Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 26 lutego 2015 r. do dnia 25 marca 2015 r. W okresie pomiędzy IV a V sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

1.   Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 27 lutego i 11 marca 2015 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2015 r. i w planie finansowym budżetu gminy dotyczących jednostek oraz dotacji.

 

Plan dochodów po zmianie wyniósł             - 29.445.569,95 zł.
Plan wydatków po zmianie wyniósł             - 29.376.760,31 zł.
 
2.      Gmina Sucha Beskidzka zawarła porozumienie z Powiatowym Urzędem Pracy na realizację prac społeczno-użytecznych. W okresie od 10 lutego do 31 sierpnia 2015 roku aktywizacją objętych zostanie 10 osób bezrobotnych, które w wymiarze 10 godzin tygodniowo będą wykonywać prace porządkowe na terenie miasta oraz w gminnych budynkach użyteczności publicznej. Koszty organizacji prac wynoszą 20.088,00 zł i są finansowane z dwóch źródeł: 60 % pokrywa Powiatowy Urząd Pracy, natomiast pozostałe 40 % stanowią środki gminy. Realizatorem porozumienia jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
 
3.      Sztuczne mrożenie lodowiska „Biały Orlik" zostało zakończone w dniu 28 lutego 2015 r. Jednocześnie zamknięty został czwarty sezon jego eksploatacji, stwarzający alternatywę aktywnego spędzania wolnego czasu. W okresie od 5 grudnia 2014 r. do 28 lutego 2015 r. odnotowano łącznie około 13 tysięcy wejść na lodowisko. Ponadto w tym roku, podobnie jak w ubiegłym sezonie w ramach organizacji zajęć wychowania fizycznego z lodowiska korzystały dzieci i młodzież ze szkoły podstawowej oraz gimnazjum. Łączne wpływy ze sprzedaży biletów oraz wypożyczalni łyżew wyniosły 70.376,75 złotych brutto, natomiast koszty bieżącego funkcjonowania lodowiska zamknęły się kwotą 81.339,36 złotych brutto.
 
4.      W dniu 3 marca 2015 r. w restauracji Tequla Event w Kukowie odbyła się Gala podsumowująca plebiscyt „Sportowiec Roku 2014” w Powiecie Suskim organizowana przez portal Sucha24.pl. Celem plebiscytu jest wyróżnienie zawodników oraz działaczy, którzy szczególnie przyczynili się do promocji sportu w powiecie suskim oraz wyłonienie najpopularniejszego sportowca i działacza w 2014r. Nagrody dla ośmiu sportowców z terenu naszego miasta nominowanych w plebiscycie ufundował Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
 
 
5.          W dniu 10 marca 2015 r. zostało wszczęte postepowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka – termomodernizacja budynków - część II”. Postepowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 25 marca 2015 r. Wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej wynosi 486.000 zł , a najdroższej 559.280 zł. Obecnie trwa ich analiza. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót termomodernizacyjnych w budynkach Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum, Miejskiego Przedszkola Samorządowego, Urzędu Miasta oraz Filii Szkoły Podstawowej Nr 2. Zadanie będzie realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Na realizacja zadania gmina pozyskała dofinansowanie w wysokości 85 % kosztów zadania z Programu Operacyjnego „Oszczędzanie energii promowanie odnawialnych źródeł energii” w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014. Zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wybrany wykonawca będzie zobowiązany do zakończenia prac w terminie 120 dni od daty zawarcia umowy.
 
6.      W dniach od 14 do 15 marca br. w Łodzi odbyły się XXI Targi „Regionów Turystycznych - Na Styku Kultur”, na których Sucha Beskidzka promowała się wraz z innymi gminami powiatu suskiego.
 
7.      Gmina Sucha Beskidzka przystąpiła do organizowanego przez Powiat Suski Programu Specjalnego „Szansa na lepsze jutro”. W ramach programu w okresie od 16 marca do 15 października 2015 roku 10 osób bezrobotnych bez prawa do zasiłku, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej objętych zostanie aktywizacją zawodową w formie prac społecznie użytecznych oraz poradnictwa grupowego i indywidualnego. Z grupy uczestników projektu część osób zostanie zatrudniona na okres 3 miesięcy w ramach robót publicznych finansowanych przez PUP, a przez kolejne 3 miesiące będą zatrudnione przez gminę. Szacunkowy koszt realizacji programu wyniesie 57.450 zł, z czego 36.100 zł zostanie pokryte ze środków Powiatowego Urzędu Pracy, pozostałe środki stanowią wkład własny gminy.
 
8.        W dniu 18 marca 2015 r. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania „Przebudowa ulic Cmentarnej, Nad Stawami, Spółdzielców oraz Handlowej”. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upływa w dniu 2 kwietnia 2015 r. Zakres zadania obejmuje kompleksową przebudowę ww. ulic, w tym wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, wykonanie nawierzchni ciągów pieszych i miejsc postojowych z kostki brukowej oraz wymianę istniejących opraw oświetlenia ulicznego na lampy LED. Na realizację zadania gmina pozyskała dofinasowanie z budżetu państwa w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój w wysokości 50 % kosztów. Zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia termin realizacji zadania upływa z dniem 30 października 2015 r.
 
9.      W ramach regulacji stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi w dniu 20 marca 2015 r. Burmistrz Miasta zawarł umowę w formie aktu notarialnego, dotyczącą nieodpłatnego nabycia przez Gminę Sucha Beskidzka prawa własności nieruchomości stanowiące działki ewidencyjne o numerach: 10068/19 oraz 10068/21 o łącznej powierzchni 26 m2, położone przy ul. Nad Skawą w Suchej Beskidzkiej.
 
10.W dniu 20 marca br. Burmistrz Miasta zawarł umowę w formie aktu notarialnego dotyczącą sprzedaży przez Gminę Sucha Beskidzka na rzecz dotychczasowego najemcy lokalu mieszkalnego nr 44, znajdującego się w bloku nr 4, Os. Na Stawach w Suchej Beskidzkiej wraz z udziałem w częściach wspólnych nieruchomości oraz działce ewidencyjnej nr 9677/27. Mieszkanie o powierzchni 37,16 m2 zostało sprzedane za kwotę 51.150,00 zł.
 
11.      Wniosek złożony przez Gminę Sucha Beskidzka o dofinansowanie kosztów osobowych projektu „Animator - Moje Boisko Orlik 2012" został pozytywnie rozpatrzony przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ramach tego projektu od marca do listopada br. na suskim Orliku został zatrudniony animator sportu, którego cześć kosztów zatrudnienia w wysokości 1000 zł miesięcznie zostanie sfinansowana z programu ministerialnego.
 
12.      W dniu 20 marca br. w Urzędzie Miasta Sucha Beskidzka rozstrzygnięto konkurs plastyczny pt. „Nie wypalaj traw”, zorganizowany przez Gminę Sucha Beskidzka i Zarząd Miejski Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Suchej Beskidzkiej dla uczniów suskich szkół i gimnazjum. Na konkurs wpłynęły 43 prace. Uczestnicy konkursu rywalizowali w dwóch kategoriach wiekowych. Wśród uczniów szkół podstawowych najlepszą pracę zaprezentowała Małgorzata Kabała z kl. IIa Szkoły Podstawowej Nr 1. W gronie gimnazjalistów zwyciężyła Katarzyna Studnicka. Laureaci oraz osoby wyróżnione otrzymały nagrody ufundowane przez Burmistrza Miasta.
 
13.Burmistrz Miasta przyznał dotację celową Muzeum Miejskiemu w wysokości 7 000 zł na zakup od osoby prywatnej kolekcji 271 pocztówek z widokami Suchej Beskidzkiej. Kolekcja ta jest bardzo cennym dokumentem ikonograficznym, obrazującym rozwój miasta od lat 90-tych XIX w do lat 60-tych XX w. Jej zakup wzbogaci zbiory muzealne, stając się ważnym źródłem historycznym do dziejów Suchej. Kolekcja zostanie zaprezentowana w całości na wystawie historycznej pt. "Sucha Beskidzka - miasto wielu wymiarów 1848 - 2014", której otwarcie nastąpi w czerwcu br.
 
 
14.      W dniu 23 marca 2015 r. w Zespole Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum" im. Jana Pawła II odbył się „Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym". W eliminacjach brały udział trzyosobowe reprezentacje szkół podstawowych i gimnazjum z terenu naszego miasta. Zwyciężyła drużyna Szkoły Podstawowej Nr 2, która wraz z drużyną z gimnazjum będzie reprezentowała Suchą Beskidzką na turnieju powiatowym. Drużyny otrzymały dyplomy i nagrody ufundowane przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka.
 
15.      Zarządzeniem z dnia 24 marca 2015 roku Burmistrz Miasta przyznał dotację
w kwocie 4000 zł Stowarzyszeniu Koło Pszczelarzy Powiatu Suskiego „Mioduszyna” z siedzibą w Suchej Beskidzkiej na realizację zadania publicznego z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego pn. „Poprawa pogłowia pszczoły miodnej oraz zapobieganie chorobom pszczół na terenie miasta Sucha Beskidzka poprzez odnowę gniazd pszczelich”. Oferta na realizację ww. zadania została rozpatrzona w trybie pozakonkursowym.
 
 
16.      Burmistrz Miasta zawarł umowy z firmą projektową MIKEL Piotr Mikołajek z Suchej Beskidzkiej na wykonanie dokumentacji projektowych oświetlenia ulicy bocznej od Spółdzielców oraz oświetlenia nowego ciągu komunikacyjnego zlokalizowanego na terenach klubu Babia Góra. Łączny koszt wykonania obu dokumentacji wynosi 12.915 zł. Termin zakończenia prac projektowych upływa z dniem 31 lipca br.
 
 
17.      W dniu 20 marca br. Burmistrza Miasta zawarł umowę z firmą Stradom-Instal z Suchej Beskidzkiej na wykonanie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej na os. Bogdanówka-Borki. Projektowana sieć o długości ok. 1 km umożliwi odprowadzenie ścieków z ok. 20 gospodarstw domowych. Koszt wykonania dokumentacji wynosi 16.974 zł. Termin zakończenia prac projektowych łącznie z uzyskaniem pozwolenia na budowę upływa z dniem 31 sierpnia 2015 r.
 
18.      W dniu 25 marca br. Burmistrz Miasta wydał zarządzenie w sprawie przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji na terenie miasta w celu zapobiegania powstawania chorób zakaźnych przenoszonych na ludzi i zwierzęta przez gryzonie. Obowiązkowa deratyzacja zostanie przeprowadzona w miesiącu kwietniu oraz październiku br.
 
19.      W dniu 25 marca 2015 r. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację remontów dróg wewnętrznych na terenie miasta. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upływa w dniu 9 kwietnia 2015 r. W ramach zadania zostaną wyremontowane odcinki ulic: Starzeńskiego, Spacerowej oraz dróg: bocznej od ul. Role, bocznej od ul. Szpitalnej, do os. Kasprzycówka, bocznej od ul. Kościelnej oraz fragment drogi na os. Pikieta.Zakres prac obejmuje m. in. regulację pionową włazów kanałowych, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych oraz utwardzenie poboczy. Zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wybrany wykonawca będzie zobowiązany do zakończenia prac w terminie 90 dni od daty zawarcia umowy.
 
20.      Złożony przez Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej wniosek do Fundacji PKO Banku Polskiego w Warszawie został pozytywnie oceniony i uzyskał dofinansowanie w wysokości 10 500 zł na realizację II etapu projektu pt. „Edukacja na szlaku dziedzictwa kulturowego Suchej Beskidzkiej – tradycja, kultura, folklor”. Efektem realizowanego projektu będzie opracowanie i wydruk kolejnej serii mini przewodników po Suchej Beskidzkiej, których tematami będą: geografia miasta, państwo suskie, fauna i flora, budownictwo i wybrane przykłady architektury, tradycje lokalne i folklor. Beneficjentami projektu są dzieci i młodzież szkolna uczęszczająca do suskich szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz turyści odwiedzający Suchą Beskidzką.