Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XXIII a XXIV sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 28 września 2012 r. do dnia 29 października2012 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:
- Burmistrz Miasta Zarządzeniami z dnia 28 września 2012 r. oraz 01, 09 i 22 października 2012 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2012 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji
Plan dochodów po zmianie wyniósł - 26.628.608,11 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł - 25.781.658,62 zł
- Sprzedaż działek ewidencyjnych o numerach: 3098 / 1, 3102, 3103, 3110, 3111, 3112, 3113, 3175, 3176, 3177 / 2 o łącznej powierzchni 2,2681 ha położonych przy ul. Błądzonka przeprowadzona została w trybie przetargu ustnego ograniczonego. Nieruchomość przeznaczona jest pod budowę kompleksu turystycznego: bazę noclegowo – żywieniową wraz z zapleczem sportowo – rekreacyjnym. Pisemne zgłoszenie uczestnictwa oraz wadium wpłynęło od jednego oferenta, który został dopuszczony do przetargu. W dniu 01 października 2012 r. w Urzędzie Miejskim odbył się ustny przetarg, w wyniku którego nabywcą ww. nieruchomości za kwotę 838 888 zł netto zastała Firma Handlowo Usługowa Piotr Kamiński z Suchej Beskidzkiej. Akt notarialny przenoszący własność przedmiotowej nieruchomości zawarty został w dniu 11 października 2012 r. Nabywca nieruchomości zgodnie z warunkami przetargu winien w terminie pięciu lat wybudować ww. kompleks turystyczny.
- Zarządzeniem z dnia 8 października 2012 r. Burmistrz Miasta przyznał nagrody pieniężne II i III stopnia za osiągnięcia sportowe w 2012 roku mieszkańcom naszego miasta: Marii Kubasiak oraz Wojciechowi Kubasiakowi - zawodnikom sekcji narciarstwa przy Miejskim Klubie Sportowym „Babia Góra”, Maciejowi Matejce i Krzysztofowi Łosiowi - zawodnikom Łuczniczego Towarzystwa Sportowego „Zamek Suski” oraz Bartłomiejowi Bednarzowi - zawodnikowi sekcji piłki nożnej „Wisły” Kraków. Łączna wartość przyznanych nagród wyniosła 3.900 zł. Nagrody zostały wręczone w dniu 18 października 2012 r. Od początku roku Burmistrz Miasta przyznał 11 nagród za osiągnięcia sportowe na łączną kwotę 7.885 zł.
- Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 10 października 2012 roku przyznał dotację dla Koła Powiatowego Polskiego Związku Niewidomych w Suchej Beskidzkiej na realizację zadania publicznego w 2012 roku z zakresu pomocy społecznej w kwocie 500 zł. Ww. stowarzyszenie z okazji tzw. „Święta Białej Laski” zorganizowało w dniu 16 października 2012 r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Suchej Beskidzkiej spotkanie integracyjne osób niewidomych i słabo widzących.
- W dniach od 11 do 12 października 2012 r. Biblioteka Suska im. dra Michała Żmigrodzkiego zaprezentowała się na Ogólnopolskim Kongresie Bibliotek Publicznych w Warszawie jako jedna z dziewięciu bibliotek publicznych z całej Polski nagrodzonych w konkursie pn. „Inspiracje”. Dyrektor Biblioteki Suskiej odebrał także nagrodę przyznaną w konkursie zorganizowanym w ramach kampanii „Biblioteka - miejsce bezpiecznego internetu”, mającego na celu popularyzację zasad bezpiecznego korzystania z Internetu wśród młodych użytkowników biblioteki.
- Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, zarządzeniem z dnia 10 października 2012 roku Burmistrz Miasta przyznał nagrody za dotychczasowe osiągnięcia i skuteczną pracę na rzecz szkoły pani Małgorzacie Peć - Dyrektorowi Szkoły Podstawowej Nr 2 i jej Filii, pani Aleksandrze Drońskiej - nauczycielce Szkoły Podstawowej Nr 2 oraz pani Barbarze Wronie - nauczycielce Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum” im Jana Pawła II. Nagrody zostały wręczone w dniu 15 października 2012 r. na uroczystej akademii w Zespole Szkół im. Jana Pawła II.
- Zamówienie publiczne na budowę sieci kanalizacji sanitarnej na ul. Podksięże prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Do dnia 10.10.2012 r. wpłynęły trzy oferty. Cena najdroższej oferty wyniosła 1 684 060,26 zł, natomiast najtańszej: 1 400 210,75 zł. Ze względu na to, że oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę, która zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Przed rozpoczęciem sezonu grzewczego, w filii Szkoły Podstawowej nr 2 na Błądzonce został przeprowadzony gruntowny remont i przebudowa pomieszczenia kotłowni wraz z wymianą pieca centralnego ogrzewania. Pomieszczenie kotłowni było często zalewane podczas obfitych opadów deszczu, a dotychczasowy kocioł węglowy wykazywał nieszczelności, których naprawa okazała się niemożliwa. Zakupiony i zamontowany został nowy piec o mocy 75 KW automatycznie sterowany , opalany tzw. eko-groszkiem. Oprócz gwarantowanej przez producenta wysokiej efektywności, zastosowanie tego rodzaju kotła umożliwi zmniejszenie kosztów obsługi. Łączne koszty przebudowy kotłowni i wymiany urządzeń wynoszą 41.854,44 zł brutto.
W tym samym czasie dokonana została wymiana pieca centralnego ogrzewania wraz z przebudową komina w budynku OSP Błądzonka. W tym przypadku stary piec węglowy został również zastąpiony kotłem wyposażonym w automatyczny podajnik na eko-groszek i regulacją temperatury. Koszt prac w obiekcie OSP wyniósł 14.500 zł brutto, z czego 7000 zł zostało pozyskanych w ramach konkursu Małopolskie Remizy 2012. Pozostała kwota stanowi wkład własny Gminy.
- Zakończone zostały prace związane z wykonaniem drugiego etapu wodociągu ul. Podksięże. W ramach prowadzonych prac wykonany został wodociąg o długości ok. 1550 mb, który umożliwi dostęp do wody miejskiej kolejnym gospodarstwom domowym w tym rejonie miasta. Prace przeprowadziła firma Pana Jerzego Steczka ze Stryszawy. Obecnie trwa odbiór oraz rozliczenie finansowe zadania
- W miesiącu październiku na zlecenie Burmistrza Miasta Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych z Wadowic wykonało remonty odcinków dróg na terenie miasta. Zakres prac obejmował przede wszystkim położenie nowych nawierzchni asfaltowych oraz utwardzenie poboczy tłuczniem. Powyższe prace dotyczyły fragmentu ulicy Polnej, ulic bocznych od Makowskiej, Armii Krajowej i Mickiewicza. Ponadto wykonana została podkładowa i wyrównawcza warstwa asfaltowa na drodze wewnętrznej osiedla Beskidzkiego w ramach prowadzonych prac rewitalizacyjnych osiedla. Całkowity koszt ww. robót drogowych wyniósł 104.087,62 zł brutto.
- Na polecenie Burmistrza Miasta służby miejskie objęły opieką zaniedbane groby osób zasłużonych dla miasta i lokalnej społeczności. Przed dniem 1 listopada br. grupa porządkowa oczyściła mogiły i wykonała drobne naprawy nagrobków. Prace porządkowe zostały również przeprowadzone w kwaterach wojskowych, w których znajdują się groby polskich i radzieckich żołnierzy.
- W dniach 18 i 19 października br. Gmina Sucha Beskidzka uczestniczyła w wieloszczeblowych ćwiczeniach wojewódzkich pod kryptonimem ”Październik 2012”, których celem było doskonalenie systemu kierowania zadaniami obronnymi z elementami obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego na obszarze województwa ze szczególnym uwzględnieniem uzupełnienia i rozwinięcia jednostek przewidzianych do militaryzacji. W dniu 18 października przeprowadzono trening systemu wykrywania i alarmowania. Natomiast w dniu 19 października przeprowadzono trening akcji ratowania osób poszkodowanych w wyniku nalotu bombowego. W prowadzonej akcji ratunkowej uczestniczyły siły Państwowej Straży Pożarnej, jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu powiatu oraz służby medyczne. Do działań ratowniczych włączono także Beskidzką Grupę GOPR-u oraz Grupę Poszukiwawczo-Ratowniczą OSP Kęty. Teren zdarzenia zabezpieczały jednostki Komendy Powiatowej Policji w Suchej Beskidzkiej. Oprócz akcji ratunkowej w rejonie Zamku Suskiego w ramach ćwiczeń zostało przeprowadzone praktyczne poszerzenie bazy szpitalnej w Szpitalu Rejonowym, a także rozwinięcie Zastępczych Miejsc Szpitalnych na bazie Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum. W tym elemencie uczestniczyli pracownicy Urzędu Miejskiego, Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum, Miejskiej Przychodni Zdrowia, a także członkowie Maltańskiej Służby Medycznej. Rejon szkoły został zabezpieczony przez Straż Miejską. Obserwujący ćwiczenia przedstawiciele Wojewody Małopolskiego bardzo wysoko ocenili poziom przygotowania i przeprowadzenia ćwiczeń.
- Zarządzeniem z dnia 22 października 2012 roku Burmistrz Miasta przyznał dotację Fundacji „Dla Ciebie Dla Mnie Dla Nas” działającej przy ZOZ w Suchej Beskidzkiej w kwocie 4.000 zł, na realizację zadania publicznego w 2012 roku z zakresu ochrony i promocji zdrowia pn. „Profilaktyka zespołów bólowych kręgosłupa oraz zapobieganie wadom postawy wśród mieszkańców Suchej Beskidzkiej”. Zadanie realizowane będzie do 15 grudnia 2012 roku.
- Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 26 października 2012 roku powołał na kolejną kadencję Gminną Radę Sportu w składzie ośmioosobowym oraz określił regulamin jej działalności. Kadencja Rady Sportu trwa 2 lata.
- Zakończone zostały prace związane z montażem windy dla osób niepełnosprawnych w budynku Zespołu Szkół Szkoły Podstawowej nr 1 i Gimnazjum. Inwestycja była współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w wysokości 30 % kosztów . Obecnie trwają prace związane z odbiorem urządzenia przez Urząd Dozoru Technicznego oraz rozliczeniem wykonanych prac. Wykonawcą robót była firma OTECH z Gorlic. Koszt montażu windy wraz z robotami towarzyszącymi wyniósł 102.768,81 zł brutto.
- W dniu 26 października 2012 r. w Sali Rycerskiej Suskiego Zamku odbyła się uroczystość, podczas której uczniowie klas pierwszych Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej złożyli ślubowanie i zostali oficjalnie przyjęci do społeczności szkolnej. W uroczystości oprócz rodziców i kadry pedagogicznej uczestniczyli zaproszeni goście, a wśród nich przedstawicielka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wizytator Centrum Edukacji Artystycznej pani Lidia Skrzyniarz. Pierwsze w historii w powiecie suskim, ślubowanie uczniów Szkoły Muzycznej I stopnia, zakończył koncert gry na instrumentach muzycznych w wykonaniu uczniów i nauczycieli tej szkoły.
- Burmistrz Miasta zawarł umowę z Firmą OLTRANS ze Spalic na wykonanie i dostawę zbiornika wody pitnej o pojemności 3000 litrów zamontowanego na specjalnej przyczepie. Konieczność zakupu ww. zbiornika została podyktowana coraz częściej występującymi okresowymi brakami wody pitnej w rejonach miasta do których nie dociera wodociąg miejski. Zbiornik umożliwi również dostawy wody pitnej mieszkańcom w przypadku awarii sieci wodociągu miejskiego. Kosz zamówienia objętego umową wynosi 19.680 zł brutto , a termin realizacji upływa z dniem 9 listopada 2012 r.
- W dniu 1 listopada 2012 r. (Wszystkich Świętych) na drogach w okolicy cmentarza wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu. Ulice Cmentarna oraz Kościelna na odcinku od ul. Konopnickiej do ul. Cmentarnej będą drogami jednokierunkowymi. Zmiany te są niezbędne do utrzymania porządku i przejezdności dróg. Nad bezpieczeństwem w rejonie cmentarza czuwać będzie Straż Miejska wspierana przez funkcjonariuszy Policji.