Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XXXII a XXXIII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 25 maja 2013 r. do dnia 26 czerwca 2013 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 24, 28 i 31 maja  oraz 11 czerwca 2013 r.  dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2013 r. i w planie finansowym budżetu gminy dotyczących jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł     -  27.719.501,14 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł     -  28.497.067,62 zł
     
  2. Zarządzeniem z dnia 29 maja 2013 roku Burmistrz Miasta przyznał nagrody pieniężne III stopnia za osiągnięte wyniki sportowe 5 zawodnikom oraz trenerowi Sekcji Narciarskiej Miejskiego Klubu Sportowego „Babia Góra". Wręczenie nagród nastąpiło w dniu 14 czerwca br. w obecności rodziców, trenera oraz prezesa klubu. Łączna kwota przyznanych nagród wyniosła 4.650 zł.
     
  3. Na zlecenie Burmistrza Miasta Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych z Wadowic przeprowadziło remont cząstkowy dróg na terenie miasta.  Ubytki w nawierzchniach asfaltowych zostały uzupełnione przy użyciu asfaltu na gorąco, fragmentarycznie w  miejscach  znacznych uszkodzeń wykonano nakładki asfaltowe. Na drogach o nawierzchniach utwardzonych,  Zakład Komunalny wykonał remont cząstkowy emulsją i grysami. Obecnie trwają prace związane z rozliczaniem zadań, których szacunkowy  koszt wyniósł ponad 35 000 zł brutto.   
     
  4. W dniu 9 czerwca br. na stadionie sportowym w Stryszawie odbyły się Gminne Zawody Sportowo-Pożarnicze, w których wzięły udział Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej z Suchej Beskidzkiej oraz z Gminy Stryszawa. W zawodach wystartowało 13 drużyn, które konkurowały ze sobą w sztafecie pożarniczej  oraz w ćwiczeniach bojowych. Wśród suskich drużyn zwyciężyła jednostka  OSP  Błądzonka. Zwycięskiej drużynie puchar i nagrodę wręczył Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka.
     
  5. Złożony przez Burmistrza Miasta w kwietniu 2013 roku wniosek do konkursu „Małopolskie Remizy 2013", został pozytywnie rozpatrzony i otrzymał wsparcie finansowe w wysokości 10.562 zł. Wniosek dotyczył zadania pn. „Wymiana bram garażowych w budynku OSP Sucha Beskidzka - Miasto". Dotacja stanowi 50% planowanych kosztów remontu, pozostała część  zostanie sfinansowana z budżetu Gminy Sucha Beskidzka.
     
  6. W dniu 12 czerwca 2013 r. Burmistrz Miasta rozwiązał za porozumieniem stron  umowę  koncesji zawartą w dniu 01.03.2011 r. z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym MARKAM s.c. Marcin Bahyrycz, Kamil Żak na  „Zaprojektowanie, budowę i eksploatacja parkingu wraz z myjnią samochodową przy ul. Piłsudskiego". Na mocy zawartego porozumienia Gmina Sucha Beskidzka przejęła dokumentację projektową wykonaną na koszt koncesjonariusza oraz prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę przedmiotowej inwestycji. Burmistrz Miasta   wszczął kolejne  postępowanie w sprawie zawarcia  umowy koncesji na realizacje ww. zadania. Termin składania wniosków upływa w  dniu 05 lipca 2013 r.
     
  7. Zamówienie publiczne na  świadczenie usługi odbioru  odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z obszaru miasta, prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Wpłynęła jedna oferta, złożona przez Przedsiębiorstwo Turystyczne BESKIDY-TOURIST Sp. z o.o. Cena oferty wynosiła  641 064,24 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu oferta ww. wykonawcy została zaakceptowana.  Zgodnie z warunkami przetargu umowę  zawarto na okres  od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.
     
  8. W związku ze zmianami systemu odbioru odpadów komunalnych, które wchodzą w życie z dniem 01 lipca 2013 roku, zakupione zostały   urządzenia do drukowania oraz obsługi kodów kreskowych. Koszt ich zakupu wyniósł  10.295,10 zł brutto. Ponadto zakupione zostały  worki do segregacji odpadów w ilości 56 tysięcy sztuk  za kwotę 26.691,00 zł brutto. Od dnia 24 czerwca br. worki wraz z kodami kreskowymi dostarczane są właścicielom nieruchomości, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów.
     
  9. W dniu  15 czerwca br. w sali rycerskiej suskiego zamku miało miejsce otwarcie wystawy pt. "Fundacje Komorowskich i ich wpływ na rozwój Suchej 1613-1614" przygotowanej przez Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej. Podczas wystawy odbyła się premiera filmu historycznego pt. Przez stulecia. Z dziejów Suchej i „państwa suskiego", nakręconego specjalnie na tę okazję. Dzieje rodziny Komorowskich licznie zgromadzonej publiczności przybliżył ks. prof. Kazimierz Łatak. Na zakończenie otwarcia odbyła się prezentacja Serca Dzwonu Zygmunta, które w latach 1865-1866 zostało poddane rekonstrukcji w hutach suskich hr. Branickiego. W  tematykę tę  wprowadził zebranych ks. Prałat Zdzisław Sochacki Proboszcz Parafii Archikatedralnej na Wawelu. Na wystawie zaprezentowane zostały dzieła sztuki i dokumenty archiwalne pochodzące z muzeów, parafii i archiwów krajowych wraz z odnowioną ikoną Matki Bożej Jagodnej. Wystawa ma charakter edukacyjny i przedstawia historię dwóch najcenniejszych zespołów zabytkowych w Suchej: kościelno-klasztornego i zamkowo-parkowego. Otwarcie wystawy uświetnił występ Zespołu Muzyki Dawnej. Wystawa została dofinansowana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach wspierania działań muzealnych.
     
  10. W dniach 18 - 20 czerwca 2013 r. na Zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny przeprowadził zbiórkę odpadów wielkogabarytowych z terenu miasta. Łącznie zebrano  22,72 ton odpadów. Koszt przeprowadzonej zbiórki wyniósł 11.993,98 zł brutto.
     
  11. Zarządzeniem z dnia 19 czerwca 2013 roku Burmistrz Miasta podjął decyzję w sprawie organizacji dowozu dzieci do szkół w roku szkolnym 2013/2014. Dowóz uczniów będzie realizowany w sposób taki sam jak dotychczas , po podpisaniu umów z przewoźnikami. Natomiast z ul. Role i  ul. Zasypnica do Gimnazjum i do Szkoły Podstawowej Nr 2 - dzieci będą miały zwracane koszty biletów w wysokości 50% lub 100%  w zależności od odległości  z domu do szkoły.
    Dzieci uczęszczające do Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Juszczynie oraz  uczniowie z terenów, do których dojazd mikrobusem jest utrudniony, będą dowożeni przez rodziców po podpisaniu stosownych umów.
    Do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Makowie Podhalańskim dowóz będzie  odbywał się mikrobusem stanowiącym własność gminy, pod opieką jednego z rodziców, a z powrotem będą zwracane koszty przejazdu środkami komunikacji publicznej (dziecka wraz z opiekunem).
     
  12. Zamówienie publiczne na wykonie przebudowy ulicy 29 Stycznia prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Wpłynęły 4 oferty. Cena najtańszej oferty wynosiła 88 942,70 zł brutto, a najdroższej - 130 183,20 zł brutto. Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Budowlano-Drogowo-Mostowego DROG-BUD ze Spytkowic. Cena wybranej oferty to 88 942,70 zł brutto. Umowa z wykonawcą zostanie zawarta w dniu 28 czerwca 2013 r. Termin realizacja zadania upływa z dniem 31.10.2013 r.
     
  13. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zlecił opracowanie kompletnej  dokumentacji projektowej budowy sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 2. Nowo projektowany obiekt ma zostać zbudowany na filarach nad potokiem Zasepniczanka i na zakupionej przez Gminę działce po drugiej stronie potoku. Wykonawcą projektu jest Pracownia Architektoniczna  Wojciech Szklarczyk z Makowa Podhalańskiego.  Koszt  realizacji  wynosi  65.190 zł brutto. Termin wykonania prac projektowych  upływa z dniem 31 grudnia 2013r.  
     
  14. W dniu 21 czerwca 2013 r. Burmistrz Miasta podpisał akt  notarialny dotyczący nabycia na rzecz Gminy Sucha Beskidzka działki ewidencyjnej nr 8943 o powierzchni 381 m2 wraz z udziałem 1/2 w działce ewidencyjnej nr 8945 / 5 o powierzchni 25 m2, położonej przy ul. Mickiewicza.  Działka przeznaczona zostanie pod budowę sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej Nr 2.  Koszt zakupu gruntu wyniósł  30.000,00 zł brutto.
     
  15. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej od dnia 1 lipca br rozpocznie akcję dożywiania dzieci w okresie wakacji w ramach wieloletniego programu - „Pomoc państwa w zakresie dożywiania", dofinansowanego ze środków budżetu państwa w wysokości 70 %.  Posiłki przygotowuje stołówka szkolna Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum.
     
  16. W dniach 22-23 czerwca br. odbyły się „Dni Ziemi Suskiej". Sobotnie występy odbyły się pod hasłem „Suskie Spotkania z Folklorem". W tym dniu  wystąpiły  zespoły regionalne i folkowe m.in. Kapela „Mała Ziemia Suska" , Zespoły Regionalne „Mała Ziemia Suska" „Ziemia Suska", „Istebna" oraz folkowy zespół „Rzepczyno". W niedzielę, na estradzie w Rynku zaprezentowała się Miejska Orkiestra Dęta oraz Makowska Orkiestra Rozrywkowa. W godzinach popołudniowych odbył się koncert muzyki klezmerskiej w autorskich aranżacjach pt. „Ponad Horyzont". Na estradzie obok zamku wystąpiły zespoły rockowe, a gwiazdą wieczoru był zespół  „Lady Pank".  Obchody zakończył pokaz sztucznych ogni. Bogaty program, występy popularnych i utytułowanych zespołów sprawiły, że Dni Ziemi Suskiej cieszyły się dużą popularnością. Szacuje się, że w samym tylko koncercie zespołu „Lady Pank" uczestniczyło kilka tysięcy osób.   Po raz kolejny nie zwiedli liczni sponsorzy, dzięki którym impreza mogła być zorganizowana na wysokim poziomie.