Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym
Treść
W okresie pomiędzy XVII a XIX sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 27 kwietnia 2012 r. do dnia 30 maja 2012 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka stanowią następujące sprawy:
- Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 27 i 30 kwietnia oraz 15, 17, i 21 maja, dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy oraz w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka na 2012 r. polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji.
Plan dochodów po zmianach wyniósł – 25.808.129,64 zł
Plan wydatków po zmianach wyniósł – 24.979.222,16 zł - W dniach od 30 kwietnia do 7 maja 2012 roku w ramach „Suskiej Majówki 2012” odbyły się pokazy i zawody sportowe w dziewięciu dyscyplinach sportowych. Ponadto zorganizowano konkurs historyczno-geograficzny „Ocalić od zapomnienia”, XXVII Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży „BAJDUREK”, wernisaż wystawy środowiskowej, koncert zespołów młodzieżowych a także pokaz ratownictwa medycznego. Tradycyjne na placu obok zamku suskiego miały miejsce wystawy i targi ogrodnicze.
- Zamówienie publiczne na wykonanie I etapu remontu drogi do os. Nowy Świat prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 7 maja 2012 r.; wpłynęła 1 oferta, złożona przez Przedsiębiorstwo robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Cena oferty wynosiła 93 290,88 zł brutto. W dniu 9 maja 2012 r. w wyniku rozstrzygnięcia postępowania oferta ww. wykonawcy została uznana za korzystną. Umowa w sprawie zamówienia publicznego została zawarta w dniu 10 maja 2012 r. Zamówienie jest w całości finansowane z dotacji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych przyznanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Termin zakończenia inwestycji upływa z dniem 31 lipca 2012 r.
- W dniu 4 maja 2012 r. odbyły się obchody Dnia Strażaka zorganizowane przez Ochotniczą Straż Pożarną Sucha Beskidzka – Miasto oraz Sucha Beskidzka – Błądzonka. Uroczystość rozpoczęła Msza Święta odprawiona w intencji strażaków oraz ich rodzin. Po mszy odbył się uroczysty apel połączony z wręczeniem medali i odznaczeń.
- Studenci Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii w dniu 12 maja 2012 roku po raz czwarty zorganizowali w naszym mieście Juwenalia. Na dziedzińcu suskiego zamku symboliczny klucze do bram miast na jeden dzień przekazał studentom Burmistrz Miasta. Główne atrakcje ( konkursy, występy zespołów ) miały miejsce na dziedzińcu zamku suskiego.
- W dniu 15 maja 2012 r zostało zawarte porozumienie pomiędzy Powiatem Suskim , a Gminą Sucha Beskidzka w sprawie przejęcia w czasowy zarząd dróg powiatowych - ul. Zamkową oraz ul Juliusza hr. Tarnowskiego. Gmina Sucha Beskidzka będzie zarządzać tymi drogami od maja do 30 września 2012 roku tj. w czasie prowadzonych robót remontowych, biorąc na siebie obowiązki inwestora. Porozumienie zawiera zasady współpracy przy realizacji inwestycji, w tym udziały finansowe oraz sposób rozliczenia zadania. Udział Powiatu Suskiego wynosi 75% wartości inwestycji tj do 565 000 zł, natomiast pozostała kwota w wysokości 190 000 zł stanowi wkład finansowy Gminy Sucha Beskidzka. Całkowity koszt robót drogowych wraz z kanalizacją deszczową winien zamknąć się kwotą ok. 750 000 zł . Przejęcie obu tych ulic przez Gminę Sucha Beskidzka w czasowy zarząd dało możliwość przyspieszenia prac remontowych, które były konieczne, ze względu na pogarszający się stan nawierzchni.
- Zamówienie publiczne na wykonanie remontu ul. Zamkowej oraz ul. Juliusza hr. Tarnowskiego prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 14 maja 2012 r.; wpłynęło 5 ofert. Cena najtańszej oferty wynosiła 669 293,85 zł brutto. Cena najdroższej: 1 080 000,54 zł brutto. Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Budowlano-Drogowo-Mostowego DROG-BUD Franciszek Fryc ze Spytkowic. Cena wybranej oferty: 669 293,85 zł brutto. Umowa z wykonawcą została zawarta w dniu 16 maja 2012 r. Termin wykonania inwestycji upływa z dniem 20 czerwca 2012 r czyli jeszcze przed Dniami Ziemi Suskiej. Jednocześnie na zlecenie Gminy, Zakład Komunalny prowadzi roboty związane z udrażnianiem i przebudową fragmentów kanalizacji deszczowej na ww. ulicach.
- Złożony przez Burmistrza Miasta wniosek do Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego – Komisji Europejskiej w ramach programu Europa dla Obywateli 2007-2013 o dofinansowanie zadania pn. „Różne kultury – jedna Europa” otrzymał wsparcie w wysokości 7000 euro. Projekt realizowany będzie w dniach 21-25 czerwca 2012 r. w trakcie Dni Ziemi Suskiej. Celem przedsięwzięcia jest stworzenie warunków do wspólnego spotkania przedstawicieli mieszkańców zaprzyjaźnionych miast: Suchej Beskidzkiej, Jaszbereny, Ceriale i Fromborka oraz dyskusja na temat dalszej współpracy i wymiany doświadczeń. W trakcie wizyty odbędą się m.in. dwa spotkania panelowe w dotyczące tematów „Wykluczenie społeczne i starzenie się społeczeństwa” oraz „Współpraca międzypokoleniowa na płaszczyźnie kulturalnej”.
- Zamówienie publiczne na wykonanie kanalizacji sanitarnej na os. Garce prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 15 maja 2012 r.; wpłynęły 3 oferty. Cena najtańszej oferty wynosiła 584 310,25 zł brutto, cena najdroższej 697 244,50 zł brutto. Obecnie trwa analiza złożonych ofert. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia termin wykonania zadania upływa z dniem 31 sierpnia 2012 roku.
- Zamówienie publiczne na wykonanie remontu drogi do os. Błachuty prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 15 maja 2012 r.; wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej oferty wynosiła 97 782,27 zł brutto. Cena najdroższej: 103 732,91 zł brutto. Obecnie trwa analiza złożonych ofert. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia termin realizacji zadania upływa z dniem 31 sierpnia 2012 r.
- Zespół Szkół im. Jana Pawła II był w dniu 18 maja br. gospodarzem Międzyszkolnego Festiwalu Piosenki Religijnej i Konkursu Recytatorskiego im. Jana Pawła II. W konkursie, który odbył się już po raz szósty, wzięło udział 280 uczniów z czternastu szkół powiatu suskiego. Zwycięzcom i wyróżnionym zostały wręczone nagrody ufundowane przez Burmistrza Miasta oraz licznych sponsorów festiwalu.
- Na prośbę Wójta Gminy Ślemień, w dniu 21 maja 2012 r. w Urzędzie Miejskim odbyło się spotkanie z Burmistrzem Miasta, podczas którego omówiony został temat drewnianego, zabytkowego spichlerza znajdującego się przy ul. Sumerówka. Wójt poinformował, że w 2011 roku rozpoczęła się budowa Parku Etnograficznego Ziemi Żywieckiej w Ślemieniu, który ma służyć zachowaniu i ochronie drewnianych obiektów budownictwa regionalnego. Również nasz spichlerz został ujęty w planach parku etnograficznego i zlokalizowany byłby w tzw. sektorze plebańskim. Wójt Ślemienia zwrócił się z prośbą o wyrażenie pozytywnej opinii i zgody na zmianę lokalizacji deklarując, że spichlerz zostanie gruntownie odrestaurowany i odpowiednio opisany. Konserwator Zabytków w Krakowie pozytywnie zaopiniował przeniesienie obiektu do Ślemienia. Biorąc pod uwagę stanowisko wyrażone przez Radę Miasta w sprawie ww. spichlerza na sesji w dniu 5 października 2011 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka nie będzie wnosił sprzeciwu do zmiany lokalizacji, ani nie skorzysta z przysługującego Gminie Sucha Beskidzka prawa pierwokupu zabytkowego obiektu.
- Zamówienie publiczne na wykonanie montażu podnośnika hydraulicznego dla osób niepełnosprawnych w budynku Zespołu Szkół im. Jana Pawła II prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 17 maja 2012 r.; wpłynęła 1 oferta. Cena złożonej oferty wynosiła 132 215,12 zł brutto. W dniu 18 maja 2012 r. postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych – cena złożonej oferty przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Drugi przetarg nieograniczony na realizację ww. inwestycji został ogłoszony w dniu 22 maja 2012 r. Termin składania ofert upływa w dniu 6 czerwca 2012 r. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia zadanie ma być realizowane w okresie od 2 lipca 2012 r. do 24 sierpnia 2012 r.
- W dniu 21 maja Najwyższa Izba Kontroli rozpoczęła w Gminie Sucha Beskidzka kontrolę dotyczącą realizacji przedsięwzięć w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Kontroli poddana jest procedura jedynego przedsięwzięcia realizowanego do tej pory w Suchej Beskidzkiej w formie partnerstwa publiczno-prywatnego, to jest „Zaprojektowanie, budowa i eksploatacja parkingu wraz z myjnią samochodową przy ul. Piłsudskiego w Suchej Beskidzkiej „.
- Zamówienie publiczne na wykonanie II etapu remontu drogi do os. Nowy Świat prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 23 maja 2012 r.; wpłynęły 2 oferty. Cena najtańszej oferty wynosiła 174 414,25 zł brutto. Cena najdroższej 181 560,34 zł brutto. Wybrano ofertę Przedsiębiorstwa robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Cena wybranej oferty wynosiła 174 414,25 brutto. Umowa w sprawie zamówienia publicznego została zawarta w dniu 25 maja 2012 r. Zamówienie jest w całości finansowane z dotacji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych przyznanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Termin realizacji zamówienia upływa z dniem 31 sierpnia 2012 r.
- Zamówienie publiczne na przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla uczestników projektu w 2012 r. pn. „Czas na aktywność. Program aktywizacji społecznej i zawodowej w Gminie Sucha Beskidzka” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Wpłynęło 14 ofert. Przetarg dotyczył przeprowadzenia szkoleń oraz kursów zawodowych w 8 blokach tematycznych. Warunki przetargu dopuszczały możliwość składania ofert częściowych. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu w dniu 24 maja br. zostały wybrane najkorzystniejsze cenowo oferty pięciu wykonawców. W roku bieżącym projekcie bierze udział 17 osób bezrobotnych z terenu Gminy Sucha Beskidzka. Wszystkie te osoby mogą skorzystać z warsztatów kompetencji społecznych, szkolenia z zakresu doradztwa zawodowego, porad psychologa oraz porad prawnych. Cztery rodziny będą mogły skorzystać z usług wsparcia asystenta rodzinnego. Ponadto uczestnicy mają możliwość ukończenia jednego z trzech kursów zawodowych. Głównym celem projektu jest aktywizacja i przygotowanie do podjęcia pracy osób bezrobotnych, korzystających z pomocy społecznej poprzez udzielenie im wsparcia w pokonywaniu barier psychospołecznych i środowiskowych.
- Zarządzeniem z dnia 24 maja 2012 roku Burmistrz Miasta zatwierdził arkusze organizacyjne placówek oświatowych Gminy Sucha Beskidzka na rok szkolny 2012/2013 dla Gimnazjum i Szkół Podstawowych z Oddziałami Przedszkolnymi oraz dla Miejskiego Przedszkola Samorządowego. W związku z utrzymującym się spadkiem ilości dzieci w wieku szkolnym , w nowym roku w obu placówkach będzie dwa oddziały mniej w porównaniu z rokiem bieżącym. Taka sytuacja powoduje również zmniejszenie liczby godzin zajęć szkolnych i konieczność obniżenia etatów pięciu nauczycielom. Ponadto z informacji, jakie posiada organ prowadzący wynika, że dwóch nauczycieli zdecydowało się przejść na emerytury.
- W miesiącu maju br. Ochotnicza Straż Pożarna Sucha Beskidzka – Miasto wykonała gruntowne czyszczenie stawu w Parku Zamkowym. W ramach prac zostały usunięte osady i szlam z całej niecki oraz oczyszczone brzegi. Po wypłukaniu dna i wykonaniu pielęgnacji roślinności, staw został ponownie napełniony wodą. Gruntowne czyszczenie stawu jest zabiegiem, który dla utrzymania estetyki winien być przeprowadzony co najmniej raz na trzy lata.
- Pod kryptonimem „Eskadra” w dniu 11 maja br odbyły się ćwiczenia dowódczo-sztabowe zorganizowane przez Komendę Powiatową Policji w Suchej Beskidzkiej, w których uczestniczyli również pracownicy Urzędu Miasta. Ćwiczenia polegały na doskonaleniu organizacji, współdziałania i obiegu informacji w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej – jakim w tym przypadku było znalezienie bomby w pobliżu filii Szkoły Podstawowej Nr 2. Przećwiczona została również ewakuacja dzieci z budynku szkoły. Tego typu ćwiczenia są niezwykle istotne dla prawidłowego funkcjonowania systemu bezpieczeństwa w naszym mieście. Pozwalają na zastosowanie konkretnych procedur w praktyce. U dzieci biorących udział w ewakuacji kształtują właściwe postawy, sposoby reagowania oraz nawyki czyli wszystko to, co w razie realnego zagrożenia przyniesie wymierne efekty.
- W Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej w dniu 29 maja br miało miejsce podsumowanie tegorocznej edycji programu „Bezpieczne dziecko” adresowanego do uczniów klas I. Program realizowała Komenda Powiatowa Policji. Książeczki o tematyce związanej z bezpieczeństwem dzieci oraz elementy odblaskowe wykorzystywane w realizacji programu sfinansowane zostały z budżetu gminy Sucha Beskidzka.
- W dniu 31 maja 2012 roku został zakończony montaż urządzeń zabawowych na terenie sąsiadującym z osiedlem Beskidzkim. Plac zabaw został ufundowany przez firmę NIVEA jako nagroda dla mieszkańców Suchej Beskidzkiej za licznie oddawane głosy w ogólnopolskim, internetowym konkursie pn. „100 placów zabaw na 100 lat NIVEA”. W 2011 roku Gmina Sucha Beskidzka została jednym z laureatów tego konkursu. Nowy plac zabaw ma powierzchnię 330 m2, na której znajdują się m.in. wieloelementowe zestawy zabawowe, element sprawnościowy, huśtawki, bujaki sprężynowe, karuzela i piaskownica. W dniu dzisiejszym (tj. w Dniu Dziecka) o godzinie 14:30 nastąpi uroczyste przekazanie placu zabaw najmłodszym mieszkańcom naszego miasta.