Przejdź do stopki

Informacja

Treść

z działalności  Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym tj. od 27 czerwca 2011 r. do dnia 30 sierpnia 2011 r.

W okresie pomiędzy VIII a IX sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. Zarządzeniami z dnia 30 czerwca, 18, 25 i  29 lipca oraz 1, 3  i 17 sierpnia 2011 r. Burmistrz Miasta dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2011 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji.
    Plan dochodów po zmianie wyniósł  -  24.775.115,58  zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł  -  23.601.251,54  zł

  2. W imieniu Gminy Sucha Beskidzka Burmistrz Miasta zawarł w dniu 30 czerwca 2011 r. umowę z firmą Usługi Instalacji Wodno – Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy, dotyczącą wymiany instalacji centralnego ogrzewania w budynku przy ul. Piłsudskiego 23. Koszt realizacji zadania wynosi 40.006,97 złotych. Termin zakończenia robót upływa z dniem 20 września 2011 r. Budynek przy ulicy Piłsudskiego 23 był pierwszym w Suchej Beskidzkiej, do którego 15 lat temu doprowadzono  gaz ziemny i wykonana została  w tym samym czasie kotłownia gazowa. To tej pory jednak funkcjonowała tam stara, energochłonna instalacja centralnego ogrzewania, ulegająca częstym awariom, a nieodpowiednio dobrane przekroje instalacji uniemożliwiały automatyczne sterowanie systemem grzewczym.

  3. W dniu 2 lipca 2011 roku na stadionie sportowym w Stryszawie odbyły się Gminne Zawody Sportowo - Pożarnicze, w których wzięły udział jednostki OSP z naszego miasta oraz Gminy Stryszawa. Poszczególne drużyny rywalizowały w dwóch konkurencjach: sztafecie pożarniczej oraz w ćwiczeniach bojowych. Wśród suskich drużyn, zarówno w kategorii młodzieżowej jak i seniorów zwycięstwo odniosła jednostka OSP - Miasto, która reprezentować będzie Suchą Beskidzką na VII Powiatowych Zawodach Sportowo-Pożarniczych, które odbędą się w dniu 10 września 2011 roku na stadionie MKS Babia Góra.

  4. W ramach konkursu „Małopolskie Remizy 2011„ organizowanego przez Urząd Marszałkowski, Gmina Sucha Beskidzka uzyskała dotację na remont pomieszczeń OSP Sucha Beskidzka – Miasto. Realizowane zadanie obejmuje wykonanie i zamontowanie segmentowej bramy garażowej, antywłamaniowych drzwi, okien oraz malowanie pomieszczeń remizy. Łączny koszt zadania wynosi 19.200,00 zł w tym 9.600,00 zł to środki uzyskane z dotacji, pozostała część pochodzi z budżetu gminy. Termin zakończenia projektu upływa z dniem 30 września br.

  5. W dniu 3 sierpnia 2011 roku wydana została dla Gminy Sucha Beskidzka decyzja o pozwoleniu na budowę sieci gazowej wraz z przyłączami na Os. Beskidzkim. Obecnie przygotowywane jest postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy robót. Zakończenie budowy sieci gazowej planowane jest jeszcze w br. Przystąpienie do prac projektowych a następnie procedury uzyskania pozwolenia na budowę poprzedzone było długotrwałymi i trudnymi negocjacjami tzw umowy przyłączeniowej z Górnośląską Spółką Gazownictwa.  Proponowane przez Spółkę Gazowniczą zapisy w umowie, dotyczące między innymi kar za niewykorzystanie ilości  paliwa gazowego były bardzo niekorzystne dla naszej gminy zwłaszcza, że realizacja harmonogramów i tempo budowy nowych, gazowych systemów ogrzewania bloków mieszkalnych zależeć będzie głównie od wspólnot mieszkaniowych i mieszkańców osiedla. Ostatecznie umowa zawarta została w dniu 26 stycznia 2011 roku, co było podstawą do zlecenia prac projektowych. Projekt nie obejmuje jedynie przyłącza do bloku nr 12, którego wspólnota mieszkaniowa nie wyraziła woli przyłączenia  nieruchomości do sieci gazowej. Budowa sieci realizowana będzie na koszt Gminy w ramach rewitalizacji osiedla Beskidzkiego, Górnośląska Spółka Gazownicza dokona wykupienia od Gminy wybudowanej sieci gazowej po rozpoczęciu eksploatacji poszczególnych kotłowni gazowych w blokach mieszkalnych.

  6. Zarządzeniem z dnia 6 lipca 2011 roku Burmistrz Miasta  przyznał nagrody pieniężne III stopnia za osiągnięte wyniki sportowe w 2011 roku dwójce zawodników Uczniowskiego Klubu Sportowego „Jasień”. W dniu 21 lipca 2011 roku w Urzędzie Miejskim, w obecności opiekunów i rodziców nastąpiło uroczyste wręczenie nagród.

  7. W dniu 15 lipca 2011 roku kapela Mała Ziemia Suska promując nasze miasto  wystąpiła na uroczystej Gali Inauguracyjnej XIII edycji Narodowego Konkursu „Przyjaźni Środowisku”, organizowanego pod honorowym patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego.  Kapela zagrała w Sali kolumnowej Pałacu Prezydenckiego. W uroczystym spotkaniu, na którym zaprezentowali się suscy muzykanci, wziął udział Pan Prezydent RP z małżonką, Ministrowie Kancelarii Prezydenta, laureaci konkursu z całego kraju oraz członkowie nowo powołanej Rady Ekologicznej w skład której wchodzi również pochodzący z Suchej Beskidzkiej p. Krzysztof Masiuk.

  8. W dniu 18 lipca 2011 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka podpisał umowę z Biurem Planowania Przestrzennego Sp. z o. o. z Bielska – Białej  na opracowanie projektów zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Sucha Beskidzka” w zakresie: przebiegu nowoprojektowanej linii 110 kV Jeleśnia-Sucha oraz zmiany zagospodarowania działki ewid. nr 9789 pod usługi komercyjne z wydzieleniem chodnika dla pieszych . Koszt prac projektowych wynosi 22 140,00 zł, a ich zakończenie przewidziane jest na 30 kwietnia 2012 r.

  9. Z okazji święta Policji, które tradycyjnie obchodzone było w sali rycerskiej suskiego zamku w dniu 28 lipca br, Burmistrz Miasta wręczył trzem funkcjonariuszom suskiej Komendy Policji dyplomy oraz nagrody rzeczowe za ich szczególne zasługi w zwalczaniu przestępczości na terenie Suchej Beskidzkiej.

  10. W dniu 28 lipca br. odbyła się uroczystość z okazji Jubileuszu dziesięciolecia istnienia Miejskiej Świetlicy Profilaktycznej. Miejska Świetlica Profilaktyczna jest publiczną placówką opiekuńczo wychowawczą, powstałą z inicjatywy Rady Miejskiej. Pełni ona ważna rolę w kształtowaniu zachowań , pozytywnych postaw i umiejętności dzieci oraz młodzieży pomagając w ten sposób rodzinom i społeczeństwu. Jubileusz stał się okazją do przypomnienia historii Świetlicy oraz wręczenia podziękowań wszystkim wspierającym działalność placówki. Przygotowana na wysokim poziomie uroczystość, zgromadziła wielu gości oraz obecnych i byłych wychowanków świetlicy, którym zafundowano liczne atrakcje i doskonałą zabawę.

  11. Zabytkowy spichlerz drewniany znajdujący się przy ul. Sumerówka jest własnością osób prywatnych i obecnie jest w bardzo złym stanie. W związku z uzyskaną informacją o zamiarze jego sprzedaży przez właścicieli do tworzonego skansenu w Gminie Ślemień, Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka podjął działania zmierzające do pozostawienia spichlerza na terenie naszego miasta. Zarządzeniem z dnia 9 sierpnia 2011 r. powołany został zespół , który wyraził opinię dotyczącą zabytkowego spichlerza i zawnioskował, o podjecie działań, które pozwolą zachować obiekt w jego dotychczasowej lokalizacji. W wyniku prowadzonej korespondencji z właścicielami i złożonej propozycji zakupu przez gminę części działki wraz ze znajdującym się na nim zabytkowym obiektem okazało się, że umowa sprzedaży została już zawarta. W tej sytuacji Burmistrz Miasta wystąpił do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków od którego zależy  decyzja o wyrażeniu zgody na przeniesienie spichlerza.

  12. W pierwszej połowie sierpnia, na zaproszenie Burmistrza Miasta i Gminy Frombork, delegacja naszego samorządu uczestniczyła w obchodach IX Dni Fromborka. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń i wytyczenia dalszych obszarów współpracy.

  13. W dniu 12 sierpnia 2011 roku w ramach 13. Międzynarodowego Memoriału Henryka Łasaka na stadionie sportowych odbył się Dziecięcy Festiwal Sportów Rowerowych, który przy wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki, Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej, a także Gminy Sucha Beskidzka zorganizował Miejski Klub Sportowy „Babia Góra”. Główny cel imprezy to zachęcenie dzieci i młodzieży do czynnego uprawiania sportów rowerowych oraz ich promocji jako zdrowego trybu życia. W festiwalu rowerowym startowały dzieci w wieku do 10 lat w 6 kategoriach . Zwycięzcy otrzymali puchary, medale oraz nagrody, ponadto wszystkie dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy i drobne upominki.

  14. W dniu 13 sierpnia 2011 roku rozegrana została 13-ta edycja Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego „Memoriał Henryka Łasaka”. Patronat honorowy nad wyścigiem objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski oraz Minister Sportu i Turystyki Adam Giersz. Impreza została objęta również przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Patronatem Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej. W tegorocznym wyścigu wystartowała rekordowa liczba kolarzy - 149 z 22 zespołów reprezentujących 10  państw europejskich. Trasa wyścigu liczyła ponad 183 km i przebiegała ulicami naszego miasta oraz gmin: Zembrzyce, Mucharz i Stryszawa. Zwycięzcą został Słoweniec Luka Mezgec z drużyny Sava,  II miejsca zajął również Słoweniec Furdi Blaz z drużyny Adria Mobil a III  miejsce zajął   Tomasz Marczyński z drużyny CCC Polsat Polkowice. Wyścig kolarski, który na stałe wpisał się w kalendarz imprez miejskich, jest najważniejszym wydarzeniem sportowym w powiecie suskim. Bardzo dobra organizacja sprzyjała wysokiemu poziomowi sportowej rywalizacji. Wyścig był również okazją do promocji miasta za sprawą mediów ogólnopolskich. Burmistrz Miasta składa podziękowania wszystkim osobom i służbom, które włączyły się w organizacje wyścigu, a szczególnie licznym sponsorom i fundatorom nagród. 

  15. Zakończone zostały prace związane z budową sieci wodociągowej na os. Podksięże. W ramach zadania wykonano ponad 1100 mb sieci,  pompownię wody oraz  zbiornik wody pitnej o pojemności 70 m3. Źródłem wody jest wykonany w roku ubiegłym odwiert studni głębinowej o wydajności 3m3/h.   Po wykonaniu przyłącza prądu przez Zakład Energetyczny będzie możliwy pobór wody przez mieszkańców gospodarstw domowych położonych w górnej części ul. Podksięże, ma to nastąpi na początku września br. Koszt wykonania inwestycji wyniósł 375 tys. złotych, a jej wykonawcą była firma Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy.

  16. Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej wzięło udział w konkursie projektów do Wieloletniego Programu Rządowego Kultura+ priorytet Digitalizacja i otrzymało dofinansowanie w wysokości 99.142,00 zł na utworzenie pracowni do digitalizacji muzealiów wraz z udostępnieniem ich w sieci. Wymagalny wkład własny w wysokości 25% zadania pokryty zostanie ze środków budżetu Gminy. W ramach projektu zakupiony zostanie m.in. profesjonalny sprzęt do digitalizacji w postaci skanerów, plotera, komputerów wraz ze specjalistycznym oprogramowaniem, kamer i innych urządzeń, koniecznych do przeprowadzenia cyfrowej dokumentacji dóbr kultury. Proces digitalizacji obejmie ponad 2700 obiektów, których wizerunki udostępnione zostaną również w sieci Internet. Obecnie trwa przygotowanie postępowania przetargowego.

  17. Związek Gmin Dorzecza Górnej Skawy Świnna Poręba, którego członkiem jest Sucha Beskidzka zakupił dla Rejonowej Sortowni i Składowiska Odpadów Komunalnych nowy samochód do przewożenia odpadów . Koszt  zakupu wyniósł blisko 270 tys. złotych. Ponadto Rejonowa Sortownia we własnym zakresie odnowiła kontenery do selektywnej zbiórki odpadów, które pomalowane zostały w takich samych kolorach jak kosze igloo. Zakup nowego samochodu znacznie usprawni pracę Sortowni, która do tej pory dysponowała tylko jednym znacznie już wyeksploatowanym pojazdem.

  18. W dniu 18 sierpnia 2011 roku do Urzędu Miejskiego w Suchej Beskidzkiej wpłynęło zawiadomienie Wojewody Małopolskiego informujące, o tym, że został zebrany materiał dowodowy, stanowiący podstawę do wydania decyzji administracyjnej w sprawie z wniosku spadkobierców rodziny Tarnowskich stwierdzającej czy zespół zamkowo-parkowy podpadał pod działanie dekretu o reformie rolnej. Przed wydaniem decyzji strony mogą zapoznać się z aktami  sprawy, uzupełnić materiał dowodowy i wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Wg przekazanej w zawiadomieniu informacji, wydanie  decyzji ma nastąpić do dnia 15 września br.

  19. Zamówienie publiczne na realizację zadania - budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej przy ul Nad Stawami prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Do upływu wyznaczonego terminu tj. dnia 25.07.2011 r. wpłynęły 3 oferty. Cena najtańszej oferty wynosiła 105 183,39 zł, natomiast  najdroższej 125 979,57 zł. W związku z tym, że cena najtańszej oferty przewyższała kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia postępowanie zostało unieważnione na podstawie  art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W dniu 04.08.2011 r. został ogłoszony drugi przetarg nieograniczony na realizację ww. zamówienia. Do upływu wyznaczonego terminu tj. dnia 19 sierpnia br wpłynęły 2 oferty.  Cena najtańszej oferty wynosiła 98.377,39 zł, a najdroższej   99.984,91 zł. Wybrano ofertę firmy Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek ze Stryszawy. Cena wybranej oferty 98.377,39 zł. Termin realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia upływa z dniem 31 października 2011 r. 

  20.  Burmistrz Miasta Zarządzeniem z dnia 23 sierpnia 2011 r., przedstawił Radzie Miejskiej w Suchej Beskidzkiej informację o przebiegu wykonania budżetu gminy Sucha Beskidzka za I półrocze 2011 roku. Informacja ta zawiera część opisową z realizacji dochodów i przychodów w kwocie 12.064.143,62 oraz wydatków i rozchodów w kwocie  10.571.946, 53 zł. Dodatkowymi załącznikami są sprawozdania: Zakładu Komunalnego, instytucji kultury i Miejskiej Przychodni Zdrowia, a także informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej gminy, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć i wielkości zadłużenia gminy na dzień 30.06.2011 r. Informacja ta została przesłana do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie celem  zaopiniowania.

  21. W czasie przerwy wakacyjnej w budynkach oświatowych przeprowadzono szereg prac remontowych. W Zespole Szkół Szkoła Podstawowa Nr 1 i  Gimnazjum przeprowadzono remont pomieszczeń szatni, które dodatkowo wyposażone zostaną w estetyczne szafki ubraniowe oraz  ławki. Realizacja zadania jest możliwa dzięki pozyskaniu dodatkowych środków finansowych w wysokości 70 tys. zł z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej. Prace remontowe przeprowadziła firma budowlana Janusza Stanaszka z Suchej Beskidzkiej, natomiast dostawę  szafek i ławek realizuje firma z Bielska – Białej.  Dodatkowo prace remontowe objęły także malowanie trzech sal lekcyjnych oraz część korytarzy I i II piętra placówki. Firma SKAN –BUD z Suchej Beskidzkiej wykonała remont kominów, ponadto w szkole przebudowany został elektryczny układ pomiarowy. W Szkole Podstawowej Nr 2 odmalowano pięć sal lekcyjnych wraz z zastępczą salą gimnastyczną, gdzie wymieniono również lampy oświetleniowe. Prace malarskie wykonała firma Pana Jerzego Steczka ze Stryszawy.  Ponadto w Miejskim Przedszkolu Samorządowym  przeprowadzony został  remont kolejnych  łazienek. Zakres prac obejmował położenie płytek na ścianach i podłodze, przebudowę instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, montaż nowych sanitariatów oraz umywalek. Dodatkowo zamontowane zostały nowe estetyczne kabiny sanitarne.  Ogólnie w obiektach oświatowych w bieżącym roku wykonane zostały remonty na łączną kwotę ok. 180 tys. zł.

  22. W wyniku starań Burmistrza Miasta, Sucha Beskidzka umieszczona została na liście priorytetowej miejscowości województwa małopolskiego, w których mają powstać sztuczne lodowiska. Tym samym Sucha znalazła się w gronie 7 gmin z Małopolski, które otrzymają pomoc finansową z Ministerstwa Sportu na budowę lodowisk w ramach tzw. programu „Biały Orlik”. Dotacja może wynieść nawet 50% kosztów budowy szacowanych na ok. 600 tys. zł. Lodowisko ma powstać na terenie Orlika, a dokładnie na boisku poliuretanowym do gry w koszykówkę, które w okresie zimowym nie jest używane. Posiada ono odpowiednią nawierzchnię i oświetlenie, co w znacznym stopniu obniży koszty realizacji inwestycji. Lodowisko będzie miało powierzchnię ok. 540 m². Zakładając wariant optymistyczny, lodowisko na suskim Orliku będzie czynne już od początku grudnia br.

  23. W dniu 25 sierpnia ok. godziny 18 nad Suchą Beskidzka przeszła gradowa nawałnica, niszcząc dachy kilku budynków mieszkalnych i gospodarczych. Lodowe kule wielkości piłek pingpongowych uszkodziły także wiele samochodów – niszcząc karoserie i rozbijając szyby.  Niezwłocznie, osobom najbardziej potrzebującym Gmina udzieliła pomocy w formie zakupu  folii do pokrycia zniszczonych dachów. Obecnie rozważane jest udzielenie pomocy finansowej z budżetu Gminy za pośrednictwem MOPS rodzinom, które nie mają możliwości we własnym zakresie naprawy szkód wyrządzonych przez gradobicie. 

  24. Zakład Komunalny w Suchej Beskidzkiej zakupił nowy samochód asenizacyjny firmy WUKO, przeznaczony do czyszczenia strumieniem wody pod dużym ciśnieniem (ponad 100 barów) kanałów sanitarnych i deszczowych o średnicy od 50 do 500 mm. Samochód umożliwia również usuwanie zanieczyszczeń i osadów z wpustów ulicznych i studzienek kanalizacyjnych, mycia elewacji oraz innych obiektów. Koszt samochodu zakupionego w trybie przetargu nieograniczonego wyniósł 508 tysięcy złotych. Używany dotychczas samochód na podwoziu Jelcza ma już ok. 40 lat i został całkowicie wyeksploatowany.