Treść
Ogłoszenie o wszczęciu postępowania
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (33) 874-23-41, faks (33) 874-22-66, ogłasza przetarg nieograniczony na:
„Budowę kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej”
Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7, 45231300-8, 45233140-2, 45110000-1, 45230000-8.
Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia stanowią roboty związane z budową sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a) roboty przygotowawcze i ziemne,
b) wykonanie nawierzchni dróg z mieszanek mineralno-bitumicznych – 590 m2,
c) przebudowę przepustu drogowego,
d) montaż rurociągów z rur PVC-U (SN8, SN12) o średnicach 200 i 160 mm o łącznej długości 4 460 mb,
e) montaż studni kanalizacyjnych z gotowych elementów z tworzyw sztucznych,
f) przebudowę sieci elektroenergetycznej nN,
g) przebudowę wodociągu na odcinku o długości 23 mb,
h) pełną obsługę geodezyjną inwestycji,
i) zapewnienie dozoru geologicznego w zakresie określonym w projekcie budowlanym,
j) zapewnienie kierownictwa budowy,
k) wykonanie wszelkich niezbędnych prób i sprawdzeń,
l) wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z dokumentacją projektową i przepisami prawa.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Ilości oraz zakres robót określa przedmiar robót stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ.
Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej.
Termin realizacji zamówienia:
Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 30.09.2013 r.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)na zasadach określonych w SIWZ.
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 50 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej:
www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Zamawiającego.
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia – tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli przynajmniej jedno zadanie (zamówienie) polegające na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 3 000 mb (wskazana długość dotyczy jednego zadania – w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku nie można sumować długości sieci zrealizowanej w ramach kilku zadań).
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów opisanych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, określonych w SIWZ i niniejszym ogłoszeniu, Wykonawcy, oprócz oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp, są zobowiązani do przedłożenia wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ).
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, należy przedłożyć następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ),
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1-4.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 – 4 składa dokumenty określone w §4 ust. 1 pkt 1 lit. a-b Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. u. z 2009 r. nr 226, poz. 1817) tj. dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.
Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
mgr inż. Rafał Adamek - tel. (0-33) 874-95-40 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
mgr inż. Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)
Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 01.02.2013 r. o godz. 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 01.02.2013 r. o godz. 11:30 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 17.01.2013 r.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.
Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%
W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.
ZAŁĄCZNIKI:
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka, 25.01.2013 r.
WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w dniu 21.01.2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej”,prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść pytań i odpowiedzi Zamawiającego podano poniżej.
Pytanie 1:
Czy Zamawiający posiada zgody właścicieli posesji po których przebiega trasa kanalizacji?
Odpowiedź:
Zamawiający posiada zgody właścicieli (zarządców) nieruchomości, po których przebiega sieć kanalizacyjna, na dysponowanie nimi w celu wykonania robót budowlanych.
Pytanie 2:
Czy w związku z ustaleniem jednorazowej płatności po zakończeniu i odebraniu przedmiotowego zadania Zamawiający dopuści Wykonawcę, którego oferta została wybrana, do możliwości uzyskania przez niego factoringu w jego banku finansującym?
Odpowiedź:
Wykonawca może korzystać z factoringu.
Pytanie 3:
Brak załączonej do SIWZ dokumentacji geologicznej. Opis techniczny w pkt 1.6 projektu budowlanego podaje, że podłoże fliszowe składające się z piaskowców i lokalnie iłołupków posadowione jest na głębokości ca 1,5 – 1,8 m pt. za wyjątkiem rejonu otworu badawczego nr 2 gdzie sięga do 3,5 m. Kanalizacja na odcinkach:
- S4-S12 na długości ca 145 mb posadowiona jest średnio na głębokości 3,9 m pt. (maksymalnie 4,84 m);
- S63-S66 na długości ca 100 mb posadowiona jest średnio na głębokości 2,8 m pt. (maksymalnie 3,00 m);
- S19-S19.1 na długości ca 45 mb posadowiona jest średnio na głębokości 2,5m pt. (maksymalnie 2,70 m);
- S26.15-S26.18 na długości ca 30 mb posadowiona jest średnio na głębokości 2,6m pt. (maksymalnie 3,20 m);
- S63.3-S63.6 na długości ca 35 mb posadowiona jest średnio na głębokości 2,3m pt. (maksymalnie 2,7 m),
jest zatem zagłębiona w podłożu fliszu (grunty kat. >VI). Przedmiar robót w poz. 9 obejmuje zaledwie 90 m3 odspajania skał kat. VI i jest to co najmniej 2-2,5 krotnie zaniżone niż wynika z projektu budowlanego.
Odpowiedź:
Zgodnie z postanowieniami SIWZ (pkt 4, str. 4) zapisy przedmiaru robót są nadrzędne w stosunku do pozostałych dokumentów przetargowych. Do kalkulacji poz. 9 należy przyjąć ilość robót wskazaną w przedmiarze – ewentualne różnice zostaną uwzględnione w kosztorysie powykonawczym.
Pytanie 4:
W poz. 47 przedmiaru podano rury PCV ø160/4,0 mm lite klasy SN8. Rury o ściance grubości 4,0 mm przynależą do klasy SN4, natomiast rury klasy SN8 posiadają ściankę 4,7 mm. Prosimy o doprecyzowanie zapisu przedmiaru.
Odpowiedź:
Należy przyjąć rury o średnicy nominalnej 160/4,7 mm.
Pytanie 5:
W poz. 51 i 53 przedmiaru podano montaż 40 szt. studzienek z tworzyw sztucznych ø 425 mm i 12 sztuk z tworzyw sztucznych PE ø 800 mm, gdy tymczasem projekt budowlany przewiduje tylko studnie o średnicy 1000 i 600 mm. Prosimy o ustosunkowanie się do tych zapisów.
Odpowiedź:
Zgodnie z postanowieniami SIWZ (pkt 4, str. 4) zapisy przedmiaru robót są nadrzędne w stosunku do pozostałych dokumentów przetargowych. Kalkulację poz. 51 i 53 należy sporządzić wg przedmiaru.
Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu. Wszelkie zmiany w przedmiarze robót, wynikające z udzielonych wyjaśnień, należy uwzględnić przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka, 29.01.2013 r.
WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w dniach 22-23.01.2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej”,prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynęły kolejne dwa wnioski o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego podano poniżej.
WNIOSEK NR 2
Pytanie 1:
Opis w pozycji nr 13 w przedmiarze robót brzmi „Rozebranie nawierzchni z płyt żelbetowych YOMB oraz ich ponowne ułożenie” jest niezgodny i nie odpowiada założeniom podanym w podstawie wyceny tj. KNNR 6/0804/05 który brzmi „Rozebranie nawierzchni w torowiskach tramwajowych, linia jednotorowa o prześwicie 1435 mm”. Ponadto podstawa ta przewiduje nakłady na 1 mb a obmiar w pozycji wskazuje na przedmiar w m2.Odpowiedniejsze dla tej pracy byłoby zastosowanie poz. KNR 225/0235/03 i 05 „Rozbiórka i odbudowa nawierzchni z płyt wielootworowych”. Prosimy o sprostowanie podstawy wyceny i obmiaru. Jeżeli nie to o udzielenie informacji jaka jest ilość płyt w m2.
Odpowiedź:
Roboty należy skalkulować zgodnie z przedmiarem robót. Ilość płyt: 110 m2.
Pytanie 2:
W pozycji 14 opis brzmi „Rozbiórka istniejących przepustów pod drogą d300 z odzyskiem materiału” oraz podano podstawę wyceny jako KNNR 4/1310/05 która w katalogu ma następujący opis „Rurociąg betonowy o średnicy 300 mm” a więc przewiduje montaż a nie demontaż. Właściwa pozycją dla rozbiórki byłaby KNR 231/0816/01 która brzmi „Rozbiórka przepustów z rur betonowych”. Prosimy o sprostowanie.
Odpowiedź:
Jako podstawę wyceny należy przyjąć KNR 231/0816/01, opis robót pozostaje bez zmian.
Pytanie 3:
W pozycji 16 przyjęto nakłady na wykonanie 675,00 m2 podbudowy z kruszywa naturalnego lecz nie zostało uwzględnione korytowanie. Prosimy o uzupełnieni przedmiaru lub wyjaśnienie. Wykonanie podbudowy pod drogę na nienośnych warstwach gleby (bez korytowania) jest niezgodne z technologią wykonania robót drogowych.
Odpowiedź:
Korytowanie zostało ujęte w robotach ziemnych.
Pytanie 4:
W poz. 23 przyjęto odtworzenie przepustów i podano dwie średnice, 300 i 400 mm. Prosimy o podanie która średnica jest prawidłowa i poprawienie przedmiaru.
Odpowiedź:
Należy przyjąć rury o średnicy 300 mm.
Pytanie 5:
W poz. 25 przyjęto wykonanie ścieków z elementów betonowych w ilości 43,5 m, opisując, że materiał ma być wykorzystany z rozbiórki. Jednak w przedmiarze nie ma pozycji z rozbiórką ścieków w tej ilości. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o roboty rozbiórkowe lub wyjaśnienie.
Odpowiedź:
Przy kalkulacji poz. 25 należy uwzględnić rozbiórkę i ponowne ułożenie ścieków z elementów betonowych.
Pytanie 6:
W poz. 62 przewidziano montaż konstrukcji nośno-osłonowej jako rurociąg stalowy o złączach spawanych bez podania wymaganej średnicy i grubości ścinki. Prosimy o uzupełnienie danych.
Odpowiedź:
Należy przyjąć rury o średnicy 400 mm i grubości ścianki 8 mm.
WNIOSEK NR 3
Pytanie 1:
Zgodnie z punktem 3 art. 6 ustawy z 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (zwanej dalej ustawą) „Ochronie i opiece podlegają, bez względu na stan zachowania: zabytki archeologiczne będące, w szczególności:
a)pozostałościami terenowymi pradziejowego i historycznego osadnictwa,
b)cmentarzyskami,
c) kurhanami,
d)reliktami działalności gospodarczej, religijnej i artystycznej.”
Rzeczywiste granice stanowisk archeologicznych nie są znane – są one bowiem najczęściej rejestrowane metodą Archeologicznego Zdjęcia Polski, która lokalizuje jedynie zabytki ruchome znajdujące się na powierzchni. W celu ich ochrony – a zgodnie z punktem 4 art. 7 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, formami ochrony zabytków są: „ustalenia ochrony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego.” Inwestycja – ze względu na swoją skalę winna uzyskać opinię Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Czy uzyskała takową?
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Sucha Beskidzka przedmiotowa inwestycja nie wymaga uzyskania opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Pytanie 2:
W dokumencie „Zalecenia dla wojewódzkich konserwatorów zabytków, pracowników ds. ochrony zabytków archeologicznych WUOZ oraz dla kierujących badaniami archeologicznymi w zakresie metod eksploracji stanowisk i sporządzania ich podstawowej dokumentacji znajduje się następujący zapis:
„W praktyce konserwatorskiej upowszechniło się pojęcie nadzorów archeologicznych. Pojęcie to jest nieprecyzyjne i może być mylące zarówno dla samych archeologów, którym zleca się prowadzenie takich nadzorów, jak i dla inwestorów, których obliguje się do ich finansowania. Pojęcie nadzoru archeologicznego powinno być stosowane w ostateczności i wyłącznie w odniesieniu do obszarów inwestycji, na których nie zostały dotąd zlokalizowane stanowiska archeologiczne, ale istnieje uzasadnione podejrzenie, że mogą się tam znajdować! Archeolog prowadzący nadzór ma wówczas obowiązek obserwacji prowadzonych prac ziemnych i wstrzymania ich w przypadku natrafienia na stanowisko archeologiczne. Powiadomiony o odkryciu zabytków archeologicznych wojewódzki konserwator zabytków podejmuje wówczas stosowną decyzję, którą może być np. przeprowadzenie wykopalisk interwencyjnych wyłącznie w obrębie terenu, który ulegnie zniszczeniu. Nie należy natomiast stosować pojęcia (i w konsekwencji zlecać) nadzoru archeologicznego jako wymogu konserwatorskiego w odniesieniu do terenów, na których znajdują się znane uprzednio (np. z badań powierzchniowych) stanowiska archeologiczne.”
Czy w związku z powyższym Wykonawca powinien skalkulować w swojej ofercie koszty niezbędnego – w świetle cytowanego dokumentu - nadzoru archeologicznego, czy też nadzór archeologiczny zapewni Zamawiający?
Odpowiedź:
Nadzór archeologiczny nie jest wymagany.
Pytanie 3:
Czy w przypadku odkrycia nawarstwień archeologicznych, których przebadanie będzie wymagało wstrzymania robót na danym odcinku i niemożliwa okaże się korekta harmonogramu prac wykonawcy na ten okres, Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenie terminu zakończenia prac?
Odpowiedź:
Warunki zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego określa SIWZ.
Pytanie 4:
Czy w przypadku znacznego spowolnienia prac przez krótkotrwałe przestoje związane z koniecznością eksploracji nawarstwień archeologicznych odkrytych w trakcie robót ziemnych przewiduje się zmianę sposobu rozliczania prac?
Odpowiedź:
Warunki zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego określa SIWZ.
Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu. Wszelkie zmiany w przedmiarze robót, wynikające z udzielonych wyjaśnień, należy uwzględnić przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 25.02.2013 r.
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wybrana została oferta złożona przez firmę:
EKOINSTAL Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 8
34-200 Sucha Beskidzka
W przedmiotowym postępowaniu złożono 6 ofert. Z postępowania nie wykluczono żadnego wykonawcy. Nie odrzucono żadnej oferty. Zamawiający dokonał oceny i porównania złożonych. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena za realizację zamówienia.
Zamawiający zgodnie ze wskazaną w specyfikacji formułą dokonał oceny punktowej złożonych ofert.
Wykaz, ocena i porównanie złożonych ofert
Nr oferty
|
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres wykonawcy
|
Streszczenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
i oceny ofert
|
Ocena punktowa złożonej oferty
|
Kolejność ofert wg kryterium ceny za realizację zamówienia
|
1
|
EKOINSTAL Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 8
34-200 Sucha Beskidzka
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
100,00
|
I w kolejności
|
2
|
WIKAR Przedsiębiorstwo
Budowlano-Transportowe Sp. z o.o.
33-314 Łososina Dolna 108
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
77,86
|
IV w kolejności
|
3
|
Zakład Instalacyjny KAZMAR
Kazimierz Smyrak
Roczyny, ul. Szkolna 37
34-120 Andrychów
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
86,77
|
II w kolejności
|
4
|
Zakład Instalacyjny C.O. Gaz Wod.-Kan.
Usługi Budowlane
Michał Świerkosz
ul. Wolności 201
34-220 Maków Podhalański
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
79,02
|
III w kolejności
|
5
|
SIM Mariusz Świerkosz
ul. Ustrońska 46
43-440 Goleszów
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
62,05
|
VI w kolejności
|
6
|
Krzysztof Machnik
Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego MACHNIK
Mochnaczka Wyżna 59
33-380 Krynica-Zdrój
|
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega odrzuceniu
|
66,38
|
V w kolejności
|
Uzasadnienie:
W toku postępowania, w ofertach nr 1, 4, 6 Zamawiający stwierdził i poprawił w trybie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp omyłki polegające na niezgodności ofert ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Poprawienie omyłek (niedokładności) dotyczyło opisu pozycji kosztorysów ofertowych i nie spowodowało istotnych zmian w treści ofert. Były to bowiem pominięcia w opisie pozycji pojedynczych wyrazów lub krótkich fraz. Wszyscy wykonawcy, których oferty zostały poprawione, zostali powiadomieni o dokonanych sprostowaniach i przed upływem ustawowego terminu poinformowali Zamawiającego o wyrażeniu zgody na wprowadzone poprawki.
W wyniku analizy złożonych ofert Zamawiający ustalił, że wszyscy wykonawcy spełniają warunki udziału w niniejszym postępowaniu opisane w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu oraz wykazali brak podstaw do ich wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Pzp. Oferty złożone w postępowaniu spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ i nie podlegają odrzuceniu w oparciu o przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający dokonał oceny i porównania ofert w oparciu o kryterium określone w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. W wyniku przeprowadzonych czynności ustalono, że oferta złożona przez Wykonawcę – EKOINSTAL Sp. z .o.o. zawiera najniższą cenę za realizację przedmiotu zamówienia, co jest równoznaczne z przyznaniem maksymalnej liczby punktów (100).
W tym stanie rzeczy należy uznać, że oferta ww. Wykonawcy jest najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt