Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XIX a XX sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 01 czerwca 2012 r. do dnia 26 czerwca 2012 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 01, 11 i 18 czerwca 2012 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2012 r. i w planie finansowym budżetu gminy  polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł     -  25.863.406,64 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł     -  25.034.499,16 zł
  2. Zamówienie publiczne na zakup samochodu do przewozu osób  prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu  11 czerwca 2012 r., wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej wynosiła 93 500 zł brutto, a najdroższej  97 785 zł brutto. Wybrana została oferta firmy MARIMEX z Myślenic, która zaoferowała  fabrycznie nowy, dziewięcioosobowy samochód marki Opel Vivaro Kombi za kwotę 93 500 zł brutto. Umowa z dostawcą została zawarta w dniu 14.06.2012 r. a odbiór samochodu nastąpił 20 czerwca 2012 roku. Zakupiony mikrobus zastąpi wysłużonego piętnastoletniego Forda Transit-a, którym przewożone są m.in. dzieci do szkoły specjalnej w Makowie Podhalańskim oraz rozwożone posiłki do szkół.
  3. Zamówienie publiczne na wykonanie remontu drogi do os. Błądzonka - Błachuty prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Spośród dwóch złożonych ofert cena najtańszej wynosiła 97 782,27 zł brutto, a najdroższej 103 732,91 zł brutto.  Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Cena wybranej oferty to 97 782,27 zł brutto. Umowa z wykonawcą została zawarta w dniu 11.06.2012 r. , a termin realizacji zadania upływa z dniem 31.08.2012 r.
  4. Zarządzeniem z dnia 12 czerwca 2012 roku Burmistrz Miasta podjął decyzję w sprawie organizacji dowozu dzieci do szkół w roku szkolnym  2012/2013. Dowóz uczniów będzie realizowany  w sposób następujący:
    -    dzieci z ulicy Błądzonka uczęszczające do Gimnazjum w Zespole Szkół będą dowożone autobusem,
    -    dzieci z ulicy Podksięże  (Nowy Świat, Za Górą), dowożone  będą  do Zespołu Szkół  mikrobusem,
    -    z terenów do których mikrobus nie może dojechać, dzieci będą dowożone przez rodziców po podpisaniu stosownych umów,
    -    z ul. Role i  ul. Zasypnica do Gimnazjum i do Szkoły Podstawowej Nr 2 – dzieci będą miały zwracane koszty biletów w wysokości 50% lub 100%  w zależności od odległości  z domu do szkoły,
    -    do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Makowie Podhalańskim – mikrobusem stanowiącym własność gminy, pod opieką jednego z rodziców, a z powrotem będą zwracane koszty przejazdu środkami komunikacji publicznej (dziecka wraz z opiekunem),
    -    do Ośrodka Rehabilitacyjno - Edukacyjno - Wychowawczego w Juszczynie – uczniowie będą dowożeni przez rodziców po podpisaniu stosownych umów.
  5. W dniu 15 czerwca br. o godz. 20.00 w suskim zamku , odbyło się otwarcie wystawy pn. „Sądownictwo w Państwie Suskim w okresie XVII i XVIII wieku oraz dawne narzędzia tortur i kar”, przygotowanej przez Muzeum Miejskie. Wystawa prezentuje funkcjonowanie sądownictwa  w państwie suskim  w oparciu o dzieje "Gromad  Państwa Suskiego w latach 1699-1757".  Aby odtworzyć klimat tamtych wydarzeń, Gościom uczestniczącym w otwarciu wystawy zaprezentowany został filmu z serii Duchy Polskie pt. „Sroga Pani z Suchej”, z główną bohaterką księżną Anną z Lubomirskich Wielopolską. Ekspozycja, oprócz plansz opisowych zawiera między innymi ok. 20 narzędzi tortur i kar wykonanych w skali 1:1. Dodatkową atrakcją tego wieczoru była możliwość zwiedzanie podziemi najstarszej XVI-wiecznej części zamku, wybudowanej za czasów Kaspra Suskiego, gdzie w przeszłości mieściło się m.in. zamkowe więzienie.
  6. Zamówienie publiczne na budowę kanalizacji sanitarnej na os. Garce było prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Oferty złożyło 3 wykonawców. Cena najtańszej oferty wynosiła 584 310,25 zł brutto, a najdroższej 697 244,50 zł brutto. Dwie oferty zostały  odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, ze względu na występujące błędy w kosztorysach ofertowych. Wybrano ofertę złożoną przez firmę Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy. Cena wybranej oferty: 584 310,25 zł brutto. Umowa z wykonawcą została zawarta w dniu 13.06.2012 r. Termin realizacji zadania upływa z dniem 31.08.2012 r.
  7. Zamówienie publiczne na wykonanie montażu podnośnika hydraulicznego dla osób niepełnosprawnych w budynku Zespołu Szkół im. Jana Pawła II prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. W drugim prowadzonym postępowaniu  wpłynęło 5 ofert. Cena najtańszej oferty wynosiła 100 425,77 zł brutto, a najdroższej  165 885,24 zł brutto. Zamawiający po dokonaniu analizy złożonych ofert odrzucił  na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2 oferty ze względu na występujące  błędy w kosztorysie ofertowym oraz niezgodność oferty z wymaganiami określonymi w SIWZ. Ponadto z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych wykluczonych zostało  dwóch wykonawców  ponieważ nie spełniali warunków udziału w postępowaniu. W związku z tym, że  cena oferty zgodnej z warunkami określonymi w SIWZ przewyższała  kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. W dniu 26 czerwca br. ogłoszony został trzeci przetarg na realizację ww. inwestycji.
  8. W dniu 17 czerwca 2012 r. na stadionie sportowym w Stryszawie odbyły się  Gminne Zawody Sportowo – Pożarnicze, w których wzięły udział  Jednostki  Ochotniczej Straży Pożarnej  z naszego miasta oraz  Gminy Stryszawa.  W zawodach wystartowało 20 drużyn, które konkurowały ze sobą w sztafecie pożarniczej  oraz w ćwiczeniach bojowych. Wśród suskich drużyn w kategorii  seniorów zwyciężyła jednostka OSP Błądzonka, natomiast w grupie młodzieżowych drużyn pożarniczych chłopców jednostka OSP Miasto. Zwycięskim drużynom puchary  wręczył Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka.
  9. Zakończone zostały prace związane z remontem dróg powiatowych - ul. Zamkowej oraz hr. Tarnowskiego, które na mocy porozumienia zostały przejęte pod czasowy zarząd przez Gminę Sucha Beskidzka. Wykonany został cały zaplanowany zakres robót drogowych oraz udrożniona kanalizacja deszczowa wraz z wymianą uszkodzonych odcinków. Na skrzyżowaniu ulicy Zamkowej z ulicą hr. Tarnowskiego zostały również wykonane trwałe oznaczenia poziome (wysepki drogowe) pozwalające na „skanalizowanie ruchu” i poprawę bezpieczeństwa. Dzięki dobrej organizacji, koordynacji oraz współpracy z wykonawcami, remont został przeprowadzony w rekordowo szybkim tempie, jego zakończenie było możliwe jeszcze przed Dniami Ziemi Suskiej, w sposób zdecydowany poprawiając nie tylko estetykę ale przede wszystkim komfort jazdy . Obecnie trwają prace związane z rozliczeniem zadania z wykonawcami oraz ze Starostwem Powiatowym.
  10. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zlecił firmie Gazoex Bis z Makowa Podhalańskiego przeprowadzenie robót związanych z remontem instalacji C.O. w budynku Przedszkola Samorządowego. Zakres prac obejmował m.in. wymianę sterownika pieca, wymianę filtrów oraz innych wyeksploatowanych elementów instalacji. Wykonane prace wpłyną nie tylko na sprawne funkcjonowanie urządzeń, ale również na zmniejszenie kosztów pozyskania ciepłej wody użytkowej. Koszty remontu instalacji wyniosły  7.816,65 zł.
  11. Złożony przez Burmistrza Miasta w 2011 roku wniosek o dofinansowanie zadania pn. „Remont drogi gminnej – ul. Beniowskiego w Suchej Beskidzkiej” w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój (tzw. „Schetynówki”) został zakwalifikowany do dofinansowania. Wysokość uzyskanej  dotacji celowej na ww. zadanie wynosi 55.825,52 zł,  co stanowi 30% kosztów inwestycji po przetargu. W chwili obecnej zadanie jest w trakcie realizacji, Termin zakończenia  zgodnie z zawartą umową upływa  31.07.2012 roku.
  12. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchej Beskidzkiej od dnia 2 lipca br rozpocznie akcję dożywiania dzieci w okresie wakacji w ramach wieloletniego programu - „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, dofinansowanego ze środków budżetu państwa w wysokości 70 %.  Posiłki przygotowuje stołówka szkolna Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum.
  13. Złożony przez Burmistrza Miasta w marcu 2012 roku wniosek do konkursu „Małopolskie Remizy 2012”, został pozytywnie rozpatrzony i otrzymał wsparcie finansowe w wysokości 7.000 zł. Wniosek dotyczy zadania pn. „Wymiana pieca CO na ekologiczny wraz z remontem przewodów kominowych w remizie OSP Sucha Beskidzka Błądzonka”. Dotacja stanowi 50% planowanych kosztów remontu, pozostała część kosztów zostanie sfinansowana z budżetu Gminy Sucha Beskidzka.
  14. Centrum Administracyjne Szkół przeprowadziło postępowanie przetargowe na zajęcia dodatkowe wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego uczniów klas I – III w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Sucha Beskidzka.  Zadanie realizowane jest  w ramach projektu  pn. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych w Gminie Sucha Beskidzka, finansowanego ze środków  Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Zadanie poprzez prowadzenie zajęć dodatkowych ma wspierać  indywidualny rozwój uczniów. Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie  1440 godzin  zajęć w 37 grupach. Termin składania ofert upłynął w dniu 30 maja, wpłynęło 21 ofert. Warunki przetargu dopuszczały możliwość składania ofert częściowych. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu w dniu 20 czerwca 2012 r. wybrana została Firma Eduskrypt.pl z Krakowa, która zaoferowała najkorzystniejsze ceny  1 godziny zajęć dla wszystkich 37 części zamówienia. Projekt będzie realizowany od 1 września 2012r. do 30 czerwca 2013r. w Zespole Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum im. Jana Pawła II oraz w Szkole Podstawowej Nr 2 i jej Filii. W zajęciach   planowany jest  udział 264 uczniów szkól podstawowych, których potrzeby edukacyjne zostały zdiagnozowane w efekcie pracy zespołów rekrutacyjnych.
  15. W sobotę 23 czerwca w Sali Rycerskiej Suskiego Zamku nastąpiło otwarcie wystawy pt. „Pieniądz jako dzieło sztuki” pod Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta, zrealizowanej przez Muzeum Miejskie w ramach projektu z zakresu edukacji ekonomicznej, dofinansowanego przez Narodowy Bank Polski. W czasie otwarcia odbyła się promocja „Dukata Suskiego” – symbolicznej monety miasta Sucha Beskidzka. Wykład pt. „Od projektu do monety, czyli jak powstają małe dzieła sztuki” wygłosiła Pani Barbara Jaroszek - Dyrektor ds. Handlu Krajowego Mennicy Polskiej S.A. Na wystawie zaprezentowane zostały najpiękniejsze monety, numizmaty i medale wyemitowane przez Mennicę Polską S.A. na przełomie ostatnich dwudziestu lat. Wystawę można zwiedzać do 30 września br. 
  16. W dniach od 22-24 czerwca br. odbyły się  „Dni Ziemi Suskiej”. W pierwszym dniu na estradzie obok zamku  wystąpiły zespoły rockowe a gwiazdą wieczoru był zespół „IRA”.  Sobotnie występy odbyły się  pod hasłem  Suskich  Spotkań z Folklorem. W tym dniu wystąpiły zespoły regionalne i folkowe m.in. zespół „Mała Ziemia Suska”, Zespół Regionalny „Ziemia Suska”, Kapela „Mała Ziemia Suska” oraz Zespół Pieśni i Tańca „MAŁY ŚLĄSK”. Na scenie zaprezentowali się także przedstawiciele miasta partnerskich: zespół z Jászberény oraz soliści z Ceriale i  Fromborka. Występy tego wieczoru zakończył  zespół „ATMASFERA” z Ukrainy. W niedzielne popołudnie wystąpiła Miejska Orkiestra Dęta i Orkiestra z OSP Bieńkówka oraz Teatr Frant prezentując piosenki biesiadne. Bogaty program przygotowany przez Miejski Ośrodek Kultury przy współpracy z pozostałymi instytucjami kultury oraz sprzyjająca aura sprawiły, że w czasie Dni Ziemi Suskiej dobrze bawiło się kilka tysięcy ludzi. Po raz kolejny nie zawiedli liczni sponsorzy, dzięki którym impreza mogła być zorganizowana  na  wysokim poziomie.
  17. W dniach od 21 do 25 czerwca 2012 roku na zaproszenie Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w naszym mieście przebywały delegacje zaprzyjaźnionych miast partnerskich  z Fromborka, Ceriale oraz Jaszbereny - łącznie  58 osób. Zaproszeni goście brali czynny udział w  realizacji projektu pn. „Różne kultury – jedna Europa” oraz uczestniczyli w wydarzeniach związanych z obchodami Dni Ziemi Suskiej. Zgodnie z założeniami projektu przeprowadzono m.in. dwa panele dyskusyjne. Pierwsze spotkanie odbyło się w dniu 22.06.2012 roku w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego i dotyczyło tematu „Wykluczenie społeczne i starzenie się społeczeństwa”, natomiast drugie spotkanie realizowane było 23.06.2012 roku w siedzibie Biblioteki Suskiej i dotyczyło „Współpracy międzypokoleniowej na płaszczyźnie kulturalnej”. W spotkaniach uczestniczyli m.in. przedstawiciele instytucji pomocy społecznej oraz instytucji kultury miast partnerskich. Podsumowanie odbyło w niedzielę 24.06.2012 roku w Sali rycerskiej Zamku Suskiego.  W dniu 22.06.2012 roku odbył się  międzynarodowy mecz o Puchar Burmistrza Miasta z udziałem drużyn z Jaszbereny  oraz Suchej Beskidzkiej. Przeprowadzenie przedsięwzięcia w tak dużym wymiarze możliwe było dzięki dofinansowaniu  z  Komisji Europejskiej w wysokości 7 tysięcy Euro. Projekt realizowany był w ramach programu Europa dla Obywateli.