Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej
Treść
UWAGA: W DNIU 04.10.2012 r. DOKONANO ZMIANY SIWZ
Sucha Beskidzka 21.09.2012 r.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 04.10.2012 r.
WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ
Działając na podstawie art. 38 ust. 1a i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm. – dalej: ustawy Pzp) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w dniu 02.10.2012 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, wpłynęły dwa wnioski o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
Należy zaznaczyć, że przedmiotowe wnioski zostały złożone po upływie terminu składania wniosków, o którym mowa w art. 38 ust. 1 ustawy Pzp. Niemniej jednak Zamawiający udzielił odpowiedzi na zadane pytania.
Treść zapytań i odpowiedzi Zamawiającego podano poniżej.
WNIOSEK NR 1
Pytanie:
Według STWIOR: sieć kanalizacji została zaprojektowana w całości z rur tworzywowych kielichowych, profilowanych (dwuściennych) z polipropylenu PP-b łączonych na wcisk. Średnica kanałów 160-200 mm. Klasa sztywności obwodowej rur SN8.
Według przedmiaru sieć kanalizacji ma zostać wyceniona dla: rury z PVC-U kielichowe o średnicy 200 mm gr. ścianki 6,6 mm jednorodne SN12, rury z PVC-U kielichowe o średnicy 200 mm jednorodne SN8, rury z PVC-U kielichowe o średnicy nominalnej 160mm x 4,0 mm na przyłączach LITE SN8.
Prosimy o sprecyzowanie z czego ma zostać wykonana kanalizacja.
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ (pkt 4 str. 4) ilości oraz zakres robót objętych przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. Należy podkreślić, że Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) dopuszcza możliwość wykonania sieci kanalizacyjnej z rur innych niż polipropylenowe. W wyniku konsultacji z projektantem sieci oraz jej przyszłym zarządcą ustalono, że zostanie ona wykonana z rur PVC-U.
W związku z powyższym zamówienie należy wycenić i zrealizować w zakresie określonym w przedmiarze robót.
WNIOSEK NR 2
Pytanie 1:
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności dotyczących odbudowy dróg i nawierzchni SIWZ pkt 4b mówi o odbudowie dróg, STWIOR pkt 1.3.2 gdzie jest mowa o rozbiórce nawierzchni drogowych a przedmiarami robót gdzie odbudowy i rozbiórki pozycji nie ma. Prosimy o aktualizację przedmiaru robót.
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ (pkt 4 str. 4) ilości oraz zakres robót objętych przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. Zamówienie należy wycenić i zrealizować w zakresie określonym w przedmiarze robót.
Pytanie 2:
Prosimy o wyjaśnienie zapisu SIWZ – „Wykonawca winien przywrócić teren do stanu pierwotnego, wraz ze złożeniem Zamawiającemu oświadczeń właścicieli poszczególnych nieruchomości z ich własnoręcznym podpisem, że nie wnoszą oni żadnych zastrzeżeń w tej kwestii, pod rygorem zatrzymania kwoty nie mniejszej niż 500 zł licząc od jednej posesji. Czy to wykonawca ma zatrzymać kwotę min. 500 zł od posesji za nie podpisanie przez właściciela oświadczenia czy wykonawca ponosi koszt min. 500 za nie doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego.
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ, po zrealizowaniu zamówienia Wykonawca winien przywrócić teren do stanu pierwotnego. W szczególności dotyczy to posesji prywatnych, po których przebiega sieć kanalizacyjna. Potwierdzeniem wykonania tych robót będą oświadczenia podpisane przez właścicieli poszczególnych posesji. Z treści przedmiotowego dokumentu musi jednoznacznie wynikać, że teren danej posesji został przywrócony do stany pierwotnego i jej właściciel nie wnosi żadnych zastrzeżeń do wykonanych robót.
Jeżeli Wykonawca nie wywiąże się z powyższych obowiązków Zamawiający zatrzyma z wynagrodzenia Wykonawcy kwotę nie mniejszą niż 500 zł licząc od jednej posesji, której teren nie został należycie przywrócony do stanu pierwotnego.
Wysokość zatrzymanej kwoty będzie zależna od zakresu robót, które należy wykonać. Zatrzymana część wynagrodzenia zostanie zwolniona po wywiązaniu się Wykonawcy z ww. obowiązków.
Pytanie 3:
Czy przewidują Państwo przesunięcie terminu realizacji inwestycji bo termin 14.12.2012 r. przy takim zakresie robót zwarzywszy na porę roku i okres wyboru ofert jest naszym zdaniem zbyt krótki.
Odpowiedź:
Na tym etapie postępowania Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu realizacji zamówienia określonego w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. Ewentualna zmiana istotnych postanowień (w tym również terminu realizacji zamówienia) zawartej umowy może nastąpić tylko i wyłącznie na zasadach określonych w SIWZ (pkt 22).
Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu i będą wiążące dla wszystkich wykonawców przy składaniu ofert.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 04.10.2012 r.
ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SIWZ ORAZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 i 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w imieniu Zamawiającego – Gminy Sucha Beskidzka informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego została zmieniona treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w zakresie przedmiaru robót (załącznik nr 4 do SIWZ).
Zakres zmiany SIWZ:
W załączniku nr 4 do SIWZ pt. Przedmiar robót dokonano zmiany ilości robót w poz. 52, 53, 56.
Aktualny przedmiar robót uwzględniający ww. zmiany stanowi załącznik do niniejszego zawiadomienia.
Termin składania ofert w niniejszym postępowaniu zostaje przedłużony do godz. 12:00 dnia 10.10.2012 r. Otwarcie ofert odbędzie się o godz. 12:30 dnia 10.10.2012 r.
Niniejsza zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu w zakresie ww. terminów.
ZAŁĄCZNIKI:
1. Aktualny przedmiar robót (04.10.2012 r.)
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sucha Beskidzka 11.10.2012 r.
ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Działając w imieniu Zamawiającego - Gminy Sucha Beskidzka informuję, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże w Suchej Beskidzkiej” prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
Uzasadnienie:
W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wpłynęły trzy oferty. W wyniku przeprowadzonych czynności związanych z analizą złożonych ofert ustalono, że oferta z najniższą ceną (1 400 210,75 zł) przewyższa kwotę (1 050 000,00 zł), którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Biorąc pod uwagę powyższe należy uznać, że stan faktyczny wypełnia przesłankę unieważnienia postępowania określoną w art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka
Stanisław Lichosyt