Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XX a XXI sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka stanowią następujące sprawy:


  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 30 czerwca, 15 i 29 lipca oraz  2 i 10 sierpnia 2016 r.   dokonał zmian w uchwale budżetowej Gminy Sucha Beskidzka na 2016 r. oraz w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek i dotacji celowych.

    Plan dochodów po zmianie wyniósł      -  38.846.793,14 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł       -  39.858.921,98 zł

     
  2. Decyzją z dnia 24 czerwca 2016 r. Wojewoda Małopolski ustalił odszkodowanie w łącznej wysokości 891.924,60 zł za nieruchomość stanowiącą działki ewidencyjne: nr 9460/21, nr 9460/23 oraz nr 9460/24, która na podstawie prawomocnej decyzji o realizacji celu publicznego tj. inwestycji pn: „Budowa łącznicy kolejowej wraz z przystankiem osobowym w ciągu linii kolejowej nr 97 Skawina – Żywiec i nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka” przeszła na własność Skarbu Państwa.  Wysokość odszkodowania ustalono na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego, w tym m.in. za części składowe należące do poszczególnych użytkowników ogródków działkowych. W oparciu o ww. decyzję  Wojewody Małopolskiego,  Burmistrz Miasta zawarł porozumienia z działkowcami stanowiące podstawę do wypłaty należnego odszkodowania za składniki roślinne i budowlane. Łączna kwota wypłaconych  dla działkowców odszkodowań wynosi 483.736,00 zł. Pozostała kwota tj. 408.188,60 zł stanowi odszkodowanie dla Gminy Sucha Beskidzka.
     
  3. W dniach od 13 do 15 lipca 2016 r. na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny przeprowadził na terenie miasta zbiórkę odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów niebezpiecznych. Łącznie zebrano 52,76 tony odpadów. Koszt przeprowadzonej zbiórki wyniósł 29.619,76 zł brutto.
     
  4. W ramach cyklu koncertów i wydarzeń związanych z III edycją„Międzynarodowych Małopolskich Spotkań z Folklorem”,w dniu 16 lipca br.w Suchej Beskidzkiej wystąpiły zespoły z różnych zakątków świata, które na dziedzińcu suskiego zamku zaprezentowały swoje rodzime tańce, pieśni i obrzędy. W tym roku miasto Sucha Beskidzka po raz drugi zostało zaproszone do udziału w tym przedsięwzięciu w roli partnera oraz współorganizatora tej najbardziej różnorodnej imprezy folklorystycznej w skali naszego województwa.
     
  5. Na złożony przez Burmistrza Miasta wniosek, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie przyznał Gminie Sucha Beskidzka dotację na realizację zadań związanych z modernizacją systemów ogrzewania w budynkach mieszkalnych na terenie miasta Sucha Beskidzka. Łączna kwota przyznanej dotacji wynosi 1 584 981,00 zł. W ramach zadania przewiduje się wymianę niskosprawnych kotłów węglowych na kotły gazowe, zasilane biomasą oraz ekogroszkiem w klasie 5. Na chwilę obecną zawarto 68 umów dotacji z właścicielami budynków jednorodzinnych. Z dotacji skorzystają również wspólnoty mieszkaniowe siedmiu bloków zlokalizowanych na os. Beskidzkim oraz przy ul. Mickiewicza. Mieszkańcy nieruchomości nadal mogą składać wnioski o udzielenie dotacji, które są rozpatrywane na bieżąco.
     
  6. Zarządzeniem z dnia 18 lipca 2016 r. Burmistrz Miasta ogłosił konkurs na kandydata na stanowisko  dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury – Zamek.  Ogłoszenie o konkursie  zostało zamieszczone z datą 21 lipca 2016 r.  na tablicy ogłoszeń  oraz stronie internetowej  Urzędu Miejskiego, stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz w dwóch dziennikach regionalnych : Gazecie Krakowskiej i Kronice Beskidzkiej. Oferty do konkursu w wyznaczonym na dzień 22 sierpnia terminie złożyło czterech kandydatów.  Konkurs odbył się dwuetapowo. W pierwszym etapie członkowie komisji dokonali sprawdzenia zgodności złożonych ofert z ustalonymi kryteriami wyboru podanymi w ogłoszeniu o konkursie. Z przyczyn formalnych 3 oferty zostały odrzucone.  W drugim etapie (z udziałem kandydata) komisja dokonała jego merytorycznej oceny i podjęła uchwałę o zarekomendowaniu p. Grzegorza Wysmołka jako kandydata na dyrektora. Ostateczna decyzję o powołaniu dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury podejmie Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka. Termin na jaki została zawarta umowa o pracę z dotychczasowym dyrektorem upływa z dniem 31 sierpnia 2016 roku.
     
  7. Zarządzeniem z  dnia 22 lipca 2016 r. Burmistrz Miasta przyznał nagrody pieniężne III stopnia za osiągnięte wyniki sportowe w narciarstwie alpejskim w sezonie 2015/2016  zawodnikom Miejskiego Klubu Sportowego „Babia Góra". Nagroda została przyznana również mieszkającemu w Suchej Beskidzkiej zawodnikowi sekcji koszykówki Towarzystwa Sportowego „Wisła" Kraków.  Wręczenie nagród nastąpi w dniu 5 września br. Łączna kwota przyznanych nagród wyniosła 2.400 zł brutto. Nagrody Burmistrza Miasta za wybitne osiągnięcia sportowe są przyznawane od 2005 r. zawodnikom, trenerom i działaczom zamieszkałym w Suchej Beskidzkiej lub reprezentującym stowarzyszenia sportowe z terenu miasta.
     
  8. W dniach od 25 lipca do 1 sierpnia 2016 r. Sucha Beskidzka gościła ponad trzy tysiące pielgrzymów z piętnastu państw, którzy  przyjechali do Polski na organizowane przez Archidiecezję Krakowską Światowe Dni Młodzieży. Część z nich zostało zakwaterowanych w gminnych placówkach oświatowych tj. w Zespole Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum” oraz w Szkole Podstawowej Nr 2. Organizacja Światowych Dni Młodzieży była wspólnym przedsięwzięciem, w które oprócz suskiej parafii - głównego koordynatora, zaangażowany był samorząd miejski, powiatowy, służby porządkowe, a także inne instytucje i  wielu mieszkańcówSuchej Beskidzkiej. W okresie tego tygodnia w mieście odbyło się szereg imprez towarzyszących ŚDM w ramach tzw. Festiwalu Młodych, a głównym miejscem spotkań był odpowiednio przygotowany plac targowy. Dla mieszkańców Suchej Beskidzkiej było to wyjątkowe i niepowtarzalne przeżycie, a barwne tłumy pogodnie usposobionych i kulturalnych młodych ludzi z różnych kontynentów światatryskały energią i optymizmem dając dobry przykład do naśladowania.Na zlecenie Burmistrza Miasta zostały wykonane i zamontowane na terenie miasta  dekoracje promujące  ŚDM, jak również tablice informacyjne i drogowskazy w języku hiszpańskim, które miały na celu ułatwienie pielgrzymom poruszanie się po naszym mieście. Również z tej okazji Gmina Sucha Beskidzka wydała folder turystyczno – informacyjno - promocyjny w trzech językach (polski, hiszpański, angielski) w ilości 7 tys. egzemplarzy. Burmistrz Miasta składa serdeczne podziękowania wszystkim osobom, które przyczyniły się do sprawnej organizacji  Światowych Dni Młodzieży, dbając jednocześnie o dobry wizerunek naszego miasta i kraju w oczach zagranicznych gości.
     
  9. Zarządzeniem  z dnia 2 sierpnia 2016 r. Burmistrz Miasta przedstawił Radzie Miasta Sucha Beskidzka informację  o przebiegu  wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka  za   pierwsze półrocze 2016 r. Informacja ta zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów w kwocie 19.472.227,87 zł oraz wydatków  i rozchodów w kwocie 18.232.790,05 zł. Informacja zawiera  również sprawozdania z wykonania planu finansowego przez Zakład Komunalny, instytucje kultury i Miejską Przychodnię Zdrowia, a także informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej gminy.
     
  10. Złożony przez Burmistrza Miasta wniosek do Zarządu Województwa Małopolskiego na „Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Sucha Beskidzka na lata 2015 – 2025” otrzymał dofinansowanie w wysokości 90% kosztów zadania tj. 78.570,00 zł, wkład własny Gminy stanowić będzie kwotę 8.730,00 zł. Środki dofinansowania pochodzą z Pomocy Technicznej - budżetu Unii Europejskiej. Zgodnie z postanowieniami ustawy z dn. 9 października 2015 r. o rewitalizacji, na zlecenie Gminy, Pracownia Projektowa P.U.H. "MAGNUS MEDIA" z Krakowa wykona pierwszą część opracowania tj. diagnozę społeczną Gminy Sucha Beskidzka wraz z wyznaczeniem obszarów podlegających rewitalizacji.
     
  11. Burmistrz Miasta w dniu 9 sierpnia 2016 r. zlecił opracowanie „Studium historycznego i uwarunkowań konserwatorskich dla rewaloryzacji parku zamkowego”. W ramach inwentaryzacji i dokumentacji wykonane zostanie: studium historyczne obiektów, inwentaryzacja zieleni oraz studium kompozycyjne wraz z wytycznymi konserwatorskimi. Zespołem kieruje  profesor Zbigniew Myczkowski – Rzeczoznawca Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków w zakresie ochrony krajobrazu kulturowego. Planowany termin wykonania dokumentacji to 20 października 2016 r., a jej koszt wyniesie 50.000 zł brutto.
     
  12. Na zlecenie Burmistrza Miasta powstała koncepcja rewitalizacji ciągu pieszo-rowerowego i pozostałej przestrzeni pomiędzy pasem drogowym ul. Mickiewicza, a obiektami handlowo-usługowymi na odcinku od Liceum Ogólnokształcącego do skrzyżowania z ulica Handlową (wzdłuż tzw. pasażu). Założenia projektowe obejmują całkowitą przebudowę i poszerzenie chodnika i nadanie mu reprezentacyjnej rangi miejskiego deptaka ze ścieżka rowerową, oświetleniem i elementami architektury miejskiej nawiązującej do współczesnych trendów.   Koncepcja rewitalizacji przewiduje również uporządkowania terenów należących do prywatnych właścicieli i płynne połączenie ich z infrastrukturą miejską.  Ma także inspirować i zachęcać mieszkańców do interakcji z otoczeniem, dlatego w obrębie promenady zakłada się budowę placyków rekreacyjnych, które zapełnią się elementami małej architektury, w tym fontannę, stylizowane  gabloty informacyjne itp. tworząc ciekawą aranżację przestrzeni publicznej. Przewiduje się także uporządkowanie drzewostanu i zieleni wzdłuż projektowanego deptaka oraz nowe nasadzenia. W ramach konsultacji społecznych, w dniu 9 sierpnia br. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego  koncepcja została zaprezentowana właścicielom obiektów handlowo-usługowych zlokalizowanych  przy ul. Mickiewicza i spotkała się z aprobatą osób, które uczestniczyły w spotkaniu. Pełna dokumentacja projektowa zawierająca wszystkie elementy branżowe będzie wykonana do końca bieżącego roku, a jej koszt wyniesie ok 70.000 złotych brutto. Wykonawcą koncepcji i dokumentacji technicznej jest biuro projektowe KRESKA z Wadowic.
     
  13. Zarządzeniem z dnia 11 sierpnia 2016 roku Burmistrz Miasta podjął decyzję w sprawie organizacji dowozu dzieci do szkół w roku szkolnym  2016/2017. Dowóz uczniów będzie realizowany w podobny sposób jak dotychczas, po podpisaniu umów z przewoźnikami. Natomiast z ul. Role i ul. Zasypnica do Gimnazjum i Szkoły Podstawowej Nr 2 – dzieci będą miały zwracane koszty biletów w wysokości 50% lub 100% w zależności od odległości z domu do szkoły.  Uczęszczający do Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno - Wychowawczego w Juszczynie  i jego Filii w Tarnawie Górnej będą dowożeni przez rodziców po podpisaniu stosownych umów. Do Specjalnego  Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Makowie Podhalańskim dowóz będzie odbywał się mikrobusem stanowiącym własność gminy, natomiast powrót będzie realizowany przez przewoźnika zewnętrznego.
     
  14. W przeddzień międzynarodowego wyścigu kolarskiego, w piątek 12 sierpnia 2016 r. na terenie stadionu sportowego  zorganizowany został tzw. Mały Wyścig „Memoriał Henryka Łasaka". Zawody kolarskie dla dzieci i młodzieży przeprowadził Uczniowski Klub Sportowy „Jasień" z Suchej Beskidzkiej przy współpracy z Gminą Sucha Beskidzka i spółką Duo Circuli Sp., - głównym organizatorem międzynarodowych wyścigów kolarskich. W imprezie wzięło udział około 100 zawodników. Uczestnicy Wyścigu otrzymali pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcom poszczególnych kategorii medale, puchary oraz nagrody rzeczowe wręczyli Paweł Romański – prezes Duo Circuli, Tadeusz Mytnik –znakomity niegdyś kolarz i srebrny medalista olimpijski, oraz Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka.
     
  15. W dniu  13 sierpnia 2016 roku została  rozegrana  18. edycja  Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego „Memoriał Henryka Łasaka". W tegorocznej edycji wystartowało 147 zawodników z  23 zespołów reprezentujących 13 państw europejskich. Trasa liczyła 165,5 km i przebiegała ulicami naszego miasta oraz gmin: Zembrzyce i Stryszawa. Zwycięzcą został Paweł Franczak, zawodnik ekipy Verva Active Jet, drugi był Sylwester Janiszewski, a trzeci Artur Detko. Wyścig kolarski, który na stałe wpisał się w kalendarz imprez miejskich jest najważniejszym wydarzeniem sportowym w powiecie suskim, jest okazją do promocji miasta za sprawą mediów regionalnych i ogólnopolskich. W trakcie wyścigu co roku gościmy liczną grupę kolarskich mistrzów sprzed lat, wychowanków znakomitego trenera Henryka Łasaka. Organizowanie imprezy sportowej rangi międzynarodowej na wysokim, poziomie jest możliwe dzięki dobrej współpracy i finansowemu wsparciu samorządów Stryszawy, Zembrzyc, Starostwa Powiatowego i licznych sponsorów, a także współpracy i zaangażowaniu służb porządkowych. Podczas wyścigu Panu Tadeuszowi Mytnikowi i Panu Pawłowi Romańskiemu - inicjatorom międzynarodowego wyścigu kolarskiego „Memoriał Henryka Łasaka” wręczone zostały tytuły honorowe „Zasłużony dla Miasta Sucha Beskidzka” przyznane przez Radę Miejską w Suchej Beskidzkiej na wniosek Burmistrza Miasta za zasługi na rzecz rozwoju sportu oraz promocje Suchej Beskidzkiej i regionu.
     
  16. Zarządzeniem z dnia 26 lipca 2016 r. Burmistrz Miasta ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiego Przedszkola Samorządowego. Ogłoszenie o konkursie zostało opublikowane na stronie internetowej miasta oraz tablicach ogłoszeń. Termin składania ofert upłynął 12 sierpnia 2016 r.  Ofertę złożył tylko jeden kandydat - Pani Izabela Juszczak – dotychczasowy dyrektor przedszkola samorządowego. Komisja powołana zarządzeniem Burmistrza Miasta w składzie której znaleźli się: trzej przedstawiciele organu prowadzącego, dwóch przedstawicieli Kuratorium Oświaty oraz po jednym przedstawicielu Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców oraz Związku Nauczycielstwa Polskiego przeprowadziła  konkurs w dniu 26 sierpnia 2016 r. Po zapoznaniu się ze złożonymi dokumentami i dokonaniu merytorycznej oceny, komisja  przeprowadziła tajne głosowanie, w którym kandydat uzyskał wymaganą liczbę głosów. Zarządzeniem z dnia 29 sierpnia 2016 r.  Burmistrz Miasta  powierzył Pani Izabeli Juszczak stanowisko Dyrektora Miejskiego Przedszkola Samorządowego na okres 5 lat.
     
  17. Na zlecenie Burmistrza Miasta Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych z Wadowic przeprowadziło roboty związane z remontem dróg wewnętrznych na terenie miasta. Remonty wykonane zostały na ulicach:Zakościele, Świerkowej, Kasztanowej, Starzeńskiego, Billy Wildera oraz drogach prowadzących do osiedli Nowy Świat i Za Górą. Zakres robót obejmował wykonanie odwodnienia oraz nowych nawierzchni asfaltowych ww. dróg.Całkowita długość wyremontowanych odcinków dróg wyniosła blisko 1,5 km, a koszt wykonanych robót to 327 540,51 zł.
     
  18. Podobnie jak co roku, w okresie przerwy wakacyjnej, w obiektach szkolnych przeprowadzone zostały roboty remontowe. W filii Szkoły Podstawowej Nr 2 wykonano prace związane z modernizacją sali komputerowej. Zakres robót obejmował przebudowę instalacji elektrycznej i komputerowej, prace malarskie oraz wymianę wykładziny podłogowej. Wyremontowana sala wyposażona została w nowe stoły oraz krzesła. Ponadto w budynku szkoły wymienione zostały piony kanalizacyjne wraz z urządzeniami sanitarnymi. Całkowity koszt prac poniesiony przez Gminę to kwota ok. 25 000zł brutto. Działania Gminy wsparła Rada Rodziców filii Szkoły Podstawowej nr 2, która z pozyskanych przez siebie środków sfinansowała zakup nowego sprzętu komputerowego do zmodernizowanej przez samorząd sali komputerowej. Prace modernizacyjne realizowane były również w Szkole Podstawowej Nr 2 przy ul. Zasypnickiej, gdzie na klatce schodowej wymienione zostały balustrady. Koszt prac wyniósł 10 500 zł brutto.
     
  19. Na zlecenie Burmistrza Miasta firma MASTER-TRUSS z Zamościa wykonała i dostarczyła rozkładaną scenę estradową o wymiarach 6 x 5 m. Obiekt o konstrukcji aluminiowej posiada składany podest z regulacją wysokości, zadaszenie oraz jest wyposażony w osłony przeciwwietrzne i maskujące, bariery i schody. Koszt zakupionej sceny wynosi 50 000 zł brutto.
     
  20. W miesiącu sierpniu wyłonione w przetargu konsorcjum firm BAKO SPORT i GRETASPORT z Dąbrowy Górniczej zakończyło roboty budowlane związane z modernizacją kompleksu sportowego „Babia Góra”, które obejmowały m.in. wykonanie bieżni lekkoatletycznej o długości 400 m, montaż urządzeń sportowych (skoczni do skoku w dal i trójskoku, dwóch rzutni do pchnięcia kulą, rzutni do rzutu dyskiem i młotem, skoczni do skoku wzwyż) oraz ogrodzenia. Bieżnia lekkoatletyczna uzyskała świadectwo Polskiego Związku Lekkiej Atletyki kategorii VB. Na obiekcie mogą być rozgrywane wszystkie konkurencje biegowe z wyjątkiem biegów z przeszkodami, chód sportowy, skok wzwyż, skok o tyczce, skok w dal, trójskok, pchnięcie kulą, rzut dyskiem, rzut młotem i rzut oszczepem. Wyniki uzyskiwane w tych konkurencjach będą mogły być podstawą do przyznawania zawodnikom określonej klasy sportowej, z mistrzowską międzynarodową włącznie. Całkowity koszt wykonanych prac stanowi kwotę 1 399 949,83 zł z czego 50% pochodzi z dofinansowania przyznanego Gminie przez Ministra Sportu i Turystyki. Ponadto na terenie kompleksu sportowego zostały wykonane roboty budowlane związane z budową nowej trybuny w tym żelbetowy mur oporowy, podbudowa z utwardzenie i nawierzchnią z kostki brukowej wraz z dojściem oraz nowa trybuna zadaszona o konstrukcji stalowej wyposażona w 261 miejsc. Łączny koszt ww. robót wyniósł 433 736,58 zł. brutto.
     
  21. Na zlecenie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka Firma Promoganda z Łańcuta realizuje film promocyjny o Suchej Beskidzkiej w ramach cyklu „Z Andrusem po Galicji”. Film, którego gospodarzem jest Artur Andrus zostanie zrealizowany zgodnie z konwencją dotychczasowych odcinków serii, zachowując ich  charakter. W dniach 25-26 sierpnia 2016 r. na terenie Suchej Beskidzkiej trwały zdjęcia i nagrania do ww. filmu przy udziale mieszkańców Suchej Beskidzkiej wybieranych przez producenta i reżysera. Film przewidziany jest do emisji na jednej z anten ogólnopolskich TVP SA. w terminie do 30 listopada br., ponadto Gmina będzie miała licencje na publiczne odtwarzanie i rozpowszechnianie filmu. Koszt produkcji filmu wynosi 43.050,00 zł brutto.
     
  22. Tradycyjnie w ostatnią sobotę sierpnia (27.08.2016 r.) odbył się Złaz Samorządowców, którego inicjatorem jest Stowarzyszenie Gmin Babiogórskich. W tym roku gospodarzem XXI edycji złazu było miasto Sucha Beskidzka. Przy kaplicy Konfederatów Barskich na górze Jasieńw intencji społeczności lokalnych odprawiona została msza święta. Druga część złazu odbyła się w pięknej scenerii parku zamkowego, gdzie uczestnicy mieli okazję do konwersacji i zabawy.Celem złazu jest tworzenie wśród mieszkańców przyjaznej atmosfery i dobrosąsiedzkich stosunków, integracja społeczności lokalnej z Gmin położonych wokół i w sąsiedztwie Babiej Góry, propagowanie piękna Beskidów i ich przyrody, a także zachęcenie do uprawiania turystyki górskiej jako aktywnej formy wypoczynku. Podczas tegorocznego złazupobity został rekord frekwencji, gdyż po raz pierwszy w historii uczestniczyło w nim ponad 1000 osób z 14 gmin zrzeszonych w SGB.
     
  23. Sucha Beskidzka po raz kolejny znalazła się w „złotej setce samorządów” ogólnopolskiego rankingu, przygotowanego co roku przez dziennik „Rzeczpospolita”. W tym roku spośród wszystkich 2489 polskich samorządów wybrano 565 gmin, które najlepiej zarządzały swoimi budżetami w latach 2012-2015 i jednocześnie najwięcej w tym czasie inwestowały. Istotnymi wartościami są umiejętność bilansowania przychodów i wydatków, racjonalizm w zarządzaniu posiadanymi środkami i wybór dróg rozwoju dostosowanych do potrzeb lokalnej społeczności i perspektyw ekonomicznych.Oprócz wskaźników gospodarczych oceniano także współpracę z organizacjami samorządowymi, skuteczność w pozyskiwaniu dotacji z funduszy europejskich oraz inicjatywy  wspierające rozwój przedsiębiorczości. Sucha Beskidzka w kategorii gmin miejskich i miejsko – wiejskich zajęła wysokie 22. miejsce w Polsce.