Przejdź do stopki

Zakończyła się przebudowa czterech miejskich ulic

Treść

Zakończyło się jedno z największych tegorocznych przedsięwzięć realizowanych przez samorząd miasta, którego celem była dalsza rozbudowa i modernizacja układu drogowego. Dzięki niej gruntownie przebudowano aż cztery ulice.

Przeprowadzane systematycznie prace konserwacyjne i remontowe pozwalają utrzymywać drogi na terenie miasta w bardzo dobrym stanie technicznym. Podejmowane szybko działania powodują, że powstałe w wyniku użytkowania i niekorzystnych warunków atmosferycznych uszkodzenia nawierzchni nie pogłębiają się i tym samym nie prowadzą do całkowitej degradacji jezdni. Trzeba jednak pamiętać, że Sucha Beskidzka nieustannie się rozwija i powstają w niej nowe obiekty przemysłowe oraz budynki mieszkalne. Niezbędna jest zatem rozbudowa sieci drogowej i przebudowa jest istniejącej, pozwalająca między innymi dostosować ją do rosnącego natężenia ruchu w poszczególnych częściach miasta.

Pozyskanie przez samorząd miasta 3,8 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych pozwoliło zrealizować w bieżącym roku bardzo duży projekt, jakim była budowa i modernizacja czterech dróg gminnych wraz z wykonaniem podbudowy, odwodnienia i nawierzchni asfaltowych. Przedsięwzięcie wiązało się również z montażem rurociągów, przebudową sieci elektroenergetycznych i oświetleniowych. Burmistrz Miasta umowę na realizację prac zawarł z Firmą Usługowo-Handlową Raf Kop BIS Monika Zielonka z Grzechyni, a wartość zadania wyniosła ponad 3,7 mln zł.

W ramach przedsięwzięcia całkowicie przebudowana została mająca około 400 metrów długości ulica Kolejowa, którą kilkanaście miesięcy temu Miasto po wieloletnich staraniach przejęło od Polskich Kolei Państwowych. Dotychczas była to jedna z najbardziej zdegradowanych ulic w Suchej Beskidzkiej, gdyż poprzedni właściciel nie przeprowadzał jej remontu. Teraz zyskała nową podbudowę, nawierzchnię  i odwodnienie, więc nie tylko zmieniła swój wygląd, ale również nie będą tworzyły się na niej potężne rozlewiska.


Ulica Kolejowa przed przebudową

 


Ulica Kolejowa po przebudowie

Po przeciwnej stronie Stryszawki przebudowano końcowy odcinek ul. Starzeńskiego na długości około 700 metrów. Zyskał on nie tylko nową nawierzchnię, ale przede wszystkim został poszerzony do 5 metrów, co pozwala pojazdom na swobodne wymijanie się.

Poszerzony i przebudowany został również górny fragment ulicy Błądzonka, co pozwala teraz mieszkańcom tej części miasta na bardziej komfortowy dojazd do nieruchomości. Modernizacji poddano także mający 530 metrów długości odcinek drogi za szpitalem.  


Zmodernizowany odcinek ulicy Błądzonka

 


Droga za szpitalem po jej modernizacji

Wojciech Ciomborowski