Przejdź do stopki

Informacja Agencji Rynku Rolnego

Treść

Agencja Rynku Rolnego uprzejmie informuje, że jedną z form realizacji zadania ustawowego ARR dotyczącego promocji polskiej żywności jest organizacja udziału polskich przedsiębiorców w zagranicznych imprezach targowych. W celu optymalizacji tego typu działań ARR wykorzystuje efekt synergii uzyskiwany poprzez kojarzenie specyficznych działań ARR z kierunkowymi działaniami Ministerstwa Gospodarki (wykorzystywanie funduszy z Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka"). Efekt synergii przejawia się m.in. w ułatwieniu dostępu do targów poprzez zapewnienie przestrzeni wystawienniczej oraz częściowy zwrot kosztów kwalifikowanych udziału w danej imprezie.


Biorąc pod uwagę powyższe oraz zainteresowanie przedsiębiorców z krajów trzecich możliwością szczegółowego poznania oferty eksportowej polskiej żywności uprzejmie informujemy, że analiza potencjału promocyjnego imprez międzynarodowych organizowanych w okresie I-II kwartału br. wskazała na następujące imprezy targowe  jako zasługujące na wsparcie ARR w zakresie udziału polskich podmiotów:

DJAZAGRO w Algierze / Algieria 23 - 26 kwietnia 2012 r.   - Szacowany koszt udziału jednego przedstawiciela firmy ok. 4500 zł za osobę - termin przesyłania zgłoszeń udziału do ARR - 24 lutego 2012 r. 

SIAL Canada w Montrealu / Kanada 9-11 maja 2012 r. - Szacowany koszt udziału jednego przedstawiciela firmy ok. 9800 zł za osobę -   termin przesyłania zgłoszeń udziału do ARR - 24 lutego 2012 r. 

UWAGA - w przypadku udziału w wyjeździe na targi DJAZAGRO w Algierze lub SIAL Canada w Montrealu - możliwe dofinansowanie 50 % kwalifikowanych kosztów udziału (maks. 8000 PLN / 1 przedstawiciela firmy).

Szczegółowe informacje zostały zamieszczone na stronie internetowej Agencji Rynku Rolnego www.arr.gov.pl

Należy podkreślić, że ARR uzyskała informacje o wzroście zainteresowania importem żywności polskiej na rynki Danii (i Skandynawii) a także Algierii i Kanady (wzrost importu zanotowano w 2011r. podczas gdy obecnie Kanada przygotowuje się do zawarcia umowy o wolnym handlu z Unią Europejską).

W przypadku podmiotów, które nie mogą uczestniczyć w targach istnieje również możliwość wysyłki próbek towarów i/lub materiałów reklamowych na polskie stoiska informacyjne organizowane przez Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (bez konieczności udziału w targach).