Budowa mostu na Stryszawce
Treść
W maju tego roku rozpoczęła się budowa mostu na Stryszawce, w ciągu ulicy Beniowskiego. O konieczności istnienia tej przeprawy nie trzeba nikogo przekonywać – z pewnością usprawni on komunikację w mieście, odciąży zatłoczoną ulicę Mickiewicza, ułatwi mieszkańcom dotarcie do centrum czy też usprawni dojazd do jednej z największych firm w naszym mieście – Fideltronika. Wykonawcę robót wybrano w drodze przetargu nieograniczonego i została nim Firma Inżynieryjno – Budowlana F.I.B Talaga z Myślenic. Zakres prac jest szeroki; poza rozbiórką starej przeprawy i budową nowego, żelbetowego mostu, należy uporządkować teren, wzmocnić brzegi potoku, wykonać chodniki z kostki brukowej oraz przeprowadzić wszelkie prace wykończeniowe.
Nowy most będzie się wyróżniał nowoczesną, jednoprzęsłową konstrukcją, której całkowita długość wyniesie prawie 45 m. Szerokość jezdni będzie wynosiła 6 m, dodatkowo z jednej strony będzie chodnik o szerokości 2 m. W związku z tym, że projekt zakłada obciążenie mostu w klasie B, pozwoli to na przejazd pojazdów o masie do 30 t. Aby uniknąć ewentualnych skutków wyższego stanu wody w potoku, zdecydowano się na taką konstrukcję mostu, która nie będzie wymagała instalowania podpór w nurcie rzeki oraz dodatkowo wzmocnione zostały brzegi Stryszawki. Budowa mostu to obecnie największa inwestycja w Gminie Sucha Beskidzka. Jej koszt wynosi 2 363 868,96 zł, do tego dochodzą koszty wykonania dokumentacji projektowej. Zaawansowanie robót można ocenić na 80%. Do wykonania pozostały takie prace, jak: betonowe ramy mostu, położenie nawierzchni drogi i chodników, montaż barier, budowa dojazdów od strony ulic Beniowskiego i Batalionów Chłopskich oraz prace wykończeniowe ― umocnienie nasypów elementami betonowymi, malowanie konstrukcji mostu oraz uporządkowanie całości terenu.