Przejdź do stopki

INFORMACJA

Treść

z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 27 sierpnia 2011 r. do dnia 30 września 2011 r .

W okresie pomiędzy IX a X sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 6, 9, 13 i 26 września 2011 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2011 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł  - 25.063.946,78 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł  - 23.889.682,74 zł

  2. W dniu 1 września 2011 r. Burmistrz Miasta podjął zarządzenie w sprawie opracowania projektu budżetu gminy Sucha Beskidzka na rok 2012. Zarządzenie to zawiera harmonogram prac nad przygotowywaniem projektu budżetu. Do dnia 5 października dyrektorzy jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, instytucji kultury oraz kierownicy referatów, jak również mieszkańcy gminy, radni oraz organizacje społeczne i polityczne składają wnioski w formie planów rzeczowych zadań i wstępnych nakładów finansowych. Następnym etapem będzie weryfikacja złożonych propozycji pod względem zasadności i celowości wnioskowanych środków finansowych oraz zadań. Do 15 listopada br Burmistrz Miasta przedłoży Radzie Miejskiej oraz prześle do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie projekt budżetu na rok 2012.

  3. We wrześniu 2011 roku, po prawej stronie ulicy Mickiewicza zamontowane zostały ławki parkowe o konstrukcji żelbetowej wykończone drewnem zakupione w Zakładzie Kształtowania Terenów Zielonych DOL-EK w Tarnowie. Koszt zakupu ławek wyniósł 2.706,00 zł brutto.

  4. Zarządzeniem z dnia 5 września 2011 roku Burmistrz Miasta przyznał nagrodę pieniężną III stopnia za wybitne osiągnięcia sportowe w 2011 roku Jakubowi Żaczkowi mieszkańcowi naszego miasta, zawodnikowi zespołu koszykarzy Towarzystwa Sportowego „Wisła” w Krakowie. W dniu 27 września br. w Sali Sesyjnej nastąpiło wręczenie nagrody.

  5. Zarządzeniem z dnia 8 września 2011 roku Burmistrz Miasta podjął decyzję o przeprowadzeniu konsultacji, których przedmiotem był projekt uchwały dotyczący programu współpracy Gminy Sucha Beskidzka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, na rok 2012. Celem konsultacji było zebranie opinii, uwag i propozycji od organizacji pozarządowych na temat proponowanych w projekcie programu zapisów. W czasie konsultacji, które trwały od 9 do 23 września br. tylko jeden podmiot zgłosił propozycje zmian do przedmiotowego projektu uchwały, którą Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka rozpatrzył negatywnie. Projekt uchwały będzie przedmiotem obrad Rady Miejskiej na dzisiejszej sesji.

  6. Zamówienie publiczne na realizacje zadania „Budowa sieci gazowej na os. Beskidzkim” w ramach programu rewitalizacji osiedla prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Do upływu wyznaczonego terminu tj. do dnia 15.09.2011 r. wpłynęły 2 oferty. Cena najdroższej oferty wynosiła 171.086,21 zł brutto a najtańszej 146 409,29 zł brutto. W związku z tym, że najtańsza z ofert nie spełniała warunków określonych w SIWZ, a druga przewyższyła kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie zostało unieważnione. W dniu 28.09.2011 r. został ogłoszony II przetarg nieograniczony na realizację powyższego zadania. Termin składania ofert upływa w dniu 13.10.2011 r.

  7. W dniach 16 - 19 września 2011 roku na zaproszenie Burmistrza Miasta Jaszbereny na Węgrzech, delegacja naszego samorządu uczestniczyła w corocznie organizowanym święcie produktów regionalnych. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń i wytyczenia dalszych obszarów współpracy.

  8. Zamówienie publiczne na „Prowadzenie zimowego utrzymania dróg o dużym spadku będących w zarządzie Gminy Sucha Beskidzka”, prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Obszar przewidziany do odśnieżania stanowiący przedmiot zamówienia został podzielony na 6 rejonów. Do dnia 19.09.2011 r. złożone zostały oferty na 3 rejony. Zaproponowane ceny przewyższyły jednak kwoty, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie poszczególnych części zamówienia. W związku z tym postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W dniu 27.09.2011 r. został ogłoszony II przetarg nieograniczony na realizację powyższego zadania. Termin składania ofert upływa w dniu 05.10.2011 r.

  9. W Sali Rycerskiej Suskiego Zamku w dniach 11, 18 i 25 września br. odbyły się XV tzw. Dni Muzyki na Zamku. W pierwszym terminie wystąpił Zespołu Muzyki Dawnej im. Gaspare Castiglione, w następnym Zespoł Muzyki Dawnej IL VENTO, natomiast 25 września Orkiestra Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Krakowie. Organizatorem Dni Muzyki był Miejski Ośrodek Kultury - Zamek.

  10. Zamówienie publiczne na realizację zadania „Odbudowa drogi do osiedla Knapiki” prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Do upływu wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 19.09.2011 r. wpłynęła tylko jedna oferta Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic za kwotę 164 238,10 zł. brutto. Oferta spełniła warunki określone w SIWZ i przetarg został rozstrzygnięty. Termin realizacji zamówienia upływa z dniem 15 listopada 2011 r. Zadanie to współfinansowane jest ze środków uzyskanych przez gminę z MSWiA na usuwanie skutków powodzi w wysokości 110 tys. zł. Za względu na przedłużające się negocjacje w sprawie regulacji stanu własności gruntu pod fragmentem tej drogi, z postępowania przetargowego został wyłączony odcinek długości ok 80m. W dniu 30.09.2011 r. ze spadkobiercami gruntu zajmowanego pod drogę zawarte zostało porozumienie, które umożliwiło w tym samym dniu ogłoszenie przetargu nieograniczonego na odbudowę pozostałego odcinka drogi. Termin składania ofert upływa w dniu 17.10.2011r.

  11. Gmina Sucha Beskidzka brała udział w XVIII akcji „Sprzątanie Świata”, pod hasłem „LASY TO ŻYCIE – chrońmy je”. W akcji uczestniczyły szkoły podstawowe, przedszkola oraz szkoły średnie z terenu naszego miasta. W trakcie sprzątania miasta zebrano 130 worków odpadów. W dniu 18 września 2011 r na płycie Rynku miało miejsce podsumowanie akcji, podczas, którego program słowno muzyczny o tematyce ekologicznej przedstawiły dzieci z Zespołu Szkół „Szkoła Podstawowa Nr 1 i Gimnazjum”. Przeprowadzono również konkursy związane z ochroną środowiska i ekologią, a dla ich laureatów i uczestników Burmistrz Miasta ufundował nagrody.

  12. W dniach 21 – 23 września 2011 r. na zlecenie Burmistrza Miasta Zakład Komunalny przeprowadził zbiórkę odpadów wielkogabarytowych z terenu miasta. Łącznie zebrano 19 ton odpadów. Koszt przeprowadzonej zbiórki wyniósł 9.472,03 zł brutto.

  13. W wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł w dniu 28 września br. umową z firmą Usługi Instalacji Wodno Kanalizacyjnej Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy na budowę kanalizacji sanitarnej i deszczowej wzdłuż nowej drogi w rejonie ul. Nad Stawami i Spółdzielców . Długość budowanego kolektora sanitarnego wyniesie 190 m, natomiast kanalizacji deszczowej 262 m. Po zakończeniu inwestycji, wszystkie budynki zlokalizowane wzdłuż drogi będą miały dostęp do kanalizacji sanitarnej, a obszar objęty zadaniem właściwe odprowadzenie wód opadowych. Kosz robót wynikający z zawartej umowy wynosi 98.377,12 zł, a termin ich zakończenia upływa z dniem 31.10.2011r.

  14. Gmina Sucha Beskidzka znalazła się wśród zwycięzców konkursu zorganizowanego z okazji 100 - lecia NIVEA Polska. Firma NIVEA z okazji swojego jubileuszu sfinansuje budowę 100 placów zabaw na terenie całej Polski. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zgłaszając gminę do udziału w konkursie, jako lokalizację placu zabaw wskazał teren sąsiadujący z osiedlem Beskidzkim w pobliżu krytej pływalni. W dniu 30 września 2011 r. zakończony został III etap konkursu, w którym Sucha Beskidzka znalazła się wśród finalistów plasując się na 14 pozycji z liczbą 73601 głosów oddanych przez internautów. Obecnie trwają procedury przygotowawcze do budowy wieloelementowego placu zabaw.

  15. Burmistrz Miasta zawarł umowę z firmą pana Jerzego Steczka ze Stryszawy na wykonanie kanalizacji sanitarnej na os. Józefy. Inwestycja umożliwi podłączenie 3 dodatkowych budynków mieszkalnych. Długość realizowanego kolektora wynosi ok. 70m. Koszt przeprowadzenia robót to 23.250,67 zł., a termin zakończenia upływa z dniem 21 października 2011r.

  16. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, podobnie jak w latach poprzednich rozpoczął akcję dożywiania uczniów w roku szkolnym 2011/2012 w szkołach podstawowych, gimnazjum, szkołach ponadgimnazjalnych oraz przedszkolach. Opłacane są również obiady uczniom z naszego miasta pobierającym naukę w szkołach na terenie innych miejscowości. Ogółem tą formą pomocy objętych jest obecnie 128 uczniów w kilkunastu placówkach.

  17. W dniu 27 września 2011 r. do Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej wpłynęło zawiadomienie Wojewody Małopolskiego, informujące, że został przesunięty na dzień 14 października 2011 termin wydania decyzji administracyjnej dotyczącej Zespołu Zamkowo – Parkowego. Ponadto Wojewoda poinformował, że spadkobiercy rodziny Tarnowskich rozszerzyli zakres roszczeń o nieruchomości, na których obecnie znajduje się „pasaż handlowy” przy ul. Mickiewicza.

  18. W związku z pisemnym potwierdzeniem przez Ministerstwo Sportu zakwalifikowania Suchej Beskidzkiej do programu „Biały Orlik”, w dniu 28.09.2011 r. Burmistrz Miasta ogłosił przetarg nieograniczony na budowę lodowiska sezonowego o powierzchni 540m2. Termin składania ofert upływa w dniu 13.10.2011 r.

  19. Zarządzeniem z dnia 19 września br Burmistrz Miasta powołał Obwodowe Komisje Wyborcze do przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu RP zarządzonych na dzień 9 października br. Głosowanie odbywać się będzie na terenie miasta Sucha Beskidzka w 7 Obwodowych Komisjach Wyborczych.

  20. Sucha Beskidzka po raz kolejny znalazła się w gronie 20 małopolskich gmin wyróżniających się pod względem rozwoju społeczno – gospodarczego. W tegorocznym „Rankingu Gmin Małopolski” organizowanym przez Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji nasze miasto zajęło 14 pozycję wśród 179 ocenianych gmin. Celem rankingu jest wyłonienie na podstawie danych pozyskanych przez system statystyki publicznej, najlepiej rozwijających się gmin w Małopolsce. Metodą oceny poziomu rozwoju małopolskich gmin jest syntetyczny wskaźnik rankingowy wyliczony w oparciu o 11 wskaźników mierzących potencjał, aktywność i wyniki osiągane przez gminę w sferze gospodarczej i społecznej. Organizowany po raz drugi ranking opracowała Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie we współpracy z Urzędem Statystycznym w Krakowie. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objął Wojewoda Małopolski, a medialny – „Dziennik Polski”.