Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XLII a XLIII Sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 25 marca 2014 r. do 28 kwietnia 2014 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka stanowią następujące sprawy:
- Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 25 i 31 marca oraz 7 i 14 kwietnia 2014 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2014 r. oraz w planie finansowym budżetu gminy dotyczącym jednostek oraz dotacji celowych.
Plan dochodów po zmianie wyniósł - 30.933.389,14 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł - 30.926.506,14 zł
- Zarządzeniem z dnia 28 marca 2014 r. Burmistrz Miasta przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej sprawozdanie roczne z wykonania budżetu gminy za 2013 rok wraz z informacją o stanie mienia. Sprawozdanie zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów gminy Sucha Beskidzka za 2013 rok w wysokości 28.683.728,20 zł oraz wydatków i rozchodów na kwotę 28.634.590,00 zł. Szczegółowo opisana została realizacja zadań inwestycyjnych, których wartość wyniosła 6.039.012,15 zł. Dodatkowymi załącznikami są sprawozdania zakładu budżetowego, instytucji kultury oraz Miejskiej Przychodni Zdrowia. Sprawozdanie zostało przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie, Zespół Zamiejscowy w Oświęcimiu w celu zaopiniowania.
- W dniu 28 marca br. odbyło się posiedzenie Rady Społecznej Miejskiej Przychodni Zdrowia. Podjęte zostały uchwały w sprawie: przyjęcia sprawozdania z realizacji planu finansowego za rok 2013, zaopiniowania podziału zysku osiągniętego w roku ubiegłym oraz zatwierdzenia planu finansowego na rok 2014.
- W dniach od 28 do 31 marca br. w naszym mieście przebywała sześcioosobowa delegacja Towarzystwa Przyjaciół Miast partnerskich z Jaszbereny. Celem wizyty było opracowanie i wyznaczenie obszarów dalszej współpracy pomiędzy społecznościami naszych miast w różnych dziedzinach życia społecznego, kulturalnego i gospodarczego.
- W dniu 31 marca 2014 r. w Zespole Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum" im. Jana Pawła II odbył się „Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym". W eliminacjach brały udział trzyosobowe reprezentacje szkół podstawowych i gimnazjum z terenu naszego miasta. Zwyciężyła drużyna Szkoły Podstawowej Nr 2, która wraz z drużyną z gimnazjum reprezentowała Suchą Beskidzką na Powiatowym Turnieju BRD w dniu 10 kwietnia 2014 r. w Krzeszowie. Drużyny otrzymały dyplomy i nagrody ufundowane przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka
- Po raz kolejny oferta turystyczna Suchej Beskidzkiej była prezentowana podczas ogólnopolskich XIX Targów Turystyki i Wypoczynku Lato 2014, które odbyły się w dniach 4-6 kwietnia 2014 roku w Warszawie. Nasze miasto promowało się wspólnie z Powiatem Suskim oraz Zdrużeniem Babia Hora słowackim partnerem Stowarzyszenia Gmin Babiogórskich.
- Na zlecenie Burmistrza Miasta firma FRAM z Bielska - Białej wykonała na drogach administrowanych przez nasze miasto oznakowanie poziome obejmujące: przejścia dla pieszych, progi zwalniające, stanowiska postojowe oraz ścieżki rowerowe. Koszt realizacji zadania wyniósł 4.225,11 zł. brutto.
- Rozpoczęto prace związane z przebudową dróg dojazdowych do os. Rzeźniczaki oraz Kołaczki. Oba zadania realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych z Wadowic, wyłonione w postępowaniu przetargowym. Zakres robót obejmuje wykonanie nowych nawierzchni asfaltowych oraz częściową przebudowę odwodnienia dróg. Zgodnie z zawartymi umowami, roboty budowlane mają zostać zakończone do końca czerwca br., a ich koszt wynosi 109.163,61 zł. brutto.
- Zarządzeniem z dnia 16 kwietnia 2014 roku, Burmistrz Miasta w ramach drugiego otwartego konkursu przyznał dotacje na realizacje zadań publicznych Gminy Sucha Beskidzka. Dotacja w ramach wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu na „XXI Rajd Rowerowy Ziemi Suskiej" oraz „Turniej Piłki Nożnej Zakładów Pracy", organizowanych w ramach Suskiej Majówki przyznana została Miejskiemu Klubowi Sportowemu „Babia Góra"- w łącznej kwocie 6.000 zł. Na realizację zadań z ww. Klubem zostały podpisane umowy.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz poprawę efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej w Gminie Sucha Beskidzka prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 3 kwietnia, wpłynęło 5 ofert. Cena najtańszej oferty wynosi 699 304,02 zł brutto, a najdroższej - 1 283 343,65 zł brutto. Obecnie trwa ocena ofert. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania zadania do dnia 18.08.2014 r.
- Zamówienie publiczne na budowę drogi dojazdowej w rejonie ul Spółdzielców pod cmentarzem cholerycznym, prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. W wyznaczonym terminie tj. do dnia 09.04.2014 r. wpłynęły 3 oferty. Cena najtańszej oferty wyniosła 106 201,89 zł brutto, natomiast najdroższej 110 222,33 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania, za najkorzystniejszą uznano ofertę Podhalańskiego Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego za kwotę 106 201,89 zł brutto. W ramach zadania zostanie wykonana droga o nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych o długości ok. 180 m. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, wybrany wykonawca jest zobowiązany do wykonania robót do dnia 31.07.2014 r.
- Komisja ds. Wspierania Społecznych Inicjatyw Edukacyjnych Narodowego Banku Polskiego w Warszawie wysoko oceniła projekt Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej, którego tematem jest organizacja wykładów i warsztatów ekonomicznych dla dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych, przyznając na jego realizację dofinansowanie w wysokości 30 000 zł. Obszar tematyczny projektu obejmuje zagadnienia związane z historią pieniądza, jego wartością oraz rolą w gospodarce i kulturze, polityką pieniężną i inflacją, obrotem bezgotówkowym oraz obecną modernizacją zabezpieczeń polskich banknotów. Zajęcia odbywać się będą od 5 maja do 31 grudnia br. w Gabinecie Numizmatycznym muzeum i poprowadzą je zatrudnione w ramach projektu osoby.
- W dniu 14.04.2014 r. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na budowę ciągu pieszo rowerowego przy ul. Role - etap II. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upływa w dniu 29.04.2014. W ramach zadania, które realizowane jest wspólnie z Województwem Małopolskim w systemie tzw. inicjatyw samorządowych planowany jest do wykonania odcinek ciągu pieszo rowerowego o długości ok 1500m i szerokości 3m. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót do dnia 30.09.2014 r.
- Burmistrz Miasta wydał w dniu 22 kwietnia obwieszczenie o numerach i granicach obwodów głosowania oraz wyznaczonych siedzibach obwodowych komisji w wyborach do Parlamentu Europejskiego, zarządzonych na dzień 25 maja 2014 r. Głosowanie na terenie miasta Sucha Beskidzka odbywać się będzie w 7 Obwodowych Komisjach Wyborczych.
- Prowadzone z przedstawicielami spadkobierców rodziny Tarnowskich negocjacje zmierzające do zawarcia ugody w sprawie zespołu zamkowo-parkowego i tym samym definitywnego zakończenia roszczeń reprywatyzacyjnych dotyczących zamku, nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Propozycja zawarcia ugody przed Sądem polegającej na zrzeczeniu się wszelkich praw i roszczeń do obiektów zamkowych przez wszystkich spadkobierców rodziny Tarnowskich w zamian za wypłatę przez gminę Sucha Beskidzka (przy udziale Skarbu Państwa) wynegocjowanej kwoty odszkodowania nie została przyjęta. Rodzina Tarnowskich wyraziła jedynie gotowość sprzedaży Gminie zespołu zamkowo parkowego za taką samą kwotę jak w przypadku ugody. Takie rozwiązanie nie jest jednak możliwe ze względu na fakt, że na dzień dzisiejszy to gmina Sucha Beskidzka jest właścicielem obiektów wpisanym również w księgach wieczystych.
- Walne Zgromadzenie Wspólników PT Beskidy-Tourist" Sp. z o.o. , w której gmina Sucha Beskidzka posiada 83% udziałów, odbyło się w dniu 24 kwietnia 2014 roku. Głównymi tematami obrad było przyjęcie sprawozdania zarządu spółki za rok obrotowy 2013, sprawozdania finansowego oraz podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla zarządu. Spółka zakończyła rok 2013 wynikiem dodatnim osiągając zysk w wysokości 19 592, 24 złotych, który decyzją Walnego Zgromadzenia został przeznaczony na pokrycie straty bilansowej za 2010 rok.
- W sobotę 26 kwietnia 2014 r. w przededniu kanonizacji Jana Pawła II w Zespole Szkół - Szkoła Podstawowa nr 1 i Gimnazjum odbyła się akademia szkolna połączona ze złożeniem wiązanek kwiatów przy postumencie kamiennym w miejscu upamiętniającym patrona szkoły. Następnie uczestnicy uroczystości przemaszerowali do Kościoła pod wezwaniem Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, gdzie została odprawiona uroczysta Msza Święta poprzedzona programem słowno - muzycznym poświęconym Janowi Pawłowi II w wykonaniu uczniów oraz kapeli „Ziemia Suska".
- W kwietniu br. odbyły się coroczne spotkania środowiskowe Radnych i Burmistrza Miasta z mieszkańcami poszczególnych okręgów wyborczych. Spotkania zostały zorganizowane w następujących terminach: 04 kwietnia w Sali Rycerskiej suskiego zamku dla mieszkańców okręgów wyborczych nr 9,10,11,12 i 13; 10 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 2 dla mieszkańców okręgów 1,2,3 i 4 oraz 25 kwietnia w świetlicy środowiskowej dla mieszkańców bloków mieszkalnych osiedla Na Stawach i osiedla Beskidzkiego. Mieszkańcy ul. Błądzonka, Starzeńskiego i części ul. Batalionów Chłopskich mieli możliwość spotkania z Radnymi i Burmistrzem w miesiącu lutym w OSP Błądzonka. Podczas spotkań Burmistrz Miasta przedstawił stan budżetu Gminy i najważniejsze zagadnienia, którymi zajmuje się samorząd oraz odpowiadał na liczne zapytania i wnioski mieszkańców.