Przejdź do stopki

Informacja w sprawie świadczeń ratowniczych dla strażaków OSP

Treść

Rozpoczął się nabór wniosków o przyznanie świadczeń ratowniczych dla strażaków Ochotniczych Straży Pożarnych, posiadających wieloletni staż wyjazdów do działań ratowniczych.

Stanowiące dodatek do emerytury świadczenie ratownicze w wysokości 200 zł (corocznie ma być waloryzowane) przysługuje członkom ochotniczych straży pożarnych, którzy ukończyli 65 lat w przypadku mężczyzn i 60 kobiet oraz odpowiednio przez co najmniej 25 lub 20 lat brali co najmniej raz w roku bezpośredni udział w działaniach ratowniczych. Kompletny wniosek o dodatek wraz z oświadczeniami należy złożyć do Powiatowego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej. Natomiast za wypłatę pieniędzy będzie odpowiadał Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Potwierdzeniem bezpośredniego udziału w działaniach ratowniczych jest od 1 stycznia br. dokumentacja prowadzona przez Państwową Straż Pożarną, od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2021 r. dokumentacja prowadzona przez PSP lub pisemne oświadczenie trzech świadków, a do 31 grudnia 2011 r. pisemne oświadczenie trzech świadków. Każde oświadczenie będzie weryfikowane przez Burmistrza Miasta pod względem jego wiarygodności.

Przyjmowanie oświadczeń od świadków odbywa się w Referacie Promocji i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Sucha Beskidzka w czwartki w godzinach 15.00 – 17.00 po wcześniejszym telefonicznym (tel. 33 874-95-29) umówieniu spotkania. Skłądający oświadczenie są zobowiązani do posadania przy sobie dowodu osobistego z uwagi na konieczność potwierdzenia tożsamości.