Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XLIX a L sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka (od 4 marca 2023 r. do 30 marca 2023 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy

  1. Burmistrz Miasta  Zarządzeniami z dnia 3 i 17 marca 2023 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2023 r. i w planie finansowym budżetu gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych
    - Plan dochodów po zmianie wyniósł  - 57.349.558,83 zł,
    - Plan wydatków po zmianie wyniósł  - 60.797.065,37 zł.
     
  2. Zarządzeniem z 29 marca 2023 r. Burmistrz Miasta  przedstawił Radzie Miasta sprawozdanie roczne z wykonania budżetu gminy za 2022 r. oraz informację o stanie mienia komunalnego. Sprawozdanie zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów za 2022 r. w wysokości 71.538.006,28 zł oraz wydatków i rozchodów na kwotę 68.119.690,32 zł. Szczegółowo opisana została realizacja zadań inwestycyjnych, których wartość wynosi 16.816.370,71 zł oraz programów i projektów w oparciu o środki zagraniczne. Załącznikami są również sprawozdania zakładu budżetowego, instytucji kultury oraz Miejskiej Przychodni Zdrowia. Sprawozdanie zostało przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w celu zaopiniowania.
     
  3. W dniu 6 marca 2023 roku Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę na dofinansowanie świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na linii komunikacyjnej Sucha Beskidzka Rynek – ul. Zasypnica – ul. Błądzonka. Linia jest realizowana przez Przedsiębiorstwo Turystyczne Beskidy Tourist sp. z o.o. , w którym gmina Sucha Beskidzka posiada 83% udziałów. W roku 2022 z obu linii komunikacyjnych skorzystało łącznie 7577 pasażerów.  Zgodnie z umową dofinansowanie w roku 2023 nie przekroczy kwoty 54 799,81 zł brutto.
     
  4. W siedzibie OSP Sucha Beskidzka Miasto, w dniu 9 marca br. przeprowadzone zostały eliminacje miejskie kolejnej edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”. W eliminacjach wzięło udział 16 uczniów. Uczestnicy turnieju rywalizowali w dwóch kategoriach wiekowych. Zwycięzcy każdej z kategorii uzyskali awans do eliminacji powiatowych Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej, które odbędą się 30 marca 2023 r. w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej. Laureaci otrzymali okolicznościowe statuetki, a wszyscy uczestnicy dyplomy i nagrody rzeczowe ufundowane przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
     
  5. Zarządzeniem z dnia 10 marca 2023 r. Burmistrz Miasta przyznał dotację dla Grupy Regionalnej Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w kwocie 5.000 zł, na realizację zadania publicznego z zakresu turystyki i krajoznawstwa – zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym w górach. Środki zostaną przeznaczone na zakup wyposażenia  technicznego dla ratowników Grupy Beskidzkiej GOPR”. Oferta na realizację przedmiotowego zadania publicznego została rozpatrzona w trybie pozakonkursowym.
     
  6. W dniu 13 marca 2023 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego na realizację projektu pn. ,,Rewitalizacja Domku Ogrodnika wraz z utworzeniem mobilnej strefy rekreacyjnej z tradycyjnymi grami planszowymi – szachy”. W ramach projektu zostanie przeprowadzona fumigacja zwalczająca szkodniki drewna w kolekcji etnograficznej oraz w Domku Ogrodnika. Dodatkowo w parku zamkowym utworzone zostanie mobilne stanowisko do gry w szachy. Na realizację projektu gmina uzyskała dofinansowanie z funduszy europejskich za pośrednictwem LGD Podbabiogórze w kwocie 40 360 zł. Pozostała kwota tj. 23 070 zł stanowi wkład własny gminy. Wartość projektu wynosi 63 430 zł.
     
  7. W dniu 14 marca 2023 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą KONCEPT Marcin Kuźma z Rzeszowa na opracowanie dokumentacji projektowej sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Podksięże w Suchej Beskidzkiej. Zgodnie ze złożoną ofertą koszt zleconej dokumentacji projektowej wyniesie 50 000,00 zł brutto, a termin wykonania upływa z dniem 15 grudnia br.
     
  8. Burmistrz Miasta zawarł w dniu 15 marca 2023 r. umowę na bieżące utrzymanie placów zabaw zlokalizowanych na terenie miasta. Umowa obejmuje konserwację i bieżące naprawy urządzeń zabawowych oraz pozostałego wyposażenia placów zabaw w okresie od dnia 20 marca 2023 r. do dnia 15 listopada 2023 r. Koszt zleconych robót stanowi kwotę 6.700,00 zł brutto.
     
  9. W dniu 20 marca 2023 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą Usługowo-Budowlaną RED-LIFT, Szymon Pęczek z Suchej Beskidzkiej na remont lokalu mieszkalnego nr 1 w budynku przy ul. Makowskiej 42 w Suchej Beskidzkiej. Zakres prac obejmuje wymianę wewnętrznej i zewnętrznej stolarki drzwiowej, wymianę zużytych i zniszczonych  elementów wyposażenia sanitarnego łazienki oraz remont ścian i sufitów z malowaniem. Łączny koszt prac remontowych zgodnie ze złożoną najkorzystniejszą ofertą wyniesie 26.403,89 zł brutto, a termin wykonania  robót upływa z dniem 28 kwietnia 2023 r.
     
  10. Na podstawie przekazanej w dniu 22 marca 2023 r.  informacji przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Wadowicach o rażących zaniedbaniach w zakresie utrzymywania zwierząt gospodarskich i konieczności podjęcia natychmiastowej interwencji,  Burmistrz Miasta zgodnie z art. 7 ustawy o ochronie zwierząt wydał dwie decyzje o czasowym odebraniu bydła oraz świń opiekunowi stada.  Biorąc pod uwagę warunki hodowli oraz stan zwierząt, który został stwierdzony podczas przeprowadzonej kontroli przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Wadowicach, w dniu 27 marca pięć sztuk bydła zostało umieszczone w gospodarstwie rolnym w Jordanowie, natomiast trzoda chlewna w Zawoi. Odebranie zwierząt nastąpiło przy udziale Policji,  Straży Miejskiej oraz lekarza weterynarii. W związku z zaistniałą sytuacją zawarte zostały umowy z podmiotami, które wyraziły zgodę i podjęły się czasowej opieki nad odebranymi zwierzętami.
     
  11. W ramach współpracy Gminy Sucha Beskidzka z Powiatem Suskim  w zakresie remontu dróg powiatowych zlokalizowanych na terenie Suchej Beskidzkiej, po przeprowadzeniu procedury zamówień publicznych, Burmistrz Miasta zawarł w dniu 22 marca 2023 r. umowę z firmą Usługi Projektowe Piotr Kadłubicki z Brzezinki, na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy kanalizacji deszczowej w ciągu ulic Kościelna - Szpitalna. Koszt dokumentacji stanowi kwotę 31 980,00 zł brutto, a termin jej opracowania zgodnie z umową mija 31 października 2023 r.
     
  12. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na realizację kolejnych przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG została wybrana oferta firmy Hermanos Sp. z o.o. z Krakowa, która zawierała najniższe ceny za termomodernizację 2 budynków mieszkalnych. Umowy z wykonawcą zostały zawarte w dniu 14 marca br., a ich łączna wartość wynosi 71 980 zł brutto. Roboty objęte zamówieniem winny być wykonane w terminie do 80 dni od daty zawarcia umów. W marcu br. została wszczęta kolejna procedura zakupowa obejmująca termomodernizację 4 budynków. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do 27 marca br. wpłynęły dwie oferty dotyczące 2 budynków. Obecnie trwa analiza złożonych ofert.
    Zadania termomodernizacyjne budynków mieszkalnych realizowane w ramach programu STOP SMOG finansowane są ze środków Funduszu Termomodernizacji i Remontów oraz gminy Sucha Beskidzka. Właściciel nieruchomości zakwalifikowanej do programu pokrywa jedynie 10 % wartości zlecanych przez Gminę robót.
     
  13. Zamówienie publiczne na rewitalizację Rynku w Suchej Beskidzkiej prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Termin składania ofert został wyznaczony na 1 marca br. Do procedury zakupowej przystąpiło 3 oferentów. Cena najtańszej oferty wyniosła  5 899 998,99 zł, a najdroższej 6 365 118,04 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w  dniu 20 marca br. została wybrana oferta złożona przez Firmę Handlowo-Usługową „Vanga” Artur Gromala z Grajowa k. Wieliczki. Cena wybranej oferty, po uwzględnieniu poprawek wprowadzonych przez zamawiającego w trybie art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, wynosi 5 901 115,77 zł brutto. Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 28 marca br. Wymagany termin realizacji zamówienia został określony na 370 dni od daty zawarcia umowy tj. do dnia 1 kwietnia 2024 r.
    Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia zadanie obejmuje m.in. przebudowę infrastruktury podziemnej i naziemnej, wykonanie nowej nawierzchni z płyt kamiennych, wprowadzenie nowych elementów małej architektury, urządzenie zieleni w obszarze rynku, wykonanie oświetlenia, poszerzenie drogi wraz z wykonaniem dodatkowego pasa na włączeniu ul. Rynek do ul. Mickiewicza oraz dostawę i montaż nowych sanitariatów ogólnodostępnych.
    Zamówienie jest dofinansowane z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 4 900 000,00 zł.
     
  14. W dniu 21 marca br. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wymianę zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej w budynku oranżerii. Procedura przetargowa jest prowadzona w trybie podstawowym bez negocjacji, a termin składania ofert upływa 5 kwietnia br. o godz. 8:00. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót w terminie do 4 miesięcy od daty zawarcia umowy.
    Zamówienie jest dofinasowane ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych oraz Samorządu Województwa Małopolskiego.
     
  15. Zarządzeniem z dnia 21 marca 2023r. Burmistrz Miasta ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej. Ogłoszenie o konkursie zostało opublikowane na stronie internetowej miasta, tablicach ogłoszeń oraz w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim. Termin składania ofert upływa w dniu 14 kwietnia 2023 r.
     
  16. W dniu 21 marca br. odbyła się Gala podsumowująca plebiscyt „Sportowiec Roku 2022” w Powiecie Suskim, podczas której zostały wręczone nagrody sportowe ufundowane przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka dla pięciu sportowców z terenu naszego miasta, nominowanych przez organizatora plebiscytu, którym był portal Sucha24.pl. Celem plebiscytu jest wyróżnienie i uhonorowanie zawodników oraz działaczy, którzy szczególnie przyczynili się do promocji sportu w powiecie suskim w 2022 r., oraz wyłonienie najpopularniejszego sportowca i działacza w powiecie suskim.
     
  17. W dniu 28 marca br. odbyło się posiedzenie Rady Społecznej Miejskiej Przychodni Zdrowia. Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym. Z mocy ustawy Radzie przewodniczy Burmistrz Miasta. Podczas spotkania zaopiniowano sprawozdanie merytoryczne i finansowe przychodni za 2022 r. oraz przyjęto plan finansowy na rok 2023. W ocenie Rady Społecznej, Miejska Przychodnia Zdrowia w Suchej Beskidzkiej funkcjonuje i realizuje swoje zadania statutowe  na dobrym poziomie. Sprawozdanie finansowe zostało zaopiniowane bez uwag.
     
  18. W dniu 29 marca 2023 r. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zakończył realizację wypłat tzw. dodatku elektrycznego. Ostatecznie wypłacono świadczenia dla 21 gospodarstw domowych na łączna kwotę 27.000,00 zł.
     
  19. Z upoważnienia Burmistrza Miasta, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej kontynuuje realizację resortowego programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2023”. Celem programu jest wsparcie osób niepełnosprawnych w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym. Dotychczas wsparciem objęto 13 osób z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz 31 osób niepełnosprawnych w stopniu znacznym. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zaprasza do programu kolejne osoby, w szczególności niepełnosprawne w stopniu znacznym, gdyż istnieje możliwość objęcia wsparciem przynajmniej czterech dodatkowych osób. Program finansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego. Całkowita wartość przyznanego dofinansowania wynosi 627.549,69 zł.
     
  20. Na wniosek Burmistrza Miasta złożony w styczniu br. gmina Sucha Beskidzka otrzymała dofinansowanie z budżetu Samorządu Województwa Małopolskiego w kwocie 159 720,00 zł  na przebudowę  boiska sportowego przy Szkole Podstawowej nr 2, ul Zasypnica 1, w ramach realizowanego przez Urząd Marszałkowski projektu „Małopolska infrastruktura rekreacyjno-sportowa 2023”. Przewidywana wartość planowanego zadania wynosi 369 742,50 zł. Pozostała kwota, czyli 210 022,50 zł stanowić ma wkład własny gminy.