Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy VII a VIII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:


  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 29 maja 2015 r. oraz 3, 9, 11 i 23 czerwca 2015 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2015 r. oraz w planie finansowym budżetu, dotyczących jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł  - 30.670 752,54 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł  - 30.868 012,90 zł
  2. W dniu 29 maja 2015 r. w Szkole Podstawowej Nr 2 odbył się finał konkursu na temat wiedzy o bezpieczeństwie w ruchu drogowym pn: „Bezpieczne Dziecko”. W konkursie plastycznym uczestniczyli uczniowie klas I, natomiast w turnieju z zakresu wiedzy o ruchu drogowym uczniowie klas II i III wszystkich szkół podstawowych z terenu gminy. Nagrody dla uczestników zostały ufundowane   przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
  3. Po zasięgnięciu opinii Rady Szkoły i Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół - Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum im. Jana Pawła II oraz w uzgodnieniu z Małopolskim Kuratorem Oświaty, Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 28 maja 2015 r. powierzył Pani mgr Krystynie Wajdzik stanowisko dyrektora Zespołu Szkół - Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej na okres pięciu lat szkolnych tj. od 1 września 2015 r. do 31 sierpnia 2020 r.
  4. Na terenie kompleksu sportowego MKS Babia Góra w dniu 30 maja br. został rozegrany I Minimaraton przedszkolaków zorganizowany przez Miejskie Przedszkole Samorządowe. Jego celem - oprócz dobrej, rodzinnej zabawy było promowanie sportowej postawy oraz propagowanie zdrowego odżywiania i aktywności ruchowej. Puchar i nagrody rzeczowe dla uczestników Minimaratonu ufundował Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka.
  5. Zarządzeniem z dnia 29 maja 2015 r. Burmistrz Miasta zatwierdził arkusze organizacyjne placówek oświatowych Gminy Sucha Beskidzka na rok szkolny 2015/2016 dotyczące: Zespołu Szkół - Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum im. Jana Pawła II, Szkoły Podstawowej Nr 2 i jej Filii wraz z Oddziałami Przedszkolnymi, Miejskiego Przedszkola Samorządowego oraz Szkoły Muzycznej I stopnia.
    Struktura organizacyjna szkół przedstawia się następująco:

    - w gimnazjum ubyło 9 uczniów, utworzonych jest 9 oddziałów
    - w szkołach podstawowych i oddziałach przedszkolnych przy szkołach przybyło 36 uczniów i 3 oddziały, łącznie będzie 40 oddziałów
    - w szkole muzycznej przybyło 58 uczniów i pięć oddziałów, łączne będzie 19 oddziałów.
    - w przedszkolu samorządowym będzie 169 przedszkolaków w 7 oddziałach.
     
  6. Zakończony został kolejny etap remontu i modernizacji dróg wewnętrznych zlokalizowanych na terenie miasta. Tym razem dotyczył ulic: Spacerowej i Polnej, fragmentów dróg do osiedla Kasprzycówka i Pikieta oraz dojazdowych od ul. Kościelnej i ul. Szpitalnej.  Zakres robót obejmował wykonanie nowych nawierzchni asfaltowych oraz odwodnienia. Wykonawcą prac było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych z Wadowic. Koszt realizacji robót wyniósł  218.410,33 zł brutto.
  7. W dniu 30 maja 2015 roku odbyła się gra miejska pt. „Szlakiem zabytków” zorganizowana przez nauczycieli historii Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa nr 1 i Gimnazjum. Gra była przeznaczona dla uczniów szkół podstawowych z terenu naszego miasta. Wzięło w niej udział 14 drużyn. Najszybciej trasę gry miejskiej pokonała drużyna o nazwie „Gang historyków” ze Szkoły Podstawowej nr 2 zajmując I miejsce. Nagrody dla zwycięzców ufundował Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka.
  8. Z okazji Dnia Dziecka, w dniu 1 czerwca 2015 r. na stadionie sportowym MKS „Babia Góra” w Suchej Beskidzkiej odbyła się impreza pn. „Suska Kraina Zabawy”, zorganizowana przez Ośrodek Rehabilitacyjno – Edukacyjno - Wychowawczy w Juszczynie przy współpracy i finansowym wsparciu Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka. Jednym z celów przedsięwzięcia było propagowanie idei integracji i budowa więzi społecznych pomiędzy dziećmi pełno- i niepełnosprawnymi. Przygotowanych zostało wiele atrakcji i konkursów dla dzieci i młodzieży.
  9. Zarządzeniem z dnia 5 czerwca 2015 roku Burmistrz Miasta przyznał dotację w kwocie 1.480 zł Stowarzyszeniu Zintegrowani - Niepokonani z siedzibą w Suchej Beskidzkiej. Dotacja udzielona została na realizację zadania publicznego  z zakresu pomocy społecznej pn. „Organizacja działań samopomocowych osób starszych, niepełnosprawnych, w tym integracja ze społecznością lokalną, a w szczególności dziećmi i młodzieżą” -  III Suski Turniej Bocci". Oferta na ww. zadanie została rozpatrzona w trybie pozakonkursowym.
  10. W ramach realizowanego „Programu Ograniczania Niskiej Emisji”, Burmistrz Miasta złożył do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie wnioski o dofinansowanie budowy kotłowni gazowych oraz C.O. w blokach na Os. Beskidzkim oraz przy ul. Mickiewicza 52, a także dla 29 jednorodzinnych budynków mieszkalnych. Całkowita wartość wnioskowanego dofinansowania wynosi ok. 650 tys. zł. Na dzień dzisiejszy WFOŚ przyznał dofinansowanie w łącznej kwocie 479 475 zł. z czego 235 500 zł dla wspólnot mieszkaniowych bloku 13 i Mickiewicza 52 , natomiast 243 975 zł na wymianę kotłów węglowych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych. W ramach realizowanego programu o zrefundowanie części kosztów modernizacji kotłowni w roku bieżącym wystąpiło łącznie 5 wspólnot mieszkaniowych i 65 indywidualnych gospodarstw domowych. W kolejnym etapie, do WFOŚ zostaną skierowane pozostałe wnioski złożone przez mieszkańców.
  11. Zakończone zostały prace w budynku Szkoły Podstawowej nr 2 związane z modernizacją systemu ciepłej wody użytkowej oraz centralnego ogrzewania. Zakres robót obejmował kompleksową wymianę instalacji C.O wraz z grzejnikami oraz wykonanie ekologicznej kotłowni gazowej. Całkowity koszt przeprowadzenia robót wraz z termomodernizacją budynku wyniósł 640.394,11 zł brutto, z czego 314.782,86zł pochodziło z dofinansowania pozyskanego przez gminę z mechanizmu finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  12. W dniu 7 czerwca 2015 r. na terenie Zespołu Zamkowo-Parkowego odbył się „Piknik Rodzinny". Imprezę zorganizowała Rada Rodziców działająca przy Szkole Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej. Przygotowano wiele atrakcji dla mieszkańców naszego miasta oraz licznie przybyłych gości. Przez cały czas pikniku trwał koncert uczniów Szkoły Muzycznej oraz pokaz taneczny dzieci i młodzieży z Akademii Tańca i Fitness. Cały dochód z imprezy, który wyniósł  3.500 zł. zasilił konto Rady Rodziców Szkoły Muzycznej w Suchej Beskidzkiej.
  13. W ramach prowadzonej procedury wyboru zadań do Budżetu Obywatelskiego, zgodnie z regulaminem przyjętym zarządzeniem Burmistrza Miasta z dnia 27 kwietnia br., do dnia 6 czerwca br. zostało złożonych 6 propozycji zadań. W wyniku ich oceny do głosowania zakwalifikowane zostały dwa zgłoszone zadania tj. budowa Skateparku oraz Siłowni Plenerowej. Według harmonogramu w dniu dzisiejszym zostanie zakończone głosowanie mieszkańców, którzy zdecydują jakie zadanie będzie zrealizowane w roku bieżącym.
  14. Na stadionie MKS Babia Góra w dniu 14 czerwca br. druhowie z Ochotniczych Straży Pożarnych z gmin Sucha Beskidzka i Stryszawy rywalizowali w zawodach sportowo – pożarniczych, które w tym roku po raz pierwszy zostały rozegrane w Suchej Beskidzkiej. Wystartowało 10 drużyn strażackich, które konkurowały ze sobą w sztafecie pożarniczej  oraz w ćwiczeniach bojowych. Wśród suskich drużyn zwyciężyła jednostka  OSP  Miasto. Puchar i nagrodę rzeczową dla zwycięskiej drużyny ufundował Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka.
  15. Wójt gminy Bystra – Sidzina zwrócił się z prośbą do Burmistrza Suchej Beskidzkiej o rozważenie możliwości utworzenia w Zespole Szkół w Bystrej, filii Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej. W wyniku przeprowadzonej wizji lokalnej, analizy istniejących warunków oraz dokonanych uzgodnień, na dzisiejszą sesję RM przygotowany został projekt uchwały w sprawie utworzenia filii naszej szkoły w gminie Bystra-Sidzina.
  16. W dniu 19 czerwca br. w Sali Rycerskiej suskiego zamku, przy licznie zgromadzonej publiczności, odbyło się otwarcie wystawy pt. „Sucha Beskidzka - miasto wielu wymiarów. Historia zapisana w obrazie 1848 – 2015”. Wystawa składa się z 130 wielkoformatowych fotografii z dawnymi widokami miasta oraz  z 40 tablic z opisem merytorycznym dziejów Suchej, począwszy od uwłaszczenia w 1848 roku do czasów współczesnych. Uzupełniają ją prezentacje multimedialne na trzech ekranach dotykowych, które zawierają obszerny materiał ikonograficzny i dokumentacyjny, poszerzony o oryginalne materiały źródłowe pochodzące z cyfrowego archiwum muzeum oraz ze zbiorów prywatnych. W ramach wystawy Muzeum Miejskie wydało dwa kalendarze: pierwszy o charakterze terminarza z 65 zdjęciami Suchej, wykonanymi na początku XX wieku, uzupełniony fragmentami odręcznego manuskryptu ks. Franciszka Ksawerego Pniewko - Ciesielskiego pt. „Pamiętnik starego szlachcica pisany w dzień Nowego Roku 1848” oraz kalendarz planszowy z dwunastoma widokami Suchej i okolicy, będącymi najprawdopodobniej najstarszymi znanymi do tej pory fotografiami miasta, wykonanymi na przełomie lat 80. i 90. XIX stulecia”.
  17. W dniach od 20-21 czerwca br. odbyły się „Dni Ziemi Suskiej". Imprezy zorganizowane w ramach miejskiego święta odbywały się tradycyjnie na placu przy suskim zamku oraz na płycie Rynku. W sobotę 20 czerwca, wielu mieszkańców wzięło udział w II Pikniku Organizacji Pozarządowych. Na specjalnie przygotowanych stoiskach prezentowały się organizacje, stowarzyszenia i kluby sportowe działające na terenie Suchej Beskidzkiej oraz krakowskie stowarzyszenie Lud Art. Celem Pikniku była prezentacja różnorodności działań tychże organizacji oraz zachęcenie mieszkańców miasta do włączania się w działania prospołeczne. Po południu, na estradzie obok zamku wystąpiły zespoły rockowe, a gwiazdą wieczoru był Zespół  „Feel". Drugi dzień obchodów rozpoczęła Miejska Orkiestra Dęta występem na płycie Rynku, a następnie dzieci z Zespołu Regionalnego Ziemia Suska z programem tradycyjnych zabaw i przyśpiewek inaugurując w ten sposób jubileuszowe, 20-te Suskie Spotkania z Folklorem.  Na dużej estradzie obok zamku wystąpiły kapele i zespoły regionalne, w tym „Hyrni” z Nowego Targu i z partnerskiego miasta – Jászberény na Węgrzech. Swój program artystyczny zaprezentował zespół regionalny „Ziemia Suska”, który w tym roku świętował jubileusz 10-lecia działalności artystycznej. Gwiazdą Suskich Spotkań z Folklorem był Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk”, który w programie pt.: „A to Polska właśnie”, zafundował widzom wspaniałe widowisko i pełną wrażeń, etnograficzno – folklorystyczną podróż przez niemal wszystkie regiony naszego kraju. Dni Ziemi Suskiej zakończyły się koncertem zespołu „Turnioki” oraz pokazem laserowym. Szacuje się, że w samym tylko koncercie zespołu „Feel" uczestniczyło kilka tysięcy osób.   Po raz kolejny nie zawiedli liczni sponsorzy, dzięki którym impreza mogła być zorganizowana na wysokim poziomie. Podczas obchodów święta miasta gościliśmy w Suchej Beskidzkiej oficjalną delegację z zaprzyjaźnionego miasta Jaszbereny na Węgrzech.
  18. Zamówienie publiczne na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 19.05.2015. Wpłynęła jedna oferta tj. Przedsiębiorstwa Turystycznego Beskidy-Tourist Sp. z o.o. z Suchej Beskidzkiej, której cena wynosiła 766 098,00 zł brutto. Ze względu na fakt, że cena przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W dniu 05.06.2015 r. został ogłoszony drugi przetarg nieograniczony na realizację ww. zadania. Jedyną ofertę złożyło ponownie Przedsiębiorstwo Turystyczne Beskidy-Tourist Sp. z o.o. z Suchej Beskidzkiej. W drugim postępowaniu wykonawca zaproponował cenę 754 056,00 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu ww. oferta została zaakceptowana. Umowa została zawarta w dniu 25.06.2015 r. Zamówienie będzie realizowane w okresie od 01.07.2015 r. do 31.12.2016 r.
  19. Zakończone zostały prace związane z budową kanalizacji sanitarnej na os. Chudziakówka. Zakres robót obejmował wykonanie sieci kanalizacyjnej o długości 1060m, która umożliwi odprowadzenie ścieków z 20 gospodarstw domowych. Zadanie zrealizowała firma Usługi Budowlane Dorota Steczek ze Stryszawy. Koszt wykonanych prac wyniósł 329.000,01 zł brutto, z czego 267.479,00 zł pochodziło z częściowo umarzalnej pożyczki przyznanej gminie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.  
  20. Zarządzeniem z dnia 22 czerwca 2015 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka ustalił harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu miasta Sucha Beskidzka na II półrocze 2015 r. Harmonogram udostępniony jest na tablicach ogłoszeń, stronie internetowej, a także w siedzibie Urzędu Miasta, ponadto zostanie dostarczony mieszkańcom przez firmę odbierającą odpady.
  21. W dniu 22 czerwca br. na suskim Orliku w ramach ogólnopolskiego projektu „Rodzinne Igrzyska na Orlikach” pod hasłem „Sport dla wszystkich” rozegrane zostały zawody sportowe, w których rywalizowało 5 drużyn mieszanych utworzonych z dzieci, rodziców i seniorów. Rodzinne Igrzyska na Orlikach to inicjatywa Fundacji Rozwoju Kultury Fizycznej, promująca sport i aktywność ruchową wśród Polaków. Pierwsza edycja Rodzinnych Igrzysk objęła swoim zasięgiem kilkaset miejscowości we wszystkich województwach, również Suchą Beskidzką. Puchary, medale, nagrody rzeczowe dla drużyn oraz upominki dla wszystkich uczestników turnieju ufundował Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka.
  22. Burmistrz Miasta zlecił prace związane z wykonaniem projektu nowych miejsc postojowych na działce przylegającej do budynku Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej. Nowy parking ma zostać zaprojektowany pomiędzy wjazdem na teren Klubu sportowego Babia Góra a budynkiem Przedsiębiorstwa Turystycznego Beskidy - Tourist (obecnie jest to miejsce postoju autobusów). Termin wykonania dokumentacji upływa 31 sierpnia 2015 r., a koszty opracowania wyniosą 8600 zł brutto. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę Gmina przystąpi do realizacji projektu, co ma nastąpić jeszcze w roku bieżącym.
  23. W ramach Programu Osłonowego „Pomoc Gminy w zakresie dożywiania”, od dnia 29 czerwca 2015 r. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej rozpoczął dożywianie dzieci w okresie wakacji. Posiłki przygotowywane będą przez najemcę stołówki szkolnej w Zespole Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum”. Na realizację zadania Gmina pozyskała z budżetu państwa dotację, która pokryje 70 % kosztów dożywiania.
  24. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 29 czerwca 2015 roku podjął decyzję w sprawie organizacji dowozu dzieci do szkół w roku szkolnym 2015/2016. Będzie on realizowany w sposób podobny jak dotychczas, po podpisaniu umów z przewoźnikami. Z ul. Role i ul. Zasypnica do Gimnazjum i Szkoły Podstawowej Nr 2 – dzieci będą miały zwracane koszty biletów w wysokości 50% lub 100% w zależności od odległości z domu do szkoły. Dzieci uczęszczające do Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno - Wychowawczego w Juszczynie i jego Filii w Tarnawie Górnej będą dowożone przez rodziców po podpisaniu stosownych umów. Do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Makowie Podhalańskim dowóz będzie odbywał się mikrobusem stanowiącym własność gminy, pod opieką jednego z rodziców, a z powrotem będą zwracane koszty przejazdu środkami komunikacji publicznej (dziecka wraz z opiekunem).
  25. W miesiącu czerwcu 2015 roku, Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą projektową AGE ARCHITEKTURA Andrzej Gacek ul. Grzegórzecka 96/7 Kraków, na wykonanie koncepcji rewitalizacji suskiego rynku wraz z otoczeniem oraz programu funkcjonalno-użytkowego, które stanowią pierwszą fazę projektową i posłużą do złożenia wniosku o dotację z funduszy europejskich na roboty rewitalizacyjne rynku. W toku prac projektowych, oprócz standardowych uzgodnień w ramach współpracy z inwestorem, przewidziane są konsultacje przyjętych rozwiązań z mieszkańcami Suchej Beskidzkiej. Termin opracowania koncepcji upływa z dniem 30 września 2015 roku, a koszt zleconych prac wynosi 36 900 zł brutto.