Przejdź do stopki

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko

Treść


Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko

 

 

Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka ogłasza nabór na wolne  stanowisko:

ekodoradcy  w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej

Miejsce wykonywania pracy:

Urząd Miejski w Suchej Beskidzkiej

ul. Mickiewicza 19

34-200 Sucha Beskidzka

 

  1. Wymaganie niezbędne
     1)      Formalne  
     a)      wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
     b)      posiadanie co najmniej 3 miesięcznego doświadczenie zawodowego lub zdobytego w organizacjach np.:        pozarządowych, studenckich etc.,
    c)      umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych (MS Office, Internet).
     
     2)      Pozostałe  
     a)      znajomość ogólnej sytuacji środowiskowej i stanu jakości powietrza w Polsce,
     b)      umiejętności szybkiego uczenia się, strategiczne (ciekawość, syntetyczne myślenie, formułowanie wizji, planowanie, nastawienie na realizację celów),
    c)      elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej,
    d)      kreatywność, nieszablonowe myślenie, podejmowanie inicjatyw, proaktywność,
    e)      gotowość podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiążę się z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznych studiów podyplomowych),
    f)       komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań,
     
  2. Wymagania dodatkowe
    a)      wykształcenie z zakresu ochrony środowiska, energetyki, źródeł ciepła, odnawialnych źródeł energii, ekonomii budownictwa, chemii, fizyki,
    b)      znajomość przepisów prawa materialnego, regulujących zakres tematyczny stanowiska, a w szczególności:
    - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
    - ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
    - ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne,
    - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
    - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
    - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
    c)      doświadczenie w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej,  sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej,
    d)     doświadczenie projektowe lub wykonawcze w budownictwie,
    e)      doświadczenie  w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych, studiów wykonalności dokumentów typu PONE, PGN, POP,
    f)       znajomość języka angielskiego będzie dodatkowym atutem,
    g)      samodzielność działania,
    h)      roczne doświadczenie w jednostkach samorządowych lub w instytucjach powołanych do ochrony środowiska,
    i)        ukończenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska, efektywności energetycznej, profesjonalnej prezentacji,
    j)        gotowość do pracy  w niestandardowych godzinach, dostosowanych do potrzeb mieszkańców,
    k)      wysoki poziom motywacji,
    l)        umiejętność pracy w zespole,
    m)    umiejętność prowadzenia negocjacji,
    n)      swobodne prowadzenie korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z interesariuszami/klientami,
    o)      umiejętności syntetycznego i strategicznego myślenia i działania, kojarzenia faktów, budowania wizji,
    p)      umiejętności planowania, zarządzania pracą oraz czasem,
    q)      znajomość zagadnień samorządu terytorialnego,
    r)       zamieszkanie/praca/nauka w danej gminie będzie dodatkowym atutem.
     
  3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku :
    a)      zdefiniowanie indywidualnego planu działania wraz z jego harmonogramem,
    b)      współtworzenie gminnej strategii ochrony powietrza,
    c)      aktualizacja i integracja gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych  w Planie gospodarki niskoemisyjnej, Programie ograniczania niskiej emisji oraz założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, paliwa gazowe i energię elektryczną,
    d)     nadzór nad wdrażaniem przyjętej w gminie strategii gospodarki niskoemisyjnej poprzez inicjowanie działań i inwestycji służących ograniczeniu emisji zanieczyszczeń powietrza   oraz gazów cieplarnianych,
    e)      pomoc w osiąganiu celów programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego,
    f)       pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie,
    g)      pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych  dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku   o dotację,
    h)      udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku (z możliwością wykorzystania badania kamerą termowizyjną),
    i)        prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła,
    j)        współpraca z władzami gminy stanowiąc wsparcie Burmistrza Miasta  w prowadzeniu skutecznej polityki poprawy jakości powietrza / dostarczanie wsparcia decydentom, informowanie i angażowanie władz gminy,
    k)      współpraca z lokalnymi mediami, telewizją, księżmi, lokalnymi grupami działania, organizacjami pozarządowymi, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją, ośrodkami służby zdrowia, firmami energetycznymi, drogowcami, izbami gospodarczymi/rolniczymi etc.,
    l)        monitorowanie i projektowanie budżetu w ramach zadania,
    m)    rozliczanie wydatków związanych z funkcjonowaniem systemu,
    n)      przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Zespołu Zarządzającego UMWM,
    o)      stała współpraca z Zespołem Zarządzającym UMWM oraz Centrum Kompetencji,
    p)      zarzadzanie ryzykiem w zakresie przypisanym do ekodoradcy w ramach przyjętego podejścia do zarządzania poszczególnymi zidentyfikowanymi ryzykami,
    q)      przekazywanie zespołowi zarządzającemu i urzędowi gminy informacji na temat ewentualnych odnotowanych przypadków materializacji ryzyka, których monitorowanie zostało mu powierzone,
    r)       współpraca z  innymi ekodoradcami,
    s)       zebranie informacji w celach inwentaryzacyjnych - stworzenie ankiety, prowadzenie spotkań w celu dokonania inwentaryzacji źródeł emisji w gminie,
    t)       współpraca i komunikowanie się z innymi podmiotami zajmującymi się ochroną powietrza (np. z innymi organami administracji publicznej, z powołanymi w WFOŚiGW w Krakowie ekspertami ds. energetyki etc.),
    u)      aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie,
    v)      stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, seminariach, konferencjach,
    w)    udział w cyklicznych spotkaniach organizacyjnych dla ekodoradców organizowanych przez Zespół Zarządzający UMWM,
    y)   ekodoradca, którego wynagrodzenie pochodzi ze środków projektu, może realizować jedynie zadania mieszczące się w ramach Projektu zintegrowanego LIFE w zakresie wdrażania  Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego.
    z)   wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza Miasta w ramach Projektu zintegrowanego  LIFE. 
     
  4. Warunki pracy
    a)  wymiar czasu pracy – ½ etatu,
    b)  praca na terenie budynku Urzędu Miejskiego, jak również na terenie Miasta,                
    c)  praca wymaga częstych podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej,
     
  5. Wymagane dokumenty formalne
    a)      życiorys (CV),
    b)      list motywacyjny,
    c)      kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane min. 3 miesięcznego  doświadczenie zawodowego  lub    zdobytego  w organizacjach np.: pozarządowych, studenckich etc.,
    d)     oświadczenie kandydata, o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    e)      oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
    f)       oświadczeniu o wyrażeniu zgody na skierowanie na roczne studia podyplomowe,
    g)      inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, ukończonych kursach szkoleniach.
     

                       Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i szczegółowe CV powinny być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą:
    „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych  (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.) oraz Ustawą z dn.21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 t. j.)”. 

     
  6. Miejsce i termin składania dokumentów
                  Wymagane dokumenty należy złożyć w terminie do 02 sierpnia  2016 r., w zamkniętej     
                  kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze - ekodoradcy w Urzędzie   
                  Miejskim” ,osobiście bądź za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski            
                  w Suchej Beskidzkiej , ul. Mickiewicza 19,  34-200 Sucha Beskidzka. Dokumenty,
                   które  wpłyną do tut. Urzędu po upływie wyżej określonego terminu, nie będą rozpatrywane.
      
  7. Informacje dodatkowe.
                  Po upływie terminu składania dokumentów Zespół ds. rekrutacji niezwłocznie dokona ich     
                  oceny odrzucając oferty nie spełniające ustalonych w ogłoszeniu wymagań formalnych.
                  Kandydaci, których oferty będą spełniać ustalone wymagania formalne zostaną dopuszczeni
                  do II-go etapu kwalifikacji oraz zostaną powiadomieni stosownym pismem o terminie,
                  miejscu i sposobie wyłaniania kandydata.

 

 

 

                                                                    Burmistrz  Miasta

                                                                                   Stanisław  Lichosyt