Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy LV, a LVI sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka (od 29 września do 30 października 2023 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia  28 i 29 września oraz 2 i 9 października 2023 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej Gminy Sucha Beskidzka na 2023 r. i w planie finansowym budżetu gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
    - Plan dochodów po zmianie wyniósł 61 870 438,96 zł.
    Plan wydatków po zmianie wyniósł 65 684 430,72 zł.
     
  2. Zarządzeniem nr 1700/23 z dnia 25 września 2023r. Burmistrz Miasta ogłosił kolejny konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiego Przedszkola Samorządowego w Suchej Beskidzkiej.  W ustalonym terminie, który upłynął w dniu 16 października 2023 nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym, organizowany po raz piąty z kolei konkurs, został unieważniony.
     
  3. Na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny przeprowadził na terenie miasta w dniach od 26 do 28 września 2023 r. drugą planowaną w roku bieżącym zbiórkę odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Łącznie zebrano 69,9 tony odpadów, a koszt przeprowadzonej zbiórki wyniósł 88 353,60 zł. Zgodnie z regulaminem utrzymania porządku i czystości w Gminie Sucha Beskidzka w bieżącym roku przeprowadzone zostały dwie zbiórki odpadów wielkogabarytowych, podczas których zebranych zostało ponad 160 ton odpadów. Koszty odbioru i utylizacji wynoszą łącznie 203 074,24  zł.
     
  4. Zarządzeniem z dnia 29 września 2023 r. Burmistrz Miasta przyznał dotację w kwocie 5 000 zł  Stowarzyszeniu „Suscy Seniorzy” z siedzibą w Suchej Beskidzkiej na realizację zadania publicznego z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym. Stowarzyszenie w ramach przyznanych środków zorganizowało wycieczkę integracyjną seniorów do Krynicy Górskiej. Oferta na realizację ww. zadania została rozpatrzona w trybie pozakonkursowym.
     
  5. W ramach kontynuacji procesu regulacji stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi gminne i wewnętrzne, w październiku br. Gmina Sucha Beskidzka otrzymała trzy kolejne decyzje Wojewody Małopolskiego, stwierdzające nabycie prawa własności 3 działek położnych  w rejonie ulicy Konfederatów Barskich. Na ich podstawie do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Suchej Beskidzkiej zostaną złożone wnioski o wpisanie własności działek na rzecz Gminy. Powierzchnia gruntów wynosi  0,4358 ha, a długość dróg łącznie – ok. 1200 mb. Postępowania komunalizacyjne prowadzone są przez Wojewodę Małopolskiego po złożeniu przez Gminę odpowiednio przygotowanych wniosków.
     
  6. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 11 października br. przyznał nagrody pieniężne za dotychczasowe zaangażowanie oraz wkład pracy na rzecz szkoły, dyrektorom placówek oświatowych: Pani Renacie Trybale oraz Danucie Pindel - Nowak. Ponadto na wniosek dyrektora przyznał również nagrodę wicedyrektorowi Szkoły Podstawowej nr 1 Pani Barbarze Zyzańskiej.
     
  7. Wniosek złożony przez Burmistrza Miasta do  Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych na dofinansowanie zadania pn.: „Modernizacja i rozbudowa gospodarki wodno-ściekowej w Suchej Beskidzkiej” został rozpatrzony pozytywnie i Gmina Sucha Beskidzka otrzyma dofinansowanie ww. inwestycji w kwocie 6 900 000,00 zł. Termin realizacji projektu upływa z dniem 31 lipca 2025 r. Pozytywnie został rozpatrzony również drugi wniosek złożony przez Burmistrza Miasta dotyczący remontu budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Suchej Beskidzkiej obejmujący przebudowę kotłowni i odnowienie elewacji z częściową termomodernizacją. Wartość dofinansowania w tym przypadku wynosi 2 000 000,00 zł.
     
  8. Burmistrz Miasta zawarł w dniu 12 października 2023 r. umowy z Firmą Transportowo Usługową Andrzeja Jasicy ze Stryszawy na wykonanie remontu dróg wewnętrznych w Suchej Beskidzkiej, tj.: ul. Smolikówka na odcinku ok. 135 mb. oraz drogi bocznej od ul. Mickiewicza na odcinku ok. 50 mb. Zakres prac obejmuje roboty ziemne, rozbiórkowe, uzupełnienie podbudowy oraz wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno –bitumicznych. Termin realizacji robót zgodnie z umowami upływa w dniu 30 listopada 2023 r., a ich łączny koszt wynosi 91 586,83 zł.
     
  9. W dniu 14 października br. na terenie zespołu zamkowo-parkowego odbyły się uroczystości z okazji 100-lecia Polskiego Związku Łowieckiego. Po oficjalnej części, która miała miejsce na dziedzińcu zamkowym, na terenie parku została zorganizowana biesiada myśliwska, podczas której dla uczestników uroczystości i mieszkańców miasta  koła łowieckie przygotowały poczęstunek  potraw oraz wyrobów z dziczyzny, pokazy psów i ptaków myśliwskich oraz różne zabawy integracyjne. Po zmroku na zamkowych murach zaprezentowano widowisko multimedialne pt. „100 lat PZŁ” z wykorzystaniem mappingu, stanowiącego połączenie najnowszej technologii za pomocą animacji i światła. Organizatorem wydarzenia był Beskidzki Okręg Łowiecki przy współpracy z Burmistrzem Miasta Sucha Beskidzka oraz Muzeum Miejskim Suchej Beskidzkiej.
     
  10. Wzorem lat ubiegłych uruchomiona została akcja dożywiania dla osób najbardziej potrzebujących, w formie jednego gorącego posiłku dziennie. Akcja potrwa do 31 marca 2024 r. Posiłki wydawane są w Stołówce - Jadłodajni w Suchej Beskidzkiej przy ulicy Mickiewicza 56. Pomoc ta kierowana jest w szczególności do rodzin ubogich, osób samotnych, niepełnosprawnych, bezdomnych, którzy własnym staraniem nie mogą go sobie zapewnić. Koordynatorem akcji jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej.
     
  11. W związku dużą ilością dzików żerujących na terenie miasta, w celu zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom oraz ograniczeniu strat w mieniu należącym do osób prywatnych, Burmistrz Miasta zlecił Firmie Handlowo-Usługowej DANKO, Piotr Kamiński z Suchej Beskidzkiej wykonanie dodatkowej (drugiej)  klatki do odłowu tych zwierząt.
    Klatka zostanie dostarczona do dnia 10 listopada br., a wartość urządzenia wynosi 20.910,00 zł brutto.
     
  12. W związku ze zmianą ustawy o świadczeniu wspierającym, która zakłada przebudowę dotychczasowego systemu świadczeń dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej przeprowadził akcję informacyjną wśród osób korzystających z tych świadczeń oraz tych, którzy złożyli wnioski, ale nie otrzymali jeszcze decyzji.
    Od 1 stycznia 2024 r. świadczenia pielęgnacyjne przysługiwać będą wyłącznie osobom sprawującym opiekę nad osobą z niepełnosprawnościami do ukończenia przez nią 18 roku życia, jednocześnie uchylony został warunek rezygnacji lub niepodejmowania zatrudnienia. Osoby pobierające zasiłek opiekuńczy będą mogły pozostać w starym systemie natomiast wszyscy, którzy wejdą do systemu po 1 stycznia 2024 r., będą otrzymywali wsparcie już na nowych zasadach.
     
  13. Zamówienie publiczne na opracowanie dokumentacji projektowej budowy trzech bloków mieszkalnych wielorodzinnych na tzw. terenach potartacznych w Suchej Beskidzkiej prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do dnia 9 października br. wpłynęły 22 oferty. Cena najtańszej wynosiła 232 470,00 zł, a najdroższej 1 567 020,00 zł brutto. Kryteriami wyboru oferty najkorzystniejszej były cena oraz termin realizacji zamówienia, który mógł wynosić od 8 do 12 miesięcy od daty zawarcia umowy. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania wybrana została oferta złożona przez Pracownię Projektową "PIK" s.c. Anna i Maciej Pindurowie z Żor za cenę 239 235,00 zł. Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta 24 października br. W złożonej ofercie wykonawca zobowiązał się do wykonania zamówienia w terminie nie dłuższym niż 8 miesięcy od daty zawarcia umowy.
    Zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej, wielobranżowej dokumentacji projektowej budowy trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem przyległego terenu, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę dla projektowanej inwestycji oraz pełnienie nadzoru autorskiego w zakresie wynikającym z ustawy Prawo budowlane. W projektowanych budynkach zostanie wydzielonych ok. 100 lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ok. 5 000 m2.
     
  14. W ramach realizacji przyjętego przez Gminę Sucha Beskidzka programu dofinansowania wymiany starych systemów grzewczych na proekologiczne, w III kwartale br. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł 17 umów z mieszkańcami, na łączną kwotę 68 000,00 zł. Rozliczonych zostało 11 inwestycji, w tym  10 dotyczy kotłów na gaz oraz jeden na pellet. Dofinansowanie udzielane jest ze środków własnych Gminy.
     
  15. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka złożył do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie wniosek o udzielenie dofinansowania w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie”. Ww. program skierowany jest do właścicieli lokali mieszkalnych w budynkach wielorodzinnych, którzy są zainteresowani wymianą źródła ciepła i termomodernizacją budynku. W ramach programu przewiduje się realizację 2 inwestycji, określonych na podstawie informacji od potencjalnych beneficjentów końcowych. Maksymalna wartość dofinansowania, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku może wynieść 48 500,00 zł.
     
  16. Zakończone zostały roboty związane z  modernizacją ulicy Spółdzielców w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmował wymianę nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych na odcinku o długości 311 mb, regulację studni, krat kanalizacyjnych i zaworów wodociągowych oraz przebudowę odcinka kanalizacji deszczowej (tzw. młynówki) o długości 10 mb. Koszt realizacji robót wyniósł 228 580,42 zł brutto, z czego 114 290,00 zł stanowi dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
     
  17. W dniu 20 października 2023 r. w Sali Rycerskiej suskiego zamku, uczniowie klas pierwszych Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej złożyli uroczyste ślubowanie i zostali oficjalnie przyjęci do społeczności szkolnej. Kolejny, dwunasty już rok szkolny rozpoczęło 47 nowych uczniów przyjętych do szkoły w ramach przeprowadzonego wiosną naboru. Obecnie do szkoły uczęszcza 203 uczniów w 15 oddziałach. Ślubowanie uświetnił koncert w wykonaniu uczniów Szkoły Muzycznej.
     
  18. Zamówienie publiczne na modernizację instalacji centralnego ogrzewania w Zamku Suskim prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Termin składania ofert został wyznaczony na 11 października br. Do procedury zakupowej przystąpiło 4 oferentów. Cena najtańszej oferty wyniosła 984 157,65 zł, a najdroższej 1 299 503,66 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 24 października br. została wybrana oferta złożona przez firmę Stradom Sp. z o.o. z Kalwarii Zebrzydowskiej. Cena oferty, po uwzględnieniu poprawek wprowadzonych w kosztorysie ofertowym w trybie art. art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, wynosi 976 488,13 zł. Umowa z wybranym wykonawcą ma zostać zawarta 7 listopada br.
    Zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia zakres robót obejmuje przebudowę głównej kotłowni węglowej na gazową, wymianę kotła gazowego w istniejącej instalacji ogrzewającej II piętro zachodniej części zamku, wymianę rurociągów i grzejników oraz wykonanie wewnętrznej instalacji gazowej i spalinowej. Wymagany termin realizacji zamówienia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zamówienie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
     
  19. Przedsiębiorstwo Usługowe STAN-REX Renata Chmura z Sosnowca zakończyło roboty związane z przebudową boiska sportowego przy Szkole Podstawowej Nr 2 w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmował wykonanie nawierzchni poliuretanowej dwuwarstwowej metodą natrysku, malowanie linii pól gry, dostawę i montaż elementów wyposażenia, montaż ogrodzenia i piłkochwytów oraz wykonanie nawierzchni z kostki brukowej. Termin realizacji robót upłynął w dniu 11 października br. a ich koszt stanowi kwotę 346 729,31 zł brutto. Zadanie jest dofinansowane przez Województwo Małopolskie w ramach projektu pn. „Małopolska infrastruktura rekreacyjno-sportowa – MIRS” w kwocie 159 720 zł. Obecnie  trwa procedura związana z odbiorem i rozliczeniem zadania.
    W ramach odrębnej umowy, ww. firma wykona prace uzupełniające związane z budową miejsc krótkiego postoju dla rodziców przywożących dzieci do szkoły oraz prace dotyczące placu zabaw, który w związku z budową boiska musiał być przeniesiony w inne miejsce.
     
  20. Zamówienie publiczne na renowację ścieżki na terenie parku zamkowego prowadzącej wzdłuż fasady południowej  Zamku Suskiego do oranżerii i Domku Ogrodnika prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do dnia 25 października br. nie złożono żadnej oferty. W związku z tym postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
    Zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia przedmiot zamówienia obejmował wykonanie nowej podbudowy i nawierzchni ścieżki z kruszyw mineralnych oraz montaż obrzeży ze stali nierdzewnej. Pełny zakres prac był planowany do wykonania w bieżącym roku.
     
  21. W dniu 25 października br. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na zakup samochodu dostawczego dla grupy porządkowej Urzędu Miasta. Termin składania ofert upływa 6 listopada br.
    Zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego, wyprodukowanego w 2023 r. samochodu dostawczego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, o nadwoziu wyposażonym w kabinę dla 6 osób oraz aluminiową skrzynię załadunkową. Termin wykonania zamówienia nie może być dłuższy niż 14 dni od daty zawarcia umowy.
     
  22. W dniu 28 października 2023 r. w Sali rycerskiej suskiego zamku Burmistrz Miasta udekorował „Medalami za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” przyznanymi przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 20 par, które pięćdziesiąt lat temu zawierały związki małżeńskie. Uroczystość poprzedziła msza święta odprawiona w intencji jubilatów. Wszystkie pary oprócz medali otrzymały również upominki od władz samorządowych. Oprawę muzyczną uroczystości zapewnili nauczyciele i uczniowie Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej oraz Pani Małgorzata Kubieniec wraz z chórem Jasień. Uwieńczeniem uroczystości był toast wzniesiony wspólnie z towarzyszącymi jubilatom rodzinami.
     
  23. Przed zbliżającym się Dniem Wszystkich Świętych służby miejskie objęły opieką groby osób zasłużonych dla miasta i lokalnej społeczności. Grupa porządkowa oczyściła mogiły i wykonała drobne naprawy nagrobków. Prace zostały  przeprowadzone także na terenie kwater wojskowych, w których znajdują się groby polskich i radzieckich żołnierzy. Na groby zakupione zostały również chryzantemy i znicze.