Przejdź do stopki

Informacja z działalności Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka w okresie międzysesyjnym

Treść

W okresie pomiędzy IV a V sesją Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej najważniejsze działania podjęte przez Burmistrza Miasta Suchej Beskidzkiej stanowią następujące sprawy:

  1. Burmistrz Miasta zarządzeniami z dnia 31 stycznia, 11 lutego oraz 7 marca 2011 r. dokonał zmian w uchwale budżetowej gminy Sucha Beskidzka na 2011 r. i w planie finansowym budżetu gminy Sucha Beskidzka polegających na wprowadzeniu zmian w planach jednostek oraz dotacji.

    Plan dochodów po zmianie wyniósł   -  23.190.565,56 zł
    Plan wydatków po zmianie wyniósł    -  21.165.104,56 zł

  2. Zamówienie publiczne na realizację zadania „Budowa sieci wodociągowej na os. Podksięże  – etap I”. prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 24 stycznia 2011 r. dokonano otwarcia ofert. Oferty złożyło 2 wykonawców.  

    Najwyższa cena wynosiła  - 716 379,35 zł brutto.
    Najniższa cena wynosiła    - 375 180,54 zł brutto.

    Wybrano ofertę złożoną przez firmę Usługi Instalacji Wodno-Kanalizacyjnej, Centralnego Ogrzewania i Gazu Jerzy Steczek. Cena wybranej oferty to 375 180,54 zł brutto. Termin realizacji zamówienia upływa w dniu 30.06.2011 r.

  3. Zarząd  Dróg Wojewódzkich  zaakceptował złożony przez Gminę Sucha Beskidzka w trybie Inicjatywy Samorządowej  wniosek  pn. „Budowa chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 946 w Suchej Beskidzkiej przy  ul. Role”. Celem przedsięwzięcia jest wyznaczenie dwóch przejść dla pieszych w ciągu ulicy Role, do czego koniecznym jest budowa chodnika po drugiej stronie ulicy o łącznej długości ok 80 m. Szacowany koszt zadania to 30 tys. zł, z czego 15 tys. zostanie pokryte ze środków ZDW. Zgodnie z ustaleniami, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wykona ponadto dodatkowo  prace związane ze zmianą  organizacji ruchu tj. wprowadzeniem oznakowania przejść dla pieszych.

  4. Zamówienie publiczne na realizację zadania „Budowa mostu na potoku Stryszawka wraz z remontem ul. Beniowskiego” prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 07.02.2011 r. dokonano otwarcia ofert  Oferty złożyło 12 wykonawców.

    Cena najtańszej oferty wynosiła 2 811 758,75 zł brutto.
    Cena najdroższej oferty wynosiła 4 683 282,30 zł brutto.              

    W dniu 09.02.2011 r. postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych – oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

    W dniu 16.02.2011 r. zostało ogłoszone kolejne postępowanie  przetargowe na budowę mostu na potoku Stryszawka.  Z zakresu objętego przedmiotem zamówienia został wyłączony remont ul. Beniowskiego. W dniu 3 marca 2011 r. dokonano otwarcia ofert. Oferty złożyło 8 wykonawców.

    Cena najtańszej oferty wynosiła  2 405 287,51 zł brutto.
    Cena najdroższej oferty wyniosła 3 405 145,67 zł brutto.

    W dniu 10.03.2011 r. postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych – oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

    W dniu 11 marca zostało ogłoszone kolejne postępowanie przetargowe. Termin składania ofert upływa w dniu 28 marca br.  

  5. Zgodnie z Uchwałą Nr VII / 46 / 07 Rady Miejskiej w Suchej Beskidzkiej z dnia 30 maja 2007 r. w sprawie uchwalenia programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Sucha Beskidzka oraz wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Sucha Beskidzka, zarządzeniem z dnia 31 stycznia 2011 r. Burmistrz Miasta  powołał nową komisję do spraw opiniowania wniosków o przydział lokali mieszkalnych z zasobu gminy. Do składu komisji  zostali powołani: Czesław Korczak  i Jan Siwiec –radni Rady Miasta, Renata Chudziak i Władysława Młynarczyk - pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Marta Cholewa Janoszek i  Barbara Basiura - pracownicy Referatu Gospodarki Nieruchomościami.

  6. Gmina Sucha Beskidzka otrzymała  w dniu 3 lutego 2011 r. z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, w ramach podziału środków na usuwanie skutków powodzi promesę w wysokości 100 000 zł, zostanie ona przeznaczona na odbudowę drogi do osiedla Kamienne. 

  7. Zarządzeniem z dnia 1 lutego 2011 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, po zapoznaniu się z oceną ofert dokonaną przez Komisję Konkursową, udzielił dotacji na realizację zadań publicznych Gminy Sucha Beskidzka w 2011 roku z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu , działającym na terenie naszego miasta 6 stowarzyszeniom sportowym:

    - Zarządowi Powiatowemu Ligi Obrony Kraju  - w kwocie 1.550 zł,
    - Beskidzkiemu Klubowi Karate  w kwocie 11.000 zł,
    - Uczniowskiemu Klubowi Sportowemu „Gladiator” - w kwocie  3.450 zł,
    - Miejskiemu Klubowi Sportowemu „Babia Góra”   – w kwocie 16.000 zł,
    - Uczniowskiemu Klubowi Sportowemu „Jedynka”  – w kwocie 2.000 zł,
    - Uczniowskiemu Klubowi Sportowemu „Jasień” – w kwocie 4.000 zł.

    Ponadto Burmistrz udzielił dotacji  na realizację zadań publicznych Gminy Sucha Beskidzka w  2011 roku z zakresu pomocy społecznej dwóm organizacjom:

    - Zarządowi Miejskiemu Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej  - w kwocie 4.000 zł,
    - Polskiemu Związkowi Emerytów, Rencistów i Inwalidów Koło Nr 1 w  Suchej Beskidzkiej  – w kwocie 1.000 zł.

    Łączna kwota dotacji wyniosła 43.000 zł

    Na realizację  zadań  z ww. podmiotami zostały spisane umowy.

  8. W dniach 6 i 27 lutego 2011 r. odbyły się Walne Zebrania Sprawozdawczo-Wyborcze Ochotniczych Straży Pożarnych działających na terenie miasta. W trakcie zebrań przyjęto sprawozdania z działalności jednostek za 2010 r., a także zatwierdzono plany działania i plany finansowe na 2011 r. Dokonano także wyboru: Zarządów, Komisji Rewizyjnych, delegatów na Zjazd Miejski, a także przedstawicieli do Zarządu Oddziału Miejskiego. Zestawienie zbiorcze z przebiegu Walnych Zebrań zostało przesłane do Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP oraz wprowadzone do aplikacji internetowej „System OSP”.

  9. Zamówienie publiczne na realizację zadania „Budowa drogi wewnętrznej bocznej od ul. Mickiewicza” prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 28 lutego 2011 r.  Oferty złożyło  5 wykonawców.

    Cena najtańszej oferty wynosiła      78 146,51 zł brutto.
    Cena najdroższej oferty wynosiła  179 900,00 zł brutto.

    Trzy oferty zostały odrzucone na podstawie  art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, ponieważ ich treść nie spełniała warunków określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W wyniku przeprowadzonego postępowania wybrano ofertę firmy TRANSFIG z Przegini Duchownej. Cena wybranej oferty to 78 146,51 zł brutto. Termin wykonania zamówienia upływa z dniem 30 czerwca 2011r.

  10. Złożony przez Burmistrza Miasta w Wojewódzkim Urzędzie Pracy wniosek o dofinansowanie zatrudnienia osób bezrobotnych w ramach programu „Konserwator” uzyskał pozytywną ocenę i został przyjęty do finansowania. W ramach programu z  dniem 15 kwietnia 2011 roku zostaną zatrudnione 2 osoby na okres 6 miesięcy przy pracach w Muzeum Miejskim oraz Zespole Zamkowo-Parkowym. Koszt zatrudnienia w wysokości około 20 tys. zł zostanie pokryty w całości z programu „Konserwator”, który finansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 6.1.1. „Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy”.

  11. W dniu 22 lutego 2011 r. odbył się przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę nieruchomości gruntowej stanowiącej część działki ewidencyjnej nr 9874/4 o łącznej powierzchni 810 m2, położonej obok Karczmy RZYM, przeznaczonej na prowadzenie płatnego parkingu. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę  2.110,00 zł netto miesięcznie złożyła firma „NMS” Nieruchomości – Marketing, Władysław Łukaszka z  Naprawy.

  12. W wyniku prowadzonych negocjacji pomiędzy Burmistrzem Miasta , a przedstawicielami spółki KROKUS z Poznania – nabywcy nieruchomości po firmie OSTER w sprawie zamiarów inwestycyjnych tj  budowy sklepów INTERMARCHE i BRICOMARCHE w Suchej Beskidzkiej, w dniu 22 lutego 2011 r. została zawarta umowa darowizny na rzecz gminy  w kwocie 500 000 zł. Zgodnie z treścią umowy powyższa kwota będzie przekazana przez spółkę na konto gminy w terminie do 31marca br i zostanie przeznaczona na pokrycie części kosztów budowy mostu na potoku Stryszawka w ciągu  ul. Beniowskiego. 

  13. W dniach 25-27 lutego 2011 roku w Łodzi odbyły się XVII Międzynarodowe Targi pn. „Regiony Turystyczne - Na Styku Kultur”, na których Sucha Beskidzka promowała się wraz z innymi gminami powiatu suskiego.

  14. Zamówienie publiczne  na realizację odbudowy drogi do os. Kamienne prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 14.03.2011 r. Oferty złożyło 4 wykonawców.

    Cena najtańszej oferty wynosiła 127 511,34 zł brutto
    Cena najdroższej oferty wynosiła 152.040,05 zł brutto

    W wyniku przeprowadzonego postępowania wybrano ofertę firmy Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic. Cena wybranej oferty to 127 511,34 zł brutto. Termin wykonania zamówienia upływa z dniem 30 czerwca 2011 r. . Zadanie jest realizowane w ramach  usuwania skutków powodzi, na które gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 100.000 zł z MSWIA. Pozostała cześć pokryta zostanie z budżetu gminy.

  15. Zarządzeniem z dnia 28 lutego 2011 r. Burmistrz Miasta wprowadził zmiany w regulaminie korzystania z kompleksu sportowego „Moje Boisko Orlik 2012” dotyczące godzin otwarcia kompleksu w miesiącu marcu 2011 roku. Godziny otwarcia zostały wywieszone na obiekcie Orlika, a także zamieszczone na stronie internetowej miasta.

  16. W dniu 4 marca 2011 r. w Zespole Szkół im. Jana Pawła II odbył się Turniej Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W turnieju uczestniczyły trzyosobowe drużyny z suskich  szkół podstawowych oraz gimnazjum. Do eliminacji powiatowych zakwalifikowały się drużyny ze Szkoły Podstawowej Nr 2  i   gimnazjum. Wszyscy zawodnicy otrzymali nagrody rzeczowe ufundowane przez Burmistrza Miasta

  17. Gmina Sucha Beskidzka znalazła się w gronie 5 laureatów konkursu „Od Eko-Samorządu do Eko-Społeczeństwa” organizowanego przez Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych. Konkurs skierowany do samorządów z całej Polski ma na celu promowanie samorządów prowadzących   aktywne  i innowacyjne  działania  na rzecz ochrony środowiska. Laureaci otrzymują  prawo używania znaku "Eko-Samorząd". Wręczenie statuetek i certyfikatów odbędzie się w maju br. we Wrocławiu.

  18. W lutym br. na terenie osiedli mieszkaniowych Na Stawach i Beskidzkim  oraz obok  bloków  przy  ul. Mickiewicza  zostało  zamontowanych   5 kpl dystrybutorów    stanowiących    tzw  „psi  pakiet”.    Montaż powyższych zestawów jest  kolejnym krokiem w kierunku dalszej poprawy czystości i porządku w mieście,  a  w  szczególności   stanowić    ma zachętę  dla właścicieli   psów   do  wypełniania   obowiązku   sprzątania   po   swoich pupilach. Kosz zakupu  pakietów  wyniósł 6.832,65 złotych brutto.

  19. W związku realizacją prac przygotowawczych do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 r. w dniach od 01 do 17 marca 2011 r. na terenie miasta  przeprowadzony został obchód przedspisowy, którego głównym celem była weryfikacja danych dotyczących budynków i uzupełnienie wykazu o nowe punkty adresowe, a także zapoznanie rachmistrzów z obszarem, na którym przeprowadzać będą właściwy spis trwający od kwietnia do czerwca 2011 r. Na terenie miasta Sucha Beskidzka spis przeprowadzać będzie pięciu rachmistrzów.

  20. W dniu 9 marca 2011 roku Burmistrz Miasta  złożył  wniosek do Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w 50 % zadania „Remont pomieszczeń OSP Sucha Beskidzka – Miasto”. Dotyczy ono remontu pomieszczeń OSP oraz wymiany drzwi zewnętrznych i bramy garażowej. Szacowany całkowity  koszt zadania to 24 tys. zł, z czego 12 tys. zł stanowiłoby dofinansowane z budżetu Województwa Małopolskiego w ramach realizowanego  programu „Małopolskie Remizy 2011”.

  21. Zarządzeniem z dnia 11 marca 2011 r. Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka ogłosił konkurs na wsparcie realizacji projektów z zakresu rozwoju sportu w Gminie Sucha Beskidzka w 2011 r. i ustalił regulamin komisji konkursowej. Projekty realizowane będą od 1 kwietnia 2011 r. do 30 listopada 2011 r. Termin złożenia wniosków upływa z dniem 28 marca 2011 r. Ogłoszenie konkursu zostało zamieszczone na stronie internetowej miasta, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń.

  22. Zarząd Województwa Małopolskiego rozstrzygnął przetarg nieograniczony na zakup, wykonanie i montaż mebli oraz elementów aranżacyjnych dla punktów informacji turystycznej tworzonych w ramach Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej. Koszt realizacji zadania w przypadku Punktu Informacji Turystycznej powstającego w Suchej Beskidzkiej  wyniesie 37 325,90 zł i finansowany będzie w całości ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  oraz Województwa Małopolskiego.

  23. Wniosek złożony przez Gminę Sucha Beskidzka o dofinansowanie kosztów osobowych projektu „Animator - Moje Boisko Orlik 2012” został pozytywnie rozpatrzony przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ramach tego projektu od marca do listopada br. został  zatrudniony animator sportu, który zawarł umowę zlecenie z Małopolskim Szkolnym Związkiem Sportowym w Krakowie na organizację i prowadzenie zajęć sportowo-rekreacyjnych na obiekcie Orlika w wymiarze  80 godzin miesięcznie, co stanowi 50 %  miesięcznej liczby godzin. Na pozostałe 80 godzin Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka zawarł z animatorem sportu  umowę zlecenie.

  24. W dniu 3 kwietnia 2011 r. odbędą się wybory do Rad Powiatowych Małopolskiej Izby Rolniczej. Osobami uprawnionymi do głosowania w wyborach do izb rolniczych są podatnicy podatku rolnego, którzy posiadają gospodarstwo rolne o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy.  Jednomandatowy okręg wyborczy nr 123 obejmuje obszar miasta Sucha Beskidzka. Wybory na terenie miasta będą odbywać się  w punkcie wyborczym zlokalizowanym  w Urzędzie Miejskim.

  25. Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej wzięło udział w konkursie Narodowego Banku Polskiego  w Warszawie i otrzymało dofinansowanie w wysokości 23 940,00 zł  na realizację projektu pt. „Pieniądz w kulturze Europy”. W ramach projektu, w maju br. zorganizowane zostanie seminarium naukowe, podczas którego wykłady wygłoszą specjaliści w dziedzinie ekonomii, historii i socjologii.  Oddziaływanie i wpływ pieniądza na kulturę Europy w sposób obrazowy ukaże wystawa, składająca się z 60 plansz tematycznych, które wyeksponowane zostaną na zakupionym w tym celu wolnostojącym plenerowym systemie ekspozycyjnym. Jest to już drugi projekt muzeum, który otrzymał bardzo wysoką ocenę merytoryczną od Komisji ds. Edukacji Narodowego Banku Polskiego. Jego efektem będzie utworzenie Gabinetu Numizmatycznego w oparciu o zbiory własne muzeum oraz serie kolekcjonerskie wydawane m.in. przez Mennicę Państwową.

  26. Zakończone zostało postępowanie dotyczące udzielenia koncesji na roboty budowlane związane z realizacja zadania  „Zaprojektowanie, budowa i eksploatacja parkingu wraz z myjnią samochodową przy ul. Piłsudskiego”. Inwestycja ta jest realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Umowa koncesji z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym MARKAM s.c. Marcin Bahyrycz, Kamil Żak z siedzibą w Suchej Beskidzkiej została zawarta w dniu 01.03.2011 r. Zakłada ona wybudowanie przy ul. Piłsudskiego parkingu dla samochodów osobowych wraz z samoobsługową myjnią samochodową, w terminie 9 miesięcy od daty zawarcia umowy.  Szacunkowa wartość przedmiotu koncesji to 861 000 zł. Zgodnie z warunkami zawartej umowy wynagrodzeniem Koncesjonariusza będzie prawo do użytkowania zrealizowanego obiektu  przez okres 15 lat.

  27. Zakończono prace związane z budową drogi wewnętrznej „Dąbie”- realizowanej w ramach projektu stworzenia „Strefy aktywności gospodarczej Dąbie”.  W ramach wykonanej inwestycji wybudowana została droga o nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych na długości 820 mb wraz z infrastrukturą techniczną. Zakres robót obejmował również przebudowę sieci elektroenergetycznej i teletechnicznej oraz budowę sieci oświetlenia ulicznego, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej. Wykonano również chodnik oraz zjazdy do nieruchomości przyległych do drogi. Wykonawcą robót budowlanych było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Wadowic, natomiast nadzór inwestorski pełniła firma PHIN Consulting Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Całkowita wartość zakończonego  projektu wynosi 2.545.466,79 zł. brutto, z czego kwota w wysokości 1.972.552,70 zł. brutto stanowi dofinansowanie pozyskane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Dodatkowo za kwotę 69.271,69 zł brutto przeprowadzono prace projektowe i budowlane związane z poszerzeniem drogi na odcinku 400 m do szerokości 6 m. Zmiana ta podyktowana jest możliwością wykorzystania w przyszłości tego odcinka jezdni jako głównego wjazdu do miasta od strony Wadowic.