Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XV a XVI sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka stanowią następujące sprawy:



  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 28 stycznia i 10 lutego 2016 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2016 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.

    Plan dochodów po zmianie wyniósł       -  33.446.572,05 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł       -  34.432.572,05 zł
     
  2. Zarządzeniem z dnia 01 lutego 2016 r. Burmistrz Miasta przedłużył na okres siedmiu miesięcy powołanie na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury – Zamek w Suchej Beskidzkiej Panu Piotrowi Jezutkowi.
     
  3. Gmina Sucha Beskidzka zawarła porozumienie z Powiatowym Urzędem Pracy na realizację prac społecznie-użytecznych. W okresie od 10 lutego do 30 września 2016 r. aktywizacją objętych zostanie 10 osób bezrobotnych,  które w wymiarze 10 godzin tygodniowo będą wykonywać prace porządkowe i pomocnicze na terenie miasta oraz w gminnych budynkach użyteczności publicznej, w tym doręczanie korespondencji urzędowej. Koszty organizacji prac wynoszą 23.409,00 zł i są finansowane z dwóch źródeł: 60 % pokrywa Powiatowy Urząd Pracy, pozostałe 40 % stanowią środki gminy. Realizatorem porozumienia jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
     
  4. Na postawie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz uchwał Rady Miejskiej w sprawie stawek podatkowych na rok 2016 zostało wydanych łącznie 5.220 decyzji podatkowych w tym  1.179 dla osób zamieszkałych poza Suchą Beskidzką. Na terenie miasta decyzje podatkowe doręczane są przez pracowników Urzędu Miejskiego. W przypadku doręczenia wszystkich decyzji drogą pocztową koszt wysyłki wyniósłby ponad 30 tys. złotych.
                
  5. W celu usprawnienia funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie miasta, pracownicy Zakładu Komunalnego w miesiącu lutym br. dostarczyli mieszkańcom oraz instytucjom i firmom działającym na terenie miasta worki do segregacji odpadów wraz z kodami kreskowymi. Liczba dostarczonych worków odpowiada ilości i rodzajom odebranych od właścicieli nieruchomości worków z odpadami w roku 2015.
     
  6. W niedziele 7 lutego 2016 r. w hali Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej zorganizowany został III Suski Turniej Seido Karate. Coroczny turniej pod patronatem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka organizuje Beskidzki Klub Karate prowadzony przez braci Piotra i Pawła Michulców.  Głównym celem imprezy było zachęcenie do czynnego uprawiania sportów, rywalizacja fair-play, umiejętność samoobrony oraz nauka samodyscypliny, koncentracji i doskonalenia swojego charakteru. W zawodach wzięło udział 178 zawodników z  kilkunastu ośrodków karate działających na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Uczestnicy Turnieju otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz w poszczególnych kategoriach medale i puchary.

     
  7. W dniu 11 lutego 2016 r. Burmistrz Miasta zawarł w imieniu Gminy Sucha Beskidzka umowy na opracowanie dokumentacji projektowej pierwszego etapu prac remontowo - konserwatorskich, których celem jest rewitalizacja zabytkowego Zespołu Zamkowo-Parkowego w Suchej Beskidzkiej.
    Umowy zawarto z:

    1)   firmą AGE Architektura Andrzej Gacek z Krakowa na opracowanie kompletnego projektu budowlanego. Koszt umowy 60.000,00 zł,
    2)   firmą KB-Projekty Konstrukcyjne Sp. z o.o. spółka komandytowa z Krakowa na opracowanie ekspertyz konstrukcyjnych. Koszt umowy 59.040,00 zł,
    3)   firmą KONSART- Pracownia Konserwacji Dzieł Sztuki i Zabytków Marek Sawicki z Krakowa na opracowanie Programu Prac Konserwatorskich. Koszt umowy 18.450,00 zł,
    4)   Biurem Usług Geodezyjnych Adam Pochopień ze Stryszawy na aktualizację mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych. Koszt umowy  8.140,00 zł.

    Planowany zakres prac obejmować będzie: wymianę pokrycia dachowego i niektórych elementów konstrukcji dachu, remont i rekonstrukcję elewacji oraz wymianę stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych, wykonanie izolacji przeciwwodnej i przeciwwilgociowej ścian przyziemia, utwardzenie dziedzińca wraz z odprowadzeniem wód deszczowych, rekonstrukcję i wyeksponowanie istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku zamkowego ( mostki), iluminację elewacji zamku. Opracowywana dokumentacja stanowi niezbędny element wniosku o dofinansowanie zadania ze środków Unii Europejskiej w ramach konkursu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. Planowany termin zakończenia naboru w ramach konkursu upływa 31 maja 2016 r.
     
  8. Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej na podstawie decyzji z dnia 11 lutego 2016 r. Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie przejmie zabytki archeologiczne pochodzące z prac wykopaliskowych prowadzonych w obrębie zbiornika wodnego w Świnnej Porębie. Pozyskane znaleziska archeologiczne będą sukcesywnie przejmowane już od miesiąca maja br. Obiekty zostaną wykorzystane do powstającej w muzeum interaktywnej ekspozycji archeologicznej, poświęconej osadnictwu pradziejowemu w obszarze zlewni Jeziora Mucharskiego ujmującej osadnictwo średniowieczne w dolinie rzeki Skawy i jej dopływu Stryszawki. 
     
  9. W dniu 15 lutego br., w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej Nr 2 odbyło się spotkanie Burmistrza Miasta oraz radnych Rady Miejskiej okręgów nr 1 i 2 z mieszkańcami Zasypnicy, na którym omówiono możliwości zaopatrzenia środkowej i górnej części ul. Zasypnica oraz ul. Kamienne w wodę pitną. Burmistrz Miasta przedstawił mieszkańcom alternatywy pozyskania wody pitnej oraz odpowiadał na zapytania z tym związane. Mieszkańcy w terminie do końca marca br. mają dokonać wyboru spośród zaproponowanych wariantów składając odpowiednie deklaracje. Sukcesywna realizacja wybranych rozwiązań mających na celu poprawę zaopatrzenia w wodę, rozpocznie się już od 2016 roku.
     
  10. W dniu 21 lutego br. odbyło się Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Ochotniczej Straży Pożarnej Sucha Beskidzka - Błądzonka. W trakcie zebrania przyjęto sprawozdanie z działalności jednostki za rok 2015, a także zatwierdzony został plan działania i plan finansowy na rok 2016. Dokonano również wyboru: Zarządu, Komisji Rewizyjnej, delegatów na Zjazd Powiatowy i przedstawicieli do Zarządu Oddziału Miejskiego. 
  11. W związku z uprawomocnieniem się decyzji Wojewody Małopolskiego z dnia 21 grudnia 2015 r. o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (dotyczy budowy łącznicy na placu targowym i ogrodach działkowych), Gmina Sucha Beskidzka przekazała do dyspozycji PKP nieruchomości położone przy ul. Zamkowej, przeznaczone pod budowę łącznicy kolejowej wraz z przystankiem, stanowiące działki ewidencyjne: nr 9460/23, nr 9462/4, nr 9460/27, nr 9460/11, nr 9462/2 oraz część działki ewidencyjnej nr 9460/24, które przylegają do pasa drogi krajowej nr 28. Pismem z dnia 18 lutego 2016 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały, iż rozpoczęta została procedura mająca na celu wypłatę odszkodowań w związku z przejętymi pod inwestycję terenami.
     
  12. W dniu 22 lutego 2016 r. Burmistrz Miasta zawarł akt notarialny dotyczący nieodpłatnego nabycia przez Gminę Sucha Beskidzka od Towarzystwa Miłośników Ziemi Suskiej prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonych przy ul. Role, stanowiących działki ewidencyjne: nr 8438/8 i 8438/9 o łącznej powierzchni 1766 m2 wraz z prawem własności znajdujących się na nich obiektów. Przejęty budynek wpisany jest do rejestru zabytków. Towarzystwu Miłośników Ziemi Suskiej w zamian za przekazane nieruchomości użyczone zostanie pomieszczenie w suskim zamku na prowadzenie ich działalności statutowej. Nabyte nieruchomości mogą zostać przeznaczone do sprzedaży w formie przetargu, a uzyskana kwota stanowić będzie część środków finansowych przeznaczonych na zakup Zespołu Zamkowo – Parkowego.

  13. W dniach od 26 do 28 lutego br. we Wrocławiu odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne, na których Sucha Beskidzka promowała się wraz z innymi gminami powiatu suskiego.
     
  14. W celu zapewnienia dostępu do wody pitnej mieszkańcom górnej części osiedla Pikieta, Zakład Komunalny wybudował przepompownie wody na wodociągu miejskim oraz sieć wodociągową o długości 80 mb. Wydajność wykonanego przez Gminę w 2006 r. lokalnego ujęcia wody w formie odwiertu o głębokości ok 30 m nie pokrywała w pełni zapotrzebowania na wodę pitną w tej części miasta.