Przejdź do stopki

Udzielenie kredytu dłogoterminowego w kwocie 1 000 000 zł

Treść

 

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA
 
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-22-66, ogłasza przetarg nieograniczony na realizację zadania pn.:
 
  Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000 zł”
 
 
Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
66000000-0, 66110000-4, 66113000-5.
                                                                                                                                                                                                                                         
Przedmiot zamówienia:
 
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych). Przeznaczeniem kredytu jest sfinansowanie wydatków związanych z zadaniem inwestycyjnym polegającym na przebudowie targowiska stałego w Suchej Beskidzkiej. Szczegółowe wymagania dot. przedmiotu zamówienia:
A.      okres spłaty kapitału:
- 250 000,00 zł w terminie do 28 grudnia 2014 r.
- 250 000,00 zł w terminie do 28 grudnia 2015 r.
- 250 000,00 zł w terminie do 28 grudnia 2016 r.
- 250 000,00 zł w terminie do 28 grudnia 2017 r.
B.       odsetki płatne kwartalnie, począwszy od II kwartału 2014 r. w terminie do każdego 15-go dnia następnego miesiąca po upływie kwartału, przy czym spłata ostatniej raty odsetek nastąpi wraz ze spłatą raty kapitałowej tj. do 28.12.2017 r.;
C.       jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypadnie na sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, to spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym dniu;
D.      zabezpieczenie kredytu ustala się w formie weksla własnego „ in blanco”;
E.       Zamawiający (kredytobiorca) ma prawo do spłaty całości lub części kredytu w dowolnym czasie przed terminem określonym wyżej, z zachowaniem miesięcznego okresu powiadomienia, bez dodatkowych opłat lub prowizji. Wcześniejsza spłata kredytu będzie skutkować proporcjonalnym obniżeniem kwoty należnych odsetek, które będą naliczane od pozostałej do spłaty kwoty zadłużenia;
F.        walutą kredytu będzie złoty polski – wszystkie rozliczenia między Wykonawcą (bankiem) a Zamawiającym (kredytobiorcą) będą dokonywane w złotych polskich;
G.      prowizja (jeżeli zostanie określona przez Wykonawcę w ofercie) zostanie jednorazowo potrącona z kwoty kredytu;
H.      do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365/366 dni,  a miesiąc rzeczywistą liczbę dni. Oprocentowanie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej, jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku. Stopa bazowa – stawka WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kolejnej raty odsetkowej. Ustalone w powyższy sposób oprocentowanie jest stałe dla całego okresu obrachunkowego (kwartału);
I.         ewentualna zmiana harmonogramu spłat kredytu nie spowoduje żadnych kosztów  po stronie Zamawiającego (kredytobiorcy), a w szczególności nie będą z tego tytułu naliczane żadne prowizje lub opłaty;
J.         Zamawiający (kredytobiorca) zachowuje prawo do rezygnacji z kredytu lub wykorzystania kredytu w niższej wysokości oraz wcześniejszej spłaty całości lub pozostałej części kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji lub opłat za aneksy do umowy. Kwota odsetek obniży się odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty;
K.      ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega, że realizacja zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom,
L.       Zamawiający wymaga, aby kredyt został uruchomiony w postaci jednej transzy  w terminie do 2 dni od daty zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
 
Termin realizacji zamówienia:
Termin zakończenia realizacji zamówienia: do dnia 28.12.2017 r.
Dostępność kwoty kredytu: do 2 dni od daty zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 19.08.2013 r. o godz. 13:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 19.08.2013 r. o godz. 13:30 w Urzędzie Miejskim  w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).
 
 Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
 
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 10 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.
 
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.
 
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu  z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj. wykażą, że posiadają zezwolenie na wykonywanie czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.).
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów opisanych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.
 
W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, określonych w pkt. 6 SIWZ, wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp.
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, oprócz oryginału dokumentu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SIWZ), o którym mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, należy przedłożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ).
 
Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.
 
Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
 mgr Halina Kozioł                - tel. (0-33) 874-95-40 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
 mgr inż. Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)
 
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.
 
 Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 09.08.2013 r.
 
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
 
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.
 
Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%
 
W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę  na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.

 

 ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP

2. Specyfikacja Istotnych Warunkó Zamówienia (SIWZ)

3. Formularze

 

 

                                                                                                          Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                          Stanisław Lichosyt

 

 


 

Sucha Beskidzka 04.09.2013 r.

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
 
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000 zł”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:
 
Bank Spółdzielczy
w Suchej Beskidzkiej
ul. Piłsudskiego 5
34-200 Sucha Beskidzka
 
W przedmiotowym postępowaniu złożono 2 oferty. Nie wykluczono żadnego wykonawcy. Nie odrzucono żadnej oferty. Zamawiający dokonał oceny i porównania złożonych ofert. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena za realizację zamówienia.
Zamawiający zgodnie ze wskazaną w specyfikacji formułą dokonał oceny punktowej ofert.
 
Wykaz, ocena i porównanie złożonych ofert

Nr oferty
Firma (nazwa) oraz adres wykonawcy
Streszczenie spełnienia warunków udziału
w postępowaniu
i oceny ofert
Ocena punktowa złożonej oferty
Kolejność ofert  wg kryterium ceny za realizację zamówienia
1
 
Bank Spółdzielczy
w Suchej Beskidzkiej
ul. Piłsudskiego 5
34-200 Sucha Beskidzka
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
100,00
I w kolejności
2
 
GETIN NOBLE BANK S.A.
ul. Domaniewska 39
02-672 Warszawa
 
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta     nie podlega odrzuceniu
87,44
II w kolejności

 
Uzasadnienie:
 W wyniku analizy złożonych ofert Zamawiający ustalił, że wszyscy wykonawcy spełniają warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu opisane w SIWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu oraz wykazali brak podstaw do ich wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Oferty złożone w postępowaniu spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ i nie podlegają odrzuceniu w oparciu o przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający dokonał oceny i porównania ofert w oparciu o kryterium określone w SIWZ  i w ogłoszeniu o zamówieniu. W wyniku przeprowadzonych czynności ustalono, że oferta złożona przez Wykonawcę – Bank Spółdzielczy w Suchej Beskidzkiej – zawiera najniższą cenę za realizację przedmiotu zamówienia, co jest równoznaczne z przyznaniem maksymalnej liczby punktów (100).

W tym stanie rzeczy należy uznać, że oferta ww. Wykonawcy jest najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ.

 

 

                                                                                                                       Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                      Stanisław Lichosyt