Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XXXIII a XXXIV sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej, tj. od 26 czerwca  2013 r. do dnia 21 sierpnia  2013 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 26 czerwca oraz  10,  16  i 24 lipca 2013 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2013 r. i w planie finansowym budżetu gminy dotyczących  jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł     -  28.331.053,14 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł     -  28.908.619,62 zł
     
  2. Zarządzeniami z  dnia 3 lipca i  6 sierpnia 2013 roku Burmistrz Miasta przyznał nagrody pieniężne III stopnia za osiągnięte wyniki sportowe w 2013 roku  zawodnikom Uczniowskiego Klubu Sportowego „Jasień" : Izabeli Kaczorowskiej, Michałowi Drońskiemu, Klaudii Zajdzie, Andrzejowi Wróblowi, Natalii Rogowskiej,  Martynie Konderak  oraz ich trenerowi Piotrowi Staszakowi. Ponadto nagroda została przyznana również zawodnikowi Towarzystwa Sportowego „Wisła" - Jakubowi Żaczkowi.  Wręczenie nagród nastąpi   w dniu  29 sierpnia br. Od początku roku Burmistrz Miasta przyznał 14 nagród za osiągnięcia sportowe, a ich łączna kwota wynosi 9.270 zł.
     
  3. W dniu 11 lipca br nasze miasto gościło uczestników 36 Beskidzkiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych. Do Suchej Beskidzkiej przyjechało ponad 70 załóg z Polski i innych krajów europejskich. Pojazdy można było  podziwiać podczas testu, który został przeprowadzony na parkingu przy ul. Handlowej  oraz podczas prezentacji na dziedzińcu suskiego zamku.
     
  4. Zamówienie publiczne  na wykonanie przebudowy dróg wewnętrznych  prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 16 lipca 2013r. Wpłynęły 2 oferty, z których najtańsza wynosiła 217 967,80 zł brutto, a najdroższa 458 118,68 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą uznana została oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic , które za wykonanie nowych nawierzchni asfaltowych i innych koniecznych robót  na odcinkach dróg: Barzyczaki, Kamienne, Zagrody, Kasprzycówka i Bańdury o łącznej długości około 1,3 km zaproponowało kwotę 217 967,80 zł brutto.  Zgodnie z warunkami przetargu termin realizacji zadania upływa z dniem  30.09.2013 r.
     
  5. Zamówienie publiczne na wykonanie przebudowy  witryn, należących do Gminy lokali handlowo-usługowych w części parterowej bloku  nr 6 na os. Beskidzkim, prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 19.07.2013 r. Wpłynęły 3 oferty, z których najtańsza została skalkulowana na kwotę 77 619,15 zł brutto, a cena  najdroższej wynosiła 93 905,83 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Zakład Remontowo-Budowlany Malarstwo i Tapeciarstwo Mieczysław Barzycki ze Stryszawy - cena wybranej oferty     77 619,15 zł. Zadanie obejmuje m.in. demontaż istniejących elementów witryn stalowych oraz dostawę i montaż nowych drzwi wykonanych z profili aluminiowych oraz okien z profili PCV. Zgodnie z warunkami przetargu termin realizacji zadania upływa z dniem 30 września 2013 r.
     
  6. Na zlecenie Burmistrza Miasta wykonane zostały  prace związane z remontem wiat przystankowych zlokalizowanych przy ulicy Piłsudskiego i ulicy  Mickiewicza. Zakres prac obejmował wymianę uszkodzonych i zużytych paneli dachowych. Ponadto,  wzdłuż ciągu pieszego przy ulicy Zamkowej zostały wymienione ławki parkowe. Łączny koszt wykonanych robót związanych z małą architekturą wyniósł   9.083,20 zł brutto.
     
  7. Zakończono  prace związane z  budową  infrastruktury drogowej w rejonie ul. Przemysłowej.  W ramach zadania wykonane zostały dwa odcinki dróg wewnętrznych  o łącznej długości 355 m. Zakres prac objął   wykonanie podbudowy, odwodnienia dróg oraz położenie  nawierzchni asfaltowej. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo  Budowlano - Drogowo-Mostowe DROG-BUD Franciszek Fryc ze Spytkowic. Całkowity koszt zadania wyniósł  382 698,04 zł brutto. Inwestycja była realizowana pod nazwą „Dozbrojenie strefy aktywności gospodarczej przy ul. Przemysłowej" i  została sfinansowana w  80 %  z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego  w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju, pozostała cześć pokryta została ze środków własnych  gminy.
     
  8. W czasie przerwy wakacyjnej w budynkach oświatowych przeprowadzono  szereg prac remontowych. W Przedszkolu Samorządowym wykonany został  gruntowny remont pomieszczeń sanitarnych zlokalizowanych na parterze.  Wymieniono stare instalacje   wodno-kanalizacyjne oraz okładziny ścienne  i podłogowe z płytek ceramicznych. Wyremontowane pomieszczenia zostały wyposażone w nowe urządzenia sanitarne i estetyczne kabiny. Na zlecenie Gminy, Zakład Komunalny dokonał przebudowy placu przed  budynkiem Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1  i Gimnazjum. Ponadto w obiektach szkolnych trwają prace związane z malowaniem części sal lekcyjnych, korytarzy i klatek schodowych.  Ogólnie koszty robót remontowych w placówkach oświatowych w bieżącym roku wyniosą ponad 100000 zł.
     
  9. Dobiegły końca roboty remontowe drogi prowadzącej do osiedla Książki przy ul. Błądzonka.  Zakres prac obejmował ok 700 mb drogi, na której została uzupełniona podbudowa i odwodnienie z korytek betonowych, a na całym odcinku położona nowa nawierzchnia asfaltowa. Wykonawcą zadania było  Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych z Wadowic. Całkowity koszt robót wyniósł  145.098,22  zł brutto. Na najbardziej zniszczony fragment ww. drogi gmina Sucha Beskidzka uzyskała dotację z budżetu państwa w wysokości 119.883,00 zł przyznaną na usuwanie skutków klęski żywiołowej.
     
  10. Postanowieniem z dnia 12 lipca 2013 r.  Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, odmówił wstrzymania wykonania zaskarżonej przez  Gminę Sucha Beskidzka decyzji Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi  z dnia 05 kwietnia 2013 r. dotyczącej  zespołu zamkowo - parkowego, wydanej w toczącym się postępowaniu reprywatyzacyjnym.  WSA w Warszawie nie uznał argumentów Gminy, które wskazywały m.in. na nieodwracalność skutków wykonania  ww. decyzji i związane z tym znaczne szkody dla gminy Sucha Beskidzka. W dniu  26 lipca 2013 r. Burmistrz Miasta  złożył zażalenie na ww. postanowienie do Naczelnego Sadu Administracyjnego.   
     
  11. W ramach  regulacji  stanów prawnych nieruchomości zajętych  pod drogi i  chodniki, w  dniach: 18, 19 i 26  lipca 2013 r. Burmistrz Miasta  podpisał  akty notarialne w sprawie nabycia na rzecz Gminy Sucha Beskidzka nieodpłatnie  6 działek zajętych pod drogi gminne: ul. Spółdzielców, ul. Nad Skawą i ul. Beniowskiego o łącznej powierzchni 136 m2 oraz   zakupu za kwotę 8.734,68 zł działki ewidencyjnej nr 9508 / 1 o powierzchni 114 m2, położonej przy ul. Beniowskiego.
     
  12. Podczas uroczystości z okazji święta Policji, które  tradycyjnie już odbyły się w sali rycerskiej suskiego zamku, w dniu  22 lipca br., Burmistrz Miasta  wręczył dyplomy oraz nagrody rzeczowe trzem funkcjonariuszom suskiej Komendy Policji wyróżniającym się w pracy na rzecz utrzymania porządku na terenie miasta Sucha Beskidzka.
     
  13. W dniach 3-4 sierpnia br.  na boisku „Na Jazach" ul. Role rozegrano Otwarty Turniej Plażowej Piłki Siatkowej. Łącznie w rozgrywkach wzięło udział 23 pary. Zwycięzcy otrzymali puchary, medale oraz dyplomy ufundowane przez Burmistrza Miasta.
     
  14. Burmistrz Miasta zarządzeniem   z dnia 08 sierpnia 2013 r. przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej informację  o przebiegu  wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka  za   pierwsze  półrocze 2013 r. Informacja ta zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów  za pierwsze półrocze w kwocie 12.670.252,35 zł oraz wydatków i rozchodów w kwocie 11.533.338,89 zł. Informacja zawiera również  sprawozdania z wykonania planu finansowego przez  Zakład Komunalny, instytucje kultury i Miejską Przychodnię Zdrowia, a także informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej gminy.
     
  15. W dniu  10 sierpnia 2013 roku została  rozegrana  15. edycja  Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego „Memoriał Henryka Łasaka". Patronat honorowy nad wyścigiem objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski. W tegorocznej edycji wystartowało 145 zawodników z 21 zespołów reprezentujących 8 państw europejskich. Trasa liczyła 178,8 km i przebiegała ulicami naszego miasta oraz gmin: Zembrzyce i Stryszawa. Zwycięzcą został  francuz Florian Senechal, który pokonał  Kamila Gradka z drużyny  BDC Marc-Pol. Trzecie miejsce zajął Paweł Cieślik  z  zespołu  Bank BGŻ Team. Wyścig kolarski, który na stałe wpisał się w kalendarz imprez miejskich jest najważniejszym wydarzeniem sportowym w powiecie suskim. Bardzo dobra organizacja oraz dobre warunki pogodowe sprzyjały wysokiemu poziomowi sportowej rywalizacji. Wyścig był również okazją do promocji miasta za sprawą mediów ogólnopolskich. Burmistrz Miasta składa podziękowania służbom i wszystkim osobom, które włączyły się w organizacje wyścigu a szczególnie licznym sponsorom i fundatorom nagród.  
     
  16. W przeddzień międzynarodowego wyścigu, na terenie stadionu sportowego zaplanowany został tzw. Mały Wyścig „Memoriał Henryka Łasaka", który jednak ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne był kontynuowany w dniu 15 sierpnia 2013 r.  Zawody kolarskie dla dzieci i młodzieży zorganizował   Miejski Klub Sportowy „Babia Góra" przy wsparciu Gminy Sucha Beskidzka i spółki Duo Cirkuli. Głównym celem imprezy było zachęcenie do czynnego uprawiania sportów rowerowych oraz ich promocji jako zdrowego trybu życia. W imprezie wzięło udział około 80 zawodników. Wszyscy startujący otrzymali pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcy odebrali puchary, medale i nagrody rzeczowe.
     
  17. W dniu 12 sierpnia 2013 roku upłynął termin składania wniosków do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, o dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 w ramach Programu Operacyjnego PL04 „Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii". Nabór wniosków trwał bardzo krótko i wymagał przygotowania wielu dokumentów oraz sporządzenia audytów energetycznych. Wniosek gminy Sucha Beskidzka na realizację inwestycji w zakresie zgodnym z ogłoszonym naborem został złożony w wymaganym terminie. Większość prac związanych z przygotowaniem wniosku została zlecona podmiotom zewnętrzny za łączną kwotę 65 793 zł brutto z czego 30 000 zł zostanie wypłacone pod warunkiem umieszczenia naszego wniosku na liście rankingowej. Ogólna wartość robót objętych wnioskiem aplikacyjnym została oszacowana na kwotę 2 640 927 zł z czego dotacja może stanowić ok. 70%  , pozostała kwota to wkład własny gminy. W przypadku pozytywnej oceny i zakwalifikowania naszego projektu do realizacji, w placówkach oświatowych należących do gminy oraz częściowo na stacji uzdatniania wody wykonane zostaną roboty termomodernizacyjne, izolacja przeciwwilgociowa, wymiana lub modernizacja c.o. oraz wymiana istniejącego oświetlenia na oprawy typu LED. Obecnie trwa ocena formalna złożonych wniosków.    
     
  18. Zamówienie publiczne na udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000 zł  prowadzone jest  w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął  w dniu  19.08.2013 r.; wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej oferty złożonej przez Bank Spółdzielczy w Suchej Beskidzkiej, wyniosła 101 167,38 zł brutto  Drugą ofertę, z ceną: 115 698,96 zł  brutto złożył  Getin Noble Bank S.A. z siedzibą w Warszawie. Obecnie trwa analiza ofert. Kredyt przeznaczony jest  na  pokrycie udziału własnego gminy w kosztach   realizowanej  obecnie przebudowy targowiska.  Zgodnie z warunkami przetargu   kredyt zostanie spłacony do 28 grudnia 2017 r.
     
  19. Burmistrz Miasta zawarł w dniu 14 sierpnia 2013 r.  z  firmą  projektową  Waldemar Polak - Projektowanie i Nadzór Budowlany z Makowa Podhalańskiego umowę na opracowanie dokumentacji technicznej przebudowy ul. Gospodarczej. Termin wykonania projektu wraz z  uzyskaniem stosownych zezwoleń upływa z dniem 31 grudnia 2013 r. Koszt wykonania prac projektowych wynosi 12.300 zł brutto.