Pozory mylą, dowód nie
Treść
„Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania edukacyjna, zainicjowana w 2009 r. przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie i Komendę Główną Policji, do której kolejny raz włączyła się Gmina Sucha Beskidzka. Głównym zadaniem akcji jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych. Kampania zachęca sprzedawców alkoholu, by mając do czynienia z osobami młodymi, częściej prosili je o okazanie dowodu tożsamości. Polskie prawo zezwala na to bowiem jednoznacznie, zaś na sprzedających niepełnoletnim alkohol nakłada surowe kary.
W akcji po raz kolejny wzięła udział młodzież z Suchej Beskidzkiej. Uczniowie drugich klas Gimnazjum pod opieką pedagog Lucyny Stec w środę, 23 listopada, przeszli ulicami miasta, rozdając przechodniom ulotki oraz wstępując do sklepów i lokali, w których prowadzona jest sprzedaż napojów alkoholowych. W rozmowie ze sprzedawcami młodzież prosiła o zachowanie czujności w przypadku, gdy niepełnoletni próbują kupić alkohol. Zostawiali również ulotki, naklejki, plakaty oraz filmy edukacyjne, na których m.in. przedstawiono sposoby radzenia sobie w sytuacji, gdy młody człowiek usiłuje kupić alkohol. Kampania adresowana jest również dla rodziców, do których skierowano broszury informujące o problemie alkoholowym wśród młodzieży.