Dozbrojenie strefy aktywności gospodarczej w Suchej Beskidzkiej - rejon ul. Przemysłowej
Treść
UWAGA: w dniu 29.01.2013 r. opublikowano wyjaśnienia treści SIWZ !!!
- roboty przygotowawcze,
-
roboty rozbiórkowe (rozebranie krawężników betonowych i chodników z płyt betonowych),
-
roboty ziemne,
-
profilowanie i zagęszczenie podłoża – 1 534,38 m2,
-
wzmocnienie podłoża geotekstyliami – 1 534,38 m2,
-
wykonanie podbudowy drogi – 1 534,38 m2,
-
wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych – 1 968,38 m2,
-
ułożenie krawężników betonowych – 712,50 mb,
-
wykonanie kanalizacji opadowej z rur PVC o średnicy 200 mm – 227 mb,
-
montaż studni ściekowych z elementów betonowych – 21 szt.
-
pełną obsługę geodezyjną inwestycji,
-
zapewnienie kierownictwa budowy,
-
wykonanie wszelkich niezbędnych prób i sprawdzeń,
-
wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z dokumentacją projektową i przepisami prawa.
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ),
-
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp,
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
-
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 29.01.2013 r.
WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w dniu 25.01.2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Dozbrojenie strefy aktywności gospodarczej w Suchej Beskidzkiej – rejon ul. Przemysłowej”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego podano poniżej.
Pytanie 1:
Dotyczy §3 ust. 3
Wnosimy o wyjaśnienie, czy w przypadku nadzwyczajnej zmiany stosunków – w tym w szczególności: znacznego wzrostu cen materiałów na skutek inflacji – Zamawiający dopuszcza możliwość waloryzacji cen jednostkowych. Wnosimy o dodanie zdania 3 o treści: "W przypadku zmiany cen jednostkowych zgodnie z SEKOCENBUD lub wzrostu inflacji zgodnie ze wskaźnikiem GUS narastająco o więcej niż 10% Zamawiający dopuszcza odpowiednią zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy".
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości waloryzacji cen jednostkowych i nie wyraża zgody na zmianę treści umowy w powyższym zakresie.
Pytanie 2:
Dotyczy §3 ust. 4
Wnosimy o wykreślenie frazy "brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy". Zakres przedmiotu umowy winien wynikać z jej treści oraz dokumentacji stanowiącej załączniki do umowy. Wskazana klauzula może budzić wątpliwości interpretacyjne co do przesłanek, którymi winien kierować się wykonawca "rozpoznając" zakres przedmiotu umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści umowy w powyższym zakresie. Przez „rozpoznanie” należy rozumieć szczegółową analizę przedmiotu zamówienia w oparciu o dokumentację przetargową (SIWZ) udostępnioną przez Zamawiającego.
Pytanie 3:
Dotyczy §4 ust. 1.b)
Wnosimy o zmianę, przez dodanie po słowach "[...] w wysokości 0,5% [...]" frazy "części wynagrodzenia brutto przypadającej na wartość wadliwie wykonanych prac [...]".
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści umowy w powyższym zakresie.
Pytanie 4:
Dotyczy §4 ust. 1.c)
Wnosimy o zmniejszenie wysokości kary umownej zastrzeżonej w tym punkcie do 10%.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści umowy w powyższym zakresie.
Pytanie 5:
Dotyczy §5.1
Wnosimy o dodanie w §5.1.1), 2), 4) każdorazowo na końcu sformułowania o treści: "[...] pomimo pisemnego zawiadomienia ze strony Zamawiającego z wyznaczeniem odpowiedniego terminu dodatkowego".
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści umowy w powyższym zakresie.
Pytanie 6:
Dotyczy §5 ust. 1 pkt 3)
Wnosimy o wyjaśnienie, czy odstąpienie od umowy w przypadku wskazanym w § 5.1.3) będzie uważane za odstąpienie z winy Zamawiającego?
Odpowiedź:
Prawo odstąpienia od umowy w trybie §5 ust. 5 pkt 3 (tj. w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy) przysługuje Zamawiającemu z mocy ustawy (art. 145 ustawy Pzp) i nie jest kwalifikowane jako odstąpienie z jego winy.
Pytanie 7:
Dotyczy §5 ust. 2
Wnosimy o wyjaśnienie, na czyj koszt będzie realizowane zabezpieczenie przerwanych robót w sytuacji, gdy przyczyna odstąpienia nie będzie zawiniona przez żadną ze stron. Stoimy na stanowisku, że zabezpieczenie robót powinno następować co do zasady na koszt Zamawiającego, za wyjątkiem sytuacji, gdy przyczyna odstąpienia była zawiniona przez Wykonawcę.
Odpowiedź:
Zgodnie z §5 ust. 2 umowy Wykonawca ponosi koszt zabezpieczenia przerwanych robót w przypadku, gdy odstąpienie od umowy lub przerwanie robót nastąpiło z jego winy. W pozostałych przypadkach koszty te ponosi Zamawiający.
Pytanie 8:
Dotyczy §5 ust. 5
Wnosimy o zastąpienie sformułowania "[...] Zamawiający może wezwać [...]" przez "[...] Zamawiający wezwie [...]".
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści umowy w powyższym zakresie.
Pytanie 9:
Dotyczy §6 ust. 7 w zw. z §6 ust.2
Wnosimy o wyjaśnienie, czy zgoda Zamawiającego na zawarcie umowy przez Wykonawcę z Podwykonawcą musi być uprzednia, tj. Wyrażona przed zawarciem umowy pomiędzy tymi podmiotami, czy też Zamawiający dopuszcza wyrażenie zgody na umowę po jej podpisaniu.
Skoro wykonawca zgodnie z §6.2 ma przedłożyć Zamawiającemu podpisaną umowę w terminie 10 dni od daty jej podpisania, to zasadne jest dopuszczenie wyrażenia zgody przez Zamawiającego również następcze, po zapoznaniu się z jej treścią.
Odpowiedź:
Zgodnie z §11 ust. 2 umowy w przedmiotowej kwestii zastosowanie ma art. 647 (1) §2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93 z późn. zm.) – „do zawarcia przez wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą jest wymagana zgoda inwestora. Jeżeli inwestor, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu, wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy”.
Pytanie 10:
Dotyczy §7 ust. 5
Wnosimy o wykreślenie.
Ewentualnie: wnosimy o wskazanie, jaka część wynagrodzenia może zostać zatrzymana w takim przypadku przez Zamawiającego. Zapis w obecnej wersji może budzić wątpliwości – nie powinien pozostawiać całkowitej dowolności Zamawiającemu co do wysokości zatrzymanej kwoty.
Stoimy na stanowisku, że zatrzymana część wynagrodzenia nie powinna być wyższa niż wartość tej części prac, której dotyczą wady lub wartość kwot, które byłyby konieczne celem usunięcia wad przez podmiot trzeci.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie ust. 5 z §7 umowy.
Zatrzymana część wynagrodzenia nie będzie przekraczać wartości robót koniecznych do wykonania w związku z usunięciem stwierdzonych wad lub usterek.
Pytanie 11:
Dotyczy §8 ust. 3
Wnosimy o wskazanie maksymalnej liczy przeglądów w danej jednostce czasu. Stoimy na stanowisku, że przeglądy winny odbywać się nie częściej niż co 6 miesięcy.
Odpowiedź:
Ilość przeglądów gwarancyjnych prowadzonych na wezwanie Zamawiającego nie przekroczy dwóch w ciągu roku.
Pytanie 12:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę okresu rozliczeniowego, będącego podstawą do wystawienia faktury, z fakturowania jednorazowego po zakończeniu i odebraniu robót na comiesięczne fakturowanie częściowe?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę sposobu rozliczenia robót.
Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 27.02.2013 r.
Nr oferty
|
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres wykonawcy
|
Streszczenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu i oceny ofert
|
Ocena punktowa złożonej oferty
|
Kolejność ofert wg kryterium ceny za realizację zamówienia
|
1
|
STRABAG Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 10
05-800 Pruszków
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
59,15
|
VII w kolejności
|
2
|
Przedsiębiorstwo
Usługowo-Produkcyjno-Handlowe
DROGBUD
inż. Kazimierz Sobaniak
34-222 Zawoja 1970
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
74,67
|
III w kolejności
|
3
|
Przedsiębiorstwo
Usługowo-Handlowe
BERNY & BERNY s.c.
ul. Piaskowa 14
32-551 Jankowice
|
Wykonawca został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp w postępowaniu, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp
|
---
|
---
|
4
|
MOTA-ENGIL
CENTRAL EUROPE S.A.
ul. Wadowicka 8W
30-415 Kraków
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
65,47
|
VI w kolejności
|
5
|
Podhalańskie Przedsiębiorstwo
Drogowo-Mostowe S.A.
ul. Szaflarska 102
34-400 Nowy Targ
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
70,19
|
IV w kolejności
|
6
|
Przedsiębiorstwo
Budowlano-Drogowo-Mostowe
DROG-BUD Franciszek Fryc
ul. Zamkowa 3
34-116 Spytkowice
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
100,00
|
I w kolejności
|
7
|
Przedsiębiorstwo Robót
Drogowo-Mostowych
w Wadowicach S.A.
ul. Kochanowskiego 1
34-100 Wadowice
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
94,48
|
II w kolejności
|
8
|
Firma Usługowo-Handlowa MITRANS Import-Export
Mirosław Bałaś
Zubrzyca Dolna 300
34-484 Zubrzyca Górna
|
Wykonawca został wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp w postępowaniu, oferta została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp
|
---
|
---
|
9
|
SKANSKA S.A.
ul. Gen. Józefa Zajączka 9
01-518 Warszawa
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
68,37
|
V w kolejności
|
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt