Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy L a LI sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka (od 31 marca 2023 r. do 28 kwietnia 2023 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 31 marca i 14 kwietnia 2023 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej Gminy Sucha Beskidzka na 2023 r. i w planie finansowym budżetu gminy, polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
  •        Plan dochodów po zmianach wynosi  - 58 314 878,33 zł.
  •        Plan wydatków po zmianach wynosi  - 61 762 384,87 zł.
  1. Zamówienie publiczne na realizację przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG w kolejnych 4 budynkach mieszkalnych prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. W postępowaniu dopuszczono składanie ofert częściowych obejmujących pojedyncze nieruchomości. W zakresie części nr 2 została wybrana oferta złożona przez Zakład Remontowo-Budowlany Azbud Andrzej Zawada z Ciśca k. Węgierskiej Górki, a w zakresie części nr 4 oferta firmy Usługi Inżynieryjno-Budowlane "FIZERION" Dominik Zajda z Grzechyni. Postępowanie dotyczące pozostałych 2 budynków zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Umowy z wybranymi wykonawcami zostały zawarte w dniu 11 kwietnia br., a ich łączna wartość wynosi 99 958,35 zł brutto. Wybrani wykonawcy są zobowiązani do wykonania robót w terminie do 70 dni od daty zawarcia umów.
    W dniu 18 kwietnia br. została wszczęta procedura zakupowa obejmująca termomodernizację kolejnych 3 budynków. Termin składania ofert upływa 8 maja br.
     
  2. Na zlecenie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka z dnia 30 marca 2023 r. firma Usługowo-Budowlana RED LIFT Szymon Pęczek z Suchej Beskidzkiej wykonała roboty związane z usunięciem awarii wewnętrznej instalacji wodociągowej oraz c.w.u. w budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmował demontaż okładzin z płyt gipsowo-kartonowych, demontaż rurociągu stalowego ocynkowanego oraz montaż rurociągu z tworzyw sztucznych o długości 30 mb., obudowę ciągów instalacyjnych płytami gipsowo-kartonowymi i malowanie.  Roboty zostały zakończone 5 kwietnia br., a ich koszt wyniósł 16 743,72 zł brutto.
     
  3. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł w dniu 31 marca 2023 r. umowę z firmą Lenik Pracownia Projektowania Architektonicznego z Suchej Beskidzkiej na wykonanie projektu renowacji ścieżki parkowej na terenie Zespołu Zamkowo-Parkowego w Suchej Beskidzkiej. Koszt opracowania dokumentacji projektowej stanowi kwotę 15 000,00 zł brutto. Dokumentacja była podstawą złożenia wniosku do Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych.
     
  4. W dniu 31 marca 2023 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z firmą Usługowo-Budowlaną RED-LIFT Szymon Pęczek z Suchej Beskidzkiej na wykonanie modernizacji instalacji ciepłej wody użytkowej w budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego w Suchej Beskidzkiej. Zlecony zakres robót był konieczny ze względu na małą wydajność instalacji i potrzebę poprawy cyrkulacji ciepłej wody w pionie kuchenno-sanitarnym.  Roboty zostały zakończone 11 kwietnia br. a ich koszt wyniósł 10 000,00 zł brutto.
     
  5. W ciągu technologicznym oczyszczalni ścieków eksploatowanej przez Zakład Komunalny, zakończone zostały prace związane z przebudową pomieszczenia krat i wymianą krat schodowych oczyszczających wstępnie ścieki surowe. Wartość robót wykonanych przez wyłonioną w przetargu nieograniczonym firmę Ekopil z Piły wynosi  544 890,00 zł brutto. Całkowity  koszt inwestycji, wraz z dodatkowymi pracami wykonanymi siłami własnymi Zakładu Komunalnego stanowi kwotę  590 400 zł brutto.
    Użytkowane od 2007 roku dwie kraty schodowe wymagały coraz częstszych napraw, a  firma która je wyprodukowała, zainstalowała i serwisowała ogłosiła upadłość.
     
  6. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z firmą Transportowo Usługową Andrzej Jasica ze Stryszawy na wykonanie robót związanych z utwardzeniem miejsc postojowych oraz drogi dojazdowej do garaży przy kompleksie sportowym Babia Góra w Suchej Beskidzkiej. Zakres robót obejmował wykonanie nawierzchni z tłucznia kamiennego na powierzchni ok. 1 170 m2. Roboty zostały zakończone 19 kwietnia br., a ich koszt wyniósł 28 782,00 zł.
     
  7. Zarządzeniem nr 1549/23 z dnia 3 marca 2023r. Burmistrz Miasta ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 w Suchej Beskidzkiej.  W ustalonym terminie, który upłynął w dniu 17 kwietnia 2023 nie wpłynęła żadna oferta, dlatego konkurs został unieważniony. Ponadto Zarządzeniem nr 1560/23 z dnia 14 kwietnia 2023 r. Burmistrz Miasta ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiego Przedszkola Samorządowego w Suchej Beskidzkiej. Ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej miasta oraz miejskich tablicach. Termin składania ofert upływa w dniu 08 maja 2023 r.
     
  8. W dniu 14 kwietnia 2023 r. w zamku suskim odbyła się konferencja naukowa poświęcona urodzonemu w Suchej Beskidzkiej profesorowi Waleremu Goetlowi. Konferencja została zorganizowana na zakończenie wystawy czasowej pn. „W poszukiwaniu piękna przyrody. Podróże Walerego Goetla i Piotra Chrząstowskiego”, którą przez blisko rok można było oglądać w Muzeum Miejskim Suchej Beskidzkiej. Na eskpozycji prezentowane były wybrane zabytki, artefakty, publikacje, dokumenty, liczne pamiątki  oraz wiele innych wartościowych przedmiotów ze zbiorów Muzeum Miejskiego oraz lokalnych kolekcjonerów. Organizatorem konferencji było Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej  przy współpracy z Fundacją dla AGH. Honorowy patronat objęli  Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, Rektor Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz Starosta Suski. Wśród uczestników i zaproszonych gości był m. in. Konsul Generalny Węgier w Krakowie, delegacja Akademii Górniczo-Hutnicze, a także Jadwiga Chrząstowska, wnuczka Walerego Goetla.
     
  9. W dniu 17 kwietnia 2023 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z Firmą Fraxmo z Kobiernic na wykonanie malowania oznakowania poziomego dróg zarządzanych przez Gminę Sucha Beskidzka. Zakres robót obejmuje malowanie przejść dla pieszych, progów zwalniających, stanowisk postojowych w tym stanowisk postojowych dla osób niepełnosprawnych, ścieżek rowerowych oraz linii segregacyjnych o łącznej powierzchni ok. 1250 m2. Zgodnie z umową roboty zostaną wykonane w terminie do dnia 12 maja br., a ich koszt stanowi kwotę 28 402,91 zł brutto.
     
  10. Zakończony został kolejny sezon zimowego utrzymania dróg na terenie  miasta Sucha Beskidzka, które na zlecenie Burmistrza Miasta prowadzone było przez Zakład Komunalny oraz prywatnego wykonawcę. Drogi utrzymywane były w odpowiednich standardach   zgodnie z zatwierdzonym przez Burmistrza Miasta operatem. Koszty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Suchej Beskidzkiej w sezonie 2022/2023 wraz z pozimowym sprzątaniem wyniosły: 472 726,73 zł. Powyższa kwota nie obejmuje kosztów pracy Grupy Porządkowej Urzędu Miasta.
     
  11. Z inicjatywy Marszałka Województwa Małopolskiego Witolda Kozłowskiego, w budynku przy ul. J. Piłsudskiego 23 w Suchej Beskidzkiej zostanie utworzona agenda zamiejscowa Urzędu Marszałkowskiego, w której mieszkańcy Suchej Beskidzkiej oraz powiatu suskiego będą mogli otrzymać wszelkie informacje dotyczące spraw procedowanych przez Urząd Marszałkowski. Zainteresowani uzyskają również wiedzę m.in. na temat aktualnie prowadzonych otwartych, a także grantowych konkursów realizowanych przez samorząd województwa. Dzięki tej jednostce wiele spraw będzie można załatwić na miejscu, bez konieczności wyjazdu do Krakowa. W agendzie docelowo mogą zostać  uruchomione cykliczne dyżury marszałka, podczas których będzie spotykał się z mieszkańcami i samorządowcami z naszego regionu.
    Umowa najmu lokalu użytkowego o powierzchni 92 m2 w budynku dawnego Magistratu przy ul. Piłsudskiego zostanie zawarta z Urzędem Marszałkowskim w pierwszych dniach maja br.  Otwarcie agendy nastąpi po zakończeniu prac remontowo-adaptacyjnych, które zostaną wykonane na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego.
     
  12. Trwa proces regulacji stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi gminne i wewnętrzne. W kwietniu br. Gmina Sucha Beskidzka otrzymała kolejne decyzje Wojewody Małopolskiego, stwierdzające nabycie prawa własności działek drogowych położnych w rejonie ulic: Aleksandra Starzeńskiego, Błądzonki, Jaworowej, Widokowej, Szpitalnej i Podksięża. Na podstawie decyzji, do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Suchej Beskidzkiej zostaną złożone wnioski o wpisanie własności działek na rzecz Gminy.
    Postępowania komunalizacyjne prowadzone są przez Wojewodę Małopolskiego po złożeniu przez Gminę odpowiednio przygotowanych wniosków.
     
  13. Za szczególną aktywność i zaangażowanie w utrzymywaniu relacji miast partnerskich oraz pracę wykonaną na rzecz rozwoju współpracy pomiędzy Jászberény, a Suchą Beskidzką, Rada Miasta Jászberény przyznała Panu Piotrowi Kubieńcowi – Radnemu Miasta Sucha Beskidzka tytuł Honorowego Obywatela Miasta Jászberény. Uroczystego wręczenia medalu, na  dowód przyznania zaszczytnego tytułu, dokonał w dniu 2 kwietnia br., podczas obchodów „Dni Miasta Jaszbereny”, Burmistrz Lóránt Budai. W tym uroczystym wydarzeniu wzięła udział oficjalna delegacja Miasta Sucha Beskidzka z Burmistrzem Stanisławem Lichosytem na czele. Wizyta była również okazją do spotkań, wymiany doświadczeń oraz omówienia dalszych planów i wspólnych zamierzeń. Warto wspomnieć, że w przyszłym roku będziemy obchodzić Jubileusz 20-lecia zawarcia umowy partnerskiej i nieprzerwanej współpracy z węgierskim miastem Jaszbereny.
     
  14. W ramach kolejnej akcji „Sprzątania Miasta”, w dniach 17-19 kwietnia we wspólnym wiosennym porządkowaniu wyznaczonych terenów, uczestniczyły dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, przedszkoli, świetlicy profilaktycznej oraz szkół średnich. Organizowane corocznie przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka sprzątanie miasta ma na celu ochronę środowiska naturalnego oraz budowanie świadomości ekologicznej, uczy dbania o przyrodę i własne otoczenie, a także uświadamia konsekwencje degradujących działań ludzi za sprawą, których w dalszym ciągu konieczne jest organizowanie podobnych akcji.
     
  15. Zamówienie publiczne na wymianę zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej w budynku oranżerii prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Termin składania ofert został wyznaczony na 5 kwietnia br. Do procedury zakupowej przystąpiło 3 oferentów. Cena najtańszej oferty wyniosła 276 008,61 zł, a najdroższej 605 356,80 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 24 kwietnia br. została wybrana oferta złożona przez firmę Okna - Kołodziejczyk Janusz Kołodziejczyk z Tylmanowej. Cena wybranej oferty wynosi 276 008,61 zł. Planowany termin zawarcia umowy to 4 maja br. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót w terminie do 4 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zamówienie jest dofinasowane ze środków pozyskanych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych oraz Samorządu Województwa Małopolskiego.
     
  16. W dniu 27 kwietnia 2023 r. komisja powołana zarządzeniem Burmistrza Miasta przeprowadziła  konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej. W wyznaczonym terminie, który minął 14 kwietnia 2023 r. wpłynęła jedna oferta złożona przez Panią Renatę Trybała  – obecną dyrektor szkoły. Po zapoznaniu się ze złożonymi dokumentami i dokonaniu merytorycznej oceny, komisja  przeprowadziła tajne głosowanie, w którym kandydat uzyskał wymaganą liczbę głosów. W związku z rozstrzygnięciem konkursu Pani Renata Trybała zostanie powołana na stanowisko dyrektora Szkoły Muzycznej na kolejną pięcioletnią kadencję.
     
  17. Zgodnie z ustawą z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych zakończona została sprzedaż węgla na potrzeby mieszkańców Suchej Beskidzkiej. Przez cały okres realizacji zadania, tj. od 10 listopada 2022 r. do 28 kwietnia 2023 r. upoważnieni przez Burmistrza Miasta pracownicy Urzędu Miasta i Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przyjęli i rozpatrzyli 556 wniosków. Łącznie sprzedanych zostało blisko 700 ton (698,32 ton) węgla w podziale na asortyment orzech, kostka lub groszek II Jaret, za kwotę 1 187 144 zł. Z preferencyjnych zakupów skorzystało 418 gospodarstw domowych.
     
  18. Na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny przeprowadził na terenie miasta w dniach od 25 do 27 kwietnia 2023 r. pierwszą z dwóch planowanych w roku bieżącym zbiórek odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Łącznie zebrano 90 ton odpadów, a koszt przeprowadzonej zbiórki wynosi 113 760,00 zł. Dla porównania podczas pierwszej zbiórki w kwietniu 2022 roku zebranych zostało 76,8 tony odpadów wielkogabarytowych, a koszt odbioru wyniósł 82 452,48 zł.