Przejdź do stopki

Dożywianie dzieci w szkołach podstawowych i gimnazjum zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka

Treść


Sucha Beskidzka 17.01.2014 r.


 

O G Ł O S Z E N I E   O   Z A M Ó W I E N I U

 

Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-22-66, ogłasza przetarg nieograniczony na:


„Dożywianie dzieci w szkołach podstawowych i gimnazjum zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”

 

 

Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 55320000-9, 55321000-6, 55322000-3, 55521100-9, 55523100-3.


Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia stanowią usługi polegające na przygotowywaniu, dostarczaniu i wydawaniu obiadów dla skierowanych przez Zamawiającego uczniów następujących szkół zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka:
1) Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum im. Jana Pawła II (ul. Płk. T. Semika 3),
2) Szkoły Podstawowej Nr 2 (ul. Zasypnicka 1),
3) Filii Szkoły Podstawowej Nr 2 (ul. Błądzonka 73).

Przewidywana ilość uczniów objętych dożywianiem wynosi:
1) w okresach: 01.03.2014 r. – 30.06.2014 r. oraz 01.09.2014 r. – 31.12.2014 r. – ilość uczniów: 120, w tym: Zespół Szkół im Jana Pawła II - 85 osób, SP Nr 2 – 15 osób, Filia SP Nr 2 – 20 osób,
2) w okresie: 01.07.2014 r. – 31.08.2014 r. – ilość uczniów: 20 (wszyscy w Zespole Szkół im. Jana Pawła II).

Liczba uprawnionych uczniów w trakcie okresu dożywiania może ulec zmianie, co może wpłynąć na zwiększenie jak i na zmniejszenie liczby wydawanych posiłków. Szacunkowa ilość posiłków wynosi: 19 240.
Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia wskazana ilość jest wielkością orientacyjną i może ulegać zmianie w trakcie jego realizacji. Jest to uzależnione od czynników, na które Zamawiający nie ma wpływu, takich jak: absencja uczniów na zajęciach szkolnych, rezygnacja rodziców z dożywiania dzieci, okresy przerw w nauce (ferie, święta). Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tytułu niewykonania zamówienia w pełnym zakresie określonym w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu.
Zamawiający wymaga, aby posiłki były przygotowywane w pomieszczeniach kuchennych zlokalizowanych w budynku Zespołu Szkół im. Jana Pawła II. Wszelkie kwestie związane z udostępnieniem pomieszczeń kuchennych, stołówek i wyposażenia zostaną uregulowane odrębną umową, która zostanie zawarta z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).

Termin realizacji zamówienia:
Wymagany okres realizacji zamówienia: 01.03.2014 r. – 31.12.2014 r.
 

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 5 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów opisanych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.

W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, określonych w pkt. 6 SIWZ, wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 oraz w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, oprócz oryginału dokumentu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SIWZ), o którym mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, należy przedłożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ).

Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.

Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
Renata Chudziak - tel. (0-33) 874-95-24 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)

Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 27.01.2014 r. o godz. 13:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 27.01.2014 r. o godz. 13:30 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 17.01.2014 r.

Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.

Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%

W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP

2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)

3. Formularze

 


 

                                                                                                Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka


                                                                                                                 Stanisław Lichosyt

 

 

 


Sucha Beskidzka 03.02.2014 r.

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
 
 
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Dożywianie dzieci w szkołach podstawowych i gimnazjum zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:
 
 
 
Ludowy Klub Sportowy
NAROŻE Juszczyn
34-231 Juszczyn
 
 
 
Jednocześnie informuję, że w przedmiotowym postępowaniu złożono 7 ofert. Z postępowania wykluczono jednego wykonawcę. Odrzucono dwie oferty. Zamawiający dokonał oceny i porównania pozostałych ofert niepodlegających odrzuceniu. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena za realizację zamówienia. Zamawiający zgodnie ze wskazaną w specyfikacji formułą dokonał oceny punktowej ofert.
 
 
Wykaz, ocena i porównanie złożonych ofert

Nr oferty
Firma (nazwa) oraz adres wykonawcy
Streszczenie spełnienia warunków udziału
w postępowaniu
i oceny ofert
Ocena punktowa złożonej oferty
Kolejność ofert  wg kryterium ceny za realizację zamówienia
1
 
Restauracja MAGNOLIA
Małgorzata Sałapat
34-211 Budzów 661
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp
---
---
2
P.H.U. MAGELAN
Roman Polak
34-211 Budzów 617
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
70,77
IV w kolejności
3
 
F.H.U. Tomasz Bielarz
ul. Nad Stawami 21
34-200 Sucha Beskidzka
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
93,31
III w kolejności
4
Ludowy Klub Sportowy
NAROŻE Juszczyn
34-231 Juszczyn
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
100,00
I w kolejności
5
CATERMED S.A.
ul. ks. Siemaszki 15A
31-201 Kraków
Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 i 8  ustawy Pzp
---
---
6
SMAKOŁYK s.c.
Beata Musiał, Katarzyna Kudzia
ul. Wolności 53
34-220 Maków Podhalański
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
94,85
II w kolejności
7
PELIKAN CATERING
Adam Bargiel
34-212 Bieńkówka 378
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
70,77
IV w kolejności

 
 
Uzasadnienie:
 
W trakcie analizy ofert nr 1 i 5 złożonych przez Wykonawców – Restaurację MAGNOLIA Małgorzata Sałapat oraz CATERMED S.A. – stwierdzono następujące uchybienia:
-     oferta nr 1 – brak podpisu na formularzu ofertowym, Wykonawca nie uzupełnił drugiej strony ww. formularza,
-     oferta nr 5 - Wykonawca złożył ofertę (formularz wraz z załącznikami) opieczętowaną pieczęcią firmową i pieczęcią wiceprezesa zarządu spółki z podaniem imienia i nazwiska, ale bez podpisu.
Zgodnie z zapisami SIWZ oraz dyspozycją art. 82 ust. 2 ustawy Pzp ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej. Złożenie podpisu na formularzu ofertowym zawierającym zasadniczą treść oświadczenia woli wykonawcy co do realizacji zamówienia (oraz na innych załączanych dokumentach) nie jest tylko czynnością techniczną, lecz decyduje o prawidłowym złożeniu oświadczenia woli. Bez zachowania formy pisemnej oferty, co realizuje się przez złożenie podpisu przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (art. 78 § 1 Kodeksu cywilnego w związku z art. 14 ustawy Pzp), w ogóle nie można mówić o złożeniu prawidłowego oświadczenia woli z zachowaniem wymaganej dla niego pod rygorem nieważności formy (por. KIO 1291/12, KIO 490/12, KIO 2902/12, KIO 156 /11, KIO/UZP 14/10, KIO/UZP 575/09, KIO/UZP 595/09). Braku pisemności oferty nie można w żaden sposób konwalidować – przepisy ustawy nie przewidują możliwości uzupełnienia podpisu pod ofertą.
W tym stanie rzeczy Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ww. oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp w związku z art. 73 § 1 Kodeksu cywilnego, gdyż nie zostały złożone w formie pisemnej.
W przypadku oferty złożonej przez CATERMED S.A. należy dodatkowo wskazać, że Wykonawca nie przedłożył wraz z ofertą dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu, tj. wymaganych oświadczeń, których wzory stanowią załączniki nr 2 a-c do SIWZ. Zgodnie z dyspozycją art. 26 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający odstąpił od wezwania do uzupełnienia brakujących oświadczeń, ponieważ mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp – brak formy pisemnej. W tym stanie rzeczy należy uznać, że Wykonawca – CATERMED S.A. – nie wykazał spełnienia warunków udziału i został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Reasumując oferta Wykonawcy została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 8 oraz art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp.
W wyniku analizy pozostałych złożonych ofert Zamawiający ustalił, że wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu oraz wykazali brak podstaw do ich wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Pzp. Oferty nr 2, 3, 4, 6, 7 spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ i nie podlegają odrzuceniu w oparciu o przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.
W ofertach nr 4 i 7 Zamawiający stwierdził i poprawił w trybie art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp następujące oczywiste omyłki pisarskie:
-     oferta nr 4 – błędny zapis słowny ceny ofertowej brutto – zamiast: „osiemdziesiąt osiem tysięcy pięćset cztery złote 00/100” podano: „cztery złote i sześćdziesiąt groszy”, co odpowiada określonej przez Wykonawcę cenie jednostkowej (4,60 zł) a nie ofertowej (88 504 zł);
-     oferta nr 7 – błędny zapis słowny ceny ofertowej brutto – zamiast: „sto dwadzieścia pięć tysięcy sześćdziesiąt złotych 00/100” podano: „sześć złotych i pięćdziesiąt groszy”, co odpowiada określonej przez Wykonawcę cenie jednostkowej (6,50 zł) a nie ofertowej (125 060,00 zł).
Zamawiający dokonał oceny i porównania ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o kryterium określone w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu. W wyniku przeprowadzonych czynności ustalono, że oferta złożona przez Wykonawcę – Ludowy Klub Sportowy NAROŻE Juszczyn – zawiera najniższą cenę za realizację przedmiotu zamówienia, co jest równoznaczne z przyznaniem maksymalnej liczby punktów (100).

W tym stanie rzeczy należy uznać, że oferta ww. Wykonawcy jest najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ.

 

 

                                                                           Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                          Stanisław Lichosyt