymi do wysokości 1,1 od poziomu chodnika.
W przedmiarze natomiast ta specyfikacja wskazana jest jako właściwa do wykonania niniejszych prac. Prosimy o określenie wymogów wykonania przedmiotowych robót
.

Odpowiedź:
Zamawiający uzupełni Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) o wymagania dotyczące wykonania ww. robót, w trybie zmiany treści SIWZ. Aneks do STWiOR zostanie opublikowany na stronie internetowej Zamawiającego.

Pytanie 3:
Na rysunku konstrukcji nawierzchni miejsc handlowych wskazano jako podbudowę warstwę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grubości 15 cm, natomiast w opisie technicznym mowa o warstwie tłucznia o grubości 25 cm. Prosimy o wyjaśnienie przedstawionej rozbieżności.

Odpowiedź:
Zgodnie z aneksem do projektu budowlanego, zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego, grubość ww. podbudowy z kruszywa łamanego (tłucznia 0-32) wynosi 15 cm.

Pytanie 4:
Na rysunku konstrukcji dróg dojazdowych wskazano warstwy:
- warstwa ścieralna z BA o grubości 4 cm
- warstwa wiążąca z BA o grubości 6 cm
- warstwa tłucznia 0/32 o grubości 15 cm
- warstwa tłucznia 32/64 o grubości 0-25 cm
natomiast w opisie technicznym przedstawiono konstrukcję:
- warstwa ścieralna z BA o grubości 3 cm
- warstwa wiążąca z BA o grubości 4 cm
- warstwa tłucznia 0/32 o grubości 10 cm
- warstwa tłucznia 32/64 o grubości 15 cm.
Prosimy o wyjaśnienie przedstawionej rozbieżności
.

Odpowiedź:
Zgodnie z aneksem do projektu budowlanego, zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego, nawierzchnia dróg wewnętrznych (dojazdowych) składa się z następujących warstw konstrukcyjnych:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o grubości 3 cm,
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o grubości 4 cm,
- warstwa tłucznia 0/32 o grubości 10 cm,
- warstwa tłucznia 32/64 o grubości 15 cm.


WNIOSEK NR 4:

Pytanie 1:
Czy podwójna toaleta kontenerowa, której opis załączono w dokumentacji przetargowej, może być dostarczona jako równoważna? Tzn.:
- na bazie konstrukcji kontenera o wym. ok. 2,5 x 6,0 m, dwukabinowa?
- dach płaski z odwodnieniem, zamiast wielospadowego?
- okładziny ścian i sufitu z trwałych płyt HPL w kolorze stalowym, zamiast blachy kwasoodpornej?
- okładziny zewnętrzne z blachy trapezowej (niski profil) powlekanej w wymaganym kolorze RAL 1001
?


Odpowiedź:
Toaleta wolnostojąca, dwukabinowa objęta przedmiotem zamówienia może być wykonana na bazie kontenera o wymiarach ok. 2,5 m x 6,0 m. Dopuszczalne jest również wykonanie dwóch pojedynczych (jednokabinowych) toalet obok siebie. Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie dachu płaskiego. Wnętrze (ściany, sufit, podłoga) musi być wykonane w całości ze stali kwasoodpornej nierdzewnej (dodatkowo podłoga z blachy ryflowanej) – nie dopuszcza się zastosowania innych materiałów. Okładziny zewnętrzne ścian należy wykonać z blachy płaskiej powlekanej, w kolorze RAL 1001.
Użyte materiały i zastosowane rozwiązania technologiczne muszą zapewniać estetykę i trwałość obiektu.


Pytanie 2:
Co dokładnie oznacza sformułowanie toaleta samoobsługowa?

Odpowiedź:
Pojęcie „toaleta samoobsługowa” oznacza, że dzięki zastosowanym rozwiązaniom technologicznym i urządzeniom (np. baterie i spłuki czasowe, czujniki ruchu, zamek z automatem wrzutowym na monety, domykacze drzwi itp.) osoba z niej korzystająca obsługuje sama siebie i nie jest konieczny nadzór personelu w szczególności w zakresie dostępu do obiektu.


Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu.

 

                                                                                                                         Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                       Stanisław Lichosyt

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 Sucha Beskidzka 21.03.2013 r.


ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Przebudowa targowiska stałego w miejscowości Sucha Beskidzka” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w poniższym zakresie.


Zakres zmian:

W pkt. 7.1 SIWZ (str. 7) po zdaniu: „W wykazie należy wskazać tylko te zadania, które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowejdodaje się zwrot: „W dokumencie należy podać tylko informacje niezbędne do wykazania spełniania opisanego przez Zamawiającego warunku wiedzy i doświadczenia – za wystarczające zostanie uznane ujęcie w wykazie dwóch zadań (zamówień), które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m2 każde”.

W Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) stanowiących załącznik nr 6 do SIWZ, w specyfikacji D-10.01.01 „Mury oporowe, elementy betonowe i kamienne” dodaje się opis wymagań dotyczących wykonania balustrad, o których mowa w poz. 37 i 38 formularza kosztorysu ofertowego.
Treść ww. opisu wymagań stanowi załącznik do niniejszego zawiadomienia.
 

Termin składania ofert w niniejszym postępowaniu zostaje przedłużony do godz. 11:00 dnia 29.03.2013 r. Otwarcie ofert odbędzie się o godz. 11:30 dnia 29.03.2013 r.

Pozostałe postanowienia SIWZ pozostaja bez zmian.

 Zamawiający zawraca uwagę, że bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem ostatecznego terminu składania ofert. Wykonawcy powinni uwzględnić ten fakt przy wnoszeniu wadiów w formie niepieniężnej.
 

 ZAŁĄCZNIK:

1. Aneks do STWiOR

 

                                                                                                    Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                    Stanisław Lichosyt

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sucha Beskidzka 21.03.2013 r.


ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

Działając na podstawie art. 12a ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Przebudowa targowiska stałego w miejscowości Sucha Beskidzka” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść ogłoszenia o zamówieniu w zakresie wykazu oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.

Zakres zmiany:
W części ogłoszenia dotyczącej zakresu informacji, jakie powinien zawierać wykaz robót budowlanych, po zdaniu: „W wykazie należy wskazać tylko te zadania, które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowejdodaje się zwrot: „W dokumencie należy podać tylko informacje niezbędne do wykazania spełniania opisanego przez Zamawiającego warunku wiedzy i doświadczenia – za wystarczające zostanie uznane ujęcie w wykazie dwóch zadań (zamówień), które obejmowały wykonanie nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni nie mniejszej niż 1 000 m2 każde”.


Termin składania ofert w niniejszym postępowaniu zostaje przedłużony do godz. 11:00 dnia 29.03.2013 r. Otwarcie ofert odbędzie się o godz. 11:30 dnia 29.03.2013 r.

 

ZAŁĄCZNIK:

1. Ogłoszenie zamieszczone w BZP

 

                                                                                                        Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                       Stanisław Lichosyt

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sucha Beskidzka 19.04.2013 r.
 
 
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
 
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Przebudowa targowiska stałego w miejscowości Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:
 
BRUK – SPEC
Przedsiębiorstwo Budowlane
Mateusz Gancarczyk
Śleszowice 70
34-210 Zembrzyce
 
W przedmiotowym postępowaniu złożono 14 ofert. Wykluczono 2 wykonawców, odrzucono 4 oferty. Zamawiający dokonał oceny i porównania ofert niepodlegających odrzuceniu. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena za realizację zamówienia.
Zamawiający zgodnie ze wskazaną w specyfikacji formułą dokonał oceny punktowej ofert niepodlegających odrzuceniu.
 
Wykaz, ocena i porównanie złożonych ofert

Nr oferty
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres wykonawcy
Streszczenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu i oceny ofert
Ocena punktowa złożonej oferty
Kolejność ofert  wg kryterium ceny za realizację zamówienia
1
DEEL Dorota Dobrzańska
ul. Prusa 13/30
43-300 Bielsko-Biała
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
76,67
IX w kolejności
 
2
 
Zakład Budowlano-Montażowy
PROBUD Sp. z o.o.
ul. Leśnianka 101
34-300 Żywiec
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
78,44
VII w kolejności
3
PROFEXIM Sp.j.
ul. Bandurskiego 66
31-515 Kraków
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
98,59
II w kolejności
4
M&K Sp. z o.o.
ul. Droga na Antałówkę 14
34-500 Zakopane
Wykonawca został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 i 5 ustawy Pzp
---
---
5
 
Przedsiębiorstwo
Inżynieryjno-Budowlane COMODOS
Sławomir Gugulski
ul. Łazówka 9
34-100 Wadowice
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
83,05
IV w kolejności
6
 
Przedsiębiorstwo
Usługowo-Produkcyjno-Handlowe DROGBUD inż. Kazimierz Sobaniak
34-222 Zawoja 1970
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
82,73
V w kolejności
7
 
Konsorcjum firm:
 
Firma Budowlana
Jerzy Steczek, Roman Pochopień s.c.
34-205 Stryszawa 286 F
 
Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu
Jerzy Steczek
34-205 Stryszawa 820
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
94,43
III w kolejności
8
ARTMAG Magdalena Smolik
ul. Kopernika 49
34-300 Żywiec
Wykonawca został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 i 5 ustawy Pzp
---
---
9
SKANSKA S.A.
ul. Gen. Józefa Zajączka 9
01-518 Warszawa
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
74,83
X w kolejności
10
 
Firma Budowlana KUROS
Katarzyna Skupień
Suche 102
34-520 Poronin
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
77,96
VIII w kolejności
11
LACHBET Mariusz Lach
ul. Jana Pawła II 157
34-103 Witanowice
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
82,57
VI w kolejności
12
 
BRUK – SPEC
Przedsiębiorstwo Budowlane
Mateusz Gancarczyk
Śleszowice 70
34-210 Zembrzyce
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
100,00
I w kolejności
13
Konsorcjum firm:
 
Usługi Ogólnobudowlane
Krzysztof Adamek
ul. Stokowa 21
34-200 Sucha Beskidzka
 
Zakład Instalacyjny
C.O., Gaz, Wod.-Kan.
Usługi Budowlane
Michał Świerkosz
ul. Wolności 201
34-220 Maków Podhalański
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 
ust. 1 pkt 2 i 8 
ustawy Pzp
---
---
14
 
Konsorcjum firm:
 
DEKA Katarzyna Deja
ul. Podhalańska 60B
34-404 Pyzówka
 
Przedsiębiorstwo Budowlane
KONS-BUD s.c
Jan Deja, Sebastian Błoniarz
Pyzówka, ul. Podhalańska 60 B
34-404 Klikuszowa
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 
ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp
---
---

Uzasadnienie:
 
W toku postępowania Zamawiający odrzucił oferty nr 4, 8, 13, 14. W wyniku analizy pozostałych złożonych ofert Zamawiający ustalił, że wykonawcy prawidłowo wnieśli wymagane wadium, spełniają warunki udziału w niniejszym postępowaniu opisane w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu oraz wykazali brak podstaw do ich wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Pzp. Oferty nr 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ i nie podlegają odrzuceniu w oparciu o przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający dokonał oceny i porównania ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu  o kryterium określone w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. W wyniku przeprowadzonych czynności ustalono, że oferta złożona przez Wykonawcę – BRUK-SPEC Przedsiębiorstwo Budowlane Mateusz Gancarczyk zawiera najniższą cenę za realizację przedmiotu zamówienia, co jest równoznaczne z przyznaniem maksymalnej liczby punktów (100).
 
W tym stanie rzeczy należy uznać, że oferta ww. Wykonawcy jest najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ.
 

W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.

 

ZAŁĄCZNIK:

Zawiadomienie o wyborze oferty

 

 

                                                                         Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                    Stanisław Lichosyt