Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy I a II Sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka stanowią następujące sprawy:

 

  1. Burmistrz Miasta Zarządzeniami z dnia 5 i 12 grudnia 2014 r. , dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2014 r. oraz w planie finansowym budżetu gminy dotyczących jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł    - 31.825.145,23 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł     - 31.860.762,43 zł
  2. Zgodnie z programem współpracy Gminy Sucha Beskidzka z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, o których mowa w  ustawie o działalności pożytku publicznego i  wolontariacie, Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 1 grudnia 2014 roku ogłosił otwarty konkurs ofert na realizacje zadań publicznych w 2015 roku w  zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu dotyczących organizowania i prowadzenia szkoleń sportowych dzieci i młodzieży w różnych dyscyplinach sportu. Ogłoszenie o konkursie zostało zamieszczone na stronie internetowej miasta, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń  Urzędu Miejskiego. Termin składania ofert upływa 8 stycznia 2015 roku. Zadanie realizowane będzie w okresie od 1 lutego 2015 roku do 30 listopada 2015 roku. Na  jego realizację została przeznaczona kwota 42.000 zł.
     
  3. Zarządzeniem  z dnia 1 grudnia 2014 roku Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka ogłosił konkurs na wsparcie realizacji projektów z zakresu rozwoju sportu  na 2015 rok i ustalił regulamin postępowania komisji konkursowej. Ogłoszenie o konkursie zostało zamieszczone na stronie internetowej miasta, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń  Urzędu Miejskiego. Projekty realizowane będą od 1 lutego 2015 roku do 30 listopada 2015 roku. Termin złożenia wniosków upływa z dniem 8 stycznia 2015 roku. Na realizację projektów w 2015 roku przeznaczono kwotę 110.000 zł.
     
  4. Zakończona została inwestycja związana z budową drogi „Pod Modrzewiami”. W ramach zadania wykonano nawierzchnię asfaltową na długości 160 m oraz odwodnienie drogi. Wykonawcą robót było Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Nowego Targu. Koszt prac wyniósł 81.481,35 zł. W latach ubiegłych w rejonie tej ulicy została wykonana kanalizacja sanitarna oraz dolne warstwy podbudowy drogi . 
     
  5. W dniu 11 grudnia 2014 r. w ramach VII Gremium Ekspertów Turystyki nasze miasto gościło ekspertów branży turystycznej - przedstawicieli rządu, nauki, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji turystycznych oraz biznesu. Gremium jest prestiżowym wydarzeniem, odbywającym się cyklicznie co dwa lata, ugruntowanym w tradycji polskiego biznesu turystycznego oraz w polskiej myśli nauk o turystyce. Tegorocznymi organizatorami byli: Forum Turystyki Regionów, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej oraz Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie. Tematyka odbywającej się w Suchej Beskidzkiej konferencji skoncentrowana była na wyzwaniach przyszłości, trendach konsumenckich oraz przeobrażeniach rynku turystycznego. Patronat honorowy nad konferencją odbywającą się w naszym mieście objął Burmistrz Miasta Stanisław Lichosyt.
     
  6. Zakończone zostały prace związane z budową ciągu komunikacyjnego pomiędzy ul. Semika a wjazdem na stadion sportowy od strony Urzędu Miasta.   Ciąg o długości 270 m wykonany został z kostki brukowej na odpowiednich warstwach podbudowy.    Zadanie wykonała firma – Usługi Budowlane Michał Świerkosz z Makowa Podhalańskiego wyłoniona w trybie przetargu nieograniczonego. Koszt   przeprowadzonych prac wyniósł 341.425,90 zł brutto.
     
  7. Zarządzeniami z dnia 22 grudnia 2014 roku Burmistrz Miasta  zatwierdził do realizacji w 2015 roku dwa programy: „Pływanie dla zdrowia" oraz „Jesteśmy nadal aktywni". Program „PŁYWANIE DLA ZDROWIA" skierowany jest do dzieci i młodzieży z terenu miasta Sucha Beskidzka. Składa się on z dwóch podprogramów: pierwszy - obejmuje dzieci do lat 12, które mogą bezpłatnie korzystać  z Krytej Pływalni indywidualnie, w przypadku dzieci w wieku do lat 7 bezpłatnie z basenu będą mogli korzystać również  ich rodzice lub prawni opiekunowie. Drugi - skierowany jest do wychowanków przedszkoli, uczniów szkół podstawowych i gimnazjum z terenu Gminy Sucha Beskidzka, którzy będą mogli bezpłatnie korzystać  z obiektu w formie zajęć grupowych, zorganizowanych wg harmonogramu ustalonego pomiędzy dyrektorem danej placówki oświatowej a dyrektorem basenu. Program „JESTEŚMY NADAL AKTYWNI" jest skierowany do emerytów i rencistów z terenu miasta Sucha Beskidzka.  Adresaci programu będą mieli możliwość, podobnie jak dotychczas z bezpłatnego korzystania z Krytej Pływalni także jedną godzinę dziennie przez cały rok z możliwością swobodnego wyboru pory dnia.  Wstęp na basen odbywać się będzie za okazaniem legitymacji emeryta - rencisty wraz z dowodem tożsamości.  Programy realizowane będą od stycznia do grudnia 2015 roku i oprócz korzyści dla mieszkańców naszego miasta są alternatywną formą finansowego wsparcia działalności pływalni przez gminę Sucha Beskidzka.
     
  8. Zakończone zostały prace związane z wykonaniem nawierzchni kolejnych odcinków dróg dojazdowych, tym razem dotyczyło to rejonów ulicy Zasypnica oraz ulicy Kościelnej. Łączna długość zrealizowanych fragmentów dróg   wyniosła   80 m .   Prace budowlane na zlecenie Burmistrza Miasta wykonało Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe z Nowego Targu. Koszt realizacji zadania wyniósł 16.881,75 zł brutto. 
     
  9. Na terenie miasta tradycyjnie zamontowane zostało oświetlenie dekoracyjne nawiązujące do Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, które zostało włączone w dniu 17 grudnia 2014 r. W tym roku oświetlenie zostało uzupełnione o nowe elementy zakupione w firmie CR Iluminacje z Bielska Białej za kwotę 11.752,90 zł brutto.   
     
  10. Zakończone zostały prace związane z wymianą oświetlenia wewnętrznego w budynkach: Zespołu Szkół Szkoły Podstawowej nr 1 i Gimnazjum, Szkoły Podstawowej nr 2 oraz Przedszkolu Samorządowym. Wykonawcą prac była firma IHOL z Łodzi wyłoniona w trybie przetargu nieograniczonego. W zakresie inwestycji realizowanej w ramach projektu poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej, stare energochłonne lampy zostały zastąpione nowym oświetleniem wykonanym w technologii LED. Inwestycja oprócz aspektu ekonomicznego w postaci mniejszego zużycia prądu podnosi komfort użytkowania placówek oświatowych i gwarantuje spełnienie obowiązujących norm oświetleniowych. We wszystkich objętych modernizacją budynkach wymienionych zostało razem 690 punktów oświetleniowych. Koszt całość zadania wyniósł 287.860,21 z czego 225.787,67 zł. pochodziło ze środków pozyskanych przez gminę w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
     
  11. Zamówienie publiczne na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 15.12.2014 r. Wpłynęła 1 oferta złożona przez PT Beskidy - Tourist Sp. z o.o. Cena oferty wynosiła 231 434,82 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu ww. oferta została zaakceptowana. Zgodnie z zawartą w dniu 23.12.2014 r. umową wykonawca jest zobowiązany do realizacji usług związanych  z odbiorem odpadów komunalnych w okresie od 01.01.2015 r. do 30.06.2015 r. na warunkach dotychczas obowiązujących.
     
  12. Zakończono realizację zadania związanego z budową miejsc postojowych oraz fragmentu drogi dojazdowej pomiędzy blokami przy ul. Mickiewicza (obok Urzędu Miasta). W ramach przedsięwzięcia wykonanych zostało 17 miejsc postojowych o nawierzchni z kostki brukowej ułożonej na odpowiednich warstwach podbudowy oraz ciąg komunikacyjny łączący parking z drogą wewnętrzną. Wykonawcą prac była firma Raf-kop z Grzechyni. Całkowity koszt zadania wyniósł 76.321,50 zł brutto.
     
  13. Wniosek Burmistrza Miasta złożony w październiku br.  do Wojewody Małopolskiego o dofinansowanie działalności Ośrodka Wsparcia dla osób w podeszłym wieku w 2015 roku, został pozytywnie rozpatrzony.  Przyznana kwota dofinansowania wynosi: 57.600,00 zł. Projekt jest kontynuacją  powstałego w roku  2012 roku Ośrodka Wsparcia w ramach tzw. Klubu Seniora, którego celem jest integracja międzypokoleniowa. Zadanie zostało zlecone do realizacji organizacji pozarządowej tj. stowarzyszeniu - „Suscy Seniorzy” wyłonionej w drodze ogłoszonego otwartego konkursu ofert.  Koordynatorem projektu jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
     
  14. Podczas realizacji prac ziemnych przy jednej z inwestycji powadzonych przez Gminę odkryto ważącą ponad 3 tony pozostałość po wsadzie piecowym będącym połączeniem wytopionej stali, kamienia i żużlu. Odkryty element stanowi ślad po suskich hutach żelaza ,które funkcjonowały w Suchej w latach 1828-1885. Znalezisko to zostało zabezpieczone, gruntownie oczyszczone i przeniesione na plac obok Urzędu Miasta stanowiąc materialny relikt historii naszego miasta.
     
  15. Złożony przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w październiku 2014 roku wniosek o dofinansowanie zadania pn. „Przebudowa i remont dróg gminnych w Suchej Beskidzkiej – ul. Cmentarna, ul. Nad Stawami, ul. Spółdzielców i ul. Handlowa” w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój (tzw. „Schetynówki”) został w dniu 18 grudnia 2014 roku zatwierdzony do dofinansowania przez Ministra Administracji i Cyfryzacji. Zadanie zakłada kompleksową przebudowę i remont ww. ciągów komunikacyjnych w zakresie budowy i przebudowy chodników, budowy nowych i remont istniejących miejsc parkingowych, wykonanie nowej nawierzchni na drogach z mieszanki bitumicznej, modernizację oświetlenia ulicznego poprzez wymianę lamp na energooszczędne typu LED, oznakowanie poziome i pionowe oraz wykonanie innych niezbędnych prac towarzyszących. Całość zadania oszacowana została na kwotę 1.564.990,84 zł. Wysokość uzyskanej dotacji celowej na ww. zadanie wynosi 782.495,42 zł, co stanowi 50% kosztów inwestycji.
     
  16. Na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny dokonał montażu modułów sztucznie mrożonego lodowiska „Biały Orlik”, które uruchomione zostało w dniu 6 grudnia 2014 r. Przy lodowisku podobnie jak w latach poprzednich funkcjonuje wypożyczalnia łyżew. Ceny biletów i godziny otwarcia lodowiska nie uległy zmianie w stosunku do ubiegłego sezonu. Informacje i zasady korzystania z lodowiska „Biały Orlik” podane zostały do publicznej wiadomości na stronie internetowej miasta oraz na tablicy ogłoszeń kompleksu boisk sportowych „Orlik 2012”. Lodowisko cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem amatorów jazdy na łyżwach – mieszkańców Suchej Beskidzkiej i okolic.
     
  17. W dniu 12 grudnia br. zakończyła się trwająca od 1 września br. kontrola Najwyższej Izby Kontroli, której tematem była ochrona zasobów w muzeach samorządowych. Kontroli poddano Organizatora Muzeum czyli Gminę Sucha Beskidzka oraz Muzeum Miejskie. W wystąpieniach pokontrolnych Najwyższa Izba Kontroli pozytywnie oceniła działalności Gminy oraz Muzeum Miejskiego w tym zakresie.
     
  18. W dniu 22 grudnia 2014 r. odbyło się oficjalne  otwarcie Stacji Uzdatniania Wody po zakończeniu prac związanych z poprawą efektywności energetycznej w jej budynkach. Wykonano tam m.in. kompleksową termomodernizację ścian stropów wraz z wymianą stolarki okiennej. Gruntownie zmodernizowana została instalacja c.o. z przebudową kotłowni na olejową.  W ramach wykorzystania odnawialnych źródeł energii zamontowano system solarny i fotowoltaiczny. Wykonawcą prac był wybrany w przetargu Zakład Instalacyjny C.O. Gaz Wod.-Kan. Usługi Budowlane Michał Świerkosz z Makowa Podhalańskiego. Remont budynku Stacji Uzdatniania Wody wraz z montażem instalacji solarnej i fotowoltaicznej to jeden z elementów realizowanego przez Gminę Sucha Beskidzka projektu związanego z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii oraz poprawą efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej. Całkowity koszt zadania, które współfinansowane jest  w 85 % z funduszy europejskich w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego wyniósł 644.851,12 zł brutto.
     
  19. W związku z podjętymi przez Radę Miejską uchwałami dotyczącymi zmiany przebiegu ulic Błądzonka, Batalionów Chłopskich, Przemysłowej, Aleksandra Starzeńskiego oraz nadania nazw nowym ulicom, do właścicieli i władających nieruchomościami, a także instytucji zostało wysłanych łącznie 827 informacji o zmianie danych adresowych, które będą obowiązywały od dnia 1 stycznia 2015 r. Zawiadomienia zawierały również informacje na temat formalności, które wiążą się z przedmiotowymi zmianami. W celu zmniejszenia kosztów dotyczących wymiany dokumentów, Burmistrz Miasta wystąpił do Starosty Suskiego z wnioskiem o przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie całkowitego zwolnienia z opłat za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego osobom, które będą ubiegać się o wydanie przedmiotowego dokumentu z powodu dokonanej z urzędu zmiany.
     
  20. Po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego prowadzonego na wniosek spadkobierców Juliusza hr. Tarnowskiego z dnia 9 sierpnia 2012 r. , Wojewoda Małopolski wydał w dniu 15 grudnia 2014 r. korzystną dla Gminy Sucha Beskidzka decyzję, którą stwierdził, że parcele katastralne odpowiadające obecnym działkom ewidencyjnym: nr 9810 / 1 oraz nr 9810 / 2, na których znajduje się kompleks boisk sportowych, będących w użytkowaniu Klubu Sportowego „Babia Góra” oraz Zespół Szkół – Szkoła Podstawowa nr 1 i Gimnazjum, podpadały pod działanie dekretu o przeprowadzeniu reformy rolnej. Wojewoda w uzasadnieniu decyzji wskazał, że boisko sportowe zlokalizowane na ww. działkach zostało wybudowane dopiero po II wojnie światowej. Wcześniej nieruchomości te stanowiły staw i pastwisko, czyli miały charakter rolniczy. Ponadto nieruchomości zostały przejęte pod rozbudowę miasta , spełniając cel wymieniony w art.1 ust.2 lit.e dekretu Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego z dnia 06 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej.