Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XL a XLI sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej, tj. od 30 stycznia 2014 r. do dnia 26 lutego 2014 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 31 stycznia i 13 lutego 2014 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2014 r. oraz w planie finansowym budżetu gminy dotyczących jednostek oraz dotacji.

    Plan dochodów po zmianie wyniósł - 30.822.423,23 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł - 30.791.423,23 zł
     
  2. Na podstawie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz uchwał Rady Miejskiej w sprawie stawek podatkowych, na rok 2014 zostało wydanych łącznie 5514 decyzji podatkowych, w tym 1367 dla osób zamieszkałych poza Suchą Beskidzką. Na terenie miasta decyzje podatkowe doręczane są przez pracowników Urzędu Miejskiego. W przypadku doręczenia wszystkich decyzji drogą pocztową koszt wysyłki wyniósłby ok. 34 000 zł.
     
  3. W celu usprawnienie funkcjonowania nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie miasta pracownicy gminy wraz z decyzjami podatkowymi dostarczają mieszkańcom kody kreskowe przeznaczone na worki do segregacji odpadów. Worki będą dostarczane mieszkańcom w miesiącu marcu, w specjalnie przygotowanych i odpowiednio oznakowanych reklamówkach.
     
  4. Złożone przez Burmistrza Miasta oraz Muzeum Miejskie wnioski do Wojewódzkiego Urzędu Pracy o sfinansowanie zatrudnienia osób bezrobotnych w ramach programu „Konserwator edycja 2014” uzyskały pozytywną ocenę i zostały przyjęte do finansowania. Program przewiduje zatrudnienie w roku 2014 na okres 6 miesięcy 4 osób przy pracach konserwatorskich w Zespole Zamkowo-Parkowym oraz 3 osób w Muzeum Miejskim. Koszt zatrudnienia pracowników w całości zostanie pokryty z programu Konserwator, który finansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
     
  5. W dniach 1 i 16 lutego 2014 roku odbyły się Walne Zebrania Sprawozdawcze w Ochotniczych Strażach Pożarnych. W trakcie obrad przyjęto sprawozdania z działalności jednostek za rok 2013 oraz zatwierdzone zostały plany działania i plany finansowe na rok 2014.
     
  6. Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie oraz Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej wyróżnili najlepsze samorządy w Małopolsce, które inwestują w rozwój kompetencji zawodowych pracowników samorządowych. Sucha Beskidzka już po raz kolejny została uhonorowana tytułem „Mądra Gmina”, zajmując pierwsze miejsce w kategorii miejscowości do 15 tys. mieszkańców. Wyniki konkursu ogłoszono 10 lutego 2014 r. podczas Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Małopolski.
     
  7. W dniach od 3 do 14 lutego 2014 roku w województwie małopolskim trwały ferie zimowe. Na ten okres w naszym mieście przygotowana została oferta zagospodarowania wolnego czasu dla dzieci i młodzieży. Odbywały się zajęcia sportowo-rekreacyjne i kulturalne prowadzone przez samorządowe instytucje kultury, placówki oświatowe, Miejską Świetlicę Profilaktyczną oraz stowarzyszenia sportowe. Dużą popularnością cieszyło się również sztucznie mrożone lodowisko.
     
  8. W dniu 14 lutego br., w budynku OSP Błądzonka odbyło się coroczne spotkanie Burmistrza Miasta oraz Radnych Rady Miejskiej okręgu nr 14 i 15 z mieszkańcami ul. Błądzonka, Starzeńskiego oraz części ul Batalionów Chłopskich. Głównym tematem spotkania było podsumowanie rozpoczętych w ubiegłym roku konsultacji w sprawie uporządkowania numeracji budynków i nazewnictwa ulic. Burmistrz Miasta przedstawił przygotowane propozycje nazw ulic, zasady wprowadzenia nowej numeracji oraz koszty, które mieliby ponieść mieszkańcy w przypadku wprowadzenia zakładanych zmian. Obecni na spotkaniu mieszkańcy zaakceptowali przedstawione propozycje. Jeszcze w pierwszym półroczu tego roku zostaną przygotowane i przedłożone Radzie Miejskiej projekty uchwał zawierające proponowane nazwy ulic oraz zmiany związane z numeracją. Jeśli zostaną wprowadzone będą obowiązywały od 1 stycznia 2015 r. Burmistrz Miasta odpowiadał również na zapytania i wnioski mieszkańców dotyczące bieżących spraw miasta w tym m.in. dalszych remontów i rozbudowy infrastruktury miejskiej.
     
  9. W dniach od 21 do 23 lutego w Łodzi odbyły się XX Targi „Regionów Turystycznych - Na Styku Kultur”, na których Sucha Beskidzka promowała się wraz z innymi gminami powiatu suskiego.
     
  10. W następstwie odrzucenia spadku po zmarłym mieszkańcu miasta przez wszystkie osoby do tego uprawnione, Gmina Sucha Beskidzka, na podstawie ustawowego porządku dziedziczenia została jego nabywcą. W skład masy spadkowej wchodzi lokal mieszkalny znajdujący się w jednym z bloków na os. Beskidzkim w Suchej Beskidzkiej o powierzchni 51,52 m2. Zmarła osoba pozostawiła również liczne zobowiązania, które przewyższają wartość spadku. Pomimo istniejących wierzytelności, w świetle obowiązujących przepisów prawnych, gmina nie może odrzucić spadku, nawet gdy jego wartość okaże się niższa niż suma zobowiązań.
     
  11. W wyniku przeprowadzonych negocjacji z firmą Tauron Dystrybucja S.A. Rejon Dystrybucji Wadowice, w dniu 13 lutego 2014 r. została dokonana zmiana umowy na eksploatację oświetlenia ulicznego na terenie miasta Sucha Beskidzka w roku 2014. Zgodnie z zapisami nowej umowy firma Tauron dokona wymiany 15 opraw oświetleniowych przy ul. Role na lampy LED-owe. Ze względu na rozszerzenie zakresu usług , koszty eksploatacji oświetlenia będą wyższe o kwotę 18. 816,93 zł netto, w stosunku do poprzedniej umowy zawartej w dniu 20 listopada 2013 r.
     
  12. Termin składania wniosków w prowadzonym po raz czwarty postępowaniu w sprawie zawarcia umowy koncesji na budowę parkingu przy ul. Piłsudskiego upłynął w dniu 13 lutego 2014 r. Do upływu wyznaczonego terminu nie wpłynął żaden wniosek o zawarcie umowy koncesji na realizację ww. zadania. W związku z tym w dniu 18.02.2014 r. przedmiotowe postępowanie zostało odwołane.
     
  13. Zamówienie publiczne na realizacje zadania przebudowy ul. Rzeźniczki prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert minął w dniu 26.02.2014 r.- wpłynęły 4 oferty. Cena najdroższej oferty wynosiła 90.874,86 zł brutto, a najtańszej 69.558,68 zł brutto. Obecnie trwa ocena złożonych ofert. W ramach zadania zostanie wykonana nowa nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych na odcinku 300 m oraz odwodnienie z korytek betonowych na długości 113 m. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót do dnia 30.06.2014 r
     
  14. W dniu 26 lutego 2014 r. wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie oddalona została skarga Gminy Sucha Beskidzka na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 05 kwietnia 2013 r., utrzymującą w mocy decyzję Wojewody Małopolskiego z dnia 10 października 2011 r. którą stwierdził, że nieruchomości stanowiące Zespół Zamkowo – Parkowy nie podpadały pod działanie dekretu o przeprowadzeniu reformy rolnej. Gmina Sucha Beskidzka wystąpiła z wnioskiem o sporządzenie i przesłanie uzasadnienia powyższego orzeczenia.