Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy XIV a XV sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej tj. od 31 stycznia 2012 r. do dnia 27 lutego 2012 r. najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

 

  1. Burmistrz Miasta Zarządzeniami z dnia 9 i 22.02.2012 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej   gminy Sucha Beskidzka na 2012 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji celowych.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł - 24.814.618,87 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł - 22.196.919,62 zł
     
  2. Na postawie uchwał Rady Miejskiej prowadzone jest naliczanie i wydawanie decyzji podatkowych na rok 2012. Łącznie wydanych zostanie ok. 6000 decyzji w tym ok. 1300 dla osób zamieszkałych poza Suchą Beskidzką. Na terenie miasta decyzje podatkowe doręczane są przez pracowników Urzędu Miejskiego. W przypadku doręczenia wszystkich decyzji drogą pocztową koszt wysyłki wyniósłby ok. 34.000 zł.
     
  3. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej został włączony do uruchomionej w roku bieżącym platformy SEPI (Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna), dostęp do niej daje uprawnionym pracownikom MOPS-u możliwość sprawnego i bezpiecznego wglądu do informacji o osobach bezrobotnych, zwłaszcza dotyczących okresu pozostawania w ewidencji PUP, otrzymywanych świadczeń czy też przebiegu aktywizacji zawodowej. Zapewniona jest również możliwość przekazywania danych w postaci elektronicznej przez wymianę dokumentów elektronicznych np. zaświadczeń. Wdrożenie systemu SEPI uprości procedury; składane przez podopiecznych MOPS-u zaświadczenia o statusie osoby bezrobotnej zastąpią oświadczenia, które będą weryfikowane za pośrednictwem platformy.
     
  4. Złożony przez Burmistrza Miasta w Wojewódzkim Urzędzie Pracy wniosek o współfinansowanie zatrudnienia osób bezrobotnych w ramach programu „Konserwator” uzyskał pozytywną ocenę i został przyjęty do finansowania. W ramach programu w roku 2013 zostanie zatrudniona jedna osoba na okres 6 miesięcy przy pracach w Zespole Zamkowo-Parkowym. Koszt zatrudnienia około 20 tyś. zł zostanie w całości pokryty z programu Konserwator, który finansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
     
  5. Gmina Sucha Beskidzka będzie od 1 marca br. organizatorem prac społecznie użytecznych. Porozumienie z Urzędem Pracy obejmie w okresie marca do sierpnia aktywizację 13 bezrobotnych, którzy wykonywać będą w wymiarze 10godzin/tygodniowo prace związane z utrzymaniem czystości, konserwacją oraz wykonywaniem drobnych remontów na terenie miasta. Ponadto prace realizowane będą w jednostkach organizacyjnych gminy. Instrument ten jest ważnym narzędziem aktywizacji społeczno – zawodowej bezrobotnych. Koszty organizacji prac wynoszą 22.776 zł i są finansowane z dwóch źródeł - 60 % pokrywa Powiatowy Urząd Pracy, natomiast pozostałe 40 % stanowi udział gminy. Realizatorem porozumienia będzie   Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
     
  6. Zarządzeniem z dnia 9 lutego 2012 roku Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, po zapoznaniu się z oceną dokonaną przez Komisję Konkursową powołaną do rozpatrzenia ofert złożonych w otwartym konkursie na realizacje zadań publicznych gminy w 2012 roku, udzielił dotacji na realizacje zadań z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu:
     - Zarządowi Powiatowemu Ligi Obrony Kraju - w kwocie 1.200 zł
     - Beskidzkiemu Klubowi Karate - w kwocie 12.000 zł
     - Uczniowskiemu Klubowi Sportowemu „Jasień” -  w kwocie 2.500 zł
     - Miejskiemu Klubowi Sportowemu „Babia Góra” - kwocie 16.000 zł
    Ponadto Burmistrz udzielił dotację na realizację zadań publicznych gminy w 2012 roku z zakresu pomocy społecznej dwóm organizacjom :                 
    - Zarządowi Miejskiemu Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej - w kwocie 3.500 zł
    - Polskiemu Związkowi Emerytów, Rencistów i Inwalidów Koło Nr 1 w Suchej Beskidzkiej - w kwocie 1.000 zł
    Łączna kwota dotacji wyniosła 36.200 zł. Na realizację zadań z ww. podmiotami zostały spisane umowy.
     
  7. W dniach od 13 do 24 lutego 2012 roku trwały ferie zimowe. Na ten okres została przygotowana oferta spędzenia wolnego czasu przez dzieci i młodzież. Odbyło się wiele zajęć sportowo - rekreacyjnych i kulturalnych, prowadzonych przez samorządowe instytucje kultury, placówki oświatowe, Miejską Świetlice Profilaktyczną oraz stowarzyszenia sportowe.
     
  8. Burmistrz Miasta w dniu 10 lutego br. uczestniczył w spotkaniu z dyrekcją i gronem pedagogicznym Zespołu Szkół im. Jana Pawła II. W dyskusji poruszane były problemy związane z czasem pracy nauczycieli, realizacją zastępstw, sprawowaniem opieki w czasie dowozów do szkoły oraz metodami działania Związku Nauczycielstwa Polskiego. Tematy związane z funkcjonowaniem suskiej oświaty omawiane były w spokojnej atmosferze przy użyciu rzeczowych argumentów. Burmistrz Miasta podkreślił, że trudne problemy mogą być rozwiązywane poprzez wspólne, konstruktywne działanie przy uwzględnieniu racji obu stron.
     
  9. W dniu 15 lutego uruchomiona została nowa wersja oficjalnej strony internetowej Urzędu Miasta Sucha Beskidzka. Aktualna strona posiada przejrzysty układ treści oraz większą funkcjonalność dla użytkowników. Udoskonalony został sposób prezentacji wiadomości, a także zmieniono wygląd witryny. Strona będzie sukcesywnie rozbudowywana i znajdzie się na niej jeszcze więcej przydatnych informacji. Strona internetowa gminy stanowi niezwykle ważny element komunikacji, codzienne odnotowuje się ok. 1400 wejść na stronę. Projekt graficzny oraz realizację portalu internetowego przy współpracy pracowników Urzędu oraz administratora strony przygotowała firma Interaktywna Polska ze Starego Sącza Koszt wykonania wyniósł 3.075 zł brutto.
     
  10. Zamówienie publiczne na realizację sieci wodociągowej na os. Podksięże prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Termin składania ofert upłynął w dniu 10 lutego 2012 r. ; wpłynęło 7 ofert. Cena najtańszej oferty wynosiła 195 000,12 zł brutto. Cena najdroższej   247 802,81 zł brutto. Wybrano ofertę firmy Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy. Cena wybranej oferty 195 000,12 zł brutto.  Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia inwestycja będzie realizowana w okresie od lipca do 28 września 2012 roku, w ramach zadania wykonane zostanie ok. 1550 mb sieci wodociągowej.
     
  11. W dniu 9 lutego Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą EKO-DRO-SAN z Wadowic na wykonanie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej na os. Podksięże. Zakres prac obejmuje opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo- kosztorysowej sieci kanalizacyjnej dla około 80 budynków. Projektowana długość sieci głównej wynosi ponad 3 km. Termin zakończenia prac projektowych zgodnie z zawartą umową upływa z dniem 29 czerwca 2012r. Koszt zleconych prac to 68 880 zł brutto.
     
  12. Burmistrz Miasta zawarł w dniu 20 lutego 2012r. umowę z firmą Waldemar Polak Projektowanie i Nadzór Budowlany z Makowa Podhalańskiego na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy placu targowego oraz projektu muru przeciwpowodziowego zabezpieczającego brzeg potoku Stryszawka. Projekt muru przeciwpowodziowego był zlecony już w roku 2011, jednak prace projektowe zostały przerwane, a umowa rozwiązana z powodu przedłużających się uzgodnień z zarządcą potoku. Obecnie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie wydał decyzję wyłączającą obszar przyległy do Stryszawki z terenów zalewowych, co umożliwia kontynuację prac projektowych. Zlecona obecnie dokumentacja obejmuje kompleksową przebudowę placu targowego, na którym zostaną zaprojektowane nowe ciągi komunikacyjne, miejsca handlowe, oświetlenie, instalacje wodno-kanalizacyjne oraz odwodnienie. Projekt oraz pozwolenia na budowę inwestycji umożliwią gminie złożenie wniosku do programu „Mój Rynek”, który współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Program ten zakłada dofinansowanie kosztów modernizacji targowisk. Maksymalna wartość dofinansowania, jaką można pozyskać, to 80% wartości zadania, jednak kwota ta nie może być większa niż jeden milion złotych. Koszt opracowania dokumentacji projektowej wynosi 51 660 zł. brutto. Termin realizacji zamówienia upływa z dniem 30 kwietnia 2012r.
     
  13. W dniu 22 lutego 2012 r. Burmistrz Miasta podpisał akt notarialny w sprawie sprzedaży   przez Gminę Sucha Beskidzka działki ewidencyjnej nr 3568 / 7 o powierzchni 27 m2, położonej przy ul. Role w Suchej Beskidzkiej. Działka została zakupiona przez właściciela sąsiedniej nieruchomości. Sprzedaż nastąpiła za kwotę 1.404,66 zł brutto.
     
  14. W dniach od 22 do 26 lutego w Łodzi odbyły się XVIII Targi pn. „Regiony Turystyczne - Na Styku Kultur”, na których Sucha Beskidzka promowała się wraz z innymi gminami powiatu suskiego.
     
  15. Burmistrz Miasta podpisał w dniu 23 lutego 2012 r. akt notarialny dotyczący nabycia na rzecz Gminy Sucha Beskidzka działek ewidencyjnych o numerach: 8383 / 17, 8383 / 19 oraz 8383 / 21 o łącznej powierzchni 70 m2, położonych przy ul. Role w Suchej Beskidzkiej. Działki przeznaczone zostały pod poszerzenie istniejącej drogi dojazdowej do osiedla Józefy, której remont planowany jest w I połowie br. Koszt zakupu ww. działek wyniósł 1.750,00 zł brutto
     
  16. W dniach 25 i 26 lutego 2012 roku odbyły się Walne Zebrania Sprawozdawcze Ochotniczych Straży Pożarnych działających na terenie naszego miasta. W trakcie spotkań przyjęto sprawozdania z działalności jednostek za rok 2011, a także zatwierdzono plany działania i plany finansowe na rok 2012.