Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo
Treść
Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął kampanię informacyjną „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”. Jej celem jest wypromowanie wśród świadczeniobiorców korzyści z bezgotówkowej formy pobierania świadczeń oraz możliwości wynikających z korzystania z rachunku bankowego - zwłaszcza w obecnej sytuacji związanej z COVID19.
Coraz więcej osób pobiera świadczenia na konto bankowe. Jednak część klientów w dalszym ciągu decyduje, aby wypłaty z ZUS otrzymywać w gotówce. Jak wskazują badania przeprowadzone przez ZUS wśród tych osób, taka decyzja wynika w dużej mierze z braku wiedzy o tym jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej. Dzięki kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” chcemy upowszechnić wśród seniorów wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać.
ZUS chce aby jego klienci swobodnie i bez lęku korzystali z rachunków bankowych, dysponowali swoimi pieniędzmi, nie narażając się na kradzież, oszustwa czy inne niebezpieczeństwa. Seniorzy mają także bezpiecznie pobierać na konto swoje świadczenia, płacić rachunki oraz robić zakupy on-line. Celem kampanii jest zachęcenie starszych osób, by wychodząc do sklepu czy apteki używali karty płatniczej. Bo rachunek bankowy jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku pozwala na bezpieczny dostęp do nich, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii.
Korzystaj z rachunku bankowego, otrzymuj świadczenia na konto i bądź bezpieczny!
W trakcie kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” ubezpieczyciel pokazuje, że korzystanie z konta bankowego i bankowości elektronicznej jest łatwe. Jego klienci mają dowiedzieć się:
- jakie korzyści daje posiadanie konta w banku,
- jak założyć konto bankowe,
- jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS,
- o czym muszą pamiętać, gdy korzystają z konta bankowego przez internet.
Informacje te zapewnią seniorom bezpieczeństwo w świecie, w którym trudno obejść się bez internetu. Umiejętność korzystania z internetu, bankowości elektronicznej i usług online ułatwia załatwianie codziennych spraw. Przez internet można załatwić sprawy w urzędach, robić zakupy, płacić rachunki czy kontaktować się z najbliższymi.
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”.
Informację publikujemy na prośbę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych