Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XXVIII a XXIX sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 31 stycznia 2013 r. do dnia 27 lutego 2013 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. W dniach 10 i 17 lutego 2013 roku odbyły się Walne Zebrania Sprawozdawcze Ochotniczych Straży Pożarnych działających na terenie naszego miasta. W trakcie zebrań przyjęto sprawozdania z działalności jednostek za rok 2012, a także zatwierdzono plany działania i plany finansowe na rok 2013.
     
  2. Na podstawie porozumienia z Urzędem Pracy w sprawie aktywizacji osób bezrobotnych, od 11 lutego br. Gmina Sucha Beskidzka jest organizatorem prac społecznie użytecznych. Na terenie miasta oraz w jednostkach organizacyjnych gminy 10 bezrobotnych wykonuje prace związane z utrzymaniem czystości oraz inne prace porządkowe i konserwacyjne w wymiarze 10 godzin/tygodniowo. Podjęta po raz kolejny akcja jest ważnym narzędziem aktywizacji społeczno - zawodowej bezrobotnych. Koszty organizacji prac wynoszą 33.880 zł i są finansowane z dwóch źródeł - 60 % pokrywa Powiatowy Urząd Pracy, natomiast pozostałe 40 % stanowi udział gminy. Realizatorem porozumienia jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
     
  3. Złożone przez Burmistrza Miasta oraz Muzeum Miejskie do Wojewódzkiego Urzędu Pracy wnioski o sfinansowanie zatrudnienia osób bezrobotnych w ramach programu „Konserwator edycja 2013" uzyskały pozytywną ocenę i zostały przyjęte do realizacji. W ramach programu w roku 2013  zostaną zatrudnione na okres 6 miesięcy 3 osoby przy pracach w Zespole Zamkowo-Parkowym i jedna osoba w Muzeum Miejskim. Natomiast w roku 2014 kolejne 3 osoby również na okres 6 miesięcy, w tym 2 przy pracach konserwatorskich na terenie zespołu zamkowego. Koszty zatrudnienia pracowników w całości zostaną pokryte z programu Konserwator, który finansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
     
  4. W związku z rozwiązaniem umowy o prace z Kierownikiem Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska za jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia złożonym przez pracownika, Burmistrz Miasta wszczął procedurę naboru na ww. stanowisko zgodnie z wymogami ustawy o pracownika samorządowych. W wyniku przeprowadzonej procedury spośród 9-ciu aplikujących kandydatów komisja powołana przez Burmistrza Miasta  wskazała kandydaturę  Pana Michała Surmiaka, który  został zatrudniony na ww. stanowisku od dnia 4 lutego 2013 roku , na sześciomiesięczny okres próbny.
     
  5. W wyniku prowadzonych negocjacji z firmą  TAURON, Burmistrz Miasta  w dniu 11 lutego br.  podpisał aneksy dotyczące cen zakupu energii elektrycznej oświetlenia ulicznego na terenie miasta. Stawki za poszczególne taryfy zostały obniżone o kilka procent i pozostaną niezmienne do końca 2014 roku.  
     
  6. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 13.02.2013 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2013 r. i w planie finansowym budżetu gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł     -  27.401.944,78 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł     -  27.669.944,78 zł
     
  7. Na postawie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz uchwał Rady Miejskiej w sprawie stawek podatkowych,  na rok 2013 wydanych zostało łącznie 5555 decyzji dotyczących podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i leśnego. Na terenie miasta decyzje podatkowe doręczane są przez osoby zatrudnione w Urzędzie Miejskim, natomiast decyzje dotyczące podatników zamiejscowych, których jest 1354 zostały przesłane drogą pocztową. Warto podkreślić, że w przypadku doręczenia wszystkich decyzji drogą pocztową, koszt wysyłki wyniósłby ok. 32.000 zł.
     
  8. Przetargi pisemne nieograniczone na dzierżawę nieruchomości gruntowych położonych przy ul. Mickiewicza, przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej tj. płatnych parkingów zostały rozstrzygnięte w dniu 15 lutego 2013 r. W pierwszym przetargu, który dotyczył dzierżawy parkingu przy obiektach handlowych obok Policji cena wywoławcza wynosiła 250,00 zł netto miesięcznie złożone zostały 3 oferty, w tym najkorzystniejsza za kwotę 400 zł netto miesięcznie. Natomiast w drugim przetargu dotyczącym parkingu obok Sądu cena wywoławcza wynosiła 420,00 zł netto złożono 4 oferty, a wśród nich najkorzystniejsza za kwotę 840 zł netto miesięcznie. Dzierżawcą obu parkingów została Pani Barbara Łapińska zam. w  Katowicach. Umowy zawarte zostaną na okres 3 lat i obowiązywać będą od dnia 01 marca 2013 r. do dnia 29 lutego 2016 r.
     
  9. W dniu 19 lutego 2013 r. w Zespole Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum" im. Jana Pawła II odbył się „Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym" organizowany przez Komendę Policji w Suchej Beskidzkiej. W eliminacjach brały udział 3 - osobowe reprezentacje szkół podstawowych (klasy 4-6) i gimnazjum z terenu naszego miasta.  Uczestnicy  musieli wykazać się znajomością przepisów ruchu drogowego i pierwszej pomocy przedmedycznej oraz pokonać sprawnościowy tor przeszkód na rowerze. Zwyciężyła drużyna Szkoły Podstawowej Nr 1, która wraz z reprezentacją  gimnazjum będzie reprezentować nasze miasto na Powiatowym Turnieju BRD w dniu 12 kwietnia 2013 r. Drużyny otrzymały dyplomy i nagrody ufundowane przez Burmistrza Miasta.
     
  10. W siedzibie OSP Sucha Beskidzka - Miasto przeprowadzono eliminacje miejskie kolejnej edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom". W eliminacjach miejskich brało udział po 3-ch uczniów z każdej szkoły wyłonionych uprzednio spośród 98 uczestników rywalizacji. Laureaci otrzymali okolicznościowe statuetki, dyplomy i nagrody rzeczowe ufundowane przez Burmistrza Miasta i będą reprezentować nasze miasto w zawodach powiatowych.
     
  11. W dniach od 22 do 24 luty w Łodzi odbyły się Targi pn. „Regiony Turystyczne - Na Styku Kultur", na których Sucha Beskidzka promowała się wraz z innymi gminami powiatu suskiego.
     
  12. W ramach akcji informacyjnej o funkcjonowaniu nowego systemu  gospodarowania odpadami komunalnymi, który ostatecznie wchodzi w życie od dnia 01 lipca 2013 roku przygotowana i wydana została ulotka w ilości 6000 sztuk. Ulotki zawierają najważniejsze informacje dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych o nowym sposobie postępowania z odpadami komunalnymi i zostały dostarczone mieszkańcom wraz  decyzjami podatkowymi. Ponadto dostępne są również  w Biurze Obsługi Mieszkańców  oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta. Ulotki dołączono także do lutowego wydania miesięcznika samorządowego Ziemia Suska. Koszt wydruku, który  na  zlecenie Burmistrza Miasta  wykonała  Drukarnia Grafikon wyniósł  1.698,00 zł brutto. 
     
  13. Zamówienie publiczne na realizację zadania pn."Budowa kanalizacji sanitarnej na ul Podksięże" prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 1 lutego 2013 r. ; wpłynęło 6 ofert. Cena najtańszej oferty wynosiła 1 075 101,29 zł brutto, a cena  najdroższej oferty 1 732 746,98 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą  uznana została oferta złożona przez firmę EKOINSTAL Sp. z o.o z Suchej Beskidzkiej - cena wybranej oferty wynosi  1 075 101,29 zł brutto.  Zgodnie z warunkami  przetargu termin realizacji zadania upływa z dniem  30.09.2013 r.
     
  14. Zamówienie publiczne na realizację zadania pn. „Dozbrojenie strefy aktywności gospodarczej - rejon ul. Przemysłowej" prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 4 lutego br. ; wpłynęło 9 ofert .Cena najtańszej oferty wynosiła 372 698,04 zł brutto, a cena najdroższej  - 630 086,75 zł brutto. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą  uznano ofertę złożona przez firmę DROG-BUD Franciszek Fryc ze Spytkowic - cena wybranej oferty wynosi  372 698,04 zł brutto.  Zgodnie z warunkami  przetargu termin realizacji zadania upływa z dniem  31.07.2013 r.
     
  15. W związku z planowaną budową łącznicy kolejowej wzdłuż drogi krajowej, która ma częściowo  przebiegać po terenach  obecnego placu targowego, Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zlecił firmie Projektowanie i Nadzór Budowlany Waldemar Polak z Makowa Podhalańskiego dokonanie  korekty dokumentacji projektowej targowiska miejskiego, na przebudowę którego Gmina otrzymała dotacje w wysokości jednego miliona złotych. Sprawa budowy obwodnicy kolejowej powróciła już po uzyskaniu pozwolenia na przebudowę targowiska i złożeniu wniosku o dofinansowanie ze środków europejskich. Wg zapewnień przedstawicieli PKP ma być zrealizowana w najbliższych latach.
     
  16. W związku z ogłoszonym naborem wniosków do konkursu dla Działania 1.2. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Burmistrz Miasta złożył projekt pn. „Budowa Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej jako narzędzia poszerzającego zakres świadczonych e-usług w Gminie Sucha Beskidzka". Złożony wniosek dotyczy uzupełnienia obecnie stosowanych rozwiązań informatycznych, wprowadzenie nowych związanych z przetwarzaniem i udostępnianiem danych geoprzestrzennych, a także  przewiduje modernizację infrastruktury technicznej w zakresie sprzętu informatycznego jak i rozwiązań telekomunikacyjnych.  W chwili obecnej trwa procedura oceny formalnej złożonych wniosków.
     
  17. Na wniosek złożony przez Burmistrz Miasta, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach podziału środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych przyznało Gminie Sucha Beskidzka dotację w wysokości 140 tys. zł na odbudowę infrastruktury drogowej zniszczonej w wyniku powodzi. Dotacja ta zostanie przeznaczona na remont drogi prowadzącej do osiedla Książki (ul. Błądzonka).  Promesę na ww. kwotę przekazał Burmistrzowi Miasta sekretarz stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji Włodzimierz Karpiński w dniu 27 lutego br w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim.
     
  18. W dniu 27 lutego 2013 roku Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka złożył wniosek do Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska - Republika Słowacka 2007-2013 - Mikroprojekty, pn. „Podniesienie skuteczności systemu ratownictwa i ochrony ludności na pograniczu polsko-słowackim". Przedmiotem projektu jest współpraca pomiędzy gminą Sucha Beskidzka i słowacką gminą Kamenná Poruba przy realizacji przedsięwzięcia, którego podstawowym celem będzie podnoszenie skuteczności ratownictwa powszechnego i ochrony ludności na pograniczu polsko-słowackim. Podejmowane działania skupiać się będą na podnoszeniu umiejętności i kwalifikacji w obszarze dotyczącym ratownictwa medycznego, bezpiecznego wypoczynku w górach, ze szczególnym uwzględnieniem wypoczynku nad zbiornikami wodnymi i rzekami górskimi przy wykorzystaniu zakupionego w ramach projektu specjalistycznego sprzętu ratowniczo-medycznego. Głównym realizatorem działań projektowych będzie OSP Sucha Beskidzka -Miasto. Obecnie trwa procedura oceny formalnej złożonych wniosków.