Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część I
Treść
UWAGA: ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT!!!
a) wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji dachu,
b) wymianę rynien i rur spustowych z blachy miedzianej,
c) wymianę pokrycia dachu,
d) izolację pionową i pozioma ścian fundamentowych,
e) rekonstrukcję i renowację elewacji,
f) przebudowę przyłączy instalacyjnych,
g) utwardzenie nawierzchni dziedzińca płytami kamiennymi,
h) rekonstrukcję i renowację mostków zlokalizowanych w parku zamkowym,
i) wykonanie iluminacji,
j) dostawę i montaż obiektów małej architektury (ławek, gablot informacyjnych),
k) dokonanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich czynności faktycznych i prawnych wynikających z pozwoleń Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie, decyzji o pozwoleniu na budowę oraz z uzgodnień, warunków technicznych, opinii, decyzji i innych dokumentów dotyczących zadania,
l) zapewnienie kierownictwa budowy, kierownictwa prac konserwatorskich oraz nadzoru archeologicznego, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawnienia, nad realizacją wszystkich robót objętych decyzją o pozwoleniu na budowę i decyzjami konserwatorskimi w tym również wymianę stolarki okiennej i drzwiowej stanowiącej część II zamówienia (odrębne postępowanie przetargowe),
m) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji,
n) wykonanie wszelkich niezbędnych prób, badań i sprawdzeń,
o) wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z przepisami prawa i niniejszą SIWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Ze względu na specyfikę przedmiotu zamawiania (roboty przy obiekcie użyteczności publicznej wpisanym do rejestru zabytków) wykonawcy są zobowiązani do szczegółowego i rzetelnego zapoznania się dokumentacją projektową, a w szczególności z wymaganiami zawartymi w pozwoleniach konserwatorskich, pozwoleniu na budowę oraz wszelkich uzgodnieniach, opiniach i warunkach technicznych dotyczących przedmiotowej inwestycji.
Zamawiający zaleca, aby wykonawcy przed złożeniem ofert dokonali we własnym zakresie i na własne ryzyko oględzin obiektu i zapoznali się z warunkami wykonania zamówienia wynikającymi ze stanu zachowania, lokalizacji i funkcji obiektu.
Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one realizację robót zgodnie z wydanymi pozwoleniami oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz walorów wizualnych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej.
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część I”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, do dnia 14.06.2017 r. wpłynęło siedem wniosków o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego zawiera załacznik do niniejszego ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK:
Z upoważnienia
Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka
Tadeusz Woźniak
Sekretarz Gminy
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część I”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w następującym zakresie:
1. w tomie I, pkt 11.2 (str. 12) otrzymuje brzmienie:
„Wykonawca musi sporządzić dokładnie wg przedmiaru robót stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ i dołączyć do oferty kosztorys ofertowy. Zamawiający żąda, aby kosztorys został sporządzony METODĄ UPROSZCZONĄ (tj. bez rozbicia kosztów na R, M, S) z zachowaniem numeracji i kolejności pozycji określonych w przedmiarze robót. Kosztorys ofertowy musi zawierać wszystkie pozycje zawarte w przedmiarze robót – brak kalkulacji, pominięcie pozycji kosztorysu ofertowego lub zmiana opisu może skutkować odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z SIWZ. Przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego należy uwzględnić oznaczenia podstaw wyceny (KNR, KNNR itp.) oraz opisy poszczególnych pozycji wskazane w powyższym formularzu. Wykonawca może dokonywać zmian w oznaczeniach podstaw pozycji kosztorysowych wyłącznie w zakresie w jakim wynika to z użytego przez wykonawcę programu kosztorysowego. Zakres pozycji kosztorysowej dla której dokonano zmiany oznaczenia podstawy musi być zgodny z zakresem pozycji określonej w przedmiarze robót.
Wszelkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z niezachowania tych wymagań będą obciążały wykonawcę.”
2. w tomie I, w pkt. 24 (str. 20), w wyliczeniu dokumentów, które wykonawca musi dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, dodaje się ppkt. 5, który otrzymuje brzmienie:
„kosztorys ofertowy sporządzony metodą szczegółową (tj. z rozbiciem kosztów na R, M, S)”
3. załącznik nr 5 do SIWZ – przedmiar robót otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
Terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie.
Niniejsza zmiana treści SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.
ZAŁACZNIK:
1. Przedmiar robót - AKTUALNY 16.06.2017 r.
Z upoważnienia
Burmistrza MIasta Sucha Beskidzka
Tadeusz Woźniak
Sekretarz Gminy
Sucha Beskidzka 19.06.2017 r.
ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 oraz art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część I”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz ogłoszenia o zamówieniu, w zakresie terminów składania i otwarcia ofert.
TERMIN SKŁADANIA OFERT: 29.06.2017 r. godz. 11:00
TERMIN OTWARCIA OFERT: 29.06.2017 r. godz. 11:30
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka 22.06.2017 r.
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część I”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, w dniu 16.06.2017 r. wpłynęły dwa wnioski o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego zawiera załacznik do niniejszego ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK:
Wyjaśnienia treści SIWZ
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka 29.06.2017 r.
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
W imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część I”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynęło 6 ofert.
Szczegółowe informacje o złożonych ofertach zawiera załącznik do niniejszego ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK:
Informacja z otwarcia ofert
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka 25.07.2017 r.
ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm. – dalej: ustawa Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn. „Realizacja prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych na zamku w Suchej Beskidzkiej – część I”, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
Uzasadnienie:
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęło 6 ofert. Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp oraz pkt. 8.4 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) Zamawiający przeprowadził tzw. procedurę odwróconą – tj. najpierw dokonał oceny złożonych ofert, a następnie zbadał, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu.
W toku postępowania we wszystkich złożonych ofertach Zamawiający stwierdził i poprawił w trybie art. 87 ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy Pzp omyłki dotyczące w szczególności: opisów i oznaczeń podstaw wyceny pozycji kosztorysowych, krotności, ilości robót oraz obliczenia wartości robót. Zawiadomienia o dokonanych poprawkach zostały dostarczone wykonawcom w dniu 14.07.2017 r. W wyniku uwzględnienia konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek w ofertach nr 2, 3, 5, 6 zmianie uległy ceny ofertowe brutto:
- oferta nr 2 (DeS Henryk Dowgier, Anna Dowgier Spółka Jawna) – zamiast 9 797 288,16 zł jest 9 875 989,43 zł,
- oferta nr 3 (Firma Handlowo-Produkcyjno-Usługowa JANOSIK Import-Eksport Marian Ślazyk) – zamiast 12 522 532,78 zł jest 12 622 632,78 zł,
- oferta nr 5 (Firma Budowlano-Konserwatorska Jarosław Woźniak) – zamiast 10 154 194,05 zł jest 10 189 591,92 zł,
- oferta nr 6 (Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych i Transportowych CECHINI Stanisław i Józef Cechini Spółka Jawna) – zamiast 11 589 727,95 zł jest 11 758 393,96 zł.
W dniu 14.07.2017 r. Zamawiający, działając na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, wezwał Wykonawcę – Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych BESKID Nr VI Sp. z o.o., którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, do złożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. W dniu 20.07.2017 r. Wykonawca dostarczył Zamawiającemu dokumenty wskazane w wezwaniu.
Zgodnie z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i ogłoszenia o zamówieniu w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać udział wykonawcy, którzy m.in. dysponują lub będą dysponować przynajmniej jedną osobą na stanowisko kierownika budowy, posiadającą:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, które zostały wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- uprawnienia, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 z późn. zm.),
- doświadczenie w kierowaniu (od rozpoczęcia do zakończenia) co najmniej dwiema budowami obejmującymi remont lub przebudowę obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków, o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł (brutto) każde.
W trakcie analizy otrzymanego wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji ww. zamówienia ustalono, że osoba przewidziana na stanowisko kierownika budowy, nie posiada doświadczenia w zakresie wymaganym przez Zamawiającego. W dokumencie przywołano następujące inwestycje referencyjne cyt.:
1) „Remont konserwatorski i modernizacja budynku Pałacu Czeczów w Kozach” (budynek wpisany do rejestru zabytków pod nr A-161/76) – wartość robót 4.415.800,32 zł brutto,
2) „Centrum Miejskie Integrator – remont konserwatorski zabytkowej kamienicy wraz z kompleksową adaptacją wnętrz przy ul. Mickiewicza 9 w Skoczowie” (budynek na terenie układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-389/81) – wartość robót 3.135.085,48 zł brutto.
Z opisu zadania nr 2 jednoznacznie wynika, że budynek nr 9 zlokalizowany przy ul. Mickiewicza w Skoczowie nie jest obiektem budowlanym wpisanym do rejestru zabytków – znajduje się jedynie na terenie układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków. Fakt ten znajduje również potwierdzenia w danych zawartych w rejestrze zabytków udostępnionym na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Katowicach. W tym stanie rzeczy należy uznać, że wykaz osób, dostarczony Zamawiającemu w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, jest wadliwy, ponieważ nie potwierdza spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobą na stanowisko kierownika budowy. W związku z tym Wykonawca został wezwany w trybie art. 26 ust 3 ustawy Pzp do dostarczenia Zamawiającemu prawidłowego wykazu osób, potwierdzającego spełnianie ww. warunku udziału w postępowaniu. W dniu 25.07.2017 r. Wykonawca dostarczył Zamawiającemu nowy wykaz osób, w którym na stanowisko kierownika budowy wyznaczył inną osobę. Z przedłożonych dokumentów (wykazu robót i decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych) wynika, że wskazana przez Wykonawcę osoba posiada, wydane w 1993 r. uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do cyt. „kierowania, nadzorowania i kontrolowania budowy i robót, kierowania i kontrolowania wytwarzania konstrukcyjnych elementów budowlanych oraz oceniania i badania stanu technicznego w zakresie wszelkich budynków i innych budowli o powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych, z wyłączeniem linii, węzłów i stacji kolejowych, dróg oraz nawierzchni lotniskowych, mostów, budowli hydrotechnicznych i wodno-melioracyjnych”.
Z przedłożonych dokumentów wynika, że osoba przewidziana na stanowisko kierownika budowy, posiadająca średnie wykształcenie techniczne, uzyskała uprawnienia budowlane na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 20 lutego 1975 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 1975 r. Nr 8 poz. 46 z późn. zm.). Zgodnie z § 5 ust. 2 przywołanego rozporządzenia cyt. „osoby ze średnim wykształceniem technicznym mogą pełnić funkcje techniczne (…), wyłącznie przy budowie budynków, budowli i instalacji o powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych, objętych daną specjalnością techniczno-budowlaną”, co oznacza, że osoby te posiadają uprawnienia budowlane w ograniczonym zakresie (por. UZP/DKUE/KU/210/10, UZP/DKUE/KU/21/13, KIO/UZP 2369/10, KIO 254/11). Należy podkreślić, że zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zatem nie można uznać, że osoba wskazana w uzupełnionym wykazie, dysponuje uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, które zostały wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, czego wymagał Zamawiający w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu. W związku z powyższym należy stwierdzić, że Wykonawca nie wykazał spełniania warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu w zakresie dysponowania osobą na stanowisko kierownika budowy. W tym stanie rzeczy Zamawiający jest zobowiązany do wykluczenia Przedsiębiorstwa Robót Budowlanych BESKID Nr VI Sp. z o.o. na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
W toku postępowania Zamawiający, działając na podstawie art. 85 ust. 2 ustawy Pzp, wezwał wykonawców do przedłużenia terminu związania złożonymi ofertami. Termin złożenia oświadczeń o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą wraz z dokumentami potwierdzającymi przedłużenie ważności wadium został wyznaczony na dzień 26.07.2017 r. W dniu 24.07.2017 r. Wykonawca – Konsorcjum firm: KONIOR Przedsiębiorstwo Budowlane Sp. z o.o., MALIBORSKI Ciesielstwo-Handel Drewnem Henryk Maliborski, Przedsiębiorstwo Budowlane HB-UNIBUD S.A. poinformował Zamawiającego, że nie wyraża zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. W związku z tym Zamawiający jest zobowiązany do odrzucenia oferty ww. Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a ustawy Pzp.
W wyniku przeprowadzonych czynności związanych z analizą pozostałych ofert niepodlegających odrzuceniu ustalono, że cena najtańszej oferty (9 875 989,43 zł), złożonej przez DeS Henryk Dowgier, Anna Dowgier Spółka Jawna, przewyższa kwotę (9 400 000,00 zł), którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Biorąc pod uwagę powyższe należy uznać, że stan faktyczny wypełnia przesłankę unieważnienia postępowania bez dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej, określoną w art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.).
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt