Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XLII a XLIII sesją Rady Miasta Sucha Beskidzka (tj. od 1 lipca do 30 sierpnia 2022 r.) najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka oraz jednostki podległe stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta Zarządzeniami z dnia 30 czerwca,  8  i 29 lipca oraz 9 sierpnia 2022 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej Gminy Sucha Beskidzka na 2022 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
    - Plan dochodów po zmianie wyniósł-58 456 599,57 zł
    - Plan wydatków po zmianie wyniósł-64 992 018,70 zł
     
  2. W dniu 1 lipca 2022 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zlecił Zakładowi Komunalnemu roboty związane z modernizacją placu zabaw zlokalizowanego obok Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej. Zlecenie obejmuje wykonanie warstw podbudowy i nawierzchni bezpiecznej z płyt gumowych SBR na powierzchni ok. 210 m2, dostawę i montaż urządzeń zabawowych (statek, huśtawka i bujak) oraz inne roboty  towarzyszące. Koszt zadania wynosi 158 171,76 zł, z czego 76 619,00 zł ma być dofinansowane ze środków Lokalnej Strategii Rozwoju w ramach programu rozwój infrastruktury oraz oferty turystycznej i rekreacyjnej Podbabiogórza realizowanego przez LGD w Suchej Beskidzkiej. Termin realizacji zadania upływa z dniem 31 sierpnia 2022 r. Prowadzone uprzednio postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na modernizację tego placu zabaw zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
     
  3. W niedzielę 3 lipca Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka wraz z Komendą Powiatową Policji, zorganizowali na miejskim placu targowym akcję pn. „Bezpieczne Wakacje”. W przedsięwzięciu brały udział również  inne służby mundurowe tj. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, obie jednostki OSP działające na terenie Suchej Beskidzkiej, przedstawiciele Wojska Polskiego, Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Babiogórski Park Narodowy, Nadleśnictwo Sucha oraz Straż Ochrony Kolei.
    Organizatorzy zademonstrowali uczestnikom sprzęt ratowniczy wykorzystywany przez służby mundurowe, a także udzielali porad i wskazówek dzieciom i rodzicom jak przygotować się do wakacyjnego wypoczynku i unikać różnego rodzaju niebezpieczeństw. Zorganizowane w formie rodzinnego pikniku zajęcia zostały połączone z działaniami profilaktycznymi mającymi na celu przeciwdziałanie uzależnieniom. Koordynatorem akcji ze strony samorządu Suchej Beskidzkiej była Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki Uzależnień.
     
  4. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z Firmą MIKEL Piotr Mikołajek z Suchej Beskidzkiej na opracowanie dokumentacji projektowej doświetlenia przejścia dla pieszych zlokalizowanego w ciągu ul. Makowskiej. Koszty zleconych prac projektowych wynoszą 8 118,00 zł brutto. Zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy Burmistrzem Miasta Sucha Beskidzka, a GDDKiA w Krakowie doświetlenie przejścia zostanie wykonane i sfinansowane przez Gminę, a po zakończeniu robót, GDDKiA zrefunduje w 100 % koszty realizacji zadania.
     
  5. Na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny wykonał w lipcu br. roboty związane z remontem cząstkowym nawierzchni asfaltowych dróg wewnętrznych na terenie miasta Sucha Beskidzka, przy użyciu asfaltu na gorąco. Koszt zleconych robót wyniósł 15 015,00 zł, a termin realizacji zgodnie z umową minął 29 lipca br.
     
  6. W ramach postępowania ofertowego na naprawę dachu budynku przy Rynku 16 w Suchej Beskidzkiej ofertę złożyła tylko jedna firma, tj. JULKAR, Kompleksowe Usługi Budowlane, Agnieszka Chromy z Bieńkówki. Wykonawca w miesiącu lipcu br. przeprowadził prace związane z wymianą pokrycia dachowego oraz naprawą uszkodzonych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej. Łączny koszt robót wyniósł 119.728,20 zł brutto.
     
  7. Na zaproszenie Burmistrza partnerskiego miasta Fromborka, w dniach 8 - 10 lipca br. delegacja naszego miasta uczestniczyła w obchodach „Dni Fromborka”. Wizyta była okazją do spotkań i podsumowania dotychczasowych działań w ramach partnerskiej współpracy, wymiany doświadczeń oraz omówienia dalszych planów i wspólnych zamierzeń.
     
  8. Zamówienie publiczne na realizację kolejnego etapu budowy zaplecza sportowego z bazą hotelową, biurową i gastronomiczną na terenie Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji – Babia Góra tj. roboty wykończeniowe na najniższej kondygnacji budynku przeznaczonej na zaplecze sportowe, prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do godz. 8:00 11 lipca 2022 r. wpłynęła jedna oferta. Cena oferty złożonej przez Zakład Remontowo Budowlany, Malarstwo, Tapeciarstwo Mieczysław Barzycki ze Stryszawy wyniosła 1 115 217,27 zł brutto.
    W wyniku rozstrzygnięcia postępowania złożona oferta została zaakceptowana. Cena wybranej oferty, po uwzględnieniu konsekwencji rachunkowych poprawek wprowadzonych przez Zamawiającego na podstawie art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, ostatecznie wyniosła 1 113 863,28 zł brutto. Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 2 sierpnia br., a zgodnie z jej zapisami wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania zamówienia w terminie do 4 miesięcy od daty zawarcia umowy.
     
  9. W dniu 13 lipca 2022 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zlecił Firmie Usługowo – Budowlanej RED LIFT Szymon Pęczek z Suchej Beskidzkiej wykonanie prac remontowych w budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego oraz w Filii Szkoły Podstawowej nr 2 w Suchej Beskidzkiej.
    W budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego wykonane zostały prace malarskie w czterech salach przeznaczonych do zajęć z dziećmi, natomiast w budynku Filii Szkoły Podstawowej Nr 2 oprócz malowania korytarza oraz klatki schodowej, została również wymieniona wykładzina podłogowa na termozgrzewalną na powierzchni ok.15 m2, oraz 15 sztuk lamp, które zostały zastąpione panelowym oświetleniem typu LED. Roboty zostały zakończone w dniu 22 sierpnia br., a ich koszt wyniósł 69 171,74 zł.
     
  10. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zlecił Zakładowi Komunalnemu dostawę i montaż wolnostojącej toalety publicznej, która zastąpi funkcjonującą od 2009 r. toaletę przy ul. Mickiewicza obok przystanku dworcowego. Koszt zakupu kompletnej toalety produkowanej przez firmę z Gorzowa Wielkopolskiego wynosi 129 500 zł netto.  Nowa toaleta ma przestronne, nowoczesne wnętrze i jest wyposażona w urządzenia sanitarne umożliwiające korzystanie z niej osobom niepełnosprawnym, a także opiekunom z dziećmi w wieku niemowlęcym wraz z wózkami. Wszystkie elementy, w tym ściany, sufit i podłoga toalety wykonane są z materiałów trwałych i odpornych na działanie wandali. Obecnie na terenie Suchej Beskidzkiej znajdują się dwie toalety publiczne, druga jest w okolicach rynku.
     
  11. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na budowę parkingów na terenie Zespołu Zamkowo-Parkowego w Suchej Beskidzkiej, została wybrana oferta złożona przez Firmę Usługowo-Handlową Raf Kop BIS Monika Zielonka z Grzechyni. Cena wybranej oferty wynosi 1 098 480,05 zł brutto. Umowa z wykonawcą została zawarta w dniu 22 lipca br.
    Zakres zamówienia obejmuje wykonanie parkingów o nawierzchni z kostki brukowej o łącznej powierzchni ok. 2 200 m2 wraz z odwodnieniem oraz remont części ogrodzenia. Wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania zamówienia w terminie do 4 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
     
  12. Zarządzeniami z dnia 19 lipca 2022 r. Burmistrz Miasta przyznał dotację w kwocie 2.000 zł  Polskiemu Związkowi Wędkarskiemu z siedzibą w Suchej Beskidzkiej na realizację zadania publicznego z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu pn. „Zawody sportowo-wędkarskie o Puchar Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka” oraz Fundacji Artystycznej „Teraz” w kwocie 2.000 zł  na realizację zadania publicznego z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego pn. „Organizacja Festiwalu Artystycznego” na terenie zespołu zamkowo-parkowego. Ponadto zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 26 lipca i 9 sierpnia br. dotację w kwocie 4.500 zł  otrzymał Suski Klub Lekkoatletyczny na realizację zadania publicznego pod nazwą „Bieg uliczny - suska piątka, a także Stowarzyszenie Suscy Seniorzy w wysokości 5.000 zł na realizację zadania z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym pn. „Frombork jako miasto partnerskie – wycieczka integracyjna” . Oferty na realizację ww. zadań zostały rozpatrzone w trybie pozakonkursowym.
     
  13. Na podstawie umowy zawartej z firmą KONCEPT Marcin Kuźma z Rzeszowa opracowana zostanie dokumentacja projektowa rozbudowy dwóch odcinków sieci wodociągowej tj. w rejonie ulic Zasypnica i Zacisznej oraz ulicy Spokojnej w Suchej Beskidzkiej. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej, dokumentacji projektowej budowy sieci wodociągowej wraz z przyłączami, dokonanie zgłoszenia robót oraz pełnienie nadzoru autorskiego w zakresie wynikającym z ustawy Prawo budowlane. Zgodnie z zawartą umową termin wykonania zamówienia upływa z dniem 19.12.2022 r., a jego koszt  stanowi kwotę 70 000,00 zł brutto.
     
  14. Od 1 sierpnia 2022 r. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej przyjmuje wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych na nowy okres zasiłkowy, który będzie trwał od 01.11.2022 r. do 31.10.2023 r. W celu kontynuacji wypłaty świadczeń należy złożyć wnioski na okres 2022/2023 na podstawie dochodów członków rodziny  za rok 2021 z uwzględnieniem zmian w roku bieżącym. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Działu Świadczeń Rodzinnych pod numerem telefonu 33 874 95 23.
     
  15. Zamówienie publiczne na budowę 630 m sieci wodociągowej przy ul. Błądzonka w Suchej Beskidzkiej, prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do godz. 8:00 2 sierpnia 2022 r. wpłynęła jedna oferta złożona przez Firmę Usługowo-Handlową Raf Kop BIS Monika Zielonka z Grzechyni, za kwotę 318 914,40 zł. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 8 sierpnia br. złożona oferta została zaakceptowana.
    Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 9 sierpnia br. Zgodnie z jej zapisami wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania zamówienia w terminie do 40 dni od daty zawarcia umowy.
     
  16. W dniu 8 sierpnia 2022 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z Wytwórnią Materiałów Budowlanych „KOBETON” Bogusław Kołodziejczyk z Suchej Beskidzkiej na dostawę 180 szt. Płyt JOMB przeznaczonych do utwardzenia drogi wewnętrznej – ul. Łagodna w Suchej Beskidzkiej. Płyty zostaną dostarczone w terminie do 31 sierpnia 2022 r. a ich koszt stanowi kwotę 15 276,60 zł. Roboty związane z wbudowaniem płyt, zgodnie ze złożoną deklaracją, będą stanowiły wkład własny wnioskodawców remontu drogi.
     
  17. Zarządzeniem z dnia 8 sierpnia 2022 r. Burmistrz Miasta  przedłożył Radzie Miasta  informację z wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka za I półrocze 2022 r.
    Zawiera ona część opisową z realizacji dochodów i przychodów w łącznej kwocie 35 852 484,96 zł, wydatków i rozchodów w kwocie23 907 098,89 zł oraz informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej gminy za I półrocze 2022 r. Przedmiotowe informacje zostałyprzesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie celemwyrażenia opinii i są jednym z punktów obrad dzisiejszej sesji RM.
     
  18. Zamówienie publiczne na wykonanie nowej nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych na końcowym, liczącym ok. 600 m, odcinku ul. Kamienne w Suchej Beskidzkiej, prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do godz. 8:00 8 sierpnia 2022 r. wpłynęła jedna oferta złożona przez PRDM Wadowice  Sp. z o.o. z siedzibą w Barwałdzie Dolnym za kwotę 234 751,71 zł. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 9 sierpnia br. złożona oferta została zaakceptowana.
    Umowa z wybranym wykonawcą została zawarta w dniu 9 sierpnia br., a zgodnie z jej zapisami wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania zamówienia w terminie do 40 dni od daty zawarcia umowy. Zakres prac obejmuje usunięcie przełomów i wyrównanie istniejącej podbudowy, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych  grubości 6 cm na powierzchni ok  1 950 m2, naprawę i uzupełnienie poboczy oraz czyszczenie koryt betonowych.
     
  19. W dniu 9 sierpnia 2022 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł umowę z firmą Usługowo-Handlową „RAF-KOP BIS” Monika Zielonka z Grzechyni na budową kanalizacji sanitarnej przy ul. Błądzonka w Suchej Beskidzkiej. Wykonanie sieci kanalizacyjnej o łącznej długości ok 500 mb jest związane z trwającą obecnie przebudową drogi i po realizacji kolejnego etapu rozbudowy kolektora,  umożliwi odbiór ścieków z 10 budynków mieszkalnych oraz w przyszłości z przyległych terenów przeznaczonych pod zabudowę. Koszt zleconych robót wynosi 159 777,00 zł a termin ich wykonania zgodnie z umową upływa w dniu 31 sierpnia br.
     
  20. Z firmą „OKNOMAX” S. C. Katarzyna Boczek, Arkadiusz Boczek z Pewli Małej została zawarta umowa na wymianę zewnętrznych drzwi: w jednym z lokali mieszkalnych znajdujących się w budynku położonym przy ul. Makowskiej 42 oraz do lokali użytkowych usytuowanych w części parterowej bloku nr 14, os. Beskidzkie w Suchej Beskidzkiej. Termin wykonania robót upływa w dniu 31 października 2022 r., a koszty realizacji prac wynosić będą 6.738,00 zł brutto.
     
  21. W dniu 12 sierpnia 2022 r. zawarty został akt notarialny w sprawie sprzedaży przez Gminę Sucha Beskidzka samodzielnego lokalu mieszkalnego nr 25, znajdującego się w bloku nr 12 os. Beskidzkie w Suchej Beskidzkiej. Zbycie mieszkania o powierzchni 44,93 m2 wraz z ułamkową częścią w nieruchomości wspólnej oraz gruncie pod budynkiem nastąpiło  na rzecz dotychczasowego najemcy. Kwota uzyskana ze sprzedaży lokalu jest zgodna z wyceną rzeczoznawcy i wynosi 156.600,00 zł brutto.
     
  22. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka wydał w dniu 12 sierpnia 2022 r. upoważnienia dla kierownika i pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej do prowadzenia postępowań w sprawach dodatku węglowego, o którym mowa w art. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym. Dodatek węglowy w wysokości 3.000,00 zł przyznawany jest gospodarstwom domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego. Wnioski o wypłatę dodatku węglowego należy składać w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. Do dnia 30 sierpnia br. do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej wpłynęło 950 wniosków.
     
  23. Zamówienie publiczne na realizację kolejnego etapu przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG, obejmującego 11 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, prowadzone było w trybie podstawowym bez negocjacji. W postępowaniu dopuszczono składanie ofert częściowych obejmujących pojedyncze budynki. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do godz. 8:00 dnia 16 sierpnia br. wpłynęły 3 oferty. Oferta nr 1 złożona przez firmę MCE Małopolskie Centrum Ekologiczne Sławomir Migdałek, Piotr Kozłowski s.c. z Kleczy Dolnej obejmowała siedem części, oferta nr 2 złożona przez firmę Hermanos Sp. z o.o. z Krakowa obejmowała dwie części, a oferta nr 3 złożona przez firmę Hydratec Sp. z o.o. z Białegostoku obejmowała osiem części.
    W odniesieniu do części nr 4 i 9 dotyczących budynków przy ul. 3 maja oraz Przemysłowej 6 nie złożono żadnej oferty. W przypadku części nr 1, 3 i 8 tj. budynków na os. Garce 14 oraz przy ul. Podksięże 218 i ul. Wiosennej 95 wpłynęły oferty zawierające ceny znacznie przewyższające kwoty, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie poszczególnych zadań.
    W wyniku rozstrzygnięcia postępowania w dniu 17 sierpnia br. zostały wybrane oferty obejmujące łącznie 6 budynków. Natomiast w zakresie części nr 1, 3, 4, 8 i 9 postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Łączna wartość wybranych ofert wynosi 303 138,00 zł brutto. Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia wybrani wykonawcy będą zobowiązani do wykonania robót w terminie do 3 miesięcy od daty zawarcia umów.
     
  24. W ramach realizacji przyjętych przez gminę Sucha Beskidzka programów dofinansowania wymiany starych systemów grzewczych na proekologiczne, Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka w okresie lipiec - sierpień zawarł 14 umów z mieszkańcami, na łączną kwotę 63 000,00 zł. Rozliczono 24 inwestycje na  kwotę 111 182,00 zł. Mieszkańcy zamontowali 13 kotłów na gaz oraz 11 kotłów wykorzystujących biomasę, spełniających wymagania ekoprojektu. Dofinansowanie udzielane jest ze środków własnych Gminy oraz dotacji pozyskanych z funduszy europejskich.
     
  25. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Gretasport Ilona Stańczyk z Dąbrowy Górniczej, zakończyło roboty związane z wymianą nawierzchni boiska z trawy syntetycznej kompleksu Sportowego – Orlik. Zakres robót obejmował demontaż istniejącej nawierzchni, uzupełnienie ubytków w podbudowie oraz położenie nowej nawierzchni z trawy trzeciej generacji z matą elastyczną (tzw. shock pad) posiadającej parametry FIFA. Koszt przeprowadzonych robót wynosi 328 999,99 zł, z czego 148 680,00 zł stanowiły środki pozyskane w ramach dofinansowania przez Województwo Małopolskie projektu pn. „Małopolska Infrastruktura rekreacyjno-sportowa – MIRS”.