Przejdź do stopki

Przebudowa odcinka DW 946 Żywiec – Sucha Beskidzka odc. 050 od km 2+349,00 do km 2+849,00, polegająca na budowie ciągu pieszo-rowerowego szerokości 3 m w miejscu istniejącego chodnika szerokości 2,2-3,0 m

Treść

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA

Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-22-66, ogłasza przetarg nieograniczony na realizację zadania pn.:


„Przebudowa odcinka DW 946 Żywiec – Sucha Beskidzka odc. 050 od km 2+349,00 do km 2+849,00, polegająca na budowie ciągu pieszo-rowerowego szerokości 3 m w miejscu istniejącego chodnika szerokości 2,2-3,0 m”


Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7, 45111000-8, 45111300-1, 45231300-8, 45232440-8, 45233222-1, 45233162-2.
 

Przedmiot zamówienia:

Przedmiot zamówienia stanowią roboty związane z budową odcinka ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3 m i długości 500 m, w pasie drogi wojewódzkiej nr 946 (ul. Role) w Suchej Beskidzkiej.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a) roboty przygotowawcze i ziemne,
b) roboty rozbiórkowe, w tym rozebranie (mechaniczne) nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych – 1 423,38 m2,
c) regulację studni teletechnicznych – 7 szt.,
d) regulację kratek ściekowych – 4 szt.,
e) ułożenie krawężników betonowych – 665,85 m,
f) ułożenie obrzeży betonowych – 436,10 m,
g) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm – 1 231,28 m2,
h) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm – 285,52 m2
i) wykonanie wszelkich niezbędnych prób i sprawdzeń,
j) pełną obsługę geodezyjną inwestycji,
k) wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z dokumentacją projektową i przepisami prawa.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).

Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one realizację robót zgodnie z SIWZ oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej.

 

Termin realizacji zamówienia:
Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 29.11.2013 r.

Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 09.09.2013 r. o godz. 13:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 09.09.2013 r. o godz. 13:30 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 30 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.

 

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów opisanych w SIWZ oraz w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.

W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć oryginał oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp.

W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oprócz oryginału dokumentu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SIWZ), o którym mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, należy przedłożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ).

Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.

Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
mgr inż. Rafał Adamek - tel. (0-33) 874-95-40 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
mgr inż. Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 22.08.2013 r.

Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.

Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%

W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.
 

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP

2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) - TOM I

3. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) - TOM II

4. Formularze

 

 

                                                                                                    Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                    Stanisław Lichosyt

 

 


 

Sucha Beskidzka 24.09.2013 r.

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
 
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego  – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Przebudowa odcinka DW 946 Żywiec – Sucha Beskidzka odc. 050 od km 2+349,00 do km 2+849,00, polegającą na budowie ciągu pieszo-rowerowego szerokości 3 m w miejscu istniejącego chodnika szerokości 2,2-3,0 m”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:
 
 
Firmę Budowlaną
Jerzy Steczek, Roman Pochopień s.c.
34-205 Stryszawa 286F
 
 
W przedmiotowym postępowaniu złożono 3 oferty. Z postępowania nie wykluczono żadnego wykonawcy. Odrzucono jedną ofertę. Zamawiający dokonał oceny i porównania pozostałych ofert niepodlegających odrzuceniu. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena za realizację zamówienia.  Zamawiający zgodnie ze wskazaną w specyfikacji formułą dokonał oceny punktowej ofert.
 
Wykaz, ocena i porównanie złożonych ofert

Nr oferty
Firma (nazwa) oraz adres wykonawcy
Streszczenie spełnienia warunków udziału
w postępowaniu
i oceny ofert
Ocena punktowa złożonej oferty
Kolejność ofert  wg kryterium ceny   za realizację zamówienia
1
 
Przedsiębiorstwo
Usługowo-Produkcyjno-Handlowe
DROGBUD inż. Kazimierz Sobaniak
34-222 Zawoja 1970
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
78,41
II w kolejności
2
F.P.H.U. METAL-DREW
Krystyna Krzesińska
Kuków 88A
34-206 Krzeszów
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     została odrzucona
na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy Pzp
---
---
3
 
Firma Budowlana
Jerzy Steczek, Roman Pochopień s.c.
34-205 Stryszawa 286F
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
100,00
I w kolejności

 
Uzasadnienie:
 
W wyniku analizy złożonych ofert Zamawiający ustalił, że wszyscy wykonawcy spełniają warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu opisane w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu oraz wykazali brak podstaw do ich wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
Skalkulowana przez Wykonawcę – F.P.H.U. METAL-DREW Krystyna Krzesińska – cena ofertowa (192 116,98 zł) wzbudziła u Zamawiającego poważne wątpliwości w kontekście możliwości prawidłowej realizacji zadania w pełnym zakresie określonym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Zaproponowana cena nie tylko znacząco odbiega od wartości przedmiotu zamówienia (335 236,41 zł brutto) ustalonej przez Zamawiającego, ale również od cen pozostałych ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu (oferta nr 1: 380 055,25 zł, oferta nr 3: 298 000,00 zł). Analiza kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę prowadzi do wniosku, że kalkulacja ceny ofertowej została wykonana w oparciu o wręcz niewiarygodne i nierealne ceny jednostkowe. W opinii Zamawiającego niektóre z nich zostały skalkulowane poniżej kosztu zakupu materiałów niezbędnych do wykonania robót. Zakładając racjonalność Wykonawcy oraz jego dążenie do osiągnięcia zysku i rentowności przedsiębiorstwa trudno uznać, że zaproponowana cena ofertowa została skalkulowana na odpowiednim poziomie umożliwiającym prawidłową realizację zamówienia. Oderwanie wyliczonej przez Wykonawcę ceny od realiów rynkowych podważa jej wiarygodność.
Ze względu na uzasadnione wątpliwości dotyczące wysokości zaoferowanej ceny  Zamawiający wszczął procedurę wyjaśniającą w trybie w art. 90 ustawy Pzp, poprzez wezwanie Wykonawcy do szczegółowego wyjaśnienia powodów zaoferowania tak niskiej ceny. Należy podkreślić, że „uprawnienie zamawiającego do zwrócenia się do wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienie ceny oferty stanowi również o obowiązku zamawiającego, bowiem to na zamawiającym ciąży obowiązek należytego prowadzenia postępowania oraz prawidłowej oceny oferty i realizacji obligatoryjnych przesłanek. W przypadku badania oferty pod kątem rażąco niskiej ceny realizacja obligatoryjnej przesłanki może nastąpić dopiero po przeprowadzeniu wyjaśnień” (por. KIO 2844/12).
Do upływu wyznaczonego terminu tj. do dnia 18.09.2013 r. Wykonawca nie złożył wymaganych wyjaśnień. W tym stanie rzeczy Zamawiający jest zobowiązany do odrzucenia oferty Wykonawcy na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy Pzp.
Pozostałe oferty złożone w postępowaniu spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ i nie podlegają odrzuceniu w oparciu o przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający dokonał oceny i porównania ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o kryterium określone w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu. W wyniku przeprowadzonych czynności ustalono, że oferta złożona przez Wykonawcę – Firmę Budowlaną Jerzy Steczek, Roman Pochopień s.c. – zawiera najniższą cenę za realizację przedmiotu zamówienia, co jest równoznaczne z przyznaniem maksymalnej liczby punktów (100).

W tym stanie rzeczy należy uznać, że oferta ww. Wykonawcy jest najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ.

 

 

                                                                                                                 Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                 Stanisław Lichosyt