Przejdź do stopki

Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz poprawa efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka

Treść


UWAGA: W DNIU 01.04.2014 r. DOKONANO ZMIANY TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU!!! UWAGA: W DNIU 03.04.2014 r. DOKONANO DRUGIEJ ZMIANY TREŚCI SIWZ W ZAKRESIE PRZEDMIARU ROBÓT!!!

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-22-66, ogłasza przetarg nieograniczony na realizację zadania pn.:

„Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz poprawa efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka”

Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7, 45321000-3, 45421000-4, 45431000-7, 45442100-8, 45431200-9, 45331100-7, 45331110-0, 09331100-9, 09331200-0, 45231320-3, 45262120-8, 45262110-5, 45312000-7, 45316200-7.

Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia stanowią roboty związane z:
1) montażem zestawu kolektorów słonecznych i ogniw fotowoltaicznych na dachu budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego (MPS) w Suchej Beskidzkiej, w szczególności: demontaż instalacji przygotowania c.w.u. w istniejącej kotłowni, instalację kolektorów słonecznych (6 szt.), instalację paneli fotowoltaicznych (4 szt.), częściową przebudowę instalacji wody zimnej i ciepłej, wykonanie instalacji elektrycznej związanej z modułami fotowoltaicznymi, zasilaniem kotłowni i systemu pomiarowego, wykonanie instalacji solarnej z rur miedzianych z izolacją termiczną wraz z zasilaniem i sterowaniem, wykonanie systemu pomiarowego i sygnalizacyjnego;
2) termomodernizacją budynku Stacji Uzdatniania Wody (SUW) w Suchej Beskidzkiej, w szczególności: demontaż instalacji grzewczej i urządzeń kotłowni oraz ścianki w żużlowni a także wymontowanie okien, drzwi i pokrycia stropodachu nad częścią biurowo-socjalną, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej wraz z obróbkami blacharskimi, zamurowaniem nadmiaru otworów okiennych, wymianą rynien i rur spustowych, ocieplenie przegród zewnętrznych budynku (ściany i stropy, fundament – łącznie: 1 544,33 m2) z rozbiórką istniejącego pokrycia stropodachu nad częścią biurowo-socjalną, wykonanie instalacji c.o. wraz z kotłownią i magazynem oleju, instalację kolektorów słonecznych (8 szt.), instalację paneli fotowoltaicznych (8 szt.), częściową przebudowę instalacji wody zimnej i ciepłej, wymianę kanalizacji wewnętrznej, wykonanie instalacji elektrycznej związanej z modułami fotowoltaicznymi i zasilaniem kotłowni.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej.

Zamówienie jest realizowane przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013, Oś Priorytetowa 7. Infrastruktura ochrony środowiska, Działanie 7.2. Poprawa jakości powietrza i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Budżetu Państwa.

Termin realizacji zamówienia:
Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 18.08.2014 r.

Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 03.04.2014 r. o godz. 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 03.04.2014 r. o godz. 11:30 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) na zasadach i w formach określonych w ustawie Pzp. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert i musi obejmować cały okres związania ofertą.
Szczegółowe wymagania dotyczące wadium zawiera SIWZ.

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 50 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia – tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli przynajmniej dwa zadania (zamówienia), które obejmowały wykonanie robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub termomodernizacji budynku, o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł każde (wskazana wartość robót dotyczy jednego zadania – w celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku nie można sumować wartości robót zrealizowanych w ramach kilku zadań). Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych, niż wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów, określonych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.
W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, określonych w SIWZ oraz w niniejszym ogłoszeniu, wykonawcy, oprócz oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp, są zobowiązani do przedłożenia wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ).
W wykazie należy podać tylko informacje niezbędne do wykazania spełnienia opisanego przez Zamawiającego warunku wiedzy i doświadczenia – za wystarczające zostanie uznane ujęcie w wykazie dwóch zadań (zamówień) spełniających ww. wymagania.
Dowodami, o których mowa powyżej są: poświadczenia albo inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Zamawiający nie wymaga przedłożenia dowodów w odniesieniu do wszystkich robót ujętych w powyższym wykazie – wykonawca przedkłada tylko dowody dotyczące najważniejszych robót, w zakresie niezbędnym do potwierdzenia spełnienia ww. warunku udziału.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, wskazane w powyższym wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, oprócz oryginału dokumentu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SIWZ), o którym mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, należy przedłożyć następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ),
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzeni, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.

Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
Rafał Adamek - tel. (0-33) 874-95-40 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 19.03.2014 r.

Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.

Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%

W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP

2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) - TOM I

3. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - TOM II SIWZ

4. Dokumentacja projektowa - TOM III SIWZ

5. Formularze edytowalne (oferta, oświadczenia, kosztorys ofertowy, wykaz robót)

 

 

                                                                                                       Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                       Stanisław Lichosyt
 

 


 

Sucha Beskidzka 01.04.2014 r.

  

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz poprawa efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, w dniach 24-28.03.2014 r. wpłynęło 5 wniosków o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego zawiera załącznik do niniejszej informacji.

 

Do pobrania:

Zapytania i odpowiedzi Zamawiającego


 

                                                                                                                          Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                          Stanisław Lichosyt

 


 

Sucha Beskidzka 01.04.2014 r.

 

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz poprawa efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w następującym zakresie:

  1. w dokumentacji projektowej (załącznik nr 7 do SIWZ) w części dotyczącej budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego dodaje się rysunek pt. „Schemat instalacji solarnej, FV i c.w.u.” stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zawiadomienia,
  2. w przedmiarze robót (załącznik nr 4 do SIWZ) wprowadza się zmiany w pozycjach: 6, 36-41, 46-51, 75-76, 218, 220, 232, 240, 258 (przed zmianą numeracji: 256) oraz dodaje się dwie pozycje (247, 253). Aktualny przedmiar robót uwzględniający ww. zmiany stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zawiadomienia – zmiany w stosunku do pierwotnej wersji oznaczono kolorem żółtym. Wykonawcy są zobowiązani do sporządzenia kosztorysu ofertowego w oparciu o zaktualizowany przedmiar robót,
  3. termin składania ofert ustal się na dzień 11.04.2014 r. godz. 11:00,
  4. termin otwarcia ofert ustala się na dzień 11.04.2014 r. o godz. 11:30.

     

Niniejsza zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.

Jednocześnie przypominam, że wcześniej opublikowane wyjaśnienia treści SIWZ należy stosować z uwzględnieniem zmian w zakresie numeracji pozycji przedmiaru robót.

 

Do pobrania:

1. Schemat instalacji solarnej, FV i c.w.u

2. Przedmiar robót - AKTUALNY

3. Przedmiar robót - AKTUALNY (wersja edytowalna)

 


                                                                                                                 Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                  Stanisław Lichosyt

 


Sucha Beskidzka 01.04.2014 r. 

 

ZMIANA OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU  

Działając na podstawie art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz poprawa efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść ogłoszenia o zamówieniu, w następującym zakresie:

1. termin składania ofert ustal się na dzień 11.04.2014 r. godz. 11:00,

2. termin otwarcia ofert ustala się na dzień 11.04.2014 r. o godz. 11:30.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) w dniu 01.04.2014 r. stanowi załącznik do niniejszego zawiadomienia.

 

 Do pobrania:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu opublikowane w BZP

 

 

                                                                                                                        Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                        Stanisław Lichosyt

 


 

 Sucha Beskidzka 03.04.2014 r.

 

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SIWZ

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz poprawa efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w następującym zakresie:
 

1. pkt 5.2.3 (str. 9) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 6 do SIWZ) otrzymuje brzmienie:

„5.2.3 Stropodachy
Ocieplenie stropodachu nad halą pomp wykonać płytami ze styropianu grafitowego frezowanego o grubości 6+5+5 cm = 16 cm o współczynniku lambda≤0,033W/m2K, przy czym górna warstwa styropianu (5cm) powinna być z powłoką laminatu, tzw. styropapa. Przed ułożeniem ocieplenia usunąć wszelkie fragmenty pokrycia papą aby nie nastąpił kontakt starych substancji asfaltowych na rozpuszczalnikach z nową powłoką. Przed gruntowaniem istniejącej wylewki cementowej sprawdzić jej stan a ubytki i miejsca luźne naprawić zaprawa cementową. Po oczyszczeniu starego, naprawionego podłoża zagruntować go i ułożyć warstwy izolacyjne i powłokę wodoodporną ściśle wg Instrukcji montażowej producenta zastosowanego systemu. Przed wykonaniem powłoki wodoodpornej należy wykonać obróbki blacharskie wraz z orynnowaniem i rurami spustowymi.
Ocieplenie stropodachu nad częścią biurową wykonać z trzech warstw pianki PIR o grubości 5+5+5 cm = 15 cm o współczynniku lambda≤0,024W/m2K po uprzednim usunięciu wszystkich warstw izolacyjnych ponad stropem DZ-3, które są ciężkie, nieefektywne i powodują przekroczenie dopuszczalnych obciążeń. Po ich usunięciu skalkulować i porównać ich rzeczywistą grubość z grubością projektowanych warstw w kontekście głębokości jaka pozostanie do wypełnienia (względem murku wystającego ponad rynną i jej podokapnikiem. W razie niezgodności dokonać odpowiednich korekt w porozumieniu z inwestorem i projektantem. Ponad warstwami ocieplającymi ułożyć: warstwę papy termozgrzewalnej podkładowej przy pomocy kleju i kołków oraz warstwę wierzchnią papy termozgrzewalnej”.

2. w przedmiarze robót (załącznik nr 4 do SIWZ) pozycje: 35, 36, 45, 46 otrzymują brzmienie: 

(SUW – budynek socjalny)
poz. 35 - KNR 2-02 0609/02 - Ocieplenie stropodachu płytami z pianki PIR -lambda 0,024 - dwie warstwy po 5cm + zewnętrzna warstwa z wkładką laminowaną - 5cm ("piro-papa"). Łączna grubość ocieplenia: 15 cm. Klejenie plus kołki. - ilość robót: 238,26 m2

poz. 36 - KNR-W 202 504/2 - Pokrycie dachów papą termozgrzewalną dwuwarstwowe. - ilość robót: 249,37 m2

(SUW – hala pomp)
poz. 45 - KNR 2-02 0609/02 - Ocieplenie stropodachu płytami ze styropianu grafitowego frezowanego - lambda 0,033 - grubości 6+5+5=16cm. Górna warstwa z powierzchnią laminowaną ("styropapa"). Klej i kołki. -  ilość robót: 313,37 m2

poz. 46 - KNR-W 202 504/2 - Pokrycie dachów papą termozgrzewalną dwuwarstwowe. - ilość robót: 313,37 m2  

 

 

Powyższe wymagania dotyczące sposobu kalkulacji i wykonania ww. robót mają charakter nadrzędny w stosunku do zapisów dokumentacji projektowej.
Aktualny przedmiar robót uwzględniający ww. zmiany stanowi załącznik do niniejszego zawiadomienia – zmiany w stosunku do poprzedniej wersji oznaczono kolorem zielonym. Wykonawcy są zobowiązani do sporządzenia kosztorysu ofertowego w oparciu o zaktualizowany przedmiar robót.
 

Pozostałe postanowienia SIWZ pozostają bez zmian. Niniejsza zmiana treści SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.
 

 

Do pobrania:

Przedmiar robót - AKTUALIZACJA z dnia 03.04.2014 r.                                                                                                     

Przedmiar robót - AKTUALIZACJA z dnia 03.04.2014 r. (wersja edytowalna)

 

 

                                                                                                          Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                           Stanisław Lichosyt

 


Sucha Beskidzka 02.05.2014 r.

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

 Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 – dalej: ustawa Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz poprawa efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:

 

Zakład Instalacyjny C.O. Gaz Wod.-Kan.

Usługi Budowlane

Michał Świerkosz

ul. Wolności 201

34-220 Maków Podhalański

 

W przedmiotowym postępowaniu złożono 5 ofert. Z postępowania wykluczono jednego wykonawcy, odrzucono jedną ofertę. Zamawiający dokonał oceny i porównania ofert niepodlegających odrzuceniu. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena za realizację zamówienia. Zamawiający zgodnie ze wskazaną w specyfikacji formułą dokonał oceny punktowej ofert.

 Wykaz, ocena i porównanie złożonych ofert

Nr oferty

Firma (nazwa) oraz adres wykonawcy

Streszczenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu i oceny ofert

Ocena punktowa złożonej oferty

Kolejność ofert  wg kryterium ceny za realizację zamówienia

1

EKSPLOTERM Sp. z o.o.

ul. Juliusza Lea 114

30-133 Kraków

Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu

54,48

IV w kolejności

2

Zakład Instalacyjny C.O. Gaz Wod.-Kan.

Usługi Budowlane

Michał Świerkosz

ul. Wolności 201

34-220 Maków Podhalański

Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu

100,00

 I w kolejności

3

Instalacje Wod.-Kan., C.O. i Gazu

Józef Świętek

34-206 Krzeszów 88A

Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu

88,00

III w kolejności

4

Firma Budowlana

Jerzy Steczek, Roman Pochopień s.c.

34-205 Stryszawa 286F

Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu

88,12

II w kolejności

5

Zakład Ogólnobudowlany

Andrzej Plaszczak

Kojszówka 109

34-231 Juszczyn

Wykonawca został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp

---

---

 

Uzasadnienie:

 W trakcie analizy oferty złożonej przez Zakład Ogólnobudowlany Andrzej Plaszczak ustalono, że w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu tj. Firmy Usługowo-Remontowo-Budowlanej Szymula Andrzej. Na potwierdzenie tego faktu Wykonawca załączył do oferty kserokopię zobowiązania ww. podmiotu do udostępnienia swoich zasobów. Z przedłożonego dokumentu jednoznacznie wynika, że niektóre jego elementy (pieczęci i podpis Wykonawcy, wykreślenie fragmentu tekstu) zostały wytworzone po wykonaniu kserokopii. W tym stanie rzeczy nie można uznać, że dokument odzwierciedla wolę podmiotu udostępniającego swoje zasoby, przez co nie jest prawidłowy.

Wiedza i doświadczenie są zasobami nierozerwalnie związanymi z podmiotem ich udzielającym, niemożliwymi do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu  w wykonanie zamówienia. „Gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu, udowodnienie możliwości realnego polegania na tym zasobie nie może sprowadzać się jedynie do uzyskania referencji podmiotu trzeciego celem ich złożenia zamawiającemu(KIO 1895/12). W przedmiotowej sprawie, zgodnie z treścią ww. zobowiązania, podmiot udostępniający swoje zasoby tj. Firma Usługowo-Remontowo-Budowlana Szymula Andrzej będzie brał udział w realizacji zamówienia poprzez m.in. „pomoc techniczną i logistyczną przy wykonywaniu zamówienia” zgodnie z „umową współpracy z dnia 10.04.2014 r.” Zgodnie zapisami ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (pkt 7.4) „jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ppkt. 7.2.1-7.2.4.” Do oferty załączono jedynie oświadczenie ww. podmiotu o braku podstaw do wykluczenia.

W związku z powyższym pismem z dnia 24.04.2014 r. Zamawiający wezwał Wykonawcę do uzupełnienia ww. dokumentów (tj. zobowiązania podmiotu trzeciego oraz dotyczących tego podmiotu aktualnych zaświadczeń US i ZUS oraz aktualnego odpisu z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej). W odpowiedzi na wezwanie Wykonawca przedłożył następujące dokumenty:

-  oryginał zobowiązania Firmy Usługowo-Remontowo-Budowlanej Szymula Andrzej do udostępniania Wykonawcy swoich zasobów w zakresie wiedzy i doświadczenia,

-   poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach z dnia 09.08.2013 r.

-   oryginał zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek z dnia 21.10.2013 r.

-     odpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – dokument został wygenerowany ze strony http://prod.ceidg.gov.pl w dniu 20.10.2013 r.

Biorąc pod uwagę daty wystawienia przedłożonych zaświadczeń oraz ich treść należy uznać, że dokumenty te nie spełniają wymagań określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), a tym samym nie potwierdzają braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Wezwanie do uzupełnienia dokumentów w trybie art. 26 ust. 2b ustawy Pzp może być kierowanie do Wykonawcy jedynie raz w tym samym zakresie (KIO 1654/11). W tym stanie rzeczy należy uznać, że podmiot udostępniający swoje zasoby Wykonawcy nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Brak wykazania spełniania wymagań o niepodleganiu wykluczeniu odnoszących się do podmiotu trzeciego stanowi podstawę do niedopuszczenia tego podmiotu do wykonania części zamówienia. Konsekwencją nieudowodnienia możliwości polegania na zasobach podmiotu trzeciego, o której mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, jest konieczność uznania, że Wykonawca nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu (KIO 1070/11). W związku z tym Wykonawca – Zakład Ogólnobudowlany Andrzej Plaszczak został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, a jego oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp.

W wyniku analizy pozostałych złożonych ofert Zamawiający ustalił, że wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu   oraz wykazali brak podstaw do ich wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Pzp. Oferty nr 1, 2, 3, 4 spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ i nie podlegają odrzuceniu w oparciu o przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.

W toku postępowania Zamawiający stwierdził i poprawił w trybie art. 87 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy Pzp następujące oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe:

a)    w ofercie nr 1 (EKSPLOTERM Sp. z o.o.):

-     powtórzenie poz. 18 (bez dodatkowego sumowania wartości robót) – sposób poprawienia: wykreślenie poz. 18 na str. 3 oferty, poprawka nie wpływa na cenę oferty,

-     poz. 21: błędna ilość robót – zamiast 36,62 powinno być 32,62; dokonana poprawka spowodowała zmianę wartości robót z 288,93 na 257,37.

W wyniku uwzględnienia konsekwencji rachunkowych ww. poprawek zmianie uległy następujące wartości:

-     suma poz. 1-51 – zamiast 533 431,44 powinno być 533 399,88,

-     łączna wartość robót netto – zamiast 1 043 368,82 powinno być 1 043 337,26,

-     wartość podatku VAT – zamiast 239 974,83 powinno być 239 967,57,

-     cena ofertowa brutto – zamiast 1 283 343,65 powinno być 1 283 304,83.

Powyższe zmiany zostały również uwzględnione w formularzu oferty (str. 1).

 

b)   w ofercie nr 2 (M. Świerkosz):

-     błąd w sumowaniu poz. 1-51 – zamiast 285 519,51 powinno być 285 519,01,

-     poz. 110 – błąd w obliczeniu wartości robót netto, zamiast 740,00 powinno być 700,40 (10,00 x 70,04),

-     poz. 124 – błąd w obliczeniu wartości robót netto, zamiast 485,56 powinno być 480,56 (4,00 x 120,14),

-     poz. 139 – omyłka pisarska polegająca na powtórzeniu cyfry „2” w cenie jednostkowej  i wartości robót, zamiast „2 2570,94” powinno być 2 570,94, poprawka nie wpływa na zmianę ceny ofertowej, ponieważ Wykonawca przyjął do sumowania wartości robót kwotę 2 570,94 zł,

-     poz. 164 – błąd w obliczeniu wartości robót netto, zamiast 42,02 powinno być 42,07 (0,50 x 84,14),

-     poz. 176 – błąd w obliczeniu wartości robót netto, zamiast 653,36 powinno być 473,36 (2,00 x 236,68),

-     poz. 212 – błąd w obliczeniu wartości robót netto, zamiast 70,80 powinno być 70,00 (40,00 x 1,75).

W wyniku uwzględnienia konsekwencji rachunkowych ww. poprawek zmianie uległy następujące wartości:

-     suma poz. 52-197 – zamiast 188 169,75 powinno być 187 989,75,

-     suma poz. 198-215 – zamiast 22 160,11 powinno być 22 159,31,

-     łączna wartość robót netto – zamiast 568 539,85 powinno być 568 359,05,

-     wartość podatku VAT – zamiast 130 764,17 powinno być 130 722,58,

-     cena ofertowa brutto – zamiast 699 304,02 powinno być 699 081,63.

Powyższe zmiany zostały również uwzględnione w formularzu oferty (str. 1).

 

c)    w ofercie nr 3 (J. Świętek):

-     omyłka pisarska w kwocie podatku VAT podanej na str. 1 oferty – zamiast 148 554,64 zł powinno być 148 554,65 zł.

 

Zamawiający dokonał oceny i porównania złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o kryterium wskazane  w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu. W wyniku przeprowadzonych czynności ustalono, że oferta złożona przez Wykonawcę – Zakład Instalacyjny C.O. Gaz Wod.-Kan. Usługi Budowlane Michał Świerkosz – zawiera najniższą cenę za realizację przedmiotu zamówienia, co jest równoznaczne z przyznaniem maksymalnej liczby punktów (100).

W tym stanie rzeczy należy uznać, że oferta ww. Wykonawcy jest najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ.

 

 

                                                                 Z upoważnienia Burmistrza MIasta Sucha Beskidzka

                                                                                          Tadeusz Woźniak

                                                                                           Sekretarz Gminy