Przejdź do stopki

Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej

Treść

UWAGA: W DNIU 04.10.2012 r. DOKONANO ZMIANY SIWZ

Sucha Beskidzka 21.09.2012 r.

 
Ogłoszenie o wszczęciu postępowania
 
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. (0-33) 874-23-41, fax (0-33) 874-22-66, ogłasza przetarg nieograniczony na:
 
 
Budowę kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej”
 
 
Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45000000-7, 45231300-8, 45233140-2, 45110000-1, 45230000-8.
                                                                                                                                                                                                                                                      
Przedmiotzamówienia:
Przedmiot zamówienia stanowią roboty związane z budową sieci kanalizacji sanitarnej  wraz z przykanalikami na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a)    roboty przygotowawcze i ziemne,
b)   naprawę dróg i elementów infrastruktury drogowej – wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych – 590 m2,
c)    przebudowę przepustu drogowego,
d)   montaż rurociągów z rur PVC o średnicach 200 i 160 mm o łącznej długości 4 460 mb,
e)    montaż studni kanalizacyjnych z gotowych elementów z tworzyw sztucznych,
f)    przebudowę sieci elektroenergetycznej nN,
g)   przebudowę wodociągu na odcinku o długości 23 mb,
h)   pełną obsługę geodezyjną inwestycji,
i)     zapewnienie dozoru geologicznego w zakresie określonym w projekcie budowlanym,
j)     zapewnienie kierownictwa budowy,
k)   wykonanie wszelkich niezbędnych prób i sprawdzeń,
l)     wykonanie innych prac i czynności niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania zgodnie z dokumentacją projektową i przepisami prawa.
 
Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa, dokumentacją projektową, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do wskazanych w dokumentacji przetargowej pod warunkiem, że będą one miały właściwości nie gorsze niż materiały podane w dokumentacji.
 
Termin realizacji zamówienia:
Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 14.12.2012 r.
 
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł na zasadach określonych w SIWZ.
 
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (opłata: 50 zł) można odebrać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. 31.
 
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówień została umieszczona na stronie internetowej: www.sucha-beskidzka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP).
 
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniają warunki dotyczące:
- posiadania wiedzy i doświadczenia – tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli przynajmniej jedno zadanie (zamówienie) polegające na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 3 000 mb (wskazana długość dotyczy jednego zadania – w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku nie można sumować długości sieci zrealizowanej w ramach kilku zadań),
- dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia – tj. wykażą, że dysponują przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane niezbędne do pełnienia funkcji kierownika budowy przy realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia (tj. przy budowie sieci kanalizacji sanitarnej).
 
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonych dokumentów opisanych w SIWZ i w niniejszym ogłoszeniu, wg formuły „spełnia/nie spełnia”.
 
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawcy, oprócz oryginału oświadczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SIWZ), o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp, są zobowiązani do przedłożenia następujących dokumentów:
1)   wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5A do SIWZ),
2)   wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5B do SIWZ).
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, należy przedłożyć następujące dokumenty:
1)   oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SIWZ),
2)   aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp,
3)   aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4)   aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
 
Szczegółowe informacje dot. wymaganych oświadczeń i dokumentów zawiera SIWZ.
 
Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
 mgr inż. Rafał Adamek        - tel. (0-33) 874-95-40 (w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia)
 mgr inż. Grzegorz Myszura - tel. (0-33) 874-95-41 (w sprawach związanych z procedurą przetargową)
 
Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 23 (sekretariat).
Termin składania ofert upływa dnia 08.10.2012 r. o godz. 12:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 08.10.2012 r. o godz. 12:30 w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, w pokoju nr 21 (sala sesyjna).
Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
Nie przewiduje się udzielania zamówień uzupełniających.
Termin związania ofertą będzie wynosił 30 dni.
 
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego (www.sucha-beskidzka.pl): 21.09.2012 r.
 
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz nie zamierza zawierać umowy ramowej i ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
 
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego na zasadach określonych w SIWZ.
 
Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej i ich znaczenie: cena brutto - 100%
 
W związku z możliwością pojawienia się wyjaśnień i modyfikacji treści SIWZ, wprowadzanych na podstawie art. 38 ustawy Pzp, Zamawiający zwraca uwagę na konieczność sprawdzania treści niniejszego ogłoszenia o zamówieniu do czasu upływu ostatecznego terminu składania ofert.
 
 
 
 
 
ZAŁĄCZNIKI:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sucha Beskidzka 04.10.2012 r.

 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 1a i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w dniu 02.10.2012 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynęły dwa wnioski o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Należy zaznaczyć, że przedmiotowe wnioski zostały złożone po upływie terminu składania wniosków, o którym mowa w art. 38 ust. 1 ustawy Pzp. Niemniej jednak Zamawiający udzielił odpowiedzi na zadane pytania.
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego podano poniżej.


WNIOSEK NR 1

Pytanie:
Według STWIOR: sieć kanalizacji została zaprojektowana w całości z rur tworzywowych kielichowych, profilowanych (dwuściennych) z polipropylenu PP-b łączonych na wcisk. Średnica kanałów 160-200 mm. Klasa sztywności obwodowej rur SN8.
Według przedmiaru sieć kanalizacji ma zostać wyceniona dla: rury z PVC-U kielichowe o średnicy 200 mm gr. ścianki 6,6 mm jednorodne SN12, rury z PVC-U kielichowe o średnicy 200 mm jednorodne SN8, rury z PVC-U kielichowe o średnicy nominalnej 160mm x 4,0 mm na przyłączach LITE SN8.
Prosimy o sprecyzowanie z czego ma zostać wykonana kanalizacja.

Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ (pkt 4 str. 4) ilości oraz zakres robót objętych przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. Należy podkreślić, że Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) dopuszcza możliwość wykonania sieci kanalizacyjnej z rur innych niż polipropylenowe. W wyniku konsultacji z projektantem sieci oraz jej przyszłym zarządcą ustalono, że zostanie ona wykonana z rur PVC-U.
W związku z powyższym zamówienie należy wycenić i zrealizować w zakresie określonym w przedmiarze robót.


WNIOSEK NR 2

Pytanie 1:
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności dotyczących odbudowy dróg i nawierzchni SIWZ pkt 4b mówi o odbudowie dróg, STWIOR pkt 1.3.2 gdzie jest mowa o rozbiórce nawierzchni drogowych a przedmiarami robót gdzie odbudowy i rozbiórki pozycji nie ma. Prosimy o aktualizację przedmiaru robót.

Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ (pkt 4 str. 4) ilości oraz zakres robót objętych przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. Zamówienie należy wycenić i zrealizować w zakresie określonym w przedmiarze robót.

Pytanie 2:
Prosimy o wyjaśnienie zapisu SIWZ – „Wykonawca winien przywrócić teren do stanu pierwotnego, wraz ze złożeniem Zamawiającemu oświadczeń właścicieli poszczególnych nieruchomości z ich własnoręcznym podpisem, że nie wnoszą oni żadnych zastrzeżeń w tej kwestii, pod rygorem zatrzymania kwoty nie mniejszej niż 500 zł licząc od jednej posesji. Czy to wykonawca ma zatrzymać kwotę min. 500 zł od posesji za nie podpisanie przez właściciela oświadczenia czy wykonawca ponosi koszt min. 500 za nie doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego.

Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ, po zrealizowaniu zamówienia Wykonawca winien przywrócić teren do stanu pierwotnego. W szczególności dotyczy to posesji prywatnych, po których przebiega sieć kanalizacyjna. Potwierdzeniem wykonania tych robót będą oświadczenia podpisane przez właścicieli poszczególnych posesji. Z treści przedmiotowego dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że teren danej posesji został przywrócony do stany pierwotnego i jej właściciel nie wnosi żadnych zastrzeżeń do wykonanych robót.
Jeżeli Wykonawca nie wywiąże się z powyższych obowiązków Zamawiający zatrzyma z wynagrodzenia Wykonawcy kwotę nie mniejszą niż 500 zł licząc od jednej posesji, której teren nie został należycie przywrócony do stanu pierwotnego.
Wysokość zatrzymanej kwoty będzie zależna od zakresu robót, które należy wykonać. Zatrzymana część wynagrodzenia zostanie zwolniona po wywiązaniu się Wykonawcy z ww. obowiązków.

Pytanie 3:
Czy przewidują Państwo przesunięcie terminu realizacji inwestycji bo termin 14.12.2012 r. przy takim zakresie robót zwarzywszy na porę roku i okres wyboru ofert jest naszym zdaniem zbyt krótki.

Odpowiedź:
Na tym etapie postępowania Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu realizacji zamówienia określonego w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. Ewentualna zmiana istotnych postanowień (w tym również terminu realizacji zamówienia) zawartej umowy może nastąpić tylko i wyłącznie na zasadach określonych w SIWZ (pkt 22).

 


Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu i będą wiążące dla wszystkich wykonawców przy składaniu ofert.

 


Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

Stanisław Lichosyt

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sucha Beskidzka 04.10.2012 r.


ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SIWZ ORAZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 i 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w zakresie przedmiaru robót (załącznik nr 4 do SIWZ).

 

Zakres zmiany SIWZ:
W załączniku nr 4 do SIWZ pt. Przedmiar robót dokonano zmiany ilości robót w poz. 52, 53, 56.
Aktualny przedmiar robót uwzględniający ww. zmiany stanowi załącznik do niniejszego zawiadomienia.

 

Termin składania ofert w niniejszym postępowaniu zostaje przedłużony do godz. 12:00 dnia 10.10.2012 r. Otwarcie ofert odbędzie się o godz. 12:30 dnia 10.10.2012 r.

 

Niniejsza zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu w zakresie ww. terminów.

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Aktualny przedmiar robót (04.10.2012 r.)

 

 

Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka

Stanisław Lichosyt

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sucha Beskidzka 11.10.2012 r.

 


ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Działając w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka informuję, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej” prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.).

 

Uzasadnienie:


W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wpłynęły trzy oferty. W wyniku przeprowadzonych czynności związanych z analizą złożonych ofert ustalono, że oferta z najniższą ceną (1 400 210,75 zł) przewyższa kwotę (1 050 000,00 zł), którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Biorąc pod uwagę powyższe należy uznać, że stan faktyczny wypełnia przesłankę unieważnienia postępowania określoną w art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.).

W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.

 


                                                                                     Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
                                                                                                      Stanisław Lichosyt