Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XXI a XXII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 28 lipca 2012 r. do dnia 31 sierpnia 2012 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 31 lipca, oraz 10 i 21 sierpnia 2012 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2012 r. i planie finansowym budżetu gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł - 26.187.872,11 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł - 25.358.964,63 zł
  2. W dniu 10 sierpnia 2012 r. na stadionie sportowym odbył się Mały Wyścig „Memoriał Henryka Łasaka”, który przy wsparciu Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej, Ministerstwa Sportu i Turystyki, a także Gminy Sucha Beskidzka zorganizował Miejski Klub Sportowy „Babia Góra”. Główny cel imprezy to zachęcenie do czynnego uprawiania sportów rowerowych oraz ich promocji jako zdrowego trybu życia. W imprezie wzięło udział łącznie 87 zawodników. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymali medale i nagrody, ponadto wszyscy startujący otrzymali pamiątkowe dyplomy.
  3. W dniu 11 sierpnia 2012 r. została rozegrana 14. edycja Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego „Memoriał Henryka Łasaka”. Patronat honorowy nad wyścigiem objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej. W tegorocznej edycji wystartowało 116 zawodników z 18 zespołów reprezentujących 9 państw europejskich. Trasa liczyła 204 km i przebiegała ulicami naszego miasta oraz gmin: Maków Podhalański, Zawoja, Stryszawa i Zembrzyce. Zwycięzcą został Sylwester Janiszewski zawodnik drużyny CCC POLSAT POLKOWICE, który pokonał Słoweńca - Lukę Mezgeca z drużyny SAVA, ubiegłorocznego zwycięzcę Memoriału. Trzecie miejsce zajął Mieszko Bulik z drużyny TC CHROBRY FELT GŁOGÓW. Wyścig kolarski, który na stałe wpisał się w kalendarz imprez miejskich, jest najważniejszym wydarzeniem sportowym w powiecie suskim. Bardzo dobra organizacja sprzyjała wysokiemu poziomowi sportowej rywalizacji. Wyścig był również okazją do promocji miasta za sprawą mediów ogólnopolskich. Burmistrz Miasta składa podziękowania służbom porządkowym i wszystkim osobom , które włączyły się w organizacje wyścigu, a szczególnie licznym sponsorom i fundatorom nagród.
  4. W pierwszej połowie sierpnia, na zaproszenie pani Burmistrz Miasta i Gminy Frombork, delegacja naszego samorządu uczestniczyła w obchodach X dni Fromborka. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń i wytyczenia dalszych obszarów współpracy.
  5. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 13 sierpnia 2012 r. przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej informację o przebiegu wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka za pierwsze półrocze 2012 r. Informacja ta zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów w kwocie 11.891.429,26 zł oraz wydatków i rozchodów w kwocie 11.422.320,95 zł. Informacja zawiera również sprawozdania z wykonania planu finansowego przez Zakład Komunalny, instytucje kultury i Miejską Przychodnię Zdrowia, a także informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć i wielkości zadłużenia gminy na dzień 30 czerwca 2012 r.
  6. Zakończone zostały prace związane z remontem drogi do os. Nowy Świat. W ramach zadania wykonano nową nawierzchnię asfaltową na odcinku ponad 0,5 km, wraz z odwodnieniem z koryt betonowych. Uszkodzony przez wodę korpus drogi na dolnym jej odcinku został odbudowany i zabezpieczony narzutem kamiennym, a odcinki drogi szczególnie niebezpieczne, stalowymi barierami energochłonnymi. Wykonawcą prac było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Zadanie to realizowane było w całości ze środków przyznanych gminie na usuwanie skutków powodzi. Całkowity koszt robót wyniósł 267 705,13 zł brutto.
  7. Zarządzeniem z dnia 14 sierpnia 2012 r. Burmistrz Miasta zaopiniował pozytywnie projekt uchwały Powiatu Suskiego w sprawie zmiany uchwały z dnia 29 grudnia 2011 r. dotyczącej rozkładu godzin pracy i harmonogramu dyżurów całodobowych aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu suskiego w 2012 r.
  8. Zakończone zostały roboty budowlane związane z budową kolektora sanitarnego przy ul. Zasypnica - Zagrody. W ramach zadania wykonano ok. 1 km sieci kanalizacyjnej, co w chwili obecnej umożliwia odbiór ścieków z 17 gospodarstw domowych. Zadanie zrealizowała firma Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy. Koszt inwestycji wyniósł 237 033,78 zł brutto, z czego 192.710,39 zł to środki pozyskane przez gminę w formie pożyczki preferencyjnej z WFOŚiGW w Krakowie. Pozostała kwota stanowiła wkład własny gminy.
  9. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 22 sierpnia 2012 r. przyznał nagrody pieniężne III stopnia za osiągnięte wyniki sportowe w 2012 r. czterem zawodnikom sekcji pływackiej Uczniowskiego Klubu Sportowego „Jasień”. W dniu 30 sierpnia br w Sali Sesyjnej nastąpiło wręczenie nagród.
  10. W dniach 25 - 26 sierpnia 2012 r. na boisku „Na Jazach” ul. Role rozegrano Otwarty Turniej Plażowej Piłki Siatkowej. Łącznie w rozgrywkach wzięło udział 17 par. Zwycięzcy otrzymali puchary, medale i dyplomy ufundowane przez Burmistrza Miasta.
  11. Projekt Muzeum Miejskiego na digitalizację zabytków architektury i sztuki na terenie miasta Sucha Beskidzka wraz z zakupem wyposażenia otrzymał dofinansowanie w kwocie 74.571 zł z Wieloletniego Rządowego Programu Kultura+. Wymagalny wkład własny w wysokości 20% zostanie pokryty ze środków własnych muzeum, które już po raz drugi znalazło się gronie czterdziestu instytucji w kraju, które zdobyły dofinansowanie w ramach konkursu projektów. Obecny projekt poświęcony został dokumentacji dziedzictwa kulturowego miasta najcenniejszych zabytków architektury i budownictwa, sztuki sakralnej, krajobrazu kulturowego, układu urbanistycznego oraz miejsc pamięci. W ramach zadania zakupiony zostanie profesjonalny sprzęt fotograficzny, specjalistyczne oprogramowanie, projektor multimedialny, skanery do mikrofilmów, przenośny cyfrowy zestaw nagłośnieniowy do dokumentacji nagrań oraz wyposażenie do archiwizacji, przechowywania oraz konserwacji zbiorów.
  12. Zakończono roboty budowlane związane z remontem drogi do os. Błądzonka -Błachuty. Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Zakres prac obejmował wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej, remont odwodnienia drogi oraz utwardzenie poboczy. Obecnie trwają prace związane z odbiorem i rozliczeniem wykonanych robót.
  13. W czasie przerwy wakacyjnej w budynkach oświatowych przeprowadzono szereg prac remontowych. W Zespole Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum oprócz prowadzonych obecnie prac inwestycyjnych związanych z montażem windy, wykonany został remont sali gimnastycznej wraz z renowacją parkietu. Do budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego przebudowano schody zewnętrzne. W ramach tego zadania , zniszczone i połamane okładziny z płytek ceramicznych zostały zastąpione płytami kamiennymi z piaskowca naturalnego, a na przebudowanej konstrukcji schodów zamontowane zostały nowe balustrady. Prace związane z remontem schodów zewnętrznych wykonane zostały również przy budynku filii Szkoły Podstawowej Nr 2 na Błądzonce. Oba te zadania niewątpliwie poprawią komfort i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Ogólnie w obiektach oświatowych w bieżącym roku koszty związane robotami budowlanymi wyniosą ok. 200 tysięcy złotych.
  14. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zakończył trzeci etap szkoleń w ramach realizowanego od 2010 r. projektu pod nazwą „Czas na aktywność. Program aktywizacji społecznej i zawodowej w Gminie Sucha Beskidzka” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013. W roku bieżącym w projekcie brało udział 17 osób bezrobotnych z terenu Gminy Sucha Beskidzka. Wszystkie osoby mogły skorzystać z warsztatów kompetencji społecznych, szkolenia z zakresu doradztwa zawodowego, porad psychologa oraz porad prawnych. Dwie rodziny skorzystały z usług wsparcia asystenta rodzinnego, kolejne dwie zostaną objęte wsparciem od miesiąca września.
  15. Zakończyła się rekrutacja do Szkoły Muzycznej I stopnia na rok szkolny 2012-2013. Zgodnie z regulaminem, powołana przez Burmistrza Miasta Komisja Rekrutacyjną w dniach od 22 do 24 sierpnia br. dokonała oceny kandydatów biorąc pod uwagę uzdolnienia muzyczne, warunki psychofizyczne i predyspozycje do nauki gry na instrumencie. Decyzja o przyjęciu do szkoły była niezwykle trudna, gdyż na 48 miejsc było aż 172 kandydatów. Ostatecznie Burmistrz Miasta podjął decyzję o utworzeniu trzech oddziałów do których przyjętych zostało łącznie 54 uczniów, którzy będą się uczyć gry na pięciu instrumentach muzycznych. Uroczysta inauguracja roku szkolnego nowo utworzonej szkoły muzycznej odbędzie się w dniu 4 września 2012 r. o godz. 17,00 w Sali Rycerskiej suskiego zamku.
  16. Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 31 sierpnia 2012 r. powierzył pełnienie obowiązków Dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej Pani Renacie Trybała na okres od 1 września 2012 r do 30 czerwca 2013 r. Pani Renata Trybała ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Instrumentalnym w zakresie gry na saksofonie. Posiada stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego oraz uprawnienia do zarządzania placówkami oświatowymi.
  17. W dniu 30 sierpnia br. Zarząd Województwa Małopolskiego podjął uchwałę w sprawie zatwierdzenia listy projektów zakwalifikowanych do przyznania pomocy w ramach naboru wniosków do działania „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, dla zadań dotyczących budowy, przebudowy, remontu lub wyposażenia targowiska stałego. Złożony przez Burmistrza miasta Sucha Beskidzka w kwietniu br. wniosek, dotyczący projektu pn. „Przebudowa targowiska stałego w Suchej Beskidzkiej” otrzymał dofinansowanie w maksymalnej wysokości 1 mln zł. Nasz projekt zakłada kompleksową przebudowę suskiego placu targowego w zakresie, m.in. budowy muru oporowego przeciwpowodziowego, dróg dojazdowych, chodników oraz nawierzchni targowiska, sieci elektroenergetycznej i oświetleniowej, przyłączy kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz innych urządzeń spełniających wymogi unijne w zakresie handlu zwierzętami. Inwestycja, zgodnie z założeniami programowymi winna być zrealizowana do sierpnia 2013 roku.