Przejdź do stopki

Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka

Treść

UWAGA: W DNIU 24.05.2013 DOKONANO ZMIANY TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU !!! W DNIU 28.05.2013 OPUBLIKOWANO WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ!!!

 

 

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania
 
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-22-66, ogłasza przetarg nieograniczony na:
 
 
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”
 
 
Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
90000000-7, 90500000-2, 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7.
                                                                                                                                                                                                                                                       
Przedmiot zamówienia:
 
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu gminy Sucha Beskidzka, w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.
Przez odbieranie i transport odpadów komunalnych należy rozumieć w szczególności dystrybucję pojemników, opróżnianie pojemników, zbiórkę worków oraz transport odebranych odpadów do miejsc ich zagospodarowania, wskazanych przez Zamawiającego.
Szacunkowa liczba nieruchomości:
a)    zamieszkałych, wskazana w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi (na dzień ogłoszenia przetargu) około 1 680 w tym 35 to budynki wielorodzinne typu bloki. W budynkach wielorodzinnych (bloki) odpady komunalne będą zbierane w pojemnikach KP7 oraz pojemnikach typu IGLOO,
b)   niezamieszkałych wskazana w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (na dzień ogłoszenia przetargu) wynosi około 510.
 
Szacowana ilość odpadów komunalnych:
a)    selektywnie zbieranych przeznaczonych do zagospodarowania w instalacji, o której mowa w pkt. 2 niniejszego opisu, wyniesie około 1 600,00 Mg, w tym:
-        wysegregowane odpady ze strumienia odpadów zbieranych selektywnie 480,00 Mg,
-        pozostałe odpady zbierane w sposób selektywny 1 120,00 Mg.
b)   nieselektywnie zbieranych oraz ulegających biodegradacji przeznaczonych do zagospodarowania w instalacji, o której mowa w pkt. 1 niniejszego opisu, wyniesie około 620,00 Mg (w tym nieselektywnie zbierane odpady komunalne około 170,00 Mg, odpady ulegające biodegradacji zbierane selektywnie około 450,00 Mg).
 
Łączna szacunkowa ilość odpadów komunalnych wytworzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w okresie objętym zamówieniem wyniesie ok. 2 220,00 Mg.
 
Zamawiający wskazuje następujące instalacje do przekazywania odpadów komunalnych:
 
1)  Zakład Zagospodarowania Odpadów w Myślenicach, będący Regionalną Instalacją do Przetwarzania Odpadów Komunalnych, zgodnie z uchwałą nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego” (z późn. zm.) – do tej instalacji Wykonawca będzie przekazywał:
a)    nieselektywnie zbierane odpady komunalne, odebrane od właścicieli nieruchomości w postaci zmieszanych odpadów komunalnych,
b)   odpady zielone, odpady ulegające biodegradacji,
c)    pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania.
 
2)   Rejonowa Sortownia Odpadów Komunalnych w Suchej Beskidzkiej – do tej instalacji Wykonawca będzie przekazywał selektywnie zbierane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości za wyjątkiem odpadów ulegających biodegradacji.
 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.
 
Termin realizacji zamówienia:
Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia w okresie od 01.07.2013 r. do 30.06.2014 r.,przy czym do realizacji prac organizacyjno-technicznych (opracowanie harmonogramu, oznakowanie pojemników itp.), poprzedzających odbiór odpadów, Wykonawca przystąpi niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
 
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
 
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 10 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.
 
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.
 
 
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności warunki dotyczące:
 
-     posiadania uprawnień – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że uzyskał wpis do prowadzonego przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
 
-     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów komunalnych, wyposażonym wurządzenie umożliwiające bieżące ważenie pojemników na odpady (o pojemności w zakresie min. 120 – 1100 l) przy ich opróżnianiu oraz wykonanie wydruku w celu pozostawienia informacji dla właściciela nieruchomości o ciężarze odebranych odpadów.
 
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów opisanych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.
 
 
W celu oceny spełniania ww. warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wykonawcy, oprócz oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp, są zobowiązani do przedłożenia wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ).
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 5 ustawy Pzp, oprócz oryginału dokumentu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SIWZ), o którym mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, należy przedłożyć następujące dokumenty:
1)   oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ);
2)   aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3)   aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4)   aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne,  lub potwierdzeni,  że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
5)   aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6)   aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
 
W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
 
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26  ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1-6.
 
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 – 6 składa odpowiednie dokumenty określone w §4 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231).
 
Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.
 
Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
 mgr inż. Michał Surmiak      - tel. (0-33) 874-95-44 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
 mgr inż. Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)
 
Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19,  34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 28.05.2013 r. o godz. 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 28.05.2013 r. o godz. 11:30 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).
 
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.
 
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 20.05.2013 r.
 
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
 
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.
 
Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%
 
W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.
 
 
 
 
Załączniki:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                         Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
 
                                                                                                                                        Stanisław Lichosyt
 
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Sucha Beskidzka 24.05.2013 r.
 
 
ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 

 Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka” prowadzonym  w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w poniższym zakresie.

 
1.    Zmienia się treść pkt. 4 w rozdziale I (str. 3), który otrzymuje brzmienie:
 
„Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu gminy Sucha Beskidzka w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r. oraz transport odebranych odpadów do miejsc ich zagospodarowania, wskazanych przez Zamawiającego.
 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera rozdział III SIWZ.
 
Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
90000000-7 – usługi odbierania ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne;
90500000-2 – usługi związane z odpadami;
90511000-2 – usługi wywozu odpadów;
90512000-9 – usługi transportu odpadów;
90513100-7 – usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych.”
 
2.    W rozdziale II zmienia się treść załącznika nr 1 do SIWZ (formularz oferty, str. 14-15),  który otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zawiadomienia.
 
3.    W rozdziale II wykreśla się załącznik nr 5pt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (w całości tj. str. 25-37).
 
4.    Zmienia się treść ust. 1.2 w § 4 umowy (załącznik nr 3 do SIWZ, str. 20), który otrzymuje brzmienie:
„2) za zwłokę w odbiorze odpadów z nieruchomości w terminie przewidzianym  w harmonogramie, dla danego punktu odbioru, w wysokości 100 zł za każdy dzień zwłoki,”.
 
5.    Po rozdziale II dodaje się rozdział III pt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia  (str. 25-32) w brzmieniu określonym w załączniku nr 2 do niniejszego zawiadomienia.
 
6.    Termin składania ofert zostaje przedłużony do godz. 13:00 dnia 03.06.2013 r. Otwarcie ofert odbędzie się o godz. 13:30 dnia 03.06.2013 r.
 
 

Pozostałe postanowienia SIWZ pozostają bez zmian.

 

Załączniki:

1. Formularz oferty NOWY

2. Rozdział III SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

 
 
 
                                                                                                                   Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
 
                                                                                                                               Stanisław Lichosyt
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 Sucha Beskidzka 24.05.2013 r.

 

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

 

Działając na podstawie art. 12a ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w związku ze zmianą treści Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia (SIWZ) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść ogłoszenia o zamówieniu.

 

Zakres zmian:

Ogłoszenie w części dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia otrzymuje brzmienie:


„Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu gminy Sucha Beskidzka w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r. oraz transport odebranych odpadów do miejsc ich zagospodarowania, wskazanych przez Zamawiającego. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca obowiązany będzie do odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych wytworzonych i zebranych na terenie miasta Sucha Beskidzka.
Łączna szacunkowa ilość odpadów komunalnych wytworzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w okresie objętym zamówieniem wyniesie około 2 840,00 Mg z czego:
1) odpady komunalne powstałe na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych zbierane selektywnie około 2220 Mg w tym:
     a) odpady wysegregowane około 660 Mg,
     b) odpady wielkogabarytowe około 30 Mg,
     c) pozostałe odpady zbierane w sposób selektywny około 1530 Mg,
2) odpady zbierane nieselektywnie, zmieszane około 170 Mg,
3) odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone około 450 Mg.

Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, określonych w pkt. 1, do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz zasadą bliskości tj. do Rejonowej Sortowni i Składowiska Odpadów Komunalnych w Suchej Beskidzkiej, której współwłaścicielem jest Zamawiający.

Odpady komunalne, określonych w pkt. 2 i 3 Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych wynikającej z Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, tj. do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Myślenicach. Przed wyjazdem z Suchej Beskidzkiej Wykonawca ma obowiązek zważenia tych odpadów na legalizowanej wadze wskazanej przez Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.”

Termin składania ofert zostaje przedłużony do godz. 13:00 dnia 03.06.2013 r.
Otwarcie ofert odbędzie się o godz. 13:30 dnia 03.06.2013 r.

Pozostałe zapisy ogłoszenia pozostają bez zmian.

 

Załącznik:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu zamieszczone w BZP

 

 

                                                                                                             Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                             Stanisław Lichosyt

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sucha Beskidzka 28.05.2013 r.


WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w dniu 23.05.2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Obiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytania i odpowiedzi Zamawiającego podano poniżej.


Pytanie 1:
Zgodnie z treścią pkt. 4 załącznika nr 5 do SIWZ – Wykonawca jest zobowiązany transportować odpady do miejsc wskazanych przez Zamawiającego tj. RIPOK w Myślenicach oraz Rejonowa Sortownia w Suchej Beskidzkiej. Prosimy o wyjaśnienie czy jest dopuszczalne transportowanie odpadów do innych instalacji regionalnych, wymienionych w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego dla Regionu Południowego. Na jakiej zasadzie zostały wyznaczone właśnie te dwie instalacje?

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę instalacji, do których należy przewozić odpady komunalne. Instalacje zostały wskazane w oparciu o Plan Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, zasadę bliskości oraz hierarchię postępowania z odpadami.

 

Pytanie 2:
Zgodnie z zapisem punktu III.1.3) Załącznika nr 5 do SIWZ Wykonawca powinien posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów. Przedmiotem postępowania jest jedynie usługa odbioru i transportu stałych odpadów komunalnych do RIPOK w Myślenicach, ewentualnie do instalacji zastępczych. Zezwolenie na zbieranie (tj. zgodnie z ustawą o odpadach – każde działanie, w szczególności umieszczanie w pojemnikach, segregowanie i magazynowanie odpadów, które ma na celu przygotowanie ich do transportu do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania) nie jest niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia. Wnosimy o usunięcie zapisu.

Odpowiedź:                                                                                                                                                                                                                                                                                                W wyniku zmiany treści SIWZ dokonanej w dniu 24.05.2013 r. wykreślono zapisy dotyczące zezwolenia na zbieranie odpadów komunalnych.

 

Pytanie 3:
Wnosimy o umieszczenie w SIWZ szacunkowej ilości poszczególnych typów pojemników, w które będą zaopatrzone nieruchomości zamieszkałe. Informacja ta ma wpływ na oszacowanie kosztów wywozu pojemników, jest zatem niezbędna do sporządzenia oferty.

Odpowiedź:
Szacunkowa ilość pojemników w nieruchomościach zamieszkałych wynosi:
Pojemniki 120 l – około 2 000 szt.
Pojemniki KP7 – około 25 szt.
Zestawy pojemników IGLOO (w trzech kolorach) – około 20 zestawów.

 

Pytanie 4:
Zgodnie z punktem 4. SIWZ przedmiotem zamówienia jest m.in. dystrybucja pojemników. Prosimy o usunięcie tego zapisu, ponieważ w dalszych częściach SIWZ pojawia się informacja, że właściciele są zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w pojemniki. Jak wynika z zapisów punktu IV.1.4) załącznika nr 5 do SIWZ ewentualne wypożyczenie pojemników ma się odbywać odpłatnie, a więc poza przedmiotem zamówienia.

Odpowiedź:
W wyniku zmiany treści SIWZ dokonanej w dniu 24.05.2013 r. zmieniono zapisy dotyczące dystrybucji pojemników na następujący: Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych kupno pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów komunalnych o dopuszczalnych rodzajach i pojemnościach wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Sucha Beskidzka.

 

Pytanie 5:
Jednocześnie prosimy o wyjaśnienie, w jakim terminie właściciele nieruchomości będą zobowiązani zgłaszać zapotrzebowanie na pojemniki? Co w sytuacji, kiedy nie będą posiadać pojemników po rozpoczęciu realizacji umowy?

Odpowiedź:
Właściciele nieruchomości są zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych do dnia 30 czerwca 2013 r. Na Wykonawcy ciąży obowiązek informowania właściciela nieruchomości oraz Zamawiającego o stwierdzonych nieprawidłowościach w sposobie gromadzenia odpadów a w szczególności ich segregacji, w terminie do 3 dni od dnia zaistnienia zdarzenia.

 

Pytanie 6:
Zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach Wykonawca jest zobowiązany do transportu i przekazania zebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy o odpadach. W związku z powyższym prosimy o dopisanie, gdzie Wykonawca ma dostarczyć wymienione w pkt. I.5. odpady niebezpieczne w tym elektronikę, baterie, leki?

Odpowiedź:
Odpady niebezpieczne w tym elektronikę, baterie oraz leki Wykonawca będzie dostarczał do Rejonowej Sortowni i Składowiska Odpadów Komunalnych w Suchej Beskidzkiej.

 

Pytanie 7:
Prosimy o doprecyzowanie pkt. 3.1. lit. B) załącznika nr 5 do SIWZ – wg jakich wytycznych musi zostać opracowany harmonogram odbioru odpadów komunalnych.

Odpowiedź:
W wyniku zmiany treści SIWZ dokonanej w dniu 24.05.2013 r. zmieniono zapisy dotyczące opracowania harmonogramu. Wykonawca w ramach umowy będzie zobowiązany do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, w tym również harmonogramu odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz odbioru odpadów elektrycznych i elektronicznych, który musi zostać zaakceptowany i zatwierdzony przez Zamawiającego. Harmonogram powinien zostać opracowany zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Sucha Beskidzka.

 

Pytanie 8:
Wnosimy o dopisanie konkretnych kodów odpadów do pkt. II.5 i 6 załącznika nr 5 do SIWZ oraz w tabeli załącznika nr 1 do SIWZ – formularza ofertowego. Co rozumie przez „wysegregowane odpady ze strumienia odpadów zbieranych selektywnie”, a co przez „pozostałe odpady zbierane w sposób selektywne”?

Odpowiedź:
Zamawiający rozumie przez „wysegregowane odpady ze strumienia odpadów zbieranych selektywnie” odpady, które można skierować do odzysku, recyklingu lub ponownego użycia gromadzone w workach lub pojemnikach IGLOO koloru żółtego, niebieskiego i zielonego. Przez „pozostałe odpady zbierane w sposób selektywne” Zamawiający rozumie odpady zbierane przez właścicieli nieruchomości w sposób selektywny, które nie zostały umieszczone w workach kolorowych. W opinii Zamawiającego znajomość kodów odpadów nie jest konieczna do sporządzenia oferty i realizacji zamówienia.

 

Pytanie 9:
Na czym ma polegać kompatybilność programu Wykonawcy z oprogramowaniem Zamawiającego, opisany w punkcie 5.1.lit. j) SIWZ? Czy Zamawiający może określić format danych, w jakim maja być przesyłane dane pomiędzy stronami?

Odpowiedź:
Kompatybilność programu Wykonawcy z oprogramowaniem Zamawiającego ma polegać, na umożliwieniu elektronicznego przekazywania oraz odczytu informacji uzyskanych w trakcie realizacji usługi w formacie danych XML.

 

 

Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu.

 


 

 

 

                                                                                                                        Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                        Stanisław Lichosyt

 

 

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sucha Beskidzka 10.06.2013 r.

 

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY


Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:


Przedsiębiorstwo Turystyczne
BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o.
ul. Mickiewicza 19/38
34-200 Sucha Beskidzka

 

 

Uzasadnienie:


W przedmiotowym postępowaniu wpłynęła tylko 1 oferta złożona przez Wykonawcę – Przedsiębiorstwo Turystyczne BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o. Zamawiający ustalił, że Wykonawca spełnia warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu opisane w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu oraz wykazał brak podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.  Oferta Wykonawcy spełnia wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i nie podlega odrzuceniu w oparciu o przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający dokonał oceny złożonej oferty w oparciu o kryterium określone w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. W wyniku przeprowadzonych czynności ofercie złożonej przez Wykonawcę – Przedsiębiorstwo Turystyczne BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o. – przyznano maksymalną liczbę punktów (100).
W tym stanie rzeczy należy uznać, że oferta ww. Wykonawcy jest najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ.

W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.

 

 

                                                                                                            Z up. Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka

                                                                                                                                   Tadeusz Woźniak

                                                                                                                                      Sekretarz Gminy