Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XXXIV a XXXV sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 22 sierpnia 2013 r. do dnia 29 września 2013 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:
- Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 22, 23, 28 i 30 sierpnia 2013 r. oraz 4 i 20 września 2013 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2013 r. i w planie finansowym budżetu gminy dotyczących jednostek oraz dotacji.
Plan dochodów po zmianie wyniósł - 28.143.512,58 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł - 28.721.079,06 zł - W dniu 22 sierpnia 2013 r. odbył się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, stanowiącej działkę ewidencyjną nr 9622 / 55 o powierzchni 47 m2, położonej przy ul. Ogrodowej. Do przetargu przystąpiła jedna osoba, która zaoferowała kwotę 3.240,00 zł brutto. Akt notarialny przenoszący własność przedmiotowej nieruchomości zawarty został w dniu 20 września br.
- Zarządzeniem z dnia 23 sierpnia 2013 r. Burmistrz Miasta powierzył stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 i Jej Filii, Pani Małgorzacie Peć na okres pięciu lat tj. od 1 września 2013 r. do 31 sierpnia 2018 r.
- Zakończone zostały prace związane z budową kanalizacji sanitarnej w rejonie ulicy Podksięże. W ramach zadania wykonano sieć kanalizacyjną o długości 4460 m, która umożliwi odprowadzenie ścieków z 57 gospodarstw domowych. Wykonawcą robót była firma Ekoinstal z Suchej Beskidzkiej. Koszt realizacji zadania wyniósł 1.075.101,29 zł z czego 820.000 zł pochodzi z częściowo umarzalnej pożyczki przyznanej gminie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.
- Po przejściu na emeryturę z dniem 31 sierpnia 2013 roku Pani Marii Mazur, Burmistrz Miasta powierzył na okres 6-ciu miesięcy pełnienie obowiązków Kierownika Referatu Promocji i Spraw Społecznych Pani Lucynie Steczek.
- W dniu 6 września 2013 r. Burmistrz Miasta podjął zarządzenie w sprawie opracowania projektu budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2014 rok. Zarządzenie to zawiera harmonogram prac nad przygotowaniem projektu budżetu. Do dnia 5 października br. dyrektorzy jednostek budżetowych, zakładu budżetowego, instytucji kultury, kierownicy referatów, jak również mieszkańcy gminy, radni oraz organizacje społeczne i polityczne składają wnioski w formie planów rzeczowych zadań i wstępnych nakładów finansowych. Następnym elementem będzie weryfikacja złożonych propozycji po względem zasadności i celowości wnioskowanych zadań oraz wysokości środków finansowych. Do 15 listopada br. Burmistrz Miasta przedłoży Radzie Miejskiej oraz prześle do Regionalnej Izby Obrachunkowej projekt budżetu na rok 2014.
- Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 9 i 20 września 2013 r. przyznał dotację na realizację zadań publicznych następującym organizacjom: Polskiemu Związkowi Wędkarskiemu Zarząd Okręgu w Bielsku Białej oraz Związkowi Niewidomych Okręg Małopolski-Koło Powiatowe w Suchej Beskidzkiej na łączną kwotę 2.720,00 zł. Oferty na realizację zadań zostały rozpatrzone w trybie pozakonkursowym.
- W dniach od 12 do 16 września br. na zaproszenie Burmistrza partnerskiego miasta Jaszbereny na Węgrzech, delegacja naszego miasta uczestniczyła w realizowanym tam projekcie miast partnerskich współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej. Wizyta była okazją do spotkań i wymiany doświadczeń, także z przedstawicielami delegacji innych miast europejskich zaprzyjaźnionych z Jaszbereny oraz podsumowania dotychczasowych form współpracy i określenia dalszych działań w ramach umowy partnerskiej.
- Tradycyjnie już przez trzy kolejne wrześniowe niedziele w Sali Rycerskiej miały miejsce XVII tzw. „Dni Muzyki na Zamku". W dniu 15 września odbył się koncert „Muzyczna podróż przez epoki" w wykonaniu Zespołu Muzyki Dawnej im. Gaspare Castiglione. Tydzień później w suskim zamku wystąpił kwartet jazzowy Adama Kawończyka mieszkańca Suchej Beskidzkiej i jednego z czołowych muzyków jazzowych. Natomiast 29 września był dniem muzyki z okresu baroku w wykonaniu orkiestry Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia w Krakowie wraz z solistą Jean-Pierre Menuge z Francji. Organizatorem dni Muzyki był Burmistrz Miasta i Miejski Ośrodek Kultury Zamek, przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim w Krakowie oraz Starostwem Powiatowym.
- W dniu 13.09.2013 r. Burmistrz Miasta wszczął postępowanie dotyczące zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na przebudowę ulicy T. Nieszczyńskiej. Zakres robót obejmuje wykonanie nawierzchni ulicy z mieszanek mineralno-bitumicznych, chodnika szerokości 2 m z kostki brukowej oraz wykonanie kanalizacji sanitarnej o długości 209 m. Termin składania ofert upływa w dniu 30 września 2013 r. Zgodnie ze warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienie termin realizacji zadania upływa z dniem 16 grudnia 2013 r.
- W dniu 20 września 2013 r. w Galerii Sztuki MOK- Zamek odbył się wernisaż wystawy fotografii pn. „Zakochaj się w Polsce nocą". Ekspozycję tworzą nocne fotografie wykonane w różnych miastach Polski, w tym również w Suchej Beskidzkiej, a ich autorem jest suszanin pan Krzysztof Masiuk. Podczas wernisażu Burmistrz Miasta wręczył p. Krzysztofowi Masiukowi „Pąsową Różę", która przyznana została za nieodpłatne przekazanie w roku ubiegłym projektu graficznego kalendarza na rok 2013 wzbogaconego nastrojowymi, nocnymi zdjęciami naszego miasta oraz za promowanie Suchej Beskidzkiej w kraju i zagranicą w tym podczas wystawy w Paryżu.
- Zamówienie publiczne na budowę kanalizacji sanitarnej ul. Zasypnica - Knapówka prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 23 sierpnia 2013 r. Wpłynęły dwie oferty, cena najtańszej wynosiła 309 000,00 zł brutto, cena najdroższej 329 097,59 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą uznano ofertę Firmy Budowlanej Jerzy Steczek, Roman Pochopień s.c. ze Stryszawy. Cena wybranej oferty 309 000,00 zł brutto. W ramach zadania zostanie wykonane ok. 600 mb sieci kanalizacyjnej. Termin jego realizacji upływa z dniem 29 listopada 2013 r.
- Zamówienie publiczne na wykonanie przebudowy ul. Zasypnica, prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 2 września 2013 r. Wpłynęły 3 oferty, cena najtańszej oferty wyniosła 554 757,55 zł brutto. Cena najdroższej 613 790,17 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą uznana została oferta Przedsiębiorstwa Usługowo-Produkcyjno-Handlowego DROGBUD z Zawoi. Cena wybranej oferty to 554 757,55 zł. Zakres robót obejmuje wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej na odcinku ok. 2 km, chodnika z kostki brukowej o długości ok. 250 oraz remont odcinka kanalizacji opadowej o długości ok. 270 m. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienie termin realizacji zadania upływa z dniem 18 października 2013 r.
- Zamówienie publiczne na wykonanie przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej Żywiec - Sucha Beskidzka polegające na budowie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Role prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 9 września 2013 r. Wpłynęły 3 oferty, cena najtańszej oferty wynosiła 192 116,98 zł brutto. Cena najdroższej 380 055,25 zł brutto. Ze względu na uzasadnione wątpliwości dotyczące ceny najtańszej oferty Zamawiający wezwał oferenta do złożenia wyjaśnień dotyczących elementów kalkulacji ceny. Do upływu wyznaczonego terminu oferent nie złożył wymaganych wyjaśnień, co skutkowało odrzuceniem jego oferty na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. W dniu 20.09.2013 r. w wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą uznana został oferta złożona przez Firmę Budowlaną Jerzy Steczek, Roman Pochopień s.c. ze Stryszawy. Cena wybranej oferty wynosi 298 000,00 zł brutto. Przedmiot zamówienia stanowią roboty związane z budową odcinka ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3 m i długości 500 m, w pasie drogi wojewódzkiej nr 946 (ul. Role). Zgodnie z porozumieniem zawartym w dniu 10.06.2013 r. z Województwem Małopolskim zadanie jest realizowane w ramach tzw. inicjatywy samorządowej i jest współfinansowane w równych częściach przez Gminę Suche Beskidzka i Województwo Małopolskie. Zgodnie z warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienie termin realizacji zamówienia upływa z dniem 29 listopada 2013r.
- W dniu 13 września 2013 r. Burmistrz Miasta wszczął kolejne postępowanie w sprawie zawarcia umowy koncesji na realizację budowy parkingu przy ul. Piłsudskiego. Termin składania wniosków upływa w dniu 7 października 2013 r.
- Projekt Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej skierowany do Komisji Edukacji Narodowego Banku Polskiego w Warszawie otrzymał dofinansowanie w wysokości 30 000 zł. na realizację wystawy numizmatycznej z cyklem lekcji muzealnych, których tematem będą bohaterowie monet oraz serii kolekcjonerskich emitowanych przez NBP w ciągu ostatnich 20 lat. Ważnym elementem projektu będzie wystawa numizmatyczna, która ukaże dzieje pieniądza w Polsce i Europie od czasów starożytnych po dzień dzisiejszy. To już czwarty z kolei projekt muzeum miejskiego, który uzyskał wysoką ocenę Narodowego Banku Polskiego.
- Gmina Sucha Beskidzka brała udział w XX akcji „Sprzątanie Świata", pod hasłem „Odkrywamy czystą Polskę". W akcji uczestniczyły szkoły podstawowe, przedszkola oraz szkoły średnie z terenu naszego miasta. W trakcie sprzątania miasta zebrano 150 worków odpadów. W dniu 22 września 2013 r. na płycie Rynku miało miejsce podsumowanie akcji, podczas, którego program słowno - muzyczny o tematyce ekologicznej przedstawiły dzieci z Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum" oraz Szkoły Podstawowej Nr 2 i Jej Filii. Przeprowadzono również konkursy związane z ochroną środowiska i ekologią, w których nagrody ufundował Burmistrz Miasta.
- Podobnie jak w latach ubiegłych, od września br. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej rozpoczął akcję dożywiania uczniów w przedszkolach w szkołach podstawowych, gimnazjum oraz szkołach ponadgimnazjalnych. W ramach prowadzonej akcji opłacane są również obiady uczniom z naszego miasta pobierającym naukę w szkołach na terenie innych miejscowości. Łącznie tą formą pomocy objętych jest obecnie 140 uczniów w kilku placówkach.
- W ramach inicjatyw lokalnych, Burmistrz Miasta zawarł z grupą mieszkańców ul. Podksięże umowy na realizację dwóch przedsięwzięć dotyczących budowy odcinka sieci wodociągowej oraz utwardzenia drogi wewnętrznej przy ul. Podksieże. Zadanie dotyczące wodociągu obejmuje wykonanie 450 mb sieci, natomiast roboty drogowe polegają na wykonaniu utwardzenia 80 mb drogi. Łączny koszt realizacji ww. przedsięwzięć wynosi 64 tysiące złotych. W obu przypadkach 50 % kosztów realizacji zadania finansowane jest przez Gminę Sucha Beskidzka, w postaci zakupu materiałów budowlanych. Wkładem własnym mieszkańców jest sfinansowanie kosztów robocizny oraz organizacja robót. W roku 2013 zostały zawarte cztery umowy na realizacje przedsięwzięć w ramach inicjatyw lokalnych na łączną kwotę 95 000 zł.