Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XXI a XXII sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 28 lipca 2012 r. do dnia 31 sierpnia 2012 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:
- Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 31 lipca, oraz 10 i 21 sierpnia 2012 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2012 r. i planie finansowym budżetu gminy polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji.
Plan dochodów po zmianie wyniósł - 26.187.872,11 zł
Plan wydatków po zmianie wyniósł - 25.358.964,63 zł - W dniu 10 sierpnia 2012 r. na stadionie sportowym odbył się Mały Wyścig „Memoriał Henryka Łasaka”, który przy wsparciu Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej, Ministerstwa Sportu i Turystyki, a także Gminy Sucha Beskidzka zorganizował Miejski Klub Sportowy „Babia Góra”. Główny cel imprezy to zachęcenie do czynnego uprawiania sportów rowerowych oraz ich promocji jako zdrowego trybu życia. W imprezie wzięło udział łącznie 87 zawodników. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymali medale i nagrody, ponadto wszyscy startujący otrzymali pamiątkowe dyplomy.
- W dniu 11 sierpnia 2012 r. została rozegrana 14. edycja Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego „Memoriał Henryka Łasaka”. Patronat honorowy nad wyścigiem objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej. W tegorocznej edycji wystartowało 116 zawodników z 18 zespołów reprezentujących 9 państw europejskich. Trasa liczyła 204 km i przebiegała ulicami naszego miasta oraz gmin: Maków Podhalański, Zawoja, Stryszawa i Zembrzyce. Zwycięzcą został Sylwester Janiszewski zawodnik drużyny CCC POLSAT POLKOWICE, który pokonał Słoweńca - Lukę Mezgeca z drużyny SAVA, ubiegłorocznego zwycięzcę Memoriału. Trzecie miejsce zajął Mieszko Bulik z drużyny TC CHROBRY FELT GŁOGÓW. Wyścig kolarski, który na stałe wpisał się w kalendarz imprez miejskich, jest najważniejszym wydarzeniem sportowym w powiecie suskim. Bardzo dobra organizacja sprzyjała wysokiemu poziomowi sportowej rywalizacji. Wyścig był również okazją do promocji miasta za sprawą mediów ogólnopolskich. Burmistrz Miasta składa podziękowania służbom porządkowym i wszystkim osobom , które włączyły się w organizacje wyścigu, a szczególnie licznym sponsorom i fundatorom nagród.
- W pierwszej połowie sierpnia, na zaproszenie pani Burmistrz Miasta i Gminy Frombork, delegacja naszego samorządu uczestniczyła w obchodach X dni Fromborka. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń i wytyczenia dalszych obszarów współpracy.
- Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 13 sierpnia 2012 r. przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej informację o przebiegu wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka za pierwsze półrocze 2012 r. Informacja ta zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów w kwocie 11.891.429,26 zł oraz wydatków i rozchodów w kwocie 11.422.320,95 zł. Informacja zawiera również sprawozdania z wykonania planu finansowego przez Zakład Komunalny, instytucje kultury i Miejską Przychodnię Zdrowia, a także informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć i wielkości zadłużenia gminy na dzień 30 czerwca 2012 r.
- Zakończone zostały prace związane z remontem drogi do os. Nowy Świat. W ramach zadania wykonano nową nawierzchnię asfaltową na odcinku ponad 0,5 km, wraz z odwodnieniem z koryt betonowych. Uszkodzony przez wodę korpus drogi na dolnym jej odcinku został odbudowany i zabezpieczony narzutem kamiennym, a odcinki drogi szczególnie niebezpieczne, stalowymi barierami energochłonnymi. Wykonawcą prac było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Zadanie to realizowane było w całości ze środków przyznanych gminie na usuwanie skutków powodzi. Całkowity koszt robót wyniósł 267 705,13 zł brutto.
- Zarządzeniem z dnia 14 sierpnia 2012 r. Burmistrz Miasta zaopiniował pozytywnie projekt uchwały Powiatu Suskiego w sprawie zmiany uchwały z dnia 29 grudnia 2011 r. dotyczącej rozkładu godzin pracy i harmonogramu dyżurów całodobowych aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu suskiego w 2012 r.
- Zakończone zostały roboty budowlane związane z budową kolektora sanitarnego przy ul. Zasypnica - Zagrody. W ramach zadania wykonano ok. 1 km sieci kanalizacyjnej, co w chwili obecnej umożliwia odbiór ścieków z 17 gospodarstw domowych. Zadanie zrealizowała firma Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy. Koszt inwestycji wyniósł 237 033,78 zł brutto, z czego 192.710,39 zł to środki pozyskane przez gminę w formie pożyczki preferencyjnej z WFOŚiGW w Krakowie. Pozostała kwota stanowiła wkład własny gminy.
- Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 22 sierpnia 2012 r. przyznał nagrody pieniężne III stopnia za osiągnięte wyniki sportowe w 2012 r. czterem zawodnikom sekcji pływackiej Uczniowskiego Klubu Sportowego „Jasień”. W dniu 30 sierpnia br w Sali Sesyjnej nastąpiło wręczenie nagród.
- W dniach 25 - 26 sierpnia 2012 r. na boisku „Na Jazach” ul. Role rozegrano Otwarty Turniej Plażowej Piłki Siatkowej. Łącznie w rozgrywkach wzięło udział 17 par. Zwycięzcy otrzymali puchary, medale i dyplomy ufundowane przez Burmistrza Miasta.
- Projekt Muzeum Miejskiego na digitalizację zabytków architektury i sztuki na terenie miasta Sucha Beskidzka wraz z zakupem wyposażenia otrzymał dofinansowanie w kwocie 74.571 zł z Wieloletniego Rządowego Programu Kultura+. Wymagalny wkład własny w wysokości 20% zostanie pokryty ze środków własnych muzeum, które już po raz drugi znalazło się gronie czterdziestu instytucji w kraju, które zdobyły dofinansowanie w ramach konkursu projektów. Obecny projekt poświęcony został dokumentacji dziedzictwa kulturowego miasta najcenniejszych zabytków architektury i budownictwa, sztuki sakralnej, krajobrazu kulturowego, układu urbanistycznego oraz miejsc pamięci. W ramach zadania zakupiony zostanie profesjonalny sprzęt fotograficzny, specjalistyczne oprogramowanie, projektor multimedialny, skanery do mikrofilmów, przenośny cyfrowy zestaw nagłośnieniowy do dokumentacji nagrań oraz wyposażenie do archiwizacji, przechowywania oraz konserwacji zbiorów.
- Zakończono roboty budowlane związane z remontem drogi do os. Błądzonka -Błachuty. Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Zakres prac obejmował wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej, remont odwodnienia drogi oraz utwardzenie poboczy. Obecnie trwają prace związane z odbiorem i rozliczeniem wykonanych robót.
- W czasie przerwy wakacyjnej w budynkach oświatowych przeprowadzono szereg prac remontowych. W Zespole Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum oprócz prowadzonych obecnie prac inwestycyjnych związanych z montażem windy, wykonany został remont sali gimnastycznej wraz z renowacją parkietu. Do budynku Miejskiego Przedszkola Samorządowego przebudowano schody zewnętrzne. W ramach tego zadania , zniszczone i połamane okładziny z płytek ceramicznych zostały zastąpione płytami kamiennymi z piaskowca naturalnego, a na przebudowanej konstrukcji schodów zamontowane zostały nowe balustrady. Prace związane z remontem schodów zewnętrznych wykonane zostały również przy budynku filii Szkoły Podstawowej Nr 2 na Błądzonce. Oba te zadania niewątpliwie poprawią komfort i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Ogólnie w obiektach oświatowych w bieżącym roku koszty związane robotami budowlanymi wyniosą ok. 200 tysięcy złotych.
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zakończył trzeci etap szkoleń w ramach realizowanego od 2010 r. projektu pod nazwą „Czas na aktywność. Program aktywizacji społecznej i zawodowej w Gminie Sucha Beskidzka” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013. W roku bieżącym w projekcie brało udział 17 osób bezrobotnych z terenu Gminy Sucha Beskidzka. Wszystkie osoby mogły skorzystać z warsztatów kompetencji społecznych, szkolenia z zakresu doradztwa zawodowego, porad psychologa oraz porad prawnych. Dwie rodziny skorzystały z usług wsparcia asystenta rodzinnego, kolejne dwie zostaną objęte wsparciem od miesiąca września.
- Zakończyła się rekrutacja do Szkoły Muzycznej I stopnia na rok szkolny 2012-2013. Zgodnie z regulaminem, powołana przez Burmistrza Miasta Komisja Rekrutacyjną w dniach od 22 do 24 sierpnia br. dokonała oceny kandydatów biorąc pod uwagę uzdolnienia muzyczne, warunki psychofizyczne i predyspozycje do nauki gry na instrumencie. Decyzja o przyjęciu do szkoły była niezwykle trudna, gdyż na 48 miejsc było aż 172 kandydatów. Ostatecznie Burmistrz Miasta podjął decyzję o utworzeniu trzech oddziałów do których przyjętych zostało łącznie 54 uczniów, którzy będą się uczyć gry na pięciu instrumentach muzycznych. Uroczysta inauguracja roku szkolnego nowo utworzonej szkoły muzycznej odbędzie się w dniu 4 września 2012 r. o godz. 17,00 w Sali Rycerskiej suskiego zamku.
- Burmistrz Miasta zarządzeniem z dnia 31 sierpnia 2012 r. powierzył pełnienie obowiązków Dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej Pani Renacie Trybała na okres od 1 września 2012 r do 30 czerwca 2013 r. Pani Renata Trybała ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Instrumentalnym w zakresie gry na saksofonie. Posiada stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego oraz uprawnienia do zarządzania placówkami oświatowymi.
- W dniu 30 sierpnia br. Zarząd Województwa Małopolskiego podjął uchwałę w sprawie zatwierdzenia listy projektów zakwalifikowanych do przyznania pomocy w ramach naboru wniosków do działania „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, dla zadań dotyczących budowy, przebudowy, remontu lub wyposażenia targowiska stałego. Złożony przez Burmistrza miasta Sucha Beskidzka w kwietniu br. wniosek, dotyczący projektu pn. „Przebudowa targowiska stałego w Suchej Beskidzkiej” otrzymał dofinansowanie w maksymalnej wysokości 1 mln zł. Nasz projekt zakłada kompleksową przebudowę suskiego placu targowego w zakresie, m.in. budowy muru oporowego przeciwpowodziowego, dróg dojazdowych, chodników oraz nawierzchni targowiska, sieci elektroenergetycznej i oświetleniowej, przyłączy kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz innych urządzeń spełniających wymogi unijne w zakresie handlu zwierzętami. Inwestycja, zgodnie z założeniami programowymi winna być zrealizowana do sierpnia 2013 roku.