Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Suchej Beskidzkiej
Treść
UWAGA: 08.07.2014 DOKONANO ZMIANY TREŚCI SIWZ W ZAKRESIE WZORU UMOWY!
Sucha Beskidzka 01.07.2014 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-22-66, ogłasza drugi przetarg nieograniczony na realizację zadania pn.:
„Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Suchej Beskidzkiej”
Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7, 45110000-1, 45111300-1, 45212200-8, 45212222-8, 45223210-1, 45262210-6, 45262500-6, 45300000-0, 45400000-1, 45430000-0.
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót związanych z rozbudową budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 w Suchej Beskidzkiej o salę gimnastyczną. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
- budowę budynku sali gimnastycznej,
- wykonanie instalacji wewnętrznych: elektrycznej, wod.-kan., c.o., wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
- budowę parkingu,
- przebudowę kanalizacji sanitarnej i opadowej,
- rozbiórkę budynków gospodarczych i muru betonowego,
- przebudowę części pomieszczeń w budynku szkoły,
- wykonanie robót wykończeniowych,
- dostawę i montaż wyposażenia sali gimnastycznej,
- wykonanie wszelkich niezbędnych prób i sprawdzeń,
- pełną obsługę geodezyjną inwestycji,
- wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z dokumentacją projektową i przepisami prawa.
Charakterystyczne parametry budynku sali gimnastycznej:
- wymiary zewnętrzne: 24,65 m x 13,00 m,
- kubatura: 2 440,00 m3,
- powierzchnia zabudowy: 320,45 m2,
- powierzchnia użytkowa: 288,00 m2,
- wysokość budynku: 10,43 m,
- ilość kondygnacji: 1.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej.
Termin realizacji zamówienia:
Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 30.04.2015 r., przy czym stan surowy zamknięty należy wykonać do dnia 31.12.2014 r.
Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 16.07.2014 r. o godz. 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 16.07.2014 r. o godz. 11:30 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) na zasadach i w formach określonych w ustawie Pzp. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert i musi obejmować cały okres związania ofertą.
Szczegółowe wymagania dotyczące wadium zawiera SIWZ.
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 100 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia – tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli przynajmniej jedno zadanie (zamówienie), które obejmowało budowę sali gimnastycznej (hali sportowej) o kubaturze nie mniejszej niż 2 400 m3.
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów, określonych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.
W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, określonych w SIWZ oraz w niniejszym ogłoszeniu, wykonawcy, oprócz oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp, są zobowiązani do przedłożenia wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ).
W wykazie należy podać tylko informacje niezbędne do wykazania spełnienia opisanego przez Zamawiającego warunku wiedzy i doświadczenia – za wystarczające zostanie uznane ujęcie w wykazie jednego zadania (zamówienia) spełniającego ww. wymagania.
Dowodami, o których mowa powyżej są: poświadczenia albo inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Zamawiający nie wymaga przedłożenia dowodów w odniesieniu do wszystkich robót ujętych w powyższym wykazie – wykonawca przedkłada tylko dowody dotyczące najważniejszych robót, w zakresie niezbędnym do potwierdzenia spełnienia ww. warunku udziału.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, wskazane w powyższym wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, oprócz oryginału dokumentu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SIWZ), o którym mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, należy przedłożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ).
Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.
Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
Rafał Adamek - tel. (0-33) 874-95-40 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 01.07.2014 r.
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.
Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%
W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.
ZAŁĄCZNIKI:
1. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP
2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) - TOM I
3. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) - TOM II SIWZ
4. Dokumentacja projektowa - TOM III SIWZ
5. Formularze edytowalne (oferta, oświadczenia, kosztorys ofertowy)
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka 08.07.2014 r.
ZMIANA TREŚĆI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Suchej Beskidzkiej”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w następującym zakresie:
1. zmienia się treść ust. 6 w § 3 wzoru umowy (załącznik nr 3 do SIWZ), który otrzymuje brzmienie:
„6. Zamawiający dopuszcza możliwość częściowego fakturowania wykonanych robót na następujących zasadach:
- w 2014 r. – nie więcej niż dwie faktury częściowe, przy czym ostatnią fakturę należy dostarczyć Zamawiającemu do dnia 22.12.2014 r., kwoty faktur częściowych muszą odpowiadać wartości wykonanych i odebranych robót,
- w 2015 r. – faktura końcowa wystawiona po wykonaniu i odebraniu przedmiotu zamówienia, kwota faktury końcowej wynika z kosztorysu powykonawczego oraz uwzględnia kwoty wypłacone na podstawie faktur częściowych.
Warunkiem zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy jest przedstawienie przez niego dowodów potwierdzających zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom, w ramach niniejszej umowy. Dowodami mogą być:
- oświadczenie podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy potwierdzające otrzymanie przez niego wymagalnego wynagrodzenia, złożone do protokołu odbioru końcowego lub częściowego,
- dostarczone przez Wykonawcę pisemne oświadczenie podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy potwierdzające otrzymanie przez niego wymagalnego wynagrodzenia,
- inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom."
2. zmienia się treść ust. 8 w § 3 wzoru umowy (załącznik nr 3 do SIWZ), który otrzymuje brzmienie:
„8. Płatności będą dokonywane przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. Podstawą wystawienia faktury VAT jest podpisany przez strony odpowiednio protokół odbioru częściowego lub protokół odbioru końcowego robót objętych przedmiotem zamówienia.”
Niniejsza zmiana treści SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka 30.07.2014 r.
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 – dalej: ustawa Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Suchej Beskidzkiej”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:
Zakład Instalacyjny C.O. Gaz Wod.-Kan.
Usługi Budowlane
Michał Świerkosz
ul. Wolności 201
34-220 Maków Podhalański
W przedmiotowym postępowaniu złożono 4 oferty. Z postępowania wykluczono 3 wykonawców, odrzucono 3 oferty. Zamawiający dokonał oceny oferty niepodlegającej odrzuceniu. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena za realizację zamówienia.
Zamawiający zgodnie ze wskazaną w specyfikacji formułą dokonał oceny punktowej ofert.
Nr oferty
|
Firma (nazwa) oraz adres wykonawcy
|
Streszczenie spełnienia warunków udziału
w postępowaniu
i oceny ofert
|
Ocena punktowa złożonej oferty
|
Kolejność ofert wg kryterium ceny za realizację zamówienia
|
1
|
Stanisław Barzycki
Zakład Budowlano-Montażowy
Kuków 121A
34-206 Krzeszów
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp
|
---
|
---
|
2
|
Zakład Instalacyjny C.O. Gaz Wod.-Kan.
Usługi Budowlane
Michał Świerkosz
ul. Wolności 201
34-220 Maków Podhalański
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
100,00
|
I w kolejności
|
3
|
Usługi Ogólnobudowlane
Krzysztof Adamek
ul. Stokowa 21
34-200 Sucha Beskidzka
|
Wykonawca został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 oraz art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp
|
---
|
---
|
4
|
Usługi Budowlane GRESMAR
Stanisław Chodacki
Wielkie Drogi 224
32-051 Wielkie Drogi
|
Wykonawca został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp
|
---
|
---
|
- poz. 81 kosztorysu ofertowego – błąd w obliczeniu wartości robót netto, zamiast 4 457,65 zł powinno być 445,76 zł (0,9 x 298,37 x 1,66). Ze względu na zachowanie spójności w kosztorysie ofertowym Zamawiający obliczył wartość robót w sposób przyjęty przez Wykonawcę (tj. krotność x ilość robót x cena jednostkowa).
- w kosztorysie ofertowym Wykonawca nie wpisał stawki podatku VAT, obliczył natomiast jego wartość; z treści złożonej oferty jednoznacznie wynika, że zastosowano stawkę podatku VAT wynoszącą 23%. Poprawienie ww. omyłki polega na wpisaniu liczby „23” w pozycji kosztorysu ofertowego dotyczącej stawki podatku VAT. Oczywisty charakter przedmiotowej omyłki wynika z faktu, że jej identyfikacja przez Zamawiającego jest możliwa bez dokonywania jakichkolwiek dodatkowych ustaleń, a na sposób poprawienia zaistniałego uchybienia jednoznacznie wskazuje zarówno kontekst jak i całość oferty (por. KIO/UZP 1555/10, KIO/UZP 1564/10, KIO/UZP 319/09, KIO/UZP 320/09, KIO/UZP 321/09). Dokonana poprawka nie prowadzi do zmiany treści złożonej oferty.
- łączna wartość robót netto – zamiast 1 159 707,76 powinno być 1 155 695,87,
- wartość podatku VAT – zamiast 266 732,78 powinno być 265 810,05,
- cena ofertowa brutto – zamiast 1 426 440,54 powinno być 1 421 505,92.
Powyższe zmiany zostały również uwzględnione w formularzu oferty (str. 1).
Zamawiający dokonał oceny oferty Wykonawcy w oparciu o kryterium określone w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu.
Z upoważnienia Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka
Rafał Adamek
Kierownik Referatu Rozwoju Miasta