Małopolski e-Senior
Treść
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zaprasza mieszkańców naszego Miasta, którzy ukończyli 65 lat do udziału w projekcie „Małopolski e-Senior”. Celem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych oraz poprawa umiejętności korzystania z komputera i Internetu.
Projekt „Małopolski e-Senior” będzie realizowany na terenie Miasta Sucha Beskidzka przez Fundację Instytut Myśli Innowacyjnej w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, III Oś Priorytetowa Cyfrowe kompetencje społeczeństwa, Działanie 3.1 Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych przez okres od 1 marca 2018 roku do 31 sierpnia 2020 roku.
Szkolenia są bezpłatne. Każdy uczestnik po zakończonym szkoleniu otrzyma nieodpłatnie tablet, na którym pracował podczas szkoleń, na własność wraz z kompletem materiałów szkoleniowych.
W rekrutacji do projektu może wziąć udział każda osoba, która spełnia następujące kryteria dostępu:
- ukończyła 65 lat,
- mieszka na terenie Miasta Sucha Beskidzka.
W ramach szkoleń przewidziano 15 spotkań w wymiarze 3 godzin lekcyjnych oraz 3 spotkania animacyjne po 2 godziny lekcyjne. Spotkania animacyjne mają na celu utrwalenie zdobytych podczas szkoleń umiejętności.
Spotkania szkoleniowe będą oferowane na dwóch poziomach zaawansowania (podstawowy i zaawansowany), przy czym realizacja poziomu zaawansowanego jest opcjonalna i będzie wynikać z analizy umiejętności uczestników projektu. Szkolenia będą prowadzone w grupach ok. 9 osobowych, a ich tematyka będzie obejmować następujące zagadnienia:
- Pierwsze kroki z tabletem i Internetem
- Jak ocenić wiarygodność źródeł w Internecie?
- Moja pierwsza poczta elektroniczna
- Skype – bezpłatne rozmowy z rodzina i ze znajomymi
- Facebook – serwis społecznościowy
- Aktywność obywatelska online
- Zarządzanie tożsamością cyfrową na przykładzie konta e-PUAP
- Podstawy obsługi edytora tekstu
- Podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego
- Robienie zdjęć oraz prosta edycja obróbka/nagrania wideo
- Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych
- Sprawy codzienne a Internet
- Potrzeby duchowe a Internet
- Zarządzanie swoimi finansami
- Rozrywka z Internetem
W ramach rekrutacji osoby zainteresowane udziałem w projekcie zobowiązane będą do dostarczenia do dnia 30 maja 2018 r. wypełnionych i podpisanych dokumentów rekrutacyjnych. Osoba rekrutująca się do projektu weźmie udział w teście diagnostycznym, określającym poziom kompetencji cyfrowych co pozwoli dostosować poziom szkolenia do umiejętności uczestnika projektu.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie mogą zgłaszać się do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej (pok. nr 13 na parterze Urzędu Miasta ), od poniedziałku do piątku w następujących godzinach: od poniedziałku do środy oraz w piątek od 7:30 – 15:30, czwartek 9:00 – 17:00.
Pracownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej koordynujący projekt pomoże w przygotowaniu dokumentów i udzieli wszelkich informacji osobiście lub telefonicznie pod numerem 33 874 95 25.