Treść
Gdzie załatwić:
Urząd Miejski w Suchej Beskidzkiej
ul. Mickiewicza 19
Referat Rozwoju Miasta
I piętro pokój nr 32 ,31
Telefon: 33 874-95 43, 874-95-41
Godziny przyjęć :
Poniedziałek – środy : 7:30 – 15:30
Czwartek : 9:00 – 17:00
Piątek : 7:30-15:30
WYDAWANIE ZEZWOLEŃ NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO W CELU:
- prowadzenia robót w pasie drogowym,
- umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
- umieszczenia w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
- zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż ww.
Podstawa prawna :
Na podstawie art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych ( Dz. U z 2017r. poz.222 z póź. zm.), oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 01 sierpnia 2016 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U z 2016 r. poz. 1264), ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z póź. zm ) , natomiast opłaty za zajęcie pasa drogowego pobierane są zgodnie z Uchwałą Nr XI/76/2011 Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej z dnia 04 listopada 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, których zarządcą jest Gmina Sucha Beskidzka .
Wymagane dokumenty : Zajmujący pas drogowy przed planowanym zajęciem pasa składa wniosek do Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, który winien zawierać:
- Imię i nazwisko , adres lub nazwę siedziby podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego.
- Cel zajęcia pasa drogowego.
- Lokalizację i powierzchnie zajętego pasa drogowego, a w przypadku reklam powierzchnię reklamy .
- Planowany okres zajęcia pasa drogowego
Załączniki
- Plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego , a w przypadku umieszczenia reklamy – z podaniem jej wymiarów,
- Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych
- Informację o sposobie zabezpieczenia robót
Termin odpowiedzi :
do 30 dni
Tryb odwoławczy :
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie 30-048 Kraków , ul. Lea 10 ,za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w terminie 14 dni od daty jej doręczenia .