Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XVII a XIX sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 27 kwietnia 2012 r. do dnia 30 maja 2012 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka stanowią następujące sprawy:

 

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 27 i 30 kwietnia oraz 15, 17, i 21 maja, dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy oraz w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2012 r.  polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianach wyniósł – 25.808.129,64 zł
    Plan wydatków po zmianach wyniósł – 24.979.222,16 zł
  2. W dniach od 30 kwietnia do 7 maja 2012 roku w ramach „Suskiej Majówki 2012” odbyły się pokazy i zawody sportowe w dziewięciu dyscyplinach sportowych. Ponadto zorganizowano konkurs historyczno-geograficzny „Ocalić od zapomnienia”, XXVII Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży „BAJDUREK”, wernisaż wystawy środowiskowej, koncert zespołów młodzieżowych a także pokaz ratownictwa medycznego. Tradycyjne na placu obok zamku suskiego miały miejsce wystawy i targi ogrodnicze.
  3. Zamówienie publiczne na wykonanie I etapu remontu drogi do os. Nowy Świat prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 7 maja 2012 r.; wpłynęła 1 oferta, złożona przez Przedsiębiorstwo robót Drogowo-Mostowych z Wadowic.  Cena oferty wynosiła 93 290,88 zł brutto. W dniu 9 maja 2012 r. w wyniku rozstrzygnięcia postępowania oferta ww. wykonawcy została uznana za korzystną. Umowa w sprawie zamówienia publicznego została zawarta w dniu 10 maja 2012 r. Zamówienie jest w całości finansowane z dotacji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych przyznanej  przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Termin zakończenia inwestycji upływa z dniem  31 lipca 2012 r.
  4. W  dniu 4 maja 2012 r. odbyły się obchody Dnia Strażaka zorganizowane przez Ochotniczą Straż Pożarną Sucha Beskidzka – Miasto oraz Sucha Beskidzka – Błądzonka. Uroczystość rozpoczęła Msza Święta odprawiona w intencji strażaków oraz ich rodzin. Po mszy odbył się uroczysty apel  połączony z wręczeniem medali i odznaczeń. 
  5. Studenci Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii w dniu 12 maja 2012 roku po raz czwarty zorganizowali w naszym mieście  Juwenalia. Na dziedzińcu suskiego zamku   symboliczny klucze do bram miast na jeden dzień przekazał studentom Burmistrz Miasta.  Główne atrakcje ( konkursy, występy  zespołów ) miały miejsce na dziedzińcu zamku suskiego.
  6. W dniu 15 maja 2012 r zostało zawarte porozumienie pomiędzy Powiatem Suskim , a Gminą Sucha Beskidzka w sprawie przejęcia w czasowy zarząd dróg powiatowych - ul. Zamkową oraz ul Juliusza hr. Tarnowskiego. Gmina Sucha Beskidzka będzie zarządzać tymi drogami od maja do 30 września 2012 roku tj. w czasie prowadzonych robót remontowych, biorąc na siebie obowiązki inwestora. Porozumienie zawiera zasady współpracy przy realizacji inwestycji, w tym udziały finansowe oraz sposób rozliczenia zadania. Udział Powiatu Suskiego wynosi 75% wartości inwestycji tj do 565 000 zł, natomiast pozostała kwota w wysokości 190 000 zł stanowi wkład finansowy Gminy Sucha Beskidzka.     Całkowity koszt robót  drogowych wraz z kanalizacją deszczową winien zamknąć się kwotą ok. 750 000 zł . Przejęcie obu tych ulic przez Gminę Sucha Beskidzka w czasowy zarząd dało możliwość przyspieszenia prac remontowych, które były konieczne, ze względu na pogarszający się stan nawierzchni.
  7. Zamówienie publiczne na wykonanie remontu ul. Zamkowej oraz ul. Juliusza hr. Tarnowskiego prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 14 maja 2012 r.; wpłynęło 5 ofert. Cena najtańszej oferty wynosiła 669 293,85 zł brutto. Cena najdroższej: 1 080 000,54 zł brutto. Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Budowlano-Drogowo-Mostowego  DROG-BUD Franciszek Fryc ze Spytkowic. Cena wybranej oferty: 669 293,85 zł brutto.  Umowa z wykonawcą została zawarta w dniu 16 maja 2012 r. Termin wykonania inwestycji upływa z dniem 20 czerwca 2012 r czyli jeszcze przed Dniami Ziemi Suskiej. Jednocześnie na zlecenie Gminy, Zakład Komunalny prowadzi roboty związane z udrażnianiem i przebudową fragmentów kanalizacji deszczowej na ww. ulicach.
  8. Złożony przez Burmistrza Miasta wniosek do Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Komisji Europejskiej w ramach programu Europa dla Obywateli 2007-2013 o dofinansowanie  zadania pn. „Różne kultury – jedna Europa” otrzymał wsparcie  w wysokości 7000 euro. Projekt realizowany będzie w dniach 21-25 czerwca 2012 r. w trakcie Dni Ziemi Suskiej. Celem przedsięwzięcia jest stworzenie warunków do wspólnego spotkania przedstawicieli mieszkańców zaprzyjaźnionych miast: Suchej Beskidzkiej, Jaszbereny, Ceriale i Fromborka oraz dyskusja na temat dalszej współpracy i wymiany doświadczeń. W trakcie wizyty odbędą się m.in. dwa spotkania panelowe w dotyczące tematów „Wykluczenie społeczne i starzenie się społeczeństwa” oraz „Współpraca międzypokoleniowa na płaszczyźnie kulturalnej”.
  9. Zamówienie publiczne na wykonanie kanalizacji sanitarnej na os. Garce prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 15 maja 2012 r.; wpłynęły 3 oferty. Cena najtańszej oferty wynosiła 584 310,25 zł brutto, cena najdroższej 697 244,50 zł brutto. Obecnie trwa analiza złożonych ofert. Zgodnie ze  Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia termin wykonania zadania  upływa z dniem 31 sierpnia 2012 roku.
  10. Zamówienie publiczne na wykonanie remontu drogi do os. Błachuty prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 15 maja 2012 r.; wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej oferty wynosiła 97 782,27 zł brutto. Cena najdroższej: 103 732,91 zł brutto. Obecnie trwa analiza złożonych ofert. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia termin realizacji zadania upływa z dniem 31 sierpnia  2012 r.
  11. Zespół Szkół im. Jana Pawła II   był w dniu 18 maja br.  gospodarzem Międzyszkolnego Festiwalu Piosenki Religijnej i Konkursu Recytatorskiego im. Jana Pawła II.  W konkursie, który odbył się już po raz szósty, wzięło udział 280 uczniów z czternastu szkół powiatu suskiego.  Zwycięzcom i wyróżnionym zostały wręczone nagrody ufundowane przez  Burmistrza Miasta oraz licznych sponsorów festiwalu.
  12. Na prośbę Wójta Gminy Ślemień, w dniu 21 maja 2012 r. w Urzędzie Miejskim odbyło się spotkanie z Burmistrzem Miasta, podczas którego omówiony został temat drewnianego, zabytkowego spichlerza znajdującego się przy ul. Sumerówka. Wójt poinformował, że w 2011 roku rozpoczęła się budowa Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej w Ślemieniu, który ma służyć zachowaniu i ochronie drewnianych obiektów budownictwa regionalnego. Również nasz spichlerz został ujęty w planach parku etnograficznego i zlokalizowany byłby w tzw. sektorze plebańskim. Wójt Ślemienia zwrócił się z prośbą o wyrażenie pozytywnej opinii i zgody na zmianę lokalizacji deklarując, że spichlerz zostanie gruntownie odrestaurowany i odpowiednio opisany. Konserwator Zabytków w Krakowie pozytywnie zaopiniował  przeniesienie obiektu do Ślemienia.  Biorąc pod uwagę stanowisko wyrażone przez Radę Miasta w sprawie ww. spichlerza na sesji w dniu 5 października 2011 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka nie będzie wnosił sprzeciwu do zmiany lokalizacji, ani nie skorzysta z przysługującego Gminie Sucha Beskidzka prawa pierwokupu zabytkowego obiektu.
  13. Zamówienie publiczne na wykonanie montażu podnośnika hydraulicznego dla osób niepełnosprawnych w budynku Zespołu Szkół im. Jana Pawła II prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 17 maja 2012 r.; wpłynęła 1 oferta. Cena złożonej oferty wynosiła 132 215,12 zł brutto. W dniu 18 maja 2012 r. postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych – cena złożonej oferty przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Drugi przetarg nieograniczony na realizację ww. inwestycji został ogłoszony w dniu 22 maja 2012 r. Termin składania ofert upływa w dniu 6 czerwca 2012 r. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia zadanie ma być realizowane w okresie od 2 lipca      2012 r. do 24 sierpnia 2012 r.
  14. W dniu  21 maja Najwyższa Izba Kontroli rozpoczęła  w Gminie Sucha Beskidzka kontrolę dotyczącą realizacji przedsięwzięć w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Kontroli poddana jest procedura jedynego przedsięwzięcia realizowanego do tej pory w Suchej Beskidzkiej w formie partnerstwa publiczno-prywatnego, to jest „Zaprojektowanie, budowa i eksploatacja parkingu wraz z myjnią samochodową przy ul. Piłsudskiego w Suchej Beskidzkiej „.
  15. Zamówienie publiczne na wykonanie II etapu remontu drogi do os. Nowy Świat prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 23 maja 2012 r.; wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej oferty wynosiła 174 414,25 zł brutto. Cena najdroższej   181 560,34 zł brutto. Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Cena wybranej oferty wynosiła 174 414,25 brutto.  Umowa w sprawie zamówienia publicznego została zawarta w dniu 25 maja 2012 r. Zamówienie jest w całości finansowane z dotacji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych przyznanej  przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Termin realizacji zamówienia upływa z dniem 31 sierpnia 2012 r.
  16. Zamówienie publiczne na   przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla uczestników projektu w 2012 r. pn. „Czas na aktywność. Program aktywizacji społecznej i zawodowej w Gminie Sucha Beskidzka” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego.  Wpłynęło 14 ofert. Przetarg dotyczył przeprowadzenia szkoleń oraz kursów zawodowych w 8 blokach tematycznych. Warunki przetargu dopuszczały możliwość składania ofert częściowych.   W wyniku rozstrzygnięcia przetargu  w dniu 24 maja br.  zostały wybrane  najkorzystniejsze cenowo oferty pięciu wykonawców.   W roku   bieżącym  projekcie bierze udział 17 osób bezrobotnych z terenu Gminy Sucha Beskidzka. Wszystkie te osoby mogą skorzystać z warsztatów kompetencji społecznych, szkolenia z zakresu doradztwa zawodowego, porad psychologa oraz porad prawnych. Cztery rodziny będą mogły skorzystać z usług wsparcia asystenta rodzinnego. Ponadto uczestnicy mają możliwość ukończenia jednego z trzech kursów zawodowych. Głównym celem projektu jest aktywizacja i przygotowanie do podjęcia pracy osób bezrobotnych, korzystających z pomocy społecznej poprzez udzielenie im wsparcia w pokonywaniu barier psychospołecznych i środowiskowych.
  17. Zarządzeniem z dnia 24 maja  2012 roku Burmistrz Miasta zatwierdził arkusze organizacyjne placówek oświatowych Gminy Sucha Beskidzka na rok szkolny 2012/2013 dla  Gimnazjum i Szkół Podstawowych z Oddziałami Przedszkolnymi oraz dla Miejskiego Przedszkola Samorządowego. W związku z utrzymującym się spadkiem ilości dzieci w wieku szkolnym , w nowym roku w obu placówkach będzie dwa oddziały mniej w porównaniu z rokiem bieżącym. Taka sytuacja powoduje również zmniejszenie  liczby godzin zajęć szkolnych i konieczność obniżenia etatów pięciu  nauczycielom. Ponadto z informacji, jakie posiada organ prowadzący wynika, że dwóch nauczycieli zdecydowało się  przejść na emerytury.
  18. W miesiącu maju br. Ochotnicza Straż Pożarna Sucha Beskidzka – Miasto wykonała gruntowne czyszczenie stawu w Parku Zamkowym. W ramach prac zostały usunięte osady i szlam z całej niecki oraz oczyszczone brzegi. Po wypłukaniu dna i wykonaniu pielęgnacji roślinności,  staw został ponownie napełniony wodą. Gruntowne czyszczenie stawu jest zabiegiem, który dla utrzymania estetyki winien być przeprowadzony co najmniej raz na trzy lata.
  19. Pod kryptonimem „Eskadra” w dniu 11 maja br  odbyły się ćwiczenia dowódczo-sztabowe zorganizowane przez Komendę Powiatową Policji w Suchej Beskidzkiej, w których uczestniczyli również pracownicy Urzędu Miasta.  Ćwiczenia polegały na doskonaleniu organizacji, współdziałania i obiegu informacji w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej – jakim w tym przypadku było znalezienie bomby  w pobliżu filii Szkoły Podstawowej Nr 2. Przećwiczona została również ewakuacja dzieci z budynku szkoły.  Tego typu ćwiczenia są niezwykle istotne dla prawidłowego funkcjonowania systemu bezpieczeństwa w naszym mieście. Pozwalają na zastosowanie konkretnych procedur w praktyce. U dzieci biorących udział w ewakuacji kształtują właściwe postawy, sposoby reagowania oraz nawyki czyli wszystko to, co w razie realnego zagrożenia przyniesie wymierne efekty.
  20. W Zespole Szkół  im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej w dniu 29 maja br miało miejsce podsumowanie tegorocznej edycji programu „Bezpieczne dziecko” adresowanego do uczniów klas I. Program  realizowała  Komenda Powiatowa Policji. Książeczki o tematyce związanej z bezpieczeństwem dzieci oraz elementy odblaskowe  wykorzystywane w realizacji  programu  sfinansowane zostały z budżetu gminy Sucha Beskidzka.
  21. W dniu 31 maja 2012 roku został zakończony  montaż urządzeń zabawowych  na terenie sąsiadującym z osiedlem Beskidzkim. Plac zabaw został ufundowany przez firmę NIVEA jako nagroda dla mieszkańców Suchej Beskidzkiej za licznie oddawane głosy w ogólnopolskim, internetowym konkursie pn. „100 placów zabaw na 100 lat NIVEA”. W 2011 roku Gmina Sucha Beskidzka została jednym z laureatów tego konkursu.  Nowy plac zabaw ma powierzchnię 330 m2, na której znajdują się m.in.  wieloelementowe zestawy zabawowe, element sprawnościowy,  huśtawki,  bujaki sprężynowe, karuzela i piaskownica. W dniu dzisiejszym (tj. w Dniu Dziecka) o godzinie 14:30 nastąpi uroczyste przekazanie placu zabaw najmłodszym mieszkańcom naszego miasta.