Treść
DRUGI OTWARTY KONKURS OFERT na realizację zadań publicznych Gminy Sucha Beskidzka w 2014 roku z zakresu: wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu
O G Ł O S Z E N I E O K O N K U R S I E
Na podstawie art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity z 2010 roku, Dz. U. Nr 234, poz. 1536,
z późniejszymi zmianami).
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka ogłasza drugi OTWARTY KONKURS OFERTna realizację zadań publicznych Gminy Sucha Beskidzka w 2014 roku z zakresu: wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu.
Dział I
Rodzaj zadań
Kierując się postanowieniami Uchwały Nr XXXVI/255/2013 Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej z dnia 29 października 2013 roku w sprawie: przyjęcia programu współpracy Gminy Sucha Beskidzka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2014, konkurs obejmować będzie zadanie z zakresu:
Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu:
Organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych
Zadanie Nr 1: „XXI Rajd Rowerowy Ziemi Suskiej w ramach Suskiej Majówki 2014”,
Zadanie Nr 2: „Turniej Piłki Nożnej Zakładów Pracy o Puchar Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w ramach Suskiej Majówki 2014”.
Formą zlecenia ww. zadań publicznych jest wsparcie realizacji zadań wraz z udzieleniem dotacji na ich dofinansowanie.
Dział II
Wysokość środków publicznych na realizację zadań
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań z zakresu:
Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu:
Organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych
Zadanie Nr 1:
„XXI Rajd Rowerowy Ziemi Suskiej w ramach Suskiej Majówki 2014” - kwota: 4.500 zł.
Zadanie Nr 2:
„Turniej Piłki Nożnej Zakładów Pracy o Puchar Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w ramach Suskiej Majówki 2014” - kwota: 1.500 zł.
Dział III
Zasady przyznawania dotacji
1. Dotacja jest przyznawana w ramach środków zabezpieczonych w Uchwale Budżetowej na ten cel i podlega szczegółowemu rozliczeniu zgodnie z warunkami zawartymi
w umowie.
2. Do Konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa
w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (tekst jednolity z 2010 roku, Dz. U. Nr 234, poz. 1536, z późniejszymi zmianami).
3. Warunkiem przyjęcia i rozpatrzenia ofert jest złożenie w odpowiednim terminie i miejscu kompletnej oferty przez podmiot uprawniony do jej składania.
4. Podmiot wnioskujący o przyznanie środków publicznych na realizację zadań winien przedstawić ofertę wykonania zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
5. Dwie lub więcej organizacji pozarządowych lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, mogą złożyć ofertę wspólną na zasadach określonych w art. 14 ust. 2 - 5 ww. ustawy.
6. Dotacja na dofinansowanie zadań realizowanych w formie wspierania stanowić może nie więcej niż 90% kwoty koniecznej do ich realizacji.
7. Podmiot realizujący wspierane zadania musi zapewnić finansowy wkład własny
w wysokości co najmniej 10% kwoty koniecznej do realizacji zadań.
8. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie.
9. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji
w oczekiwanej wysokości.
10. Z otrzymanej dotacji mogą być pokryte koszty realizacji zadań powstałe od dnia zawarcia umowy.
11. Środki z dotacji nie mogą być wykorzystywane na:
1) budowę, zakup i remont budynków, z wyjątkiem obiektów sportowych będących własnością Gminy, zakup, dzierżawę gruntów i środków trwałych,
2) działalność gospodarczą,
3) zadania inwestycyjne,
4) pokrycie kosztów utrzymania biura podmiotów (z wyłączeniem kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania),
5) zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji,
6) odsetki karne i kary.
Dział IV
Termin i warunki realizacji zadań
1. Podmioty, przyjmując zlecenie realizacji zadań publicznych zobowiązane są do wykonania zadań w zakresie i na zasadach określonych w umowie.
2. Umowa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Umowa może być zawarta na czas realizacji zadania lub na czas określony.
4. Termin realizacji zadań – od dnia 18 kwietnia 2014 roku do dnia 18 maja 2014 roku.
Dział V
Termin składania ofert
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym
w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 roku
w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 roku, Nr 6, poz. 25)
w terminie do dnia 14 kwietnia 2014 roku (poniedziałek) do godz. 1000. Ofertę należy złożyć na dzienniku podawczym w Sekretariacie Burmistrza Miasta - Urząd Miejski w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19 albo przesłać pocztą - decyduje data wpływu.
2. Ofertę należy:
1) składać w formie pisemnej,
2) sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny,
3) złożyć w zaklejonej kopercie ze wskazaniem:
a) nazwy i adresu podmiotu składającego ofertę,
b) imienia i nazwiska oraz numeru telefonu do kontaktu,
c) z dopiskiem:
· “Drugi otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu w 2014 roku - zadanie
Nr 1”,
· “Drugi otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu w 2014 roku - zadanie
Nr 2”.
3. Oferta powinna zawierać w szczególności:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
2) termin i miejsce realizacji tego zadania,
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie,
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o planowanej wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł,
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
5. Do oferty należy dołączyć:
1) kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji,
2) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (ów).
6. Załączniki do oferty stanowią jej integralną część i winny być:
1) w formie pisemnej, ponumerowane,
2) podpisane przez osoby, które są uprawnione do reprezentowania podmiotu, zaciągania
w jego imieniu zobowiązań finansowych i zawierania umów zgodnie z KRS lub innym dokumentem potwierdzającym działalność podmiotu. Jeśli dane osób nie są wskazane
w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności podmiotu należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo lub upoważnienie,
3) potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnione, jeśli przedkładane są w formie kserokopii.
Pouczenie:
1. Ofertę oraz załączniki należy składać w jednym egzemplarzu.
2. Wszystkie pola ofert muszą zostać czytelnie wypełnione. W pola nie odnoszące się do oferenta, należy wpisać NIE DOTYCZY.
3. W dokumencie nie należy dokonywać skreśleń i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami.
4. W przypadku opcji „Niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru
5. We wskazanych miejscach należy umieścić pieczęć podmiotu.
8. Przed złożeniem oferty podmiot może uzyskać w Referacie Promocji i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej, ul. Mickiewicza 19 informację czy przygotowana oferta spełnia wymogi formalno-prawne.
9. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu składania ofert oraz zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego.
Dział VI
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
oraz termin dokonania wyboru ofert
1. Wyboru ofert dokonuje Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, na podstawie opinii Komisji Konkursowej powołanej Zarządzeniem.
2. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka powołuje Komisję Konkursową w składzie określonym
w art. 15 ust. 2a - 2b, 2d, 2da, 2e ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity z 2010 roku, Dz. U. Nr 234, poz. 1536,
z późniejszymi zmianami).
3. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka wyznacza Przewodniczącego Komisji Konkursowej.
4. Przewodniczący kieruje pracami komisji, a w przypadku jego nieobecności wyznaczony przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka członek komisji.
5. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych bez udziału oferentów.
6. Do członków Komisji Konkursowej biorącej udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 267) dotyczące wyłączenia pracownika.
7. W pracach komisji nie może brać udziału osoba, której powiązania ze składającym je podmiotem mogą budzić zastrzeżenia co do jej bezstronności. Każdy członek komisji podpisuje oświadczenie w tej sprawie.
8. Za uczestnictwo w pracach komisji jej członkowie nie otrzymują wynagrodzenia.
9. Komisja Konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem rozstrzygnięcia konkursu.
10. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 14 dni od daty zakończenia składania ofert.
11. Wybór ofert nastąpi w oparciu o ocenę formalną i ocenę merytoryczną, którą dokona Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
12. Kryteria oceny formalnej - oferta:
1) została złożona przez uprawniony podmiot,
2) została złożona w terminie określonym w ogłoszeniu (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego),
3) jest zgodna z działalnością statutową podmiotu,
4) złożona została na odpowiednim formularzu, wskazanym w ogłoszeniu o konkursie,
5) została podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu wnioskującego zgodnie z zapisami statutu, KRS, innego właściwego rejestru, ewidencji lub stosownego pełnomocnictwa,
6) jest kompletna (zawiera wszystkie wymagane załączniki), a zawarte w niej pola są prawidłowo wypełnione,
7) zakłada zapewnienie wymaganego finansowego wkładu własnego,
8) obejmuje swoim działaniem mieszkańców Suchej Beskidzkiej,
9) jest zgodna z tematyką, na którą została złożona i wyczerpuje ją w całości.
13. Przy ocenie merytorycznej oferty brane będą pod uwagę następujące kryteria:
1) zgodność zadania z hierarchią potrzeb i zadań miasta, możliwość realizacji zadania przez oferenta, w tym zasoby lokalowe, rzeczowe, kompetencje i kwalifikacje kadry,
2) kalkulacja kosztów realizacji zadania pod kątem jego celowości, oszczędności oraz efektywności wykonania, wysokość finansowego wkładu własnego podmiotu, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków,
a także udział innych źródeł finansowania zadania,
3) doświadczenie w realizacji podobnych zadań, dotychczasowa współpraca z gminą,
4) przewidywane rezultaty realizacji zadania, wymierne korzyści płynące dla mieszkańców miasta i turystów, przy uwzględnieniu wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
Każde kryterium oceniane jest w skali od 1 do 5 punktów. Dla uzyskania pozytywnej oceny wymagane jest osiągnięcie co najmniej 12 punktów.
14. Komisja Konkursowa w terminie do dnia 16 kwietnia 2014 roku dokona oceny złożonych ofert i wypracuje wspólne stanowisko, które przedstawi Burmistrzowi Miasta Sucha Beskidzka w formie protokołu z propozycją podziału środków pomiędzy oferentów oraz wykazem ofert, którym nie rekomenduje przyznania dotacji, wraz z uzasadnieniem.
15. Komisja Konkursowa w trakcie oceny może żądać od podmiotu dodatkowych informacji oraz uzupełnienia dokumentacji.
16. W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, podmiot ubiegający się o dotację dokonuje stosownej korekty harmonogramu i kosztorysu realizacji zadania
w terminie ustalonym przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
17. Decyzję o wyborze ofert i o wysokości przyznanej dotacji podejmuje Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka w formie Zarządzenia. Decyzja Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka jest ostateczna i nie służy od niej odwołanie.
18. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze ofert
w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej miasta Sucha Beskidzka oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej.
19. Formę i terminy przekazania dotacji podmiotom i ich rozliczanie określać będzie umowa, której wzór został ogłoszony w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 15 grudnia 2010 roku w sprawie: wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego (Dz. U.
z 2011 roku, Nr 6, poz. 25).
20. Umowy na realizację zadań publicznych z podmiotami wyłonionymi w konkursie zostaną zawarte bez zbędnej zwłoki.
21. Warunkiem zawarcia umowy jest posiadanie przez oferenta rachunku bankowego dla przyjęcia dotacji.
22. Podmioty wyłonione w konkursie są zobowiązane do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy.
23. Sprawozdania z wykonania zadania publicznego należy składać w terminach określonych w umowie.
Dział VII
Informacja o realizowanych przez organ administracji publicznej
w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim
zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami,
ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych
organizacjom pozarządowym i podmiotom, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy
Na zadanie z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu planuje się przeznaczyć w 2014 roku kwotę: 44.000 zł.
Wydatki poniesione na zadanie z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej
i sportu w 2013 roku wyniosły: 42.200 zł - zadanie realizowały 5 podmiotów (7 zadań).
Dział VIII
Informacje dodatkowe
1. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka unieważnia otwarty konkurs ofert jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty,
2) żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.
Informację o unieważnieniu otwartego konkursu ofert podaje się do publicznej wiadomości
w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej miasta Sucha Beskidzka oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej.
2. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania publicznego,
a w szczególności:
1) stanu realizacji zadania,
2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania,
3) prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania,
4) prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy.
4. Podmiot po otrzymaniu dotacji jest zobowiązany do zamieszczenia w swoich materiałach informacyjnych zapisu o dofinansowaniu zadania przez Gminę Sucha Beskidzka.
5. Podmioty po otrzymaniu dotacji zobowiązane są do wcześniejszego zgłaszania w formie pisemnej, z prośba o akceptację, wszelkich zmian merytorycznych zadania, jak również zmian związanych z terminem i harmonogramem jego realizacji.
6. Uchwała Nr XXXVI/255/2013 Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej z dnia
29 października 2013 roku w sprawie:
przyjęcia programu współpracy Gminy Sucha Beskidzka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie na rok 2014, wzór oferty, umowy i sprawozdania dostępne są w Referacie Promocji i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej I piętro, pok. Nr 26
i 27 oraz na stronie internetowej miasta Sucha Beskidzka
www.sucha-beskidzka.pl w zakładce „NGO w Gminie” i w Biuletynie Informacji Publicznej.
7. Dodatkowych informacji o konkursie udziela Referat Promocji i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej – I piętro, pokój nr 26 i 27, telefon (033) 874 – 95 – 47,
e-mail: promocja@sucha-beskidzka.pl.
Do pobrania:
- Zarządzenie Nr 1638/14
- OFERTA
- UMOWA
- SPRAWOZDANIE
- Uchwała Nr XXXVI/255/2013