Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XXIX a XXX sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 28 lutego 2013 r. do dnia 25 marca 2013 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

 

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 28 lutego  i 4 marca br. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2013 r. i w planie finansowym budżetu gminy, dotyczących jednostek oraz dotacji celowych.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł     -  27.362.488,10 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł     -  27.924.084,25 zł
  2. Zarządzeniem z dnia 1 marca 2013 roku, Burmistrz Miasta wprowadził zmiany w regulaminie korzystania z kompleksu sportowego „Moje Boisko Orlik 2012" dotyczące godzin jego otwarcia  w miesiącu marcu. Kompleks czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. od 16:00 do 20:00, w soboty i niedziele w godz. od 12:00 do 20:00.
  3. Wniosek złożony przez Gminę Sucha Beskidzka  o dofinansowanie kosztów osobowych projektu „Animator - Moje Boisko Orlik 2012" został pozytywnie rozpatrzony  przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ramach tego projektu od marca do listopada br. na suskim Orliku  został zatrudniony  animator sportu, którego cześć kosztów zatrudnienia  w wysokości 1000 zł miesięcznie zostanie sfinansowana z programu ministerialnego.
  4. Na terenie Suchej Beskidzkiej została utworzona Jednostka Strzelecka 3031, Strzeleckiego Obwodu Piechoty Górskiej. Jest to organizacja obronna o charakterze społeczno-wychowawczym, dla której głównymi zadaniami są działania na rzecz umacniania niepodległości Rzeczypospolitej Polskiej, wychowywanie w duchu patriotyzmu, dyscypliny społecznej i dbałość o sprawność fizyczną. W dniu 1 marca br. na dziedzińcu suskiego zamku , samodzielny pluton tworzący  Jednostkę Strzelecką 3031 złożył przysięgę w obecności dowódcy Obwodu  Piechoty Górskiej .  Honorowy patronat nad uroczystą przysięgą objął Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka.
  5. Sztuczne mrożenie lodowiska „Biały Orlik" zostało zakończone w dniu 6 marca 2013 r., jednocześnie został zamknięty drugi sezon jego eksploatacji. Obecnie trwają prace związane z demontażem urządzeń. W okresie od 6 grudnia 2012 r. do 6 marca 2013 r. odnotowano ponad 12 400  wejść na lodowisko. Łączne wpływy ze sprzedaży biletów oraz wypożyczalni łyżew wyniosły ponad 69 tysięcy złotych, natomiast  koszty bieżącego funkcjonowania lodowiska w tym okresie zamknęły się kwotą ponad  108  tysięcy złotych.
  6. W  dniu 7 marca 2013 r. odbyło się drugie posiedzenie  Młodzieżowej  Rady Miejskiej. Głównym tematem obrad sesji było przystąpienie  do realizacji projektu „Szkoły na tropie (elektro)odpadów", prowadzonego w ramach programu „Szkoły dla Ekorozwoju" przez Fundację „Partnerstwo dla Środowiska". Głównym jego założeniem jest kształtowanie świadomości proekologicznej i rozwijanie odpowiedzialnych postaw społeczności szkolnej poprzez działania na rzecz ekorozwoju. W sesji, która odbyła się w Zespole Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum uczestniczyli zaproszeni goście: Burmistrz Miasta, radni Rady Miejskiej, dyrektor szkoły oraz zaangażowani w projekt nauczyciele i uczniowie.
  7. Młodzi łyżwiarze z Suchej Beskidzkiej uczestniczący w realizowanym przez gminę projekcie nauki na łyżwach  wzięli udział  w turnieju „Mistrzowie Białego Orlika". Małopolski finał wojewódzki turnieju  odbył się  9 marca br.  w gminie Iwanowice. Drużyna| reprezentująca  nasze  miasto zajęła II miejsce. Zmagania zespołów obserwował  utytułowany hokeista Mariusz Czerkawski.
  8. Na zlecenie Burmistrza Miasta, Zakład Komunalny przeprowadził w dniach  12, 13 i  14 marca br. zbiórkę odpadów wielkogabarytowych na terenie miasta. Łącznie zostało zebranych blisko  7 ton  odpadów. Koszt przeprowadzonej zbiórki wyniósł 3 558,07 zł brutto.
  9. Burmistrz Miasta uczestniczył w spotkaniach z mieszkańcami, które zostały  zorganizowane wspólnie z Radnymi  Rady Miejskiej. Pierwsze spotkanie z udziałem radnych: Mieczysława Hudziaka, Małgorzaty Kulki, Marii Kuś i Ewy Stróżak odbyło się 12 marca 2012 r. w sali rycerskiej suskiego zamku. Drugie w którym uczestniczyli radni Bogusława Hudziak i Janusz Siwiec miało miejsce  w dniu 14 marca br w budynku OSP na Błądzonce.   Natomiast trzecie, w którym udział wzięli radni:, Czesław Korczak,  Tadeusz Pochopień, Jan Siwiec i Marcin Stawowy, odbyło się w dniu 19 marca br. w  Zespole Szkół  Szkoła Podstawowej Nr 1 i Gimazjum. Burmistrz Miasta przybliżył mieszkańcom najważniejsze sprawy, którymi obecnie zajmuje sie samorząd, przedstawił tegoroczny budżet i planowane w nim inwestycje, wiele uwagi poświęcił  założeniom nowego systemu odbioru odpadów komunalnych oraz informacji  dotyczącej nazewnictwa ulic i uporządkowania numeracji nieruchomości. Odpowiadał na liczne pytania mieszkańców. Dominowały sprawy modernizacji i remontów dróg, chodników oraz  oświetlenia ulicznego. Kolejnie  spotkanie z mieszkańcami planowane jest na dzień 4 kwietnia 2013 r. w Szkole Podstawowej Nr 2. Udział w nim wezmą radni Krystian Krzeszowiak, Adam Leśniak, Krzysztof Skrzypek i Andrzej Zawiła.
  10. W drugiej połowie marca br. na parkingu przy Rynku zamontowany został parkomat. Urządzenie posiada własne zasilanie oparte na układzie paneli słonecznych. Od kwietnia br.  korzystający z ww. parkingu w godzinach od 6.00 do 20.00 będą zobowiązani do ponoszenia opłaty parkingowej, której wysokość  zostanie ustalona zarządzeniem Burmistrza Miasta.  Koszt urządzenia wraz z dostawą i montażem, którego na zlecenie Burmistrza Miasta dokonała firma "DEJW" z Limanowej wynosi 16.715,70 zł brutto. Nad właściwym funkcjonowaniem urządzenia oraz egzekwowaniem opłat czuwać będzie Straż Miejska.
  11. Zarządzeniem z dnia 12 marca 2013 r. Burmistrz Miasta ogłosił  przetarg nieograniczony na kompleksową przebudowę placu targowego wraz z zabezpieczeniem przeciwpowodziowym. W ramach  inwestycji  wykonana zostanie nowa nawierzchnia targowiska:    miejsca handlowe wykonane będą z kostki brukowej a drogi wewnętrzne  z  masy mineralno-bitumicznej. Na koronie wału przeciwpowodziowego z murem żelbetowym powstanie ciąg pieszy z kostki brukowej, który będzie również miejscem spacerowym wzdłuż potoku Stryszawka. Teren targowiska uzupełnią  wiaty, kojce dla zwierząt, wykonana zostanie nowa kanalizacja deszczowa oraz sieć  oświetleniowa. Otwarcie ofert nastąpi  w dniu 29 marca 2013 r.  Zgodnie z założeniami, zakończenie inwestycji planowane jest na połowę września 2013 r.
  12. Burmistrz Miasta  zawarł w dniu 14 marca 2013 r.  umowę z firmą WM International z Myślenic na zakup  maszyny do pielęgnacji tafli lodowiska Biały-Orlik. Koszt zakupu używanej rolby  firmy Zamboni wyniósł  52.890 zł brutto. Posiadanie przez Gminę własnej rolby pozwoli na zmniejszenie kosztów eksploatacji lodowiska, bowiem wynajem tego urządzenia na jeden sezon zimowy to wydatek rzędu 24 427 zł.
  13. Wniosek Muzeum Miejskiego na organizację wystawy pt. „Fundacje Komorowskich 1613-1614 i ich wpływ na rozwój Suchej", złożony do Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w priorytecie wspierania działań muzealnych został wysoko oceniony i  otrzymał dofinansowanie w kwocie 50 000 zł. Wystawa, której tematem będzie historia dwóch najstarszych, a zarazem najcenniejszych zespołów zabytkowych w Suchej: kościelno-klasztornego i zamkowo-parkowego, wiąże się również z przypadającą w przyszłym roku rocznicą 400-lecia fundacji kościoła pod wezwaniem Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny (1613-1614), przez ówczesnego właściciela Suchej Piotra Komorowskiego. Wystawa w sposób chronologiczny ukaże historię obu zespołów oraz ich znaczenie dla rozwoju Suchej od XVII - XIX wieku. Jej uzupełnieniem będzie realizacja filmu historycznego oraz wydanie katalogu. Otwarcie wystawy nastąpi w czerwcu br.
  14. W dniu 25  marca br. Burmistrz Miasta  wydał zarządzenie w sprawie przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji na terenie miasta w celu zapobiegania powstawania chorób zakaźnych przenoszonych na ludzi i zwierzęta przez szczury i myszy. Obowiązkowa deratyzacja zostanie przeprowadzona w miesiącu  kwietniu oraz październiku br.
  15. Burmistrz Miasta w dniu 25 marca 2013 r. zlecił Zakładowi Komunalnemu  utrzymanie bieżące i eksploatację  kanalizacji opadowej na terenie Suchej Beskidzkiej w roku 2013. Zakres zlecenia obejmuje m.in. czyszczenie studzienek, kanałów, krat ściekowych, i innych urządzeń burzowych . Koszty bieżącego utrzymania kanalizacji opadowej  wyniosą 29.930,52  zł brutto.
  16. W dniu 25 marca br.  odbyło się posiedzenie Rady Społecznej Miejskiej Przychodni Zdrowia. Podjęte zostały uchwały w sprawie: przyjęcia sprawozdania z realizacji planu finansowego i rzeczowo-finansowego  za rok 2012, zaopiniowania podziału zysku osiągniętego w roku 2012 oraz przyjęcia planu rzeczowo-finansowego i inwestycyjnego na rok 2013. Ponadto przyjęto sprawozdanie z realizacji planu inwestycyjnego za rok 2012 oraz  zaopiniowany został  Regulamin Organizacyjny  Miejskiej Przychodni Zdrowia.