Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka
Treść
UWAGA: W DNIU 24.05.2013 DOKONANO ZMIANY TREŚCI SIWZ I OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU !!! W DNIU 28.05.2013 OPUBLIKOWANO WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ!!!
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w poniższym zakresie.
Pozostałe postanowienia SIWZ pozostają bez zmian.
Załączniki:
2. Rozdział III SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 24.05.2013 r.
ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU
Działając na podstawie art. 12a ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w związku ze zmianą treści Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia (SIWZ) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, została zmieniona treść ogłoszenia o zamówieniu.
Zakres zmian:
Ogłoszenie w części dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia otrzymuje brzmienie:
„Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu gminy Sucha Beskidzka w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r. oraz transport odebranych odpadów do miejsc ich zagospodarowania, wskazanych przez Zamawiającego. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca obowiązany będzie do odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych wytworzonych i zebranych na terenie miasta Sucha Beskidzka.
Łączna szacunkowa ilość odpadów komunalnych wytworzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w okresie objętym zamówieniem wyniesie około 2 840,00 Mg z czego:
1) odpady komunalne powstałe na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych zbierane selektywnie około 2220 Mg w tym:
a) odpady wysegregowane około 660 Mg,
b) odpady wielkogabarytowe około 30 Mg,
c) pozostałe odpady zbierane w sposób selektywny około 1530 Mg,
2) odpady zbierane nieselektywnie, zmieszane około 170 Mg,
3) odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone około 450 Mg.
Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, określonych w pkt. 1, do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz zasadą bliskości tj. do Rejonowej Sortowni i Składowiska Odpadów Komunalnych w Suchej Beskidzkiej, której współwłaścicielem jest Zamawiający.
Odpady komunalne, określonych w pkt. 2 i 3 Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych wynikającej z Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, tj. do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Myślenicach. Przed wyjazdem z Suchej Beskidzkiej Wykonawca ma obowiązek zważenia tych odpadów na legalizowanej wadze wskazanej przez Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.”
Termin składania ofert zostaje przedłużony do godz. 13:00 dnia 03.06.2013 r.
Otwarcie ofert odbędzie się o godz. 13:30 dnia 03.06.2013 r.
Pozostałe zapisy ogłoszenia pozostają bez zmian.
Załącznik:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu zamieszczone w BZP
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 28.05.2013 r.
WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w dniu 23.05.2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Obiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytania i odpowiedzi Zamawiającego podano poniżej.
Pytanie 1:
Zgodnie z treścią pkt. 4 załącznika nr 5 do SIWZ – Wykonawca jest zobowiązany transportować odpady do miejsc wskazanych przez Zamawiającego tj. RIPOK w Myślenicach oraz Rejonowa Sortownia w Suchej Beskidzkiej. Prosimy o wyjaśnienie czy jest dopuszczalne transportowanie odpadów do innych instalacji regionalnych, wymienionych w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego dla Regionu Południowego. Na jakiej zasadzie zostały wyznaczone właśnie te dwie instalacje?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę instalacji, do których należy przewozić odpady komunalne. Instalacje zostały wskazane w oparciu o Plan Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego, zasadę bliskości oraz hierarchię postępowania z odpadami.
Pytanie 2:
Zgodnie z zapisem punktu III.1.3) Załącznika nr 5 do SIWZ Wykonawca powinien posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów. Przedmiotem postępowania jest jedynie usługa odbioru i transportu stałych odpadów komunalnych do RIPOK w Myślenicach, ewentualnie do instalacji zastępczych. Zezwolenie na zbieranie (tj. zgodnie z ustawą o odpadach – każde działanie, w szczególności umieszczanie w pojemnikach, segregowanie i magazynowanie odpadów, które ma na celu przygotowanie ich do transportu do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania) nie jest niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia. Wnosimy o usunięcie zapisu.
Odpowiedź: W wyniku zmiany treści SIWZ dokonanej w dniu 24.05.2013 r. wykreślono zapisy dotyczące zezwolenia na zbieranie odpadów komunalnych.
Pytanie 3:
Wnosimy o umieszczenie w SIWZ szacunkowej ilości poszczególnych typów pojemników, w które będą zaopatrzone nieruchomości zamieszkałe. Informacja ta ma wpływ na oszacowanie kosztów wywozu pojemników, jest zatem niezbędna do sporządzenia oferty.
Odpowiedź:
Szacunkowa ilość pojemników w nieruchomościach zamieszkałych wynosi:
Pojemniki 120 l – około 2 000 szt.
Pojemniki KP7 – około 25 szt.
Zestawy pojemników IGLOO (w trzech kolorach) – około 20 zestawów.
Pytanie 4:
Zgodnie z punktem 4. SIWZ przedmiotem zamówienia jest m.in. dystrybucja pojemników. Prosimy o usunięcie tego zapisu, ponieważ w dalszych częściach SIWZ pojawia się informacja, że właściciele są zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w pojemniki. Jak wynika z zapisów punktu IV.1.4) załącznika nr 5 do SIWZ ewentualne wypożyczenie pojemników ma się odbywać odpłatnie, a więc poza przedmiotem zamówienia.
Odpowiedź:
W wyniku zmiany treści SIWZ dokonanej w dniu 24.05.2013 r. zmieniono zapisy dotyczące dystrybucji pojemników na następujący: Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych kupno pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów komunalnych o dopuszczalnych rodzajach i pojemnościach wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Sucha Beskidzka.
Pytanie 5:
Jednocześnie prosimy o wyjaśnienie, w jakim terminie właściciele nieruchomości będą zobowiązani zgłaszać zapotrzebowanie na pojemniki? Co w sytuacji, kiedy nie będą posiadać pojemników po rozpoczęciu realizacji umowy?
Odpowiedź:
Właściciele nieruchomości są zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych do dnia 30 czerwca 2013 r. Na Wykonawcy ciąży obowiązek informowania właściciela nieruchomości oraz Zamawiającego o stwierdzonych nieprawidłowościach w sposobie gromadzenia odpadów a w szczególności ich segregacji, w terminie do 3 dni od dnia zaistnienia zdarzenia.
Pytanie 6:
Zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach Wykonawca jest zobowiązany do transportu i przekazania zebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy o odpadach. W związku z powyższym prosimy o dopisanie, gdzie Wykonawca ma dostarczyć wymienione w pkt. I.5. odpady niebezpieczne w tym elektronikę, baterie, leki?
Odpowiedź:
Odpady niebezpieczne w tym elektronikę, baterie oraz leki Wykonawca będzie dostarczał do Rejonowej Sortowni i Składowiska Odpadów Komunalnych w Suchej Beskidzkiej.
Pytanie 7:
Prosimy o doprecyzowanie pkt. 3.1. lit. B) załącznika nr 5 do SIWZ – wg jakich wytycznych musi zostać opracowany harmonogram odbioru odpadów komunalnych.
Odpowiedź:
W wyniku zmiany treści SIWZ dokonanej w dniu 24.05.2013 r. zmieniono zapisy dotyczące opracowania harmonogramu. Wykonawca w ramach umowy będzie zobowiązany do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, w tym również harmonogramu odbioru odpadów wielkogabarytowych oraz odbioru odpadów elektrycznych i elektronicznych, który musi zostać zaakceptowany i zatwierdzony przez Zamawiającego. Harmonogram powinien zostać opracowany zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Sucha Beskidzka.
Pytanie 8:
Wnosimy o dopisanie konkretnych kodów odpadów do pkt. II.5 i 6 załącznika nr 5 do SIWZ oraz w tabeli załącznika nr 1 do SIWZ – formularza ofertowego. Co rozumie przez „wysegregowane odpady ze strumienia odpadów zbieranych selektywnie”, a co przez „pozostałe odpady zbierane w sposób selektywne”?
Odpowiedź:
Zamawiający rozumie przez „wysegregowane odpady ze strumienia odpadów zbieranych selektywnie” odpady, które można skierować do odzysku, recyklingu lub ponownego użycia gromadzone w workach lub pojemnikach IGLOO koloru żółtego, niebieskiego i zielonego. Przez „pozostałe odpady zbierane w sposób selektywne” Zamawiający rozumie odpady zbierane przez właścicieli nieruchomości w sposób selektywny, które nie zostały umieszczone w workach kolorowych. W opinii Zamawiającego znajomość kodów odpadów nie jest konieczna do sporządzenia oferty i realizacji zamówienia.
Pytanie 9:
Na czym ma polegać kompatybilność programu Wykonawcy z oprogramowaniem Zamawiającego, opisany w punkcie 5.1.lit. j) SIWZ? Czy Zamawiający może określić format danych, w jakim maja być przesyłane dane pomiędzy stronami?
Odpowiedź:
Kompatybilność programu Wykonawcy z oprogramowaniem Zamawiającego ma polegać, na umożliwieniu elektronicznego przekazywania oraz odczytu informacji uzyskanych w trakcie realizacji usługi w formacie danych XML.
Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 10.06.2013 r.
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka – informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez:
Przedsiębiorstwo Turystyczne
BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o.
ul. Mickiewicza 19/38
34-200 Sucha Beskidzka
Uzasadnienie:
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęła tylko 1 oferta złożona przez Wykonawcę – Przedsiębiorstwo Turystyczne BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o. Zamawiający ustalił, że Wykonawca spełnia warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu opisane w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu oraz wykazał brak podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Oferta Wykonawcy spełnia wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i nie podlega odrzuceniu w oparciu o przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający dokonał oceny złożonej oferty w oparciu o kryterium określone w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. W wyniku przeprowadzonych czynności ofercie złożonej przez Wykonawcę – Przedsiębiorstwo Turystyczne BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o. – przyznano maksymalną liczbę punktów (100).
W tym stanie rzeczy należy uznać, że oferta ww. Wykonawcy jest najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.
Z up. Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka
Tadeusz Woźniak
Sekretarz Gminy