Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XLIX a L sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka (od 4 marca 2023 r. do 30 marca 2023 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy
- Burmistrz Miasta Zarządzeniami z dnia 3 i 17 marca 2023 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2023 r. i w planie finansowym budżetu gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych
- Plan dochodów po zmianie wyniósł - 57.349.558,83 zł,
- Plan wydatków po zmianie wyniósł - 60.797.065,37 zł.
- Zarządzeniem z 29 marca 2023 r. Burmistrz Miasta przedstawił Radzie Miasta sprawozdanie roczne z wykonania budżetu gminy za 2022 r. oraz informację o stanie mienia komunalnego. Sprawozdanie zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów za 2022 r. w wysokości 71.538.006,28 zł oraz wydatków i rozchodów na kwotę 68.119.690,32 zł. Szczegółowo opisana została realizacja zadań inwestycyjnych, których wartość wynosi 16.816.370,71 zł oraz programów i projektów w oparciu o środki zagraniczne. Załącznikami są również sprawozdania zakładu budżetowego, instytucji kultury oraz Miejskiej Przychodni Zdrowia. Sprawozdanie zostało przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w celu zaopiniowania.
- W dniu 6 marca 2023 roku Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę na dofinansowanie świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na linii komunikacyjnej Sucha Beskidzka Rynek – ul. Zasypnica – ul. Błądzonka. Linia jest realizowana przez Przedsiębiorstwo Turystyczne Beskidy Tourist sp. z o.o. , w którym gmina Sucha Beskidzka posiada 83% udziałów. W roku 2022 z obu linii komunikacyjnych skorzystało łącznie 7577 pasażerów. Zgodnie z umową dofinansowanie w roku 2023 nie przekroczy kwoty 54 799,81 zł brutto.
- W siedzibie OSP Sucha Beskidzka Miasto, w dniu 9 marca br. przeprowadzone zostały eliminacje miejskie kolejnej edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”. W eliminacjach wzięło udział 16 uczniów. Uczestnicy turnieju rywalizowali w dwóch kategoriach wiekowych. Zwycięzcy każdej z kategorii uzyskali awans do eliminacji powiatowych Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej, które odbędą się 30 marca 2023 r. w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej. Laureaci otrzymali okolicznościowe statuetki, a wszyscy uczestnicy dyplomy i nagrody rzeczowe ufundowane przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
- Zarządzeniem z dnia 10 marca 2023 r. Burmistrz Miasta przyznał dotację dla Grupy Regionalnej Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w kwocie 5.000 zł, na realizację zadania publicznego z zakresu turystyki i krajoznawstwa – zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym w górach. Środki zostaną przeznaczone na zakup wyposażenia technicznego dla ratowników Grupy Beskidzkiej GOPR”. Oferta na realizację przedmiotowego zadania publicznego została rozpatrzona w trybie pozakonkursowym.
- W dniu 13 marca 2023 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego na realizację projektu pn. ,,Rewitalizacja Domku Ogrodnika wraz z utworzeniem mobilnej strefy rekreacyjnej z tradycyjnymi grami planszowymi – szachy”. W ramach projektu zostanie przeprowadzona fumigacja zwalczająca szkodniki drewna w kolekcji etnograficznej oraz w Domku Ogrodnika. Dodatkowo w parku zamkowym utworzone zostanie mobilne stanowisko do gry w szachy. Na realizację projektu gmina uzyskała dofinansowanie z funduszy europejskich za pośrednictwem LGD Podbabiogórze w kwocie 40 360 zł. Pozostała kwota tj. 23 070 zł stanowi wkład własny gminy. Wartość projektu wynosi 63 430 zł.
- W dniu 14 marca 2023 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą KONCEPT Marcin Kuźma z Rzeszowa na opracowanie dokumentacji projektowej sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Podksięże w Suchej Beskidzkiej. Zgodnie ze złożoną ofertą koszt zleconej dokumentacji projektowej wyniesie 50 000,00 zł brutto, a termin wykonania upływa z dniem 15 grudnia br.
- Burmistrz Miasta zawarł w dniu 15 marca 2023 r. umowę na bieżące utrzymanie placów zabaw zlokalizowanych na terenie miasta. Umowa obejmuje konserwację i bieżące naprawy urządzeń zabawowych oraz pozostałego wyposażenia placów zabaw w okresie od dnia 20 marca 2023 r. do dnia 15 listopada 2023 r. Koszt zleconych robót stanowi kwotę 6.700,00 zł brutto.
- W dniu 20 marca 2023 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą Usługowo-Budowlaną RED-LIFT, Szymon Pęczek z Suchej Beskidzkiej na remont lokalu mieszkalnego nr 1 w budynku przy ul. Makowskiej 42 w Suchej Beskidzkiej. Zakres prac obejmuje wymianę wewnętrznej i zewnętrznej stolarki drzwiowej, wymianę zużytych i zniszczonych elementów wyposażenia sanitarnego łazienki oraz remont ścian i sufitów z malowaniem. Łączny koszt prac remontowych zgodnie ze złożoną najkorzystniejszą ofertą wyniesie 26.403,89 zł brutto, a termin wykonania robót upływa z dniem 28 kwietnia 2023 r.
- Na podstawie przekazanej w dniu 22 marca 2023 r. informacji przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Wadowicach o rażących zaniedbaniach w zakresie utrzymywania zwierząt gospodarskich i konieczności podjęcia natychmiastowej interwencji, Burmistrz Miasta zgodnie z art. 7 ustawy o ochronie zwierząt wydał dwie decyzje o czasowym odebraniu bydła oraz świń opiekunowi stada. Biorąc pod uwagę warunki hodowli oraz stan zwierząt, który został stwierdzony podczas przeprowadzonej kontroli przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Wadowicach, w dniu 27 marca pięć sztuk bydła zostało umieszczone w gospodarstwie rolnym w Jordanowie, natomiast trzoda chlewna w Zawoi. Odebranie zwierząt nastąpiło przy udziale Policji, Straży Miejskiej oraz lekarza weterynarii. W związku z zaistniałą sytuacją zawarte zostały umowy z podmiotami, które wyraziły zgodę i podjęły się czasowej opieki nad odebranymi zwierzętami.
- W ramach współpracy Gminy Sucha Beskidzka z Powiatem Suskim w zakresie remontu dróg powiatowych zlokalizowanych na terenie Suchej Beskidzkiej, po przeprowadzeniu procedury zamówień publicznych, Burmistrz Miasta zawarł w dniu 22 marca 2023 r. umowę z firmą Usługi Projektowe Piotr Kadłubicki z Brzezinki, na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy kanalizacji deszczowej w ciągu ulic Kościelna - Szpitalna. Koszt dokumentacji stanowi kwotę 31 980,00 zł brutto, a termin jej opracowania zgodnie z umową mija 31 października 2023 r.
- W wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na realizację kolejnych przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG została wybrana oferta firmy Hermanos Sp. z o.o. z Krakowa, która zawierała najniższe ceny za termomodernizację 2 budynków mieszkalnych. Umowy z wykonawcą zostały zawarte w dniu 14 marca br., a ich łączna wartość wynosi 71 980 zł brutto. Roboty objęte zamówieniem winny być wykonane w terminie do 80 dni od daty zawarcia umów. W marcu br. została wszczęta kolejna procedura zakupowa obejmująca termomodernizację 4 budynków. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do 27 marca br. wpłynęły dwie oferty dotyczące 2 budynków. Obecnie trwa analiza złożonych ofert.
Zadania termomodernizacyjne budynków mieszkalnych realizowane w ramach programu STOP SMOG finansowane są ze środków Funduszu Termomodernizacji i Remontów oraz gminy Sucha Beskidzka. Właściciel nieruchomości zakwalifikowanej do programu pokrywa jedynie 10 % wartości zlecanych przez Gminę robót.
- Zamówienie publiczne na rewitalizację Rynku w Suchej Beskidzkiej prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Termin składania ofert został wyznaczony na 1 marca br. Do procedury zakupowej przystąpiło 3 oferentów. Cena najtańszej oferty wyniosła 5 899 998,99 zł, a najdroższej 6 365 118,04 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 20 marca br. została wybrana oferta złożona przez Firmę Handlowo-Usługową „Vanga” Artur Gromala z Grajowa k. Wieliczki. Cena wybranej oferty, po uwzględnieniu poprawek wprowadzonych przez zamawiającego w trybie art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, wynosi 5 901 115,77 zł brutto. Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 28 marca br. Wymagany termin realizacji zamówienia został określony na 370 dni od daty zawarcia umowy tj. do dnia 1 kwietnia 2024 r.
Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia zadanie obejmuje m.in. przebudowę infrastruktury podziemnej i naziemnej, wykonanie nowej nawierzchni z płyt kamiennych, wprowadzenie nowych elementów małej architektury, urządzenie zieleni w obszarze rynku, wykonanie oświetlenia, poszerzenie drogi wraz z wykonaniem dodatkowego pasa na włączeniu ul. Rynek do ul. Mickiewicza oraz dostawę i montaż nowych sanitariatów ogólnodostępnych.
Zamówienie jest dofinansowane z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 4 900 000,00 zł.
- W dniu 21 marca br. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wymianę zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej w budynku oranżerii. Procedura przetargowa jest prowadzona w trybie podstawowym bez negocjacji, a termin składania ofert upływa 5 kwietnia br. o godz. 8:00. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót w terminie do 4 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Zamówienie jest dofinasowane ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych oraz Samorządu Województwa Małopolskiego.
- Zarządzeniem z dnia 21 marca 2023r. Burmistrz Miasta ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej. Ogłoszenie o konkursie zostało opublikowane na stronie internetowej miasta, tablicach ogłoszeń oraz w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim. Termin składania ofert upływa w dniu 14 kwietnia 2023 r.
- W dniu 21 marca br. odbyła się Gala podsumowująca plebiscyt „Sportowiec Roku 2022” w Powiecie Suskim, podczas której zostały wręczone nagrody sportowe ufundowane przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka dla pięciu sportowców z terenu naszego miasta, nominowanych przez organizatora plebiscytu, którym był portal Sucha24.pl. Celem plebiscytu jest wyróżnienie i uhonorowanie zawodników oraz działaczy, którzy szczególnie przyczynili się do promocji sportu w powiecie suskim w 2022 r., oraz wyłonienie najpopularniejszego sportowca i działacza w powiecie suskim.
- W dniu 28 marca br. odbyło się posiedzenie Rady Społecznej Miejskiej Przychodni Zdrowia. Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym. Z mocy ustawy Radzie przewodniczy Burmistrz Miasta. Podczas spotkania zaopiniowano sprawozdanie merytoryczne i finansowe przychodni za 2022 r. oraz przyjęto plan finansowy na rok 2023. W ocenie Rady Społecznej, Miejska Przychodnia Zdrowia w Suchej Beskidzkiej funkcjonuje i realizuje swoje zadania statutowe na dobrym poziomie. Sprawozdanie finansowe zostało zaopiniowane bez uwag.
- W dniu 29 marca 2023 r. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zakończył realizację wypłat tzw. dodatku elektrycznego. Ostatecznie wypłacono świadczenia dla 21 gospodarstw domowych na łączna kwotę 27.000,00 zł.
- Z upoważnienia Burmistrza Miasta, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej kontynuuje realizację resortowego programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2023”. Celem programu jest wsparcie osób niepełnosprawnych w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym. Dotychczas wsparciem objęto 13 osób z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz 31 osób niepełnosprawnych w stopniu znacznym. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zaprasza do programu kolejne osoby, w szczególności niepełnosprawne w stopniu znacznym, gdyż istnieje możliwość objęcia wsparciem przynajmniej czterech dodatkowych osób. Program finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego. Całkowita wartość przyznanego dofinansowania wynosi 627.549,69 zł.
- Na wniosek Burmistrza Miasta złożony w styczniu br. gmina Sucha Beskidzka otrzymała dofinansowanie z budżetu Samorządu Województwa Małopolskiego w kwocie 159 720,00 zł na przebudowę boiska sportowego przy Szkole Podstawowej nr 2, ul Zasypnica 1, w ramach realizowanego przez Urząd Marszałkowski projektu „Małopolska infrastruktura rekreacyjno-sportowa 2023”. Przewidywana wartość planowanego zadania wynosi 369 742,50 zł. Pozostała kwota, czyli 210 022,50 zł stanowić ma wkład własny gminy.