Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XXXIII a XXXIV sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej, tj. od 26 czerwca 2013 r. do dnia 21 sierpnia 2013 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:
- Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 26 czerwca oraz 10, 16 i 24 lipca 2013 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2013 r. i w planie finansowym budżetu gminy dotyczących jednostek oraz dotacji.
Plan dochodów po zmianie wyniósł - 28.331.053,14 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł - 28.908.619,62 zł
- Zarządzeniami z dnia 3 lipca i 6 sierpnia 2013 roku Burmistrz Miasta przyznał nagrody pieniężne III stopnia za osiągnięte wyniki sportowe w 2013 roku zawodnikom Uczniowskiego Klubu Sportowego „Jasień" : Izabeli Kaczorowskiej, Michałowi Drońskiemu, Klaudii Zajdzie, Andrzejowi Wróblowi, Natalii Rogowskiej, Martynie Konderak oraz ich trenerowi Piotrowi Staszakowi. Ponadto nagroda została przyznana również zawodnikowi Towarzystwa Sportowego „Wisła" - Jakubowi Żaczkowi. Wręczenie nagród nastąpi w dniu 29 sierpnia br. Od początku roku Burmistrz Miasta przyznał 14 nagród za osiągnięcia sportowe, a ich łączna kwota wynosi 9.270 zł.
- W dniu 11 lipca br nasze miasto gościło uczestników 36 Beskidzkiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych. Do Suchej Beskidzkiej przyjechało ponad 70 załóg z Polski i innych krajów europejskich. Pojazdy można było podziwiać podczas testu, który został przeprowadzony na parkingu przy ul. Handlowej oraz podczas prezentacji na dziedzińcu suskiego zamku.
- Zamówienie publiczne na wykonanie przebudowy dróg wewnętrznych prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 16 lipca 2013r. Wpłynęły 2 oferty, z których najtańsza wynosiła 217 967,80 zł brutto, a najdroższa 458 118,68 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą uznana została oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic , które za wykonanie nowych nawierzchni asfaltowych i innych koniecznych robót na odcinkach dróg: Barzyczaki, Kamienne, Zagrody, Kasprzycówka i Bańdury o łącznej długości około 1,3 km zaproponowało kwotę 217 967,80 zł brutto. Zgodnie z warunkami przetargu termin realizacji zadania upływa z dniem 30.09.2013 r.
- Zamówienie publiczne na wykonanie przebudowy witryn, należących do Gminy lokali handlowo-usługowych w części parterowej bloku nr 6 na os. Beskidzkim, prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 19.07.2013 r. Wpłynęły 3 oferty, z których najtańsza została skalkulowana na kwotę 77 619,15 zł brutto, a cena najdroższej wynosiła 93 905,83 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Zakład Remontowo-Budowlany Malarstwo i Tapeciarstwo Mieczysław Barzycki ze Stryszawy - cena wybranej oferty 77 619,15 zł. Zadanie obejmuje m.in. demontaż istniejących elementów witryn stalowych oraz dostawę i montaż nowych drzwi wykonanych z profili aluminiowych oraz okien z profili PCV. Zgodnie z warunkami przetargu termin realizacji zadania upływa z dniem 30 września 2013 r.
- Na zlecenie Burmistrza Miasta wykonane zostały prace związane z remontem wiat przystankowych zlokalizowanych przy ulicy Piłsudskiego i ulicy Mickiewicza. Zakres prac obejmował wymianę uszkodzonych i zużytych paneli dachowych. Ponadto, wzdłuż ciągu pieszego przy ulicy Zamkowej zostały wymienione ławki parkowe. Łączny koszt wykonanych robót związanych z małą architekturą wyniósł 9.083,20 zł brutto.
- Zakończono prace związane z budową infrastruktury drogowej w rejonie ul. Przemysłowej. W ramach zadania wykonane zostały dwa odcinki dróg wewnętrznych o łącznej długości 355 m. Zakres prac objął wykonanie podbudowy, odwodnienia dróg oraz położenie nawierzchni asfaltowej. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Budowlano - Drogowo-Mostowe DROG-BUD Franciszek Fryc ze Spytkowic. Całkowity koszt zadania wyniósł 382 698,04 zł brutto. Inwestycja była realizowana pod nazwą „Dozbrojenie strefy aktywności gospodarczej przy ul. Przemysłowej" i została sfinansowana w 80 % z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju, pozostała cześć pokryta została ze środków własnych gminy.
- W czasie przerwy wakacyjnej w budynkach oświatowych przeprowadzono szereg prac remontowych. W Przedszkolu Samorządowym wykonany został gruntowny remont pomieszczeń sanitarnych zlokalizowanych na parterze. Wymieniono stare instalacje wodno-kanalizacyjne oraz okładziny ścienne i podłogowe z płytek ceramicznych. Wyremontowane pomieszczenia zostały wyposażone w nowe urządzenia sanitarne i estetyczne kabiny. Na zlecenie Gminy, Zakład Komunalny dokonał przebudowy placu przed budynkiem Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum. Ponadto w obiektach szkolnych trwają prace związane z malowaniem części sal lekcyjnych, korytarzy i klatek schodowych. Ogólnie koszty robót remontowych w placówkach oświatowych w bieżącym roku wyniosą ponad 100000 zł.
- Dobiegły końca roboty remontowe drogi prowadzącej do osiedla Książki przy ul. Błądzonka. Zakres prac obejmował ok 700 mb drogi, na której została uzupełniona podbudowa i odwodnienie z korytek betonowych, a na całym odcinku położona nowa nawierzchnia asfaltowa. Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych z Wadowic. Całkowity koszt robót wyniósł 145.098,22 zł brutto. Na najbardziej zniszczony fragment ww. drogi gmina Sucha Beskidzka uzyskała dotację z budżetu państwa w wysokości 119.883,00 zł przyznaną na usuwanie skutków klęski żywiołowej.
- Postanowieniem z dnia 12 lipca 2013 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, odmówił wstrzymania wykonania zaskarżonej przez Gminę Sucha Beskidzka decyzji Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 05 kwietnia 2013 r. dotyczącej zespołu zamkowo - parkowego, wydanej w toczącym się postępowaniu reprywatyzacyjnym. WSA w Warszawie nie uznał argumentów Gminy, które wskazywały m.in. na nieodwracalność skutków wykonania ww. decyzji i związane z tym znaczne szkody dla gminy Sucha Beskidzka. W dniu 26 lipca 2013 r. Burmistrz Miasta złożył zażalenie na ww. postanowienie do Naczelnego Sadu Administracyjnego.
- W ramach regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod drogi i chodniki, w dniach: 18, 19 i 26 lipca 2013 r. Burmistrz Miasta podpisał akty notarialne w sprawie nabycia na rzecz Gminy Sucha Beskidzka nieodpłatnie 6 działek zajętych pod drogi gminne: ul. Spółdzielców, ul. Nad Skawą i ul. Beniowskiego o łącznej powierzchni 136 m2 oraz zakupu za kwotę 8.734,68 zł działki ewidencyjnej nr 9508 / 1 o powierzchni 114 m2, położonej przy ul. Beniowskiego.
- Podczas uroczystości z okazji święta Policji, które tradycyjnie już odbyły się w sali rycerskiej suskiego zamku, w dniu 22 lipca br., Burmistrz Miasta wręczył dyplomy oraz nagrody rzeczowe trzem funkcjonariuszom suskiej Komendy Policji wyróżniającym się w pracy na rzecz utrzymania porządku na terenie miasta Sucha Beskidzka.
- W dniach 3-4 sierpnia br. na boisku „Na Jazach" ul. Role rozegrano Otwarty Turniej Plażowej Piłki Siatkowej. Łącznie w rozgrywkach wzięło udział 23 pary. Zwycięzcy otrzymali puchary, medale oraz dyplomy ufundowane przez Burmistrza Miasta.
- Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 08 sierpnia 2013 r. przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej informację o przebiegu wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka za pierwsze półrocze 2013 r. Informacja ta zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów za pierwsze półrocze w kwocie 12.670.252,35 zł oraz wydatków i rozchodów w kwocie 11.533.338,89 zł. Informacja zawiera również sprawozdania z wykonania planu finansowego przez Zakład Komunalny, instytucje kultury i Miejską Przychodnię Zdrowia, a także informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej gminy.
- W dniu 10 sierpnia 2013 roku została rozegrana 15. edycja Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego „Memoriał Henryka Łasaka". Patronat honorowy nad wyścigiem objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski. W tegorocznej edycji wystartowało 145 zawodników z 21 zespołów reprezentujących 8 państw europejskich. Trasa liczyła 178,8 km i przebiegała ulicami naszego miasta oraz gmin: Zembrzyce i Stryszawa. Zwycięzcą został francuz Florian Senechal, który pokonał Kamila Gradka z drużyny BDC Marc-Pol. Trzecie miejsce zajął Paweł Cieślik z zespołu Bank BGŻ Team. Wyścig kolarski, który na stałe wpisał się w kalendarz imprez miejskich jest najważniejszym wydarzeniem sportowym w powiecie suskim. Bardzo dobra organizacja oraz dobre warunki pogodowe sprzyjały wysokiemu poziomowi sportowej rywalizacji. Wyścig był również okazją do promocji miasta za sprawą mediów ogólnopolskich. Burmistrz Miasta składa podziękowania służbom i wszystkim osobom, które włączyły się w organizacje wyścigu a szczególnie licznym sponsorom i fundatorom nagród.
- W przeddzień międzynarodowego wyścigu, na terenie stadionu sportowego zaplanowany został tzw. Mały Wyścig „Memoriał Henryka Łasaka", który jednak ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne był kontynuowany w dniu 15 sierpnia 2013 r. Zawody kolarskie dla dzieci i młodzieży zorganizował Miejski Klub Sportowy „Babia Góra" przy wsparciu Gminy Sucha Beskidzka i spółki Duo Cirkuli. Głównym celem imprezy było zachęcenie do czynnego uprawiania sportów rowerowych oraz ich promocji jako zdrowego trybu życia. W imprezie wzięło udział około 80 zawodników. Wszyscy startujący otrzymali pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcy odebrali puchary, medale i nagrody rzeczowe.
- W dniu 12 sierpnia 2013 roku upłynął termin składania wniosków do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, o dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 w ramach Programu Operacyjnego PL04 „Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii". Nabór wniosków trwał bardzo krótko i wymagał przygotowania wielu dokumentów oraz sporządzenia audytów energetycznych. Wniosek gminy Sucha Beskidzka na realizację inwestycji w zakresie zgodnym z ogłoszonym naborem został złożony w wymaganym terminie. Większość prac związanych z przygotowaniem wniosku została zlecona podmiotom zewnętrzny za łączną kwotę 65 793 zł brutto z czego 30 000 zł zostanie wypłacone pod warunkiem umieszczenia naszego wniosku na liście rankingowej. Ogólna wartość robót objętych wnioskiem aplikacyjnym została oszacowana na kwotę 2 640 927 zł z czego dotacja może stanowić ok. 70% , pozostała kwota to wkład własny gminy. W przypadku pozytywnej oceny i zakwalifikowania naszego projektu do realizacji, w placówkach oświatowych należących do gminy oraz częściowo na stacji uzdatniania wody wykonane zostaną roboty termomodernizacyjne, izolacja przeciwwilgociowa, wymiana lub modernizacja c.o. oraz wymiana istniejącego oświetlenia na oprawy typu LED. Obecnie trwa ocena formalna złożonych wniosków.
- Zamówienie publiczne na udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000 zł prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 19.08.2013 r.; wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej oferty złożonej przez Bank Spółdzielczy w Suchej Beskidzkiej, wyniosła 101 167,38 zł brutto Drugą ofertę, z ceną: 115 698,96 zł brutto złożył Getin Noble Bank S.A. z siedzibą w Warszawie. Obecnie trwa analiza ofert. Kredyt przeznaczony jest na pokrycie udziału własnego gminy w kosztach realizowanej obecnie przebudowy targowiska. Zgodnie z warunkami przetargu kredyt zostanie spłacony do 28 grudnia 2017 r.
- Burmistrz Miasta zawarł w dniu 14 sierpnia 2013 r. z firmą projektową Waldemar Polak - Projektowanie i Nadzór Budowlany z Makowa Podhalańskiego umowę na opracowanie dokumentacji technicznej przebudowy ul. Gospodarczej. Termin wykonania projektu wraz z uzyskaniem stosownych zezwoleń upływa z dniem 31 grudnia 2013 r. Koszt wykonania prac projektowych wynosi 12.300 zł brutto.