Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko
Treść
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka ogłasza nabór na wolne stanowisko:
ekodoradcy w Urzędzie Miejskim w Suchej Beskidzkiej
Miejsce wykonywania pracy:
Urząd Miejski w Suchej Beskidzkiej
ul. Mickiewicza 19
34-200 Sucha Beskidzka
- Wymaganie niezbędne
1) Formalne
a) wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
b) posiadanie co najmniej 3 miesięcznego doświadczenie zawodowego lub zdobytego w organizacjach np.: pozarządowych, studenckich etc.,
c) umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych (MS Office, Internet).
2) Pozostałe
a) znajomość ogólnej sytuacji środowiskowej i stanu jakości powietrza w Polsce,
b) umiejętności szybkiego uczenia się, strategiczne (ciekawość, syntetyczne myślenie, formułowanie wizji, planowanie, nastawienie na realizację celów),
c) elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej,
d) kreatywność, nieszablonowe myślenie, podejmowanie inicjatyw, proaktywność,
e) gotowość podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiążę się z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznych studiów podyplomowych),
f) komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań,
- Wymagania dodatkowe
a) wykształcenie z zakresu ochrony środowiska, energetyki, źródeł ciepła, odnawialnych źródeł energii, ekonomii budownictwa, chemii, fizyki,
b) znajomość przepisów prawa materialnego, regulujących zakres tematyczny stanowiska, a w szczególności:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne,
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
c) doświadczenie w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej, sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej,
d) doświadczenie projektowe lub wykonawcze w budownictwie,
e) doświadczenie w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych, studiów wykonalności dokumentów typu PONE, PGN, POP,
f) znajomość języka angielskiego będzie dodatkowym atutem,
g) samodzielność działania,
h) roczne doświadczenie w jednostkach samorządowych lub w instytucjach powołanych do ochrony środowiska,
i) ukończenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska, efektywności energetycznej, profesjonalnej prezentacji,
j) gotowość do pracy w niestandardowych godzinach, dostosowanych do potrzeb mieszkańców,
k) wysoki poziom motywacji,
l) umiejętność pracy w zespole,
m) umiejętność prowadzenia negocjacji,
n) swobodne prowadzenie korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z interesariuszami/klientami,
o) umiejętności syntetycznego i strategicznego myślenia i działania, kojarzenia faktów, budowania wizji,
p) umiejętności planowania, zarządzania pracą oraz czasem,
q) znajomość zagadnień samorządu terytorialnego,
r) zamieszkanie/praca/nauka w danej gminie będzie dodatkowym atutem.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku :
a) zdefiniowanie indywidualnego planu działania wraz z jego harmonogramem,
b) współtworzenie gminnej strategii ochrony powietrza,
c) aktualizacja i integracja gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych w Planie gospodarki niskoemisyjnej, Programie ograniczania niskiej emisji oraz założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, paliwa gazowe i energię elektryczną,
d) nadzór nad wdrażaniem przyjętej w gminie strategii gospodarki niskoemisyjnej poprzez inicjowanie działań i inwestycji służących ograniczeniu emisji zanieczyszczeń powietrza oraz gazów cieplarnianych,
e) pomoc w osiąganiu celów programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego,
f) pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie,
g) pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację,
h) udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku (z możliwością wykorzystania badania kamerą termowizyjną),
i) prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła,
j) współpraca z władzami gminy stanowiąc wsparcie Burmistrza Miasta w prowadzeniu skutecznej polityki poprawy jakości powietrza / dostarczanie wsparcia decydentom, informowanie i angażowanie władz gminy,
k) współpraca z lokalnymi mediami, telewizją, księżmi, lokalnymi grupami działania, organizacjami pozarządowymi, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją, ośrodkami służby zdrowia, firmami energetycznymi, drogowcami, izbami gospodarczymi/rolniczymi etc.,
l) monitorowanie i projektowanie budżetu w ramach zadania,
m) rozliczanie wydatków związanych z funkcjonowaniem systemu,
n) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Zespołu Zarządzającego UMWM,
o) stała współpraca z Zespołem Zarządzającym UMWM oraz Centrum Kompetencji,
p) zarzadzanie ryzykiem w zakresie przypisanym do ekodoradcy w ramach przyjętego podejścia do zarządzania poszczególnymi zidentyfikowanymi ryzykami,
q) przekazywanie zespołowi zarządzającemu i urzędowi gminy informacji na temat ewentualnych odnotowanych przypadków materializacji ryzyka, których monitorowanie zostało mu powierzone,
r) współpraca z innymi ekodoradcami,
s) zebranie informacji w celach inwentaryzacyjnych - stworzenie ankiety, prowadzenie spotkań w celu dokonania inwentaryzacji źródeł emisji w gminie,
t) współpraca i komunikowanie się z innymi podmiotami zajmującymi się ochroną powietrza (np. z innymi organami administracji publicznej, z powołanymi w WFOŚiGW w Krakowie ekspertami ds. energetyki etc.),
u) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie,
v) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, seminariach, konferencjach,
w) udział w cyklicznych spotkaniach organizacyjnych dla ekodoradców organizowanych przez Zespół Zarządzający UMWM,
y) ekodoradca, którego wynagrodzenie pochodzi ze środków projektu, może realizować jedynie zadania mieszczące się w ramach Projektu zintegrowanego LIFE w zakresie wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego.
z) wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza Miasta w ramach Projektu zintegrowanego LIFE.
- Warunki pracy
a) wymiar czasu pracy – ½ etatu,
b) praca na terenie budynku Urzędu Miejskiego, jak również na terenie Miasta,
c) praca wymaga częstych podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej,
- Wymagane dokumenty formalne
a) życiorys (CV),
b) list motywacyjny,
c) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane min. 3 miesięcznego doświadczenie zawodowego lub zdobytego w organizacjach np.: pozarządowych, studenckich etc.,
d) oświadczenie kandydata, o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
f) oświadczeniu o wyrażeniu zgody na skierowanie na roczne studia podyplomowe,
g) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, ukończonych kursach szkoleniach.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i szczegółowe CV powinny być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.) oraz Ustawą z dn.21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 t. j.)”.
- Miejsce i termin składania dokumentów
Wymagane dokumenty należy złożyć w terminie do 02 sierpnia 2016 r., w zamkniętej
kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze - ekodoradcy w Urzędzie
Miejskim” ,osobiście bądź za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski
w Suchej Beskidzkiej , ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka. Dokumenty,
które wpłyną do tut. Urzędu po upływie wyżej określonego terminu, nie będą rozpatrywane.
- Informacje dodatkowe.
Po upływie terminu składania dokumentów Zespół ds. rekrutacji niezwłocznie dokona ich
oceny odrzucając oferty nie spełniające ustalonych w ogłoszeniu wymagań formalnych.
Kandydaci, których oferty będą spełniać ustalone wymagania formalne zostaną dopuszczeni
do II-go etapu kwalifikacji oraz zostaną powiadomieni stosownym pismem o terminie,
miejscu i sposobie wyłaniania kandydata.
Burmistrz Miasta
Stanisław Lichosyt